(PL) Manchester United - AFC Bournemouth

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2485
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7706
Liker mottatt: 8059

@Rød Pølse, det går bra. Heldigvis slipper jeg å se Liverpool-kampen...
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Pwint, Blodfink, RedTrafford

MektigeTHOR
Posts: 483
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 839
Liker mottatt: 1314

messilingard wrote: 09 Dec 2023, 18:11
MektigeTHOR wrote: 09 Dec 2023, 18:03 Ja folkens. Sannelig var det ikke Ronaldo som var denne klubben sitt største problem for en tid tilbake. 🤪
Ronaldo var ikke akkurat en løsning heller. Når han opptrådte så illojalt som han gjorde så er det vanskelig å gi han en annen merkelapp et problem.

Men ja, vi har flust av problemer. Det største er den fullstendige mangelen på mentalitet i spillertroppen. Vi evner ikke å prestere godt over tid, og spillerne begår enkle individuelle feil i bøtter og spann.

Jeg er også enig i at vi må hente yngre spillere. Kjøp som Varane og Casemiro bør unngås for yngre spillere som kan utvikles og bidra i mer enn én sesong. Ikke at de to er dårlige spillere, men det er ikke mye tvil om at de nærmer seg (kanskje passert) "best-før-datoen" sin.
United skulle ikke ha hentet tilbake Ronaldo.

Men han gjorde mer på kort tid enn de fleste har gjort de siste årene. Måten de behandlet Ronaldo på når han mistet ett barn er utilgivelig. At han følte seg mislikt, uglesett for så å ønske seg vekk forstår jeg dessverre godt når klubben er pill rotten fra innsiden av. Ronaldo var ikke problemet klubben hadde på den tiden ei heller nå. Old Trafford har forfalt, fasiliteter har forfalt. Infrastruktur, ledelse mm er elendig.

Håper virkelig det kommer tydelig retning samt kraftig forandring i infrastruktur når Ratcliffe kommer inn.
post liked by: 10Hag

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Nytter ikke å være dårlig fremover når motstander bare spaserer inn 3 (+2 annulerte) ....

Har vi ikke forsvar?
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Pwint, Belfastboy, RedTrafford
Ingen er større enn klubben!

M.r. Brownstone
Posts: 88
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 351
Liker mottatt: 443

Atter en gang bekmørkt. Det skumle er at jeg begynner å bli så vant til det. Mer oppgitt enn sint.
Synes egentlig ingen enkelt spillere var "drittdårlige" mer lagprestasjonen som var elendig. Skuffende av Bruno å prate på seg kort i sluttminuttene skjønner dog frustrasjonen. Synes det var dårlig dømming men ikke årsaken til tapet. Nå blir det vel en bra kamp mot Bayern før det rakner mot overtidskongene fra Liverpool. Akkurat nå gruer jeg meg veldig til den kampen.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Skal ikke komme med noen lang eller dyp analyse som debutant her på forumet, men syns det var merkelig at ETH gjorde bytter på topp på laget, og ikke prøvde å bygge videre på det man leverte mot Chelsea. Og når man først har havnet i de store problemene man hadde, så syns jeg det er meget rart at han skal gi 3 av formspillerne våre (Bruno, Maguire og McTominay) 90 minutter i en sånn kamp når man vet hva som kommer neste uke, og spesielt Bruno Fernandes som var 1 kort unna suspensjon mot Liverpool. Noe han selvsagt pådro seg og må stå over mot Liverpool. ETH hadde samme feil i fjor også, men da med Casemiro. Urutinert og kritikkverdig av både spiller og trener.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Pwint, Belfastboy, Spirograf1, 10Hag, Tringe, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9097
Liker mottatt: 8381

Enig, @28FPellistri. Merkelig å benke Højlund og horribel kampledelse. Ingen grunn til å ikke ta av Bruno på 0-3 🙈 Velkommen til forumet 👍 Håper det ikke var din debut her som jinxet laget 😆
post liked by: Pwint, Jan Erik, Belfastboy, 28FPellistri, M.r. Brownstone, Tringe, RedTrafford
Football, bloody hell!

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Takk for det @Rød Pølse :) Registrerte meg etter kampen, så den jinxen vil jeg ikke ta på min kappe ;)
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, M.r. Brownstone, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9097
Liker mottatt: 8381

Synes Bruno svarer godt i intervjuet etter match. Complacency is a bitch! En prestasjon å ta lett på oppgaven etter én god kamp 🤡
post liked by: Pwint, Jan Erik, Tringe, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2933
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13595
Liker mottatt: 8743

Og så kan man ikke åpne en eneste nettavis uten katastrofeoverskrifter. Det er en ekstra bonus.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Frustrende. Personlig prøver jeg å holde meg unna det verste av Twitter/X og FB og diverse nettaviser etter slike tap. De skal krisemaksimere alt, selvfølgelig for de vet at United gir mye klikk og visninger. Det som skuffer meg en del er at United.no også har kastet seg litt inn på den trenden der og legger ut "nyheter" fra diverse søppelaviser som TheS*n, TeamTalk og annet ræl.

ETH bommer litt vel ofte på inngangene på kampene. Virker ikke som man klarer å sette eller passe intensitetnivået i kampene som motstander setter, med unntak av mot Chelsea hvor vi var meget bra.

Tilbake til gamle synder i dag på de aller fleste. På slike dager så savner jeg en trener som bare løfter begge armene i været, tar 2-3 bytter tidlig i kampen og innrømmer at han bommet på kampplanen.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Spirograf1, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2933
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13595
Liker mottatt: 8743

Ja, det er noe der @28FPellistri. Noe med å alltid begynne med det beste laget, men være klar for bytter hvis det feiler.
post liked by: 28FPellistri, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9097
Liker mottatt: 8381

Synes byttene ofte blir "too little too late". Savner også å se litt andre taktiske grep enn bare å bytte spiller i samme posisjon. Hadde vært forfriskende å se et formasjonsbytte når ting ikke funker. Det blir enkelt for motstandernes benk når de kan forutse alt som skjer...
post liked by: 28FPellistri, Jan Erik, Pwint, M.r. Brownstone, MektigeTHOR, Spirograf1, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Liverpool borte ai ai. Her må vi kjøre 11 mann bak ballen. Forsvare oss og håpe skaden blir minst mulig
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

Grusomt resultat og selvfølgelig en grusom kamp, men første halvdel av førsteomgangen var ikke så ille, men sjansene uteble.. samtidig som bortelaget scoret på sin ene og da ser det ikke bra ut. Jeg synes vi tendenser til en del lagspill i går, men det stoppet opp på siste tredjedel. Højlund kom inn og skapte mer hodebry for Bournemouth-forsvaret, men ikke nok til at vi klarte å skape store sjanser.

Vi vinner ikke kamper når vi alltid slipper inn mål, hvertfall ikke 2 og 3 mål.. som vi har gjort flere ganger denne sesongen. Og vi gjør det vanskelig for oss selv når vi nesten aldri går inn til pause med verken ledelse eller uavgjort. Men i går synes jeg faktisk litt synd på Onana, Maguire og Shaw (og kanskje Amrabat).
De virket alle tente og flyttet ballen bra, men midtbanen og angrepet sviktet..
Vi spilte oss fint ut bakfra flere ganger, opp til siste tredjedel.. også stoppet det helt opp. Ufarlige avslutninger, dårlige pasninger, dårlige driblinger..

Man fikk liksom et ørlite håp etter seieren mot Chelsea, da tabellen plutselig ikke så litt mer lovende ut.. og med seier i går kunne vi tålt et tap mot Liverpool neste runde. Nå er vi tilbake der at det ser stygt ut.. og verre skal det bli etter Anfield. Årets letteste match for scouserne sin del, om de siste årene gjentar seg.

Etter gårsdagens stygge tap virker det som flere snudde mot ten Hag og ønsker at han får fyken. Kampprogrammet kommende uke hjelper han ikke heller. Det er mye man kan ta manageren vår på. Spillere som kanskje burde startet, spillere som kanskje burde blitt byttet inn tidligere, kampledelse og taktikk..
men jeg klarer foreløpig ikke å stille meg bak den supportergruppen som ønsker at han skal få fyken. Da burde han vært sparket for en tid tilbake.
post liked by: 28FPellistri, Pwint, messilingard, Rød Pølse, Tringe

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Det oppsummerer vel mange United-supportere, spesielt på X og FB for tiden. Taper man så er det automatisk at treneren må bort. Bommer en spiller på en gigantsjanse så er han ubrukelig og bør selges. Et av eksemplene der var for eksempel når Pellistri startet mot Bayern i Tyskland uten å imponere, da var han naturligvis en spiller mange på X/FB mente aldri kom til å bli noe og man burde selge.

Nok om det. Kampen i går må bare glemmes og man må ha fullt fokus inn mot Bayern og Liverpool. Man gjør uansett ikke laget en tjeneste med å starte med en spiss som ikke presser. I dagens fotball så må hele laget jobbe i nesten samtlige kamper skal man ha en sjanse. I tillegg så er Martial og Højlund enormt forskjellige som spisser. En starter og løper på alt, presser motstanderen nesten hver gang han har muligheten, mens Martial er rake motsetningen. Da blir det vanskelig for resten av laget å forholde seg til det også, særlig offensivt. Man mister bevegelsesmønstrene.
post liked by: Pwint, messilingard, pixma, Rød Pølse, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
Post Reply