(PL) Manchester United - Aston Villa

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2041
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7549
Liker mottatt: 4314

For en deilig seier, Boxing day altså.
Ble like rørt som Højlund når han scoret.
Fortjent seier, og jeg synes ikke United var noe dårligere enn AV i første omgang, bortsett fra de to målene.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, messilingard, Jan Erik, Ryder, RedTrafford, 28FPellistri, Blodfink, Pwint, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Blodfink wrote: 26 Dec 2023, 23:18
offside wrote: 26 Dec 2023, 23:14 Men vi må kvitte oss med Onana. Han skaper dobbelt arbeid for oss.
:hah: Han får jaggu høre det han stakkars nye keepærn vår :hah: Han bør jo få en sesong på seg til å "gå sæ te" som det heter, bør vel det.
Haha , men han skaper dobbelt arbeid for oss igjen 🫣
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Buchan, messilingard, RedTrafford, Pink Final
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Jeg har tro på dette laget! Jada, vi mangler noen brikker for å si det pent, og vi et ustabile som pokker, men det er noe her.
Vi har en guttunge på midten og to i angrep. Gi de litt mer tid. Rashford positiv i dag. Fernandes stor den siste timen.
Mange som kan trekkes frem i dag.
Vi møter et meget godt lag i medgang og tar seieren. Det skal nytes!
Og lettelsen til Højlund! Tårer i øynene! Endelig:-)
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Blodfink, Buchan, messilingard, Jan Erik, Pwint, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17234
Liker mottatt: 11012

Takker for det @Belfastboy😊
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Buchan, messilingard, Pwint

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Dette synes jeg enkelt og greit var en klasseseier. 3-måls comeback mot et Villa lag som virkelig har imponert meg denne sesongen tar jeg 7 dager i uka.

Højlund-øyeblikket er så nydelig. Rashford var bedre og kvikkere enn på en god stund. Garnacho funket meget bra på høyre. Har stusset litt på at han tilsynelatende har virket "låst" til venstrekanten i og med repertoaret og kvalitetene hans ikke virker å være veldig avhengig av å være på den ene eller andre siden. Evans var også oppriktig klasse. Stopper et par 100%-sjanser i første omgang og redder på streken i andre. Kan vi please la det gå mer enn én kamp før vi krasjer tilbake til jorden nå gutter?
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Ryder, Blodfink, Buchan, messilingard, Jan Erik, Pwint, Pink Final
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Registrerer også at vi har 8 akademi-spillere på banen i dag hvis jeg ikke teller feil.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Ryder, Blodfink, Buchan, Spirograf1, Jan Erik, red, Pwint, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 5122

Buchan wrote: 26 Dec 2023, 23:24 Fortjent seier, og jeg synes ikke United var noe dårligere enn AV i første omgang, bortsett fra de to målene.
Det var det jeg tok med meg også til pause.
Det var muligheter som kunne gitt oss noe.

Og det er ikke første gangen det blir 3-2 mellom disse to lagene.
FA-cupen 2001/02 på Villa Park lå United også under 0-2, men scoringer av Solskjær (mellom bena på Schmeichel) og to fra van Nistelrooy snudde matchen.

Og i 2009 ble det samme sifre på Old Trafford. Da lå vi under 1-2 etter scoring av Ronaldo.
Men vi snudde med noe en Ronaldo fulltreffer og et mål for evigheten fra Macheda på overtid som langt på vei gjorde at vi ble mestere den sesongen.
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Blodfink, Buchan, RedTrafford, Pwint, Pink Final
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

@Belfastboy
FA-cupen 01/02, ja!! Der var jeg. For et spetakkel!
Har fortsatt arr på leggen etter å ha ramlet over 3 seterader etter 3-2 scoringen:-)
post liked by: RedTrafford, Spirograf1, Blodfink, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17234
Liker mottatt: 11012

Jan Erik wrote: 26 Dec 2023, 22:52 jeg tar det bare ikke så seriøst på vegne av spillere som bor i Manchester. Det er som det er, og man må bare overse det man ikke liker.
Støttes👍
Det er sunn fornuft på et forum der vi er forskjellige.
post liked by: Jan Erik, Spirograf1, Blodfink, Rød Pølse, messilingard, Pwint
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 5122

King Eric wrote: 26 Dec 2023, 23:44 A-cupen 01/02, ja!! Der var jeg. For et spetakkel!
Har fortsatt arr på leggen etter å ha ramlet over 3 seterader etter 3-2 scoringen:-)
Det må ha vært en fantastisk opplevelse.
Og litt av et minne å få med seg som synes på kroppen.

Blir nesten som en film det.
"This is from Nam '68 and this is from Villa Park '02" :thumb_up:
post liked by: King Eric, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, Pwint, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9444

Føler litt for å legge til at Højlund sitt mål var jækla deilig, men at feiringen hans var enda bedre! Dette betydde noe for Rasmus Højlund og det var det absolutt ingen tvil om! De jubelscenene der var rett og slett verdige gåsehud på både armer og ben.

post liked by: 28FPellistri, Belfastboy, RedTrafford, Rød Pølse, Andtho01, Spirograf1, Blodfink, Buchan, 10Hag, Pwint, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17234
Liker mottatt: 11012

Da man nesten begynner å lure på om spillerne bryr seg om hvordan det går, så er det herlig med slike jubelscener som kan bekrefte at det betyr mye.👍
Last edited by RedTrafford on 27 Dec 2023, 00:58, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Belfastboy, Blodfink, Buchan, Pwint, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Højlund klarte ikke å legge skjul på at det betydde mye i intervjuet med MUTV etter kampen. Herlig type 🤩
post liked by: messilingard, Belfastboy, RedTrafford, Pwint, Blodfink, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 5122

Et av de mest minneverdige kampene på Boxing Day for meg kom i 1977(!).
United kom fra to veldig dårlige opptredener med tap borte mot West Ham (1-2) og et skrekkelig 0-4 tap hjemme mot Nottingham.

2. juledag var det bortekamp mot Everton. Ikke noen lett oppgave akkurat.
Jeg husker at jeg var barnevakt den kvelden for en nabo.
Og på Dagsrevyen eller Kveldsnytt den kvelden kom resultatet:
Everton - Manchester United 2-6!

Jeg husker jeg ble så glad, hadde tjent 50 kroner som barnevakt og United med utklassing på Goodison!
Lou Macari scoret 2, mens Gordon Hill, Jimmy Greenhoff, Sammy McIlroy og ett selvmål sto for den bragden. Vet ikke om de 50.000 som var tilstede så hele kampen (samme som i kveld da mange noen forlot plassene sine allerede i pausa - haha! til dem).

Og dagen etter (!) fulgte vi opp med med å vinne 3-1 over Leicester hjemme på Old Trafford.

Men vi kom ned på jorden igjen da vi dagen før nyttårsaften tapte 0-3 borte mot Coventry.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Buchan, Pwint, Blodfink, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

Mr H wrote: 26 Dec 2023, 23:33 Evans var også oppriktig klasse. Stopper et par 100%-sjanser i første omgang og redder på streken i andre.
Evans må man bare like, men kunne han gjort en bedre jobb på det første baklengsmålet? Det kunne selvfølgelig Onana også gjort (og sikkert flere), men akkurat denne type dødballer er vanskelig å forsvare seg imot, så her mener jeg spillerne må gjøre hva som helst for å hindre at ballen går mellom stengene.
Og i denne situasjonen synes jeg det ser ut som Evans ble litt for opptatt av at spilleren hans ikke skulle komme på ballen og var fornøyd med det, når han istedenfor burde angrepet ballen og klarert ut til corner.

Det kan være jeg blir lurt av tv-bildene, men jeg tror han kunne rukket frem.
post liked by: Buchan, Pwint, Pink Final
Post Reply