(CL) Manchester United - Bayern München

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4432
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 9441

Manchester United vs Bayern München

Champions League, Gruppe A
Old Trafford
Tirsdag 12 desember kl 21.00
Dommer:Kommer senere


Innbyrdes oppgjør:
Seiere United: 2
Uavgjorte: 5
Seiere Bayern 5


Fem siste:
(2023) Bayern - United 4-3
(2014) Bayern - United 3-1
(2014) United - Bayern 1-1
(2010) United - Bayern 3-2
(2010) Bayern - United 2-1


Tabellen Gruppe A:
Skjermbilde 2023-12-09 kl. 11.59.50.png
Skjermbilde 2023-12-09 kl. 11.59.50.png (596.93 KiB) Viewed 1082 times
Skader United:
Ute: Lisandro Martinez, Casemiro, Tyrell Malacia, Jadon Sancho
Usikre: Victor Lindelöf, Mason Mount, Christian Eriksen, Marcus Rashford, Anthony Martial
Image Blir det siste gang vi ser Champions League fotball på Old Trafford for en stund?




Mirakler har skjedd tidligere mot Bayern München, men det skal vel kanskje for mye til for at vi går videre her?
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4432
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 9441

Like greit å legge ut denne med engang.
post liked by: 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17234
Liker mottatt: 11012

Bayern ladet opp med 5-1 tap i dag for Eintracht Frankfurt.
Da skriker sikkert tyskerne etter Tuchels hode på et fat snart tenker jeg.

For våres del tenker jeg det er helt umulig å tro noe som helst, men det bør være muligheter hvis vi møter opp til kamp. Starte med det.

Trenger U i Parken også, jaaada.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

Er ikke det like greit å sende utpå

Bayindir
AWB
Varane
Evans
Reguilón
Mainoo
Bruno
Mejbri
Pellistri
Martial
Rashford...

....i denne kampen og ta det som trening? Prøve å ha litt overskudd til Anfield?
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19253

Bayern er i hvert fall mulige å score på, det vet United fra bortekampen...Tyskerne gikk jo også på sitt første tap i BL i går, og det var jo et braktap for medium gode Frankfurt.

Har ikke gitt opp å gå videre, merkeligere ting har skjedd enn at United skraper sammen en seier og at bataljen i Danmark ender uavgjort. Men vil allikevel gi skyhøy odds på United-avansement her.

Lagmessig blir det vel maks 3 forandringer, Højlund starter sikkert. Forsvarsfireren kan inneholde AWB og/eller Evans som nykommere fra start. Mainoo er vel aktuell, samme med Rashford kanskje.
post liked by: Pwint, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4432
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 9441

I mine øyne så er det synd at Bayern ikke vant 5-1 i stedet for. Forrige gang de tapte, et pinlig nederlag i 2. runde i cupen mot 1.FC Saarbrücken som spiller i 3. Liga (tilsvarer League One, 2. divisjon her hjemme osv), så knuste de Dortmund 4-0 borte. Vi må tilbake til januar 2021 forrige gang de tapte to kamper på rad, den gang da så røk de også i andre runde i cupen, men på straffer. Poenget er uansett svært enkelt, Bayern München er et lag med knallsterk mentalitet som ikke har for vane å tape to på rad. Jeg er redd dette kan bli sikkelig stygt med andre ord.

Er egentlig mest fristet til å støtte forslaget til @Jan Erik om å stille med et reservepreget lag.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, 10Hag, Jan Erik, Tringe
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13464
Liker mottatt: 8635

Jeg ser på CL som ferdig for denne gang, så hvorfor ikke gjøre som @Jan Erik sier, ja.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Jan Erik, Tringe
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Norske dommere også ja.. Legger opp til skyhøyt nivå på dømmingen her.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Jan Erik, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Tuchel wrote:Jeg håper vi kan matche mentaliteten, entusiasmen og sulten Manchester United vil vise i morgen.
Får håpe han må spise de ordene. Så får vi håpe United heller har mentaliteten til Bayern Munchen, slik at vi i det minste gjør vår del av jobben ;-)

Har null tro på at vi går videre, og det fortjener vi uansett ikke. Håper egentlig bare at vi heller ender sist, så vi slipper 39 kamper til i Europa league.

Ellers er jeg ganske så resignert om dagen. Med all dritten rundt klubben, med eierskap, og all dritten i fotballen mer generelt, med sportsvasking og korrupsjon på alle tenkelige nivåer, så er det satans vanskelig å være så "nær" klubben og sporten som i mine ungdomsår.

Fotball som helhet har skutt seg selv i begge beina.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, 10Hag, Spirograf1, Rød Pølse, Tringe
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17234
Liker mottatt: 11012

Artig fyr han Tuchel😬
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Blodfink, Andtho01, Spirograf1, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8343

Selv har jeg gitt opp CL denne sesongen. Jeg forstår at EtH ikke kan gjøre det samme, og muligheten for U i Parken er absolutt til stede. Blir likevel sjokkert hvis United plutselig har flaks. Håper å se flere endringer på laget, men forventer at laget blir ganske uforandret ift slik vi stilte mot Bournemouth. Heldigvis er det 5 dager mellom denne og kampen på Merseyside.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3407
Liker mottatt: 3577

Kom igjen United idag håper eg alle spillerne viser passion og ofrer alt. Dei som ikke gjør det kan stikke vekk med en gong og heller gi plassen til akademiet spillere som ofrer alt og som legger ned innsats i vær kamp. Vi kan slå Bayern laget og det hadde jo hjulpet på med selvelitten inn mot møkkapool søndag
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Tringe
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

Både behagelig og trist å gå til kamp med null forventninger og minimalt med spenning.

Håpet ligger jo baki der, men her vil alt annet enn tydelig tap bli tatt imot med takknemlighet. Avansement har jeg gitt opp, like greit slik sesongen er blitt.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Andtho01, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19253

Pwint wrote: 10 Dec 2023, 10:24 “I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”

— Eric Cantona
Dette sitatet bør helst være printa på veggen i United-garderoben, og så bør spillerne gjenta det for seg selv når de går ut på banen. Også i kveldens kamp. Litt Eric-mentalitet er savnet til tider...Utgangspunktet etterpå er at United skal videre, det starter med en seier i Manchester og flaks med resultatet i Danmark. Gjerne flaks i Manchester også.

Jeg er vel ellers ganske alene om å ikke ville unngå EL :hah: , ser muligheten for å vinne den som større enn topp-4 muligheten jeg altså. Pr. nå i hvert fall. EL står mer i stil med kvaliteten til United enn CL, tråkig nok.

Og så tenker jeg at troppen er såpass stor at den bør tåle litt, ikke at Erik t H rullerer mellom alle de ca. 30 spillerne han disponerer (skadefritt...), men allikevel. Kjør på med alle muligheter er mitt motto.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Post Reply