(PL) Liverpool - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Liverpool Manchester United

Premier League
Søndag 17. desember kl. 17.30
Anfield, Liverpool
Dommer: Michael Oliver


Innbyrdes oppgjør:
Manchester United: 90
Uavgjort: 68
Liverpool: 81

Fem siste:
PL 2023: Liverpool - United 7-0
PL 2022: United - Liverpool 2-1
PL 2022: Liverpool - United 4-0
PL 2021: United - Liverpool 0-5
PL 2021: United - Liverpool 2-4


Skader/suspensjoner:
Ute: Bruno Fernandes, Casemiro, Lisandro Martinez, Tyrell Malacia, Jadon Sancho
Usikre: Christian Eriksen, Mason Mount, Victor Lindelöf, Harry Maguire, Luke Shaw, Anthony Martial, Marcus Rashford Image
Kan det blir verre?
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Sjansen ligger vel i at Liverpool undervurderer oss...Men det er nok noe Klopp ikke tillater, det blir ikke 7-0, 3-0 kanskje, eller så overrasker United med en U, den U'n må jo komme før eller siden.
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Pwint
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

Helt utrolig hvor mange spillere som er utilgjengelig til denne. Veldig synd.
Liverpool er gode, men de er ikke så ekstreme som tidligere sesonger, så her kunne vi faktisk fått med oss noe på en god dag.. men på søndag blir det vanskelig.

Jeg håper Shaw blir klar, og tror det kan være muligheter for det mtp at han faktisk fullførte omgangen før han gikk ut. Men det er ikke verdt å risikere noe, for vi trenger han i tiden fremover. Men det skal sies at Shaw har en stund igjen før han er tilbake på fjorårets nivå..
Maguire ser vi nok ikke igjen før i 2024.
Da sitter vi igjen med Varane og Evans. Jeg håper virkelig Lindelöf blir klar..

Og også Rashford og Martial. Vi trenger litt krutt på benken.

Sannsynlig lagoppstilling:

- - - - - - Onana - - - - - - - -
AWB - Evans - Varane - Dalot
McTominay - Amrabat - Mainoo
Antony - Højlund - Garnacho

Sannsynlig kaptein: McTominay

Jeg er åpen for å starte med Rashford. Og hvor langt unna er egentlig Casemiro? Han er visst tilbake på treningsfeltet.. bør jo nærme seg? Det samme gjelder Mason Mount.
post liked by: Pwint, messilingard, red, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13631
Liker mottatt: 8768

Her blir det i allefall tap. Håper bare det ikke blir uverdig.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Dette har omtrent aldri skjedd før, men på søndag vurderer jeg helt seriøst å droppe å se kampen.

Begynner å tære på humøret for alvor, og vet ikke om jeg orker å bli ydmyket av den gjengen der igjen. Tap blir litt letter å svelge om du ikke ser kampen.

Selv om Bayern-kampen isolert sett ikke var så ille, så fortalte den likevel hvor enormt gapet opp til de beste er i ferd med å bli. Klarer rett og slett ikke å se hvordan vi skal kunne vinne på Anfield, med mindre hjemmelaget har en veldig dårlig dag på jobben. :tear:
post liked by: Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13631
Liker mottatt: 8768

Jeg droppet kampen i går, og angrer ikke på det. Kommer også til å droppe kampen på søndag, og sikkert flere kamper fremover. Fikk spørsmål fra han ene junioren her hjemme etter Bournemouth kampen: Hvorfor kaster du bort tid på å se på fotball når du alltid blir misfornøyd etterpå? :D Godt spørsmål syns jeg.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 822
Liker mottatt: 2570

Tap blir det nok men tar det ikke så tungt, er vel ikke mange lag som ikke forventer å vinne på l-pool sin hjemme bane. Tar bare 1 kamp om gangen med MU nu, og så får man bare glede seg når det går bra og tenke at alt blir bedre om noen år. Pr dags dato så er MU bare et av mange lag i PL som stort sett kan tape for hvem som helst og på en god dag kan vinne over hvem som helst.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Pwint wrote: 13 Dec 2023, 10:25 Fikk spørsmål fra han ene junioren her hjemme etter Bournemouth kampen: Hvorfor kaster du bort tid på å se på fotball når du alltid blir misfornøyd etterpå? :D Godt spørsmål syns jeg.
Standardspørsmålet fra kona mi også, det der 😅

Men hun ser nytten i det også da - etter tap må jeg som regel avreagere med noe fysisk arbeid, så da blir det for en gangs skyld gjort noe i huset... Aldri vært så ryddig hos oss som i høst... :P
post liked by: Pwint, messilingard, 10Hag, Belfastboy, Rød Pølse, Jan Erik
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Det er soleklar H i denna kampen, trenger vi egentlig å møte opp? Altså det å gå til en kamp du vet du taper er lite motiverende. Jeg håper vi stiller så defensivt som mulige. 3 0 tap bør være ok og hvis vi slipper unna med i sekken så er det en seier i seg selv. Håper det ikke blir 8 0 eller mer.
post liked by: Pwint
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Ser det brukes litt humor i sosiale medier før kampen...

Mourinho lost to Liverpool on Sunday and got sacked on Monday
Ole Gunner lost to Liverpool on Sunday and got sacked on Monday
Ragnick played Liverpool on Sunday and resigned on Monday.

Tror nok ETH sitter trygt uansett.
Skadesituasjonen etc.

Jeg håper hvertfall det...
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13631
Liker mottatt: 8768

Ja, huff. Er nok ikke kjekt å være ten Hag akkurat nå. Så mange skader og så mange spillere ute av form.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13631
Liker mottatt: 8768

Siden jeg har sånn ca. 0 forventninger til denne kampen, så blir det interessant å se hvordan vi fremstår uten Bruno. Nå mangler vi så mange gode spillere at det begynner å bli tragikomisk. Tankeeksperiment: Hvem ville begynt denne kampen om alle var i form? Martinez, Casemiro og Bruno tenker jeg er selvskrevne. Eriksen kanskje?

Og ikke bare er det viktige spillere som mangler fra startelleveren, men det er en ganske tynn benk også.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

De 3 du nevner hadde nok vært aktuelle. Eriksen også sikkert selv om han har vært utrolig svak i nesten alle storkampene han har spilt i for United, for veik og treg og har hatt mange stygge balltap nettopp pga. dette.

Er også spent på hvordan vi kommer til å fremstå i denne kampen. Jeg håper bare inderlig at vi ikke rusher noen av de skade spillerne nå til å være klar fordi denne kampen betyr litt ekstra. Nå må vi ha is i magen og tenke langsiktig.

Hadde ikke blitt overrasket om vi fremskyndte returen på for eksempel Casemiro.

Har svært liten tro på et mirakel i denne, men rare ting har uansett skjedd, så helt håpløst er det ikke om vi klarer å være kompakte bak og få til noen magiske overganger. Selvsagt noen små halmstrå jeg holder i, men man vet aldri og det er det som er så fascinerende med fotball.
post liked by: Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13631
Liker mottatt: 8768

Jeg har kommet meg litt etter skuffelsene i det siste og skal se kampene likevel. 😂 Vanligvis er julen og romjulen en fin tid med masse fotball, så jeg skal kose meg som best jeg kan med det, uansett resultater. Jeg skal forsøke å holde meg positiv og se etter ting som sier at vi er på bedringens vei. Så jeg skal se oss mot Liverpool. Selv om jeg tror det blir veldig tøft å få med seg poeng i den kampen så blir det forhåpentligvis spennende.
Last edited by Pwint on 15 Dec 2023, 19:04, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9141
Liker mottatt: 8403

Shaw og Rashford er forventet å være tilgjengelige for spill på søndag. Førstnevnte trente med laget i dag. Ser ikke for meg at han spares mot scouserne, selv om det potensielt kan være lurt mtp kampbelastning etter å ha vært ute med muskelskade i flere mndr denne sesongen.

Vi er underdogs, men fotball er på mange måter underdogens lagspill. Jeg nekter å ta nederlaget på forskudd mot det største drittlaget fra Merseyside, for ikke å si i verden. Det finnes ikke en bedre anledning for Rashy å stoppe kjeften på kritikerne og hvis dansken skal score sitt første PL-mål på en annen stadion enn Old Trafford så er det ingen steder som er bedre egnet enn der vi skal spille kamp på søndag.

United må klare å stå imot presset de første og de siste 20. Klarer vi det så kan alt skje. Det er 11 mot 11 og muligheten for å se Kloppetiklopp sitte med tupéen full av tenner på pk etter kamp er absolutt til stede, selv om det ikke er det mest sannsynlige utfallet.
post liked by: Pwint, Andtho01, RedTrafford
Football, bloody hell!
Post Reply