Bruno Fernandes v Chelsea (H) 2-1

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2525
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 8250

Her kommer et nytt avsnitt i serien 'Vi stalker Bruno'. Episode 4 av 10.

Første hjemmekamp av de jeg har sett spesielt på Bruno, og United sin klart beste kamp totalt sett. Er LITT usikker på hvor bra Chelsea er, jeg syns de varierer veldig i prestasjonene sine. Men man kan bare vinne mot de man spiller mot.

For Bruno sin del var dette en ok kamp igjen, men kanskje den han har vært minst toneangivende i hvis man tenker på United som lag. Men det er jo på en måte bra at man legger mer merke til spillere som McT, Amrabat, Garnacho og tildels Antony. Reguilón var også aktiv når han kom inn for Lindelöf i pausen.

Bruno var involvert i 1-0, hadde flere veldig bra defensive bidrag, men satt LITT med et inntrykk av at det var en spiller som ligger helt oppunder rød sone vi så i går. Han virket litt mindre energisk, og hadde noen perioder i kampen der han var lite involvert. Men absolutt godkjent. Det hadde generelt vært veldig bra for laget om en spiller som Mount kunne avlastet Bruno i noen kamper.

Ellers var dette faktisk en kamp det var artig å se om igjen, uansett om man har covid eller ikke (God bedring til meg 🤣)

Skriv gjerne hva dere syns om Bruno i denne kampen, artig å lese.

Involveringer +/N/-

0m Kjapp liten berøring når Amrabat vinner sin første (men ikke siste) ball for kvelden. N

0m Mislykket forsøk på vegg med Shaw med en flikk. -

2m Mottar ball fra Dalot på 25m, skyter over. N

2m Setter Disasi under press når Chelsea forsøker å spille seg ut bakfra, ender med at United plukker opp pasningsforsøket. N

3m Liten involvering når Shaw angriper og spiller Højlund frem til en bra sjanse. Hjørnespark. N

4m Tar hjørnespark fra venstre. Kort til Luke. Får ballen tilbake, legger inn et brukbart innlegg som Chelsea klarerer. Blir til slutt blåst offside. N

5m Bruno er i nærheten av en ball som etter mye om og men, VAR og annen førjulsstri ender med et straffespark. N

8m Bruno tar straffesparket...trenger ikke å kommentere det så inngående. Kunne vært bedre. -

9m Bruno mottar en pasning fra Dalot på midten, spiller fint videre til Garnacho, som snur opp og spiller ballen tilbake til kapteinen. Bruno sender en ny fin pasning helt over til Antony på hjørne av 16, ender med et innleggsforsøk. +

12m Bruno får ballen på midten, spiller Garnacho gjennom. Han får til en bra avslutning som Sanchez avverger. Chelsea kontrer direkte med Mudryk. Bruno henter frem sin indre Usain Bolt, og gir alt i et sugende returløp. Avskjærer Mudryk sitt forsøk på å spille Sterling fri. Strålende gjort. +

13m Bruno mottar ball inne på egen halvdel, prøver å finne Dalot på direkten. Chelsea kontrollerer. N

14m Amrabat vinner ballen høyt i banen, gir til Antony. Bruno går på et fint løp ut til høyre, men kan bare konstatere at Antony avslutter relativt enkelt istedenfor å bruke ham. +

16m Bruno får ball helt ute til venstre, prøver et par pasninger med Garnacho uten at det tar helt fyr i teltet. N

17m Bruno fører ball 30m på venstresiden, finner igjen Garnacho, som viser teknikk og overblikk. Via Antony og Dalot kommer ballen inn i feltet der Bruno header ned til Garnacho som forlenger inn til Antony og Højlund foran keeper...en av de burde scoret der. Nytt hjørnespark. +

18m Bruno tar hjørnesparket...finner hodet til Harry, ballen plukkes opp av Palmer som blir taklet av Antony. Hans innlegg blir brutt av Fernandez, Amrabat bryter Chelsea igjen, finner Bruno til venstre som med en utsøkt pasning etter en skuddfinte finner Garnacho på vei mot dørlinjen. Innlegg til Maguire, blokkert avslutning og så er det Tominei (i følge Roar Stokke 🤣), som scorer! Eins zu Null! +

22m Bruno er støttekontakt til Victor. N

23m Mottar ball fra McT, spiller fint løs Shaw. N

24m Bruno vinner et frispark på egen halvdel rett etter at Sterling muligens skulle hatt en straffe etter veldig lett kontakt med Victor. Eller så filmet ex-Liverpool og City-spilleren. Ikke godt å si. N

25m Bruno ruller frisparket til Amrabat. N

25m Fernandes pådrar seg frispark midt på banen. N

26m Lindelöf tar med seg ballen ut av eget felt, fin liten kombinasjon med Bruno. United og Bruno holder litt i ballen, før det til slutt ender med en ny bra sjanse. Garnacho finner NESTEN Højlund foran mål...+

28m Mens linjemannen roter med utstyret sitt, får vi noen koselig sekunder med Jeremy Clarkson og Kaleb Cooper fra Clarkson's Farm. Artig serie det 🙃.

28m Bruno presser Sanchez som punter høyt og langt. +

28m Bruno i offside. -

29m Enda mer trøbbel for linjemannen, og vi benytter anledningen til å kikke litt på Pally og legenden Bryan Robson.

30m Legendene Albert Morgan, Denis Irwin og Andy Ritchie er også på plass...

30m Bruno, Amrabat og andre presser Chelsea hardt. Ender med et blokkert skudd fra TOMINEEEEIII(!!!) Seriøst, hva feiler det Roar Stokke? +

31m Bruno involvert i fint kombinasjonsspill på venstresiden, blir fristilt, innlegget blokkeres. Enda en gjenvinning fra United, Amrabat finner Bruno som får et nytt forsøk til å legge inn. Han finner McT med et silkemykt innlegg på blank som får avsluttet to ganger uten å score. +

32m Etter Onana sin herlige redning mot Jackson, ender ballen hos Bruno på venstre. Han roer ned, tar med seg Amrabat og United beholder ball i over et minutt uten å anstrenge seg nevneverdig. Er dette pga egne ferdigheter, eller er ikke Chelsea gode nok i press? N

36m Bruno involvert i nok et godt, kollektivt United-press. Ender med en blokkert avslutning. +

37m McT ligger nede med skade, Bruno og United spiller litt unødvendig videre, før Harry til slutt triller ballen ut. N

41m United får frispark på 25m etter et godt, kollektivt press. Bruno tar det. Rett i muren. Litt umotivert. Hjørnespark. -

42m Shaw tar hjørnespark, finner Dalot som igjen finner Bruno. Skudd fra 25m. Utenfor. N

44m Chelsea får holde på ball, og det ender med utligningen fra Palmer. Ikke noe direkte negativt fra Bruno, men hele laget ble litt stillestående i forspillet til målet.

45m Antony prøver å finne Bruno som er på et fint løp inn I feltet. Disasi avverger. N

46m Bruno nær ved å bryte Chelsea på midten, Højlund får dessverre ikke kontroll. +

49m Bruno får ball på midten, vender ut mot Garnacho. Tilbake til Bruno, gjennomspill til Garnacho. Hjørnespark. Fint spill. +

50m Bruno tar hjørnespark fra venstre. Klareres til nytt hjørnespark. N
50m Bruno tar hjørnespark fra høyre. Bedre denne gang, Sanchez må agere. Får frispark. N

PAUSE

45m Bruno tar avspark...tilbake til Onana. Tydelig innøvd variant som det bare er en mann i verden (som spiller for United...) som kan utføre 100% feilfritt hver gang. Stort pluss i boken. Evt N

47m Reguilon bryter Chelsea, finner Bruno, som har en litt dårlig touch, og mister ball etter å ha blitt taklet. -

50m Garnacho vinner et nytt hjørnespark fra venstre, som Bruno tusler ut for å ta. Lavt og rett i første forsvarer. -

55m Bruno litt bleik og forsiktig i en duell, vinner ikke ballen på den måten. Skuffende start på andre omgang fra ham. -

57m Højlund vinner et frispark inne på Chelsea sin halvdel, Bruno tar det. Finner McT. Ender med et hjørnespark fra høyre. N

59m Garnacho prøver å skape noe fra venstre, gir til Bruno som finner Reguilón. Innlegget i blokken. Senere i samme angrep er Bruno nok en gang involvert når Garnacho og Reguilón prøver seg. N

60m Bruno involvert i å presse frem nok et brudd. Reguilón som får kontroll, ender med at Bruno finner Antony som sender avgårde et skudd som blir delvis blokkert og går utenfor. +

60m Bruno tar hjørnesparket fra venstre, kort til Garnacho. Retur, får lagt inn, duell. Ballen ender hos Shaw som sender avgårde et hardt skudd, som blir blokkert. +
61m United igjen med et brudd, ender hos Bruno som slår et svakt innlegg fra venstre. -

62m Bruno mottar ball utenfor 16, drar seg fint fri med en såle, skyter til hjørnespark fra høyre. +

64m Liten involvering fra Bruno når Maguire bryter. Ender til slutt med et svakt skudd av Garnacho. Kunne sett Bruno på 16 hvis han hadde brukt øynene litt. N

67m Bruno tar et hjørnespark fra høyre denne gangen, ikke spesielt bra. Får to andre sjanser til å utrette noe etter gjenvinninger, men det blir ikke innertier. -

68m United går opp i 2-1 etter mye fint spill fra flinke spillere.

74m Bruno knoter litt i et veggspill med Reguilón, får hjørnespark. Tar hjørnesparket selv, kort, får den tilbake, innlegg fanges av keeper. N

76m Holder litt i ball på venstre, spiller med Garnacho og Reguilón. N

78/79m Bruno med gode involveringer, får etter hvert spilt løs Reguilón, som finner Garancho på 5 meter. Avslutningen stryker bortre stolpe. +

80m Bruno vinner ball på høyre siden. Ender til slutt med et innkast. Tar telling etter et lite spark på leggen. N

87m Bruno gjør en strålende jobb med å vinne ball på Chelsea sin halvdel, setter i gang McT til høyre, som dessverre får en dårlig berøring og ballen går ut av spill. +

91m Ny, god defensiv jobb av Fernandes. Vinner ball i venstreback posisjon. +

94m Bruno får hodet på et Chelsea-hjørnespark. +

SLUTT

+19/N26/-9
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Spirograf1, Pwint, Belfastboy, messilingard, Rød Pølse, 10Hag, Andtho01, red, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2959
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13781
Liker mottatt: 8869

Godt jobbet @Jan Erik og god bedring. Jeg testet positivt i forrige uke etter å få følt meg skikkelig elendig et par dager. Du har min fulle sympati! 😆
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3981
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17438
Liker mottatt: 11171

God bedring @Jan Erik :thumb_up:

Selv er jeg glad for det greiene der ikke biter på meg :-|
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4451
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2896
Liker mottatt: 9514

Lå paddeflat selv tidligere i høst, regner med at det kjøper meg noe tid til neste gang!

Ellers fantastisk at du bidrar med dette her, basert på mengden vi ser så bør det gi en viss pekepinn på hvordan Bruno presterer!
post liked by: Jan Erik, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2525
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 8250

Takk, @Pwint, det er prisen man må betale for å ha med andre mennesker å gjøre...😄
@RedTrafford, One of a kind 💪💪💪
@messilingard, jepp. Bruno er absolutt en nøkkelspiller i dette laget. I følge Stokke er han også denne sesongen den spilleren som har flest fremoverrettede pasninger inn i motstanders felt. Utrolig at vi klarer å score så lite. Vi kunne vært foran City nå med litt mer killer instinct.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pink Final, Rød Pølse, messilingard, Blodfink, Spirograf1
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2127
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9436
Liker mottatt: 8673

Strålende innsats, @Jan Erik 👏 Du er litt som Bruno; leverer stabilt bra hver gang. Litt sykdom setter ikke ut en ekte bergenser 😅

Synes man begynner å se et ganske tydelig mønster; Bruno er en spiller som har høye standarder. Blir overrasket hvis det endrer seg drastisk de siste 6 kampene i prosjektet ditt. Mot Chelsea så vi endelig et lag som både leverte på innsats og kvalitet. God bedring 👍

Ps! De Covid-greiene biter ikke på meg heller 💪
post liked by: Andtho01, Jan Erik
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2525
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 8250

@Rød Pølse, takk for hyggelige ord. Ja, jeg har blitt positivt overrasket over hvor sentral han er i alle faser av kampene.

Da er du (og RedTrafford) two of a kind 💪💪💪💪🤣
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2959
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13781
Liker mottatt: 8869

Covid bet ikke på meg heller ... Før forrige uke 😂 Og da smalt det godt.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1522
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3644
Liker mottatt: 4957

Herlig gjennomgang @Jan Erik, og god bedring!

Synes selv at dette var en av Brunos beste kamper på lenge. Han er ikke like mye involvert i nøkkelsituasjoner som du sier, men det gjør ikke noe for min del. Det viktigste er at laget spiller bra, og jeg føler han bidrar til det i denne kampen.

Jeg så en Bruno med mer kontroll og disiplin, og som slipper å lede frontpresset fordi frontrekka vår for en gangs skyld endelig bestod av 3 mann som er aktive i presspillet.

Han ligger i fine posisjoner uten ball, og skaper rom for de rundt seg. Så jeg tar heller flere slike kamper fra Bruno, der han ikke nødvendigvis er den som skaper alt selv, men bidrar til at spillet flyter godt rundt ham. Det er en undervurdert egenskap. Det viktigste er at spillerne gjør slik at laget fungerer, og ikke nødvendigvis at laget avhenger for mye av enkeltspillere.

Jeg ville gitt Bruno en solid 7+ (nesten 8) på børsen. Straffesparket er unødvendig nonchalant, og jeg synes han skyter for mye fra langt hold. Ellers ser vi for første gang på lenge en mer avbalansert og behersket Bruno, i mine øyne. Og det liker jeg. Det gir laget mer kontroll, noe vi nøt utrolig godt av mot Chelsea, spesielt i 2. omgang.

Jeg synes Bruno er mer toneangivende når han tilbyr kontroll, enn når han spiller på ørsmå marginer som gir oss mål, men samtidig gjør oss ekstremt porøse mtp balltap. Kanskje blir Brunos tall ikke like fine, men han gjør laget og resultatene bedre om han spiller slik han gjorde i går. In my humble opinion, som dem sier.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2525
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 8250

@10Hag, gode poenger. Det er liten tvil om at arbeidskapasiteten til Højlund og Antony hjelper veldig. Amrabat bidro også mye. Jeg så innimellom at United lå med mannsmarkering, men det var påfallende lite av det i forhold til de tidligere kampene. Hva tenker du om det? Og fikk vi det lettere mot et litt slapt Chelsea?
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2127
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9436
Liker mottatt: 8673

Jeg tror ikke det er tilfeldig at Bruno ser enda bedre ut når laget fungerer, @10Hag. Kapteinen vår er en engasjert fyr som ønsker at laget skal vinne hver kamp. Når vi har spillere på laget som ikke er i form, eller som ikke gjør sin del av jobben, tror jeg Bruno er en spiller som forsøker å kompensere for dette. Da blir det gjerne spagat istedenfor en elegant piruett, for å bruke litt klassisk ballettsjargong 😆
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 07 Dec 2023, 20:17 Jeg så innimellom at United lå med mannsmarkering, men det var påfallende lite av det i forhold til de tidligere kampene...
Vil tro at trenerteamet har sett litt av det samme som både Øyvind Eide og flere av oss her inne. Vi har fortsatt en del å gå på i den defensive organiseringen, men fremgangen var ganske tydelig i gårsdagens kamp. Håper vi kan spille med tilnærmet likt lag over en lengre periode nå, så er jeg overbevist om at vi blir enda bedre i den fasen av spillet.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, RedTrafford, messilingard, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1522
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3644
Liker mottatt: 4957

@Jan Erik: Det virket som vi økte bruken av sonemarkering, spesielt i andreomgangen når Shaw kom inn som midtstopper. Han og Amrabat paret godt, og virket å ha mer kontroll på et veldig kaotisk Chelsea.

Maguire virker som han tør å stå høyere med Shaw som makker, som gir oss en høyere og mer kompakt presslinje, som er avgjørende for at vi dominerer midtbanekrigen.

Reguilon og Dalot spiller sine vinger gode. Både Garnacho og Antony var evighetsmaskiner som hele tiden skapte farligheter, samtidig som de er disiplinerte og hardtarbeidende i både forsvar og presspill. En helt ny dimensjon i laget med vinger som jobber slik de gjør.

Sa det under kampen, men jeg tror uansett at det store nøkkelgrepet var å benke Rashford og Martial. Det gav oss helt andre forutsetninger for å levere både på intensitet og disiplinert kontroll, på begge kanter samt i midten. Og vi har sjeldent skapt så mange sjanser. Forstår at mange er desperate på å se Rashford starte igjen, men det mener jeg blir å sette spilleren foran lagets beste.

Synes faktisk Chelsea lignet veldig på hvordan vi spilte mot Galatasaray; Skapte farligheter, men hadde lite kontroll og slapp til enormt med sjanser.

Tror kampen mot Bournemouth blir tøffere. Så kommer den virkelige testen på hvor vi er mot Liverpool. Vi bør ha en fair sjans om vi spiller slik vi gjorde i andreomgangen. Førsteomgangen ble noen hakk for kaotisk, og der hadde fort et bedre lag enn Chelsea straffet oss hardt på overganger.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Rød Pølse: Jepp, tror du treffer blink, der.

Når laget sliter, blir Bruno mer kaotisk fordi han vil involvere seg i alt og "fikse" biffen sjøl.

Det viser jo en karakter og vinnervilje, som du sier. Så blir resultatet kanskje ikke helt det man ønsker.

Sett Bruno i et lag som er disiplinerte og gjør jobben; Voila! Da begynner det å lukte svidd.

For å forenkle det veldig; Bruno kler dominerende fotball mer enn kontringsfotball, selv om kontringsfotballen gir han sinnsykt gode stats. Han blir rett og slett en bedre brikke i et lag når vi har kontroll rundt ham.

Skjønner hvis noen er uenige i det, men tror oppriktig det har noe for seg.
post liked by: RedTrafford, messilingard, Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink
Post Reply