(PL) Manchester United - Aston Villa

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

MANCHESTER UNITED - Aston Villa

Premier League
Tirsdag 26.12.2023 kl. 21.00.
Old Trafford, Manchester
Dommer: Craig Pawson


Innbyrdes

United: 104
Uavgjort: 41
Aston Villa: 51

Fem siste
(PL)Manchester United 1 - 0 Aston Villa
(LC)Manchester United 4 - 2 Aston Villa
(PL) Aston Villa 3-1 Manchester United
(PL) Aston Villa 2-2 Manchester United
(FA)Manchester United 1 - 0 Aston Villa

Skader United
Ute: Harry Maguire, Victor Lindelöf, Mason Mount, Casemiro, Lisandro Martinez, Tyrell Malacia, Jadon Sancho
Usikre: Amad Diallo, Anthony Martial

Jeg ønsker alle en god rød jul!
Det er ikke sikkert så dumt å planlegge et familieselskap andre juledag basert på resultatene om dagen!
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Belfastboy, 10Hag, red
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17270
Liker mottatt: 11030

Hva med at United ga meg en skikkelig bursdags gave.
Da snakker vi mer enn 4-0 og fyrverkeri av et spill :hah:
Det hadde jeg jaggu satt pris på. :celebrate:
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Blodfink, Belfastboy, messilingard
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19278

Ser det som sannsynlig at vi drar i land en seier. En liten reaksjon må vel komme, eller er spillerne ferdig med manageren...
post liked by: RedTrafford, messilingard, Rød Pølse, Pwint
LUHG!

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1587

Tenker det sannsynligvis vil gå bra i dag, da jeg antar at mange av spillerne våre føler de har noe å bevise for de nye eierne. Blir ikke overrasket om innsatsen er usedvanlig høy i dag.

Så spørs det da om Aston Villa enkelt og greit er bedre eller om vi klarer å matche de. Det jeg frykter mest er fysikken i Villa-laget. Den er langt høyere enn det vi har.

Personlig ønsker jeg snart å se Hannibal og Mainoo på midten i lag med Fernandes, men er svært usikker på om dette er kampen for den typen eksperimentering. Sannsynligvis ikke.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17270
Liker mottatt: 11030

Får satse på United gir meg en bursdagsgave i kveld👍

Kan vel i grunnen skje hva som helst i dag. Tape 3-0 til å vinne 4-0 eller noe.😬

Bør jo komme en reaksjon etter de siste prestasjonene.
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Elsker optimismen! Jeg håper vi klarer minst uavgjort, men vi møter et godt lag.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

28FPellistri wrote: 26 Dec 2023, 10:14 Tenker det sannsynligvis vil gå bra i dag, da jeg antar at mange av spillerne våre føler de har noe å bevise for de nye eierne. Blir ikke overrasket om innsatsen er usedvanlig høy i dag.

Så spørs det da om Aston Villa enkelt og greit er bedre eller om vi klarer å matche de. Det jeg frykter mest er fysikken i Villa-laget. Den er langt høyere enn det vi har.

Personlig ønsker jeg snart å se Hannibal og Mainoo på midten i lag med Fernandes, men er svært usikker på om dette er kampen for den typen eksperimentering. Sannsynligvis ikke.
Skjønner ikke denne Hannibal hypen egentlig. Bortsett fra å risikere rødt kort i hver eneste kamp, hva bidrar han med? Ja han løper i press men med ball gjør han lite. Ikke noe bedre en McT der.
post liked by: Pwint
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 822
Liker mottatt: 2570

Rått parti det her AV er et topp lag mens MU er bare et av mange lag i PL, så vist det skulle bli poeng i dag synes jeg det er en stor opptur for MU. Er redd at flere av dem som starter i dag har sikkert fått med seg at dem kan forlate klubben nu i Januar, og fan vet hvordan det slår ut på viljen til å jobbe for poengene i kveld, nei er nok ikke mye optimist og har noen tru på 3 poeng men skal se kampen å blir kjempe glad vist jeg tar feil og dem feier villa av banen.
post liked by: Blodfink, Pwint

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1587

Alf banan wrote: 26 Dec 2023, 11:04
28FPellistri wrote: 26 Dec 2023, 10:14 Tenker det sannsynligvis vil gå bra i dag, da jeg antar at mange av spillerne våre føler de har noe å bevise for de nye eierne. Blir ikke overrasket om innsatsen er usedvanlig høy i dag.

Så spørs det da om Aston Villa enkelt og greit er bedre eller om vi klarer å matche de. Det jeg frykter mest er fysikken i Villa-laget. Den er langt høyere enn det vi har.

Personlig ønsker jeg snart å se Hannibal og Mainoo på midten i lag med Fernandes, men er svært usikker på om dette er kampen for den typen eksperimentering. Sannsynligvis ikke.
Skjønner ikke denne Hannibal hypen egentlig. Bortsett fra å risikere rødt kort i hver eneste kamp, hva bidrar han med? Ja han løper i press men med ball gjør han lite. Ikke noe bedre en McT der.
Ingen hyping fra meg i alle fall, men jeg tenker vi har sett nok av de andre vi har i klubben i den posisjonen. Ja, han er en litt løs kanon, men det er jo også Ambrabat. Sistnevnte er definitivt ikke god nok og er kun i klubben på lån, mens den andre er unggutt fra eget akademi. Så enkelt valg for min del der i alle fall. Han har mer frekvens i bena enn mange andre i laget, og er en god presspiller, og det han viste for U-lag, så har han definitivt vist mer både teknisk og med ball enn for eksempel McTominay, og da er nok jeg en av de som rater skotten langt høyere enn andre.

Som nevnt så spørs det om Hannibal er løsningen mot Aston Villa, men jeg ønsker å se mer av han i alle fall. I dag mot Aston Villa tror jeg intensiteten blir for høy for han, og han kan fint ryke på et rødt kort i frustrasjon der, så jeg vil aller helst ikke se han i denne kampen.
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19278

Angående Hannibal så er jeg også med på hypen, ikke 100% og all in, men han har evne til å rive opp motstander litt og sterk motor som blir nevnt. Bør kunne brukes i en kamp innimellom.

Jeg vet ikke hvorfor, men ser oss som favoritter, antageligvis fordi jeg sliter med å ta Villa alvorlig, hehe. Det blir litt sånn "lads, it's Tottenham". Men vi kan tape 0-3-4 au :yikes:

Hadde jeg tippa ville det blitt helgardering, som det alltid vil bli når United spiller denne sesongen :hah:
post liked by: RedTrafford, Pwint, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Ser liten grunn til å ta sorgene på forskudd i alle fall. Vi har alle sjanser til å ta poeng i kveld da vi møter et redusert Villa med flere sentrale spillere ute. Så vet man selvsagt at Emery er en kjip fyr å møte, så skal ikke se bort i fra at han har planlagt noe.

For min del så håper jeg at prosjekt McTominay nå er ferdig. Han er for lite involvert til å forsvare en plass på midten. Ved å spille med Amrabat eller Eriksen ved siden av Mainoo så får vi i det minste en midtbane som er mer involvert enn hva McTominay klarer. Det beste er også om vi får flyttet Bruno opp som 10-er og lar han holde på, toppnivået hans er betraktelig høyere enn nestemann på lista så det er smart å spille på hans styrker.

Rashford er en annen jeg er usikker på. Begynner å bli på høy tid for han å våkne. Spørsmålet er om vi skal ta ut Garnacho for å se hva Rashford får til på sin foretrukne side.

Angående Hannibal så mener jeg at han er som bør brukes mer. Først og fremst dersom vi trenger løpskraft mot slutten av kamper, eller som et alternativ på høyrekanten hvor han kan bidra med et bedre press og mer ufoutsigbarhet enn hva Antony klarer. Så må Hannibal forstå noe så grunnleggende som at temperamentet må holdes i sjakk dersom det skal bli noe god karriere for han. Selv ikke Simeone ville brukt Hannibal når han innebærer så mye risiko for kort.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Pwint, Blodfink, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Føler ikke jeg har sett nok av Hannibal til å hverken hype eller avskrive ham, men han virker som en kriger.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
RedTrafford wrote: 26 Dec 2023, 10:39 Får satse på United gir meg en bursdagsgave i kveld👍
Gratulerer med dagen! 🥳🎉🎁
post liked by: Blodfink, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Hannibal er en spiller jeg er rimelig sikker ikke vil ha en plass på et United-lag som kjemper i toppen. Har aldri sett noe ekstraordinært fra ham.

I likhet med en del andre av spillerne våre, hører han nok hjemme på et ok fotballag, kanskje nedre PL-halvdel eller tilsvarende.

Samtidig - det er jo der vi er som lag akkurat nå, og derfor kan både Hannibal og f.eks McTominay fortsatt ha en rolle å spille all den tid de i alle fall jobber godt. Så i vår posisjon akkurat nå, der våre aller beste er et godt stykke unna å prestere, er vel Hannibal et like godt valg som de fleste andre i stallen.

Men en å henge noe framtidshåp på? Neppe. Der har feks Mainoo og Garnacho et betraktelig høyere potensial.
post liked by: 10Hag, messilingard
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17270
Liker mottatt: 11030

Takker for det @Pwint :blush:
post liked by: Pwint

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Noen av dere som har en god magefølelse for kampen i dag som ikke lener seg på boxing day statistikk ei heller statistikk mellom klubbene generelt?

Tidligere statistikk tror jeg nemlig vi kan hive ut vinduet, spent på hva de serverer oss denne gangen!
post liked by: Pwint
Post Reply