(CL) Manchester United - Bayern München

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1587

Ingenting i veien med innstillingen til Ambrabat, tempoet derimot der ser vi han hadde store problemer opp til flere ganger. Gjør en heilt grei kamp, verken mer eller mindre.

Det syns jeg i grunn United også gjør, selv om jeg definitivt mistenker at Bayern hadde minst 1 gir til å gå på, mens United kanskje var på maksnivået. Ganske lett å se at presspillet fungerer vesentlig bedre med Højlund enn Martial i alle fall, ikke at det er overraskende. Vi presser frem feil i Bayern med et par anledninger i første omgang.

Gledelig å se at ungdommen får sjansen på slutten. Syns alle 3 gjør fine innhopp, og jeg håper definitivt at vi får se mer av Pellistri, liker han som presspiller. Er nok en av grunnene til at han er i varmen hos Bielsa også. Ble litt lett i noen dueller mot de svære bamsene til Bayern, men det gjorde til og med Højlund også.

Sitter allikevel med følelsen at det alltid skjer noe rundt han, de få gangene han har fått muligheter.

Mainoo har noe helt spesielt med seg, bare å nyte den utsidepasningen han drar frem også, som er millimeter presis.

Alt i alt så gikk det som forventet i dag, men er ikke særlig skuffet etter denne kampen. At United 2023 taper 2 kamper mot Bayern er nesten som forventet. At vi derimot skal kaste bort poeng mot de to andre lagene der, det er enkelt og greit for svakt.

Sterkt av København å ta seg videre fra gruppen. Mange penger inn i dansk fotball.

Så får vi krysse fingrene å håpe at skadene til Maguire og Shaw ikke var alvorlige. Trenger begge de to mot Liverpool.

Litt revansj for Dalot denne kampen, syns han kanskje er vår beste spiller i lag med Maguire, selv om førstnevnte har en klassisk hjerneblødning og mister mannen sin tidlig i kampen. Positivt å se en ballsikker Onana også i dag, som i tillegg til å være trygg også har et par nydelige langpasninger, hvor den ene er marginer i fra å være målgivende.

Bare å komme seg videre fra dette, utnytte den ekstratiden man får på treningsfeltet nå og full skjerpings ut sesongen. Laget har noe å bevise, og knepp gjerne opp et hakk på den offensive biten. Folket og fansen vil se mål!
post liked by: messilingard, Tringe, Rød Pølse, Jan Erik, alfen74, RedTrafford, Lingard
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8416

28FPellistri wrote: 12 Dec 2023, 23:28 Så får vi krysse fingrene å håpe at skadene til Maguire og Shaw ikke var alvorlige. Trenger begge de to mot Liverpool.
Det er selvsagt lov å håpe, men med det som ser ut som lyskestrekk og hamstring så er det vel mer sannsynlig at Julenissen tar turen ned skorsteinen på julaften 🎅
post liked by: Tringe, M.r. Brownstone
Football, bloody hell!

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1587

Det så ikke bra ut nei, men får håpe han gikk ut når han fikk en kjenning og 5 dager kan gjøre mye om det kun er en det. Heldigvis gikk han ut med engang, men så kanskje ikke ut som han klarte mer heller, så det lover jo ikke bra, men fingrene er krysset.
post liked by: Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Jeg tenker som mange av dere på at vi ikke tapte avansement i går, men i de tidligere kampene. Men jeg er sjokkert over hvor dypt vi har sunket. Føler meg ikke trygg mot noen lenger. Vi kan tape mot hvem som helst. Fire poeng mot denne motstanden ... Det er ikke til å tro.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Blodfink, messilingard, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Syntes vi gjorde noen taktiske justeringer som rettet opp mye av det vi har slitt med, og spillerne jobbet hardt og ingen jukset i arbeidsoppgavene sine. Strukturen var god og uten ball vil jeg si vi gjorde vår beste kamp på lenge.

Likevel var vi egentlig sjanseløse, vi er rett og slett et middelmådig lag om dagen. Mot ordentlig gode lag som Bayern ser vi godt at vi ligger et godt stykke bak de aller beste når det gjelder teknisk utførelse. Vi mangler også MYE (og dette snakkes det for lite om, mener jeg) på det rent fysiske. Angrepstrioen vår vs forsvarerne til Bayern var rett og slett gutter vs menn. Vi har knapt noen som er framme med kassa og klarer å dominere motstanderne fysisk. Vi taper 50/50-dueller. På scoringen hadde vi 5-6 sjanser til å vinne ball i duell, men tapte alle.

Akkurat denne kampen synes jeg ikke ETH kan kritiseres for, heller ikke spillerne - bortsett fra at altfor mange av dem rett og slett ikke er gode nok, i alle fall ikke i nåværende form.
post liked by: Jan Erik, Pwint, pixma, messilingard, Rød Pølse, 10Hag
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Skal ikke si noe om gårsdagens kamp @Ryder, men jeg syns vi tar flere og flere skritt bakover denne sesongen. Ingen er overrasket over at vi kan tape mot et av verdens beste lag, men det at vi taper 0-3 mot Bournemouth på Old Trafford og ingen blir spesielt overrasket, sier egentlig det meste om hvor langt vi har falt.
post liked by: Spirograf1
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23316
Liker mottatt: 19276

28FPellistri wrote: 12 Dec 2023, 23:28 Litt revansj for Dalot denne kampen,
Ja, støttes. Dalot var frisk bortsett fra den glippen du nevnte. Frustrerende spiller, klarer ikke å holde seg på et jevnt godt nivå. Bunn-nivået hans er nærmest skremmende, og dessverre er det sånn med litt for mange av forsvarsspillerne til United synes jeg. Det varierer voldsomt fra kamp til kamp. Kun Maguire som har holdt et akseptabelt nivå over en rekke av matcher.
I går var alle ok egentlig , bortsett fra Shaw. Coman tok fra ham all tro på egne ferdigheter i løpet av kampens første 15 min. Om skaden hemmet ham fra første minutt så greit nok...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Pwint wrote: 13 Dec 2023, 10:31 Skal ikke si noe om gårsdagens kamp @Ryder, men jeg syns vi tar flere og flere skritt bakover denne sesongen. Ingen er overrasket over at vi kan tape mot et av verdens beste lag, men det at vi taper 0-3 mot Bournemouth på Old Trafford og ingen blir spesielt overrasket, sier egentlig det meste om hvor langt vi har falt.
Ja nei, det er rart hvordan vi bare blir svakere og svakere. Selv når vi følger planen, som i går, mangler vi fortsatt fryktelig mye. Synes det er utrolig vanskelig å sette fingeren nøyaktig HVA som er galt. Jeg kjøper ikke den at spillerne ikke gidder, etter hva jeg ser jobber de det de klarer. Taktikken har vært rar i mange kamper. Vi sender så mange spillere i angrep (formasjon 3-1-6 med ball) at vi blottlegger oss fullstendig til tider, likevel skaper vi knapt målsjanser og scorer påfallende få mål. Likevel fortsetter vi på bortimot samme måte - i kamp etter kamp etter kamp.

Så er det for mange spillere som ikke holder toppnivå, det blir jo mer og mer tydelig. Men (stort sett) de samme spillerne gjorde en god sesong i fjor, selv om 3. plassen var i overkant godt betalt i forhold til hvordan vi presterte på ulike statistikker. Skader har gjort sitt, men vi har heller ikke sett faresignalene og de nedadgående pilene hos spillere som Varane, Casemiro og Eriksen.

Hvor mye handler om psykologi og selvtillit?

Aner ikke, og helt sikkert en salig blanding av alt dette. Blir en stor jobb å snu.
post liked by: Pwint, Blodfink, messilingard
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Det blir nok tøft å snu ja @Ryder. For de som liker statistikk:

- Vi er det fjerde Premier League laget som har klart å komme sist i sin gruppe i champions league
- 4 poeng er det laveste antall poeng vi noensinne har hatt i gruppespillet
- Vi er det laget som har sluppet inn flest mål i gruppespillet av alle Premier League lagene som har spilt i champions league
- Dette er den andre gangen i historien vi har tapt to hjemmekamper i gruppespillet.

Når vi legger til at vi har tapt 12 kamper til nå, og at dette er det samme vi tapte i hele forrige sesong (62 kamper), så er det ganske mørkt alt sammen.
post liked by: Blodfink, messilingard, 10Hag, Jan Erik, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23316
Liker mottatt: 19276

Flott av The Red Army-grupperingen å gjøre dette for å takke BM-fansen for deres redelighet mtp 1958-minnet.

https://www.united.no/nyheter/bayern-fa ... en/1268818
post liked by: Pwint, Spirograf1, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464


Bayern München sine supportere er hel ved i mine øyne. De la inn sin egen Glazer protest i går de også.



Jeg syntes forøvrig at våre er ganske gode også, en fin gest for at München har ivaretatt minnene til Busby Babes på en respektabel måte!
post liked by: Blodfink, Pwint, Spirograf1, Ryder, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, Pangaea, Tringe, Jan Erik, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

I alt dette så tenker jeg på denne Mourinho-talen. Man kan si mye rart om ham, men han hadde "the gift of gab".

post liked by: 10Hag
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5142

Jaja, så gikk det til helvete til slutt - egentlig som forventet. Men det kunne tross alt vært verre. Vi kunne kommet til EL! Nå får ETH i det minste litt mer tid med gutta på feltet, og kan kanskje få inn bedre rutiner og slikt. Og man kan jo alltids håpe at porselensdukkene våre ikke får slett like mange skader framover, og at vi får tilbake noen flere sentrale spillere, og dermed får et oppsving i resultater. Makan til skademareritt skal man lete lenge etter. Snart må både Ten Hag og McClaren finne fram skoa :D


(Orker ikke å se videon fra Moaninho. Ønsket ham aldri til United, og var glad når han endelig fikk viljen sin og ble sparket)
post liked by: Rød Pølse, Pwint
Post Reply