(PL) Manchester United - Chelsea (06-12-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10729

10Hag wrote: 06 Dec 2023, 23:28

Garnacho må bare fortsette å spille.
Og rart å si det, men Antony er faktisk veldig viktig for at vi og er farlige på høyrekanten.
Så enfotet som Antony er, er det desto viktigere å ha en aktiv back som kommer rundt. Dalot var offensiv og god i dag.

Ellers ser det, selv om det er tidlig, ut som vi «dodged a bullet» når det gjelder Caicedo. Mange (meg inkludert) ville ha ham, men har vært bortimot katastrofal for dem så lang og elendig igjen i dag. Han og Enzo for 250 mill euro? Hm.
Enzo riktignok bedre, men heller ikke han er i DEN klassen.
Last edited by Ryder on 06 Dec 2023, 23:37, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, 10Hag
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Se for en forskjell det er når faktisk alle på laget gidder å presse helhjertet. Helt sykt at vi ikke slår Chelsea mer. Sesongens klart beste kamp, måtte det fortsette!

Også må jeg bare legge til en ting som klarte å irritere meg så sykt. Legg merke til presspillet til Rash når han kommer inn og skal spille 5-6 minutter. Jogger bare rundt der. Hadde faen ikke en svetteperle i pannen når han går av banen. Måtte han fortsette å varme benken.
post liked by: 10Hag, Tringe

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 671

10Hag wrote: 06 Dec 2023, 23:28 4.48 i xG er syke tall, i alle fall for oss.

Garnacho må bare fortsette å spille.
Og rart å si det, men Antony er faktisk veldig viktig for at vi og er farlige på høyrekanten.

Gøy å se at vi skaper så mange store sjanser når vingene våre endelig gjør jobben.
Jeg syns Antony er alt for dårlig. Dalot på back er jo mere offensiv og bidrar mer. Kan heller kjøre Dalot som ving og AWB som back.
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Deleted User 430

RedTrafford wrote: 06 Dec 2023, 23:29 Vi trenger nok en spiss til ganske fort, nå har vi bare EN.
Hjelper ikke med flere spisser når han vi bruker aldri blir servert, likevel 😅
post liked by: Pink Final, Belfastboy, messilingard, Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Alf banan wrote: 06 Dec 2023, 23:38
10Hag wrote: 06 Dec 2023, 23:28 4.48 i xG er syke tall, i alle fall for oss.

Garnacho må bare fortsette å spille.
Og rart å si det, men Antony er faktisk veldig viktig for at vi og er farlige på høyrekanten.

Gøy å se at vi skaper så mange store sjanser når vingene våre endelig gjør jobben.
Jeg syns Antony er alt for dårlig. Dalot på back er jo mere offensiv og bidrar mer. Kan heller kjøre Dalot som ving og AWB som back.
Er en forskjell på å spille back og spille ving. Dalot har ikke spilt en eneste kamp som kant for oss, han er ikke noe løsning dersom man ikke er fornøyd med Antony.

Jeg er forøvrig fornøyd med Antony i dag. Han har riktignok en del steg å ta når det kommer til produksjon. Men han jobber hardt, presser godt, holder på ballen er og er i mange situasjoner som kunne blitt unyttet bedre. Og skulle bytte ut nok en høyrekant er uansett 100% uaktuelt i mine øyne, det er andre posisjoner hvor behovet er større.
post liked by: Rød Pølse, Tringe, 10Hag, Spirograf1, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

MektigeTHOR
Posts: 484
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 839
Liker mottatt: 1315

Mr H wrote: 06 Dec 2023, 23:01
MektigeTHOR wrote: 06 Dec 2023, 22:59 McTominay har styrkene inne i motstander sin boks kontra som midtbane anker. Så hvorfor ikke gi han mer fri rolle som en slags falsk spiss/ekstra midtbane spiller?
Det er vel egentlig nøyaktig denne rollen han brukes i for tiden
🤔 Hmm... kanskje, nja altså sånn jeg tenker det får vi han på topp når Højlund ikke er på banen som et alternativ på topp. Da får han spissplassen å kan variere med å droppe ned for å skape overtall på midtbanen. Nå spiller han som han pleier på midtbanen. Men bruker de Amrabat som anker så kan det fungere å la Mctominay samt Bruno få mer frihet til å gå fremover sikkert det du mener skjer nå eller?

Men uavhengig av om de forsterker seg på spissplass i januar så er det fult mulig å enten starte McTominay på spissplass, eller få han på i andreomgang evt også flytte han opp der mot slutten av kamper.

Eksempel.

Ten Hag satt på Rashford. Hans tanker var nok at hans løpsstyrke kanskje kunne løpe inn ett 3 mål. Min tanke er å få på en ekstra midtbanespiller, så flytte McTominay opp som rein spiss. Da er det Amrabat, Bruno samt den han velger fra benk som utgjør midtbanen + McTominay. Vipps har man 3'5 midtbanespillere da McTominay da vil prøve å utføre både en jobb på topp samt fylle opp og tette hull samt skape overtall på midtbanen. Mister kanskje litt fart på topp men man får jo også mye annet som er perfekt på å ri av kamper, sikre 3 poeng samt skaffe uavgjort eller seier på tampen av kamper.

De lar nok McTominay oppsøke boks mer nå men jeg vil se de virkelig dyrker han mer i en spiss/fri midtbane rolle.
Ønsker ikke å se han for lavt i banen i en midtbane 3'er.
Bruno kan også fint benkes innimellom. Van De Beek kan fint prøves ut i playmaker rollen hvor McTominay fortsatt skal inn i boksen.
post liked by: messilingard, Tringe, 10Hag
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

selje wrote: 06 Dec 2023, 23:36 Også må jeg bare legge til en ting som klarte å irritere meg så sykt. Legg merke til presspillet til Rash når han kommer inn og skal spille 5-6 minutter. Jogger bare rundt der. Hadde faen ikke en svetteperle i pannen når han går av banen. Måtte han fortsette å varme benken.
Har du Viaplay? Hvilke situasjoner tenker du på? Hvilket minutt?
Det er ingen vits i å presse som en tulling på topp hvis ikke hele laget presser samlet. Og heller ingen vits å bare klage for å klage. :-|
post liked by: Pink Final, messilingard, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10729

Kampen i dag minnet litt om kampen mot Chelsea mot slutten i fjor, bare at vi tross alt hadde mer kontroll og dominans i dag.

Forrige sesong:
XG: 5,21 vs 1.94
Ball: 41% vs 59%
Skudd: 18(9) vs 14(5)

Nå:
XG: 4,07 vs 1,40
Ball: 45% vs 55%
Skudd: 28(9) vs 13(3)
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Jan Erik, 10Hag, Pwint, Belfastboy
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11024

@Steinar Stenseth
:hah:

Du har et poeng :hah:

Neida, sånn Højlund jobber, kan han ikke spille alt. Utsatt for skader også.
SAF hadde jo 4 spisser til tider, og nå har vi 1 spiss og en kjegle.
Rash kan jo sef vikariere innimellom. Kanskje mest mellom :D
post liked by: Rød Pølse, Tringe, 10Hag, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2068
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9114
Liker mottatt: 8393

I kveld er det i alle fall ingen grunn til å klage 🥳🥳🥳 Takk for kampen 🤝 Avslutter festkvelden med denne 🤣

post liked by: Spirograf1, Andtho01, JørgenT, Pwint, messilingard, Belfastboy, Ryder, Blodfink
Football, bloody hell!

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 671

Grunnen til at McT er så målfarlig er jo fordi han kommer på løp fra dypet inn i boksen. Så har han nå en spiss,Højlund, som gjør smarte bevegelser slik at han trekker med seg stopper og gir rom til McT. McT som ren spiss vil ikke få disse rommene da han vil bli passet på av 2 stoppere. Forøvrig samme rolle som Van Beek var så flink til i Ajax.
post liked by: 10Hag, Belfastboy, Pwint, Beta 2.0, Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 823

Når han kommer inn i boksen minner han meg om Scholes. Han mangler mye av det Scholes hadde i repertoaret sitt, men innenfor sekstenmeteren er han på samme nivået. Scorer vel omtrent like ofte nå som Scholesy gjorde på sitt beste også.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse
Post Reply