(PL) Manchester United - Chelsea (06-12-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3058
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14334
Liker mottatt: 9316

Kanskje det ikke hadde skadet hvis klubben faktisk snakket, og ikke alltid prøvde å tie ihjel alle negative rykter? Vær ærlig, innrøm at klubben er på et vanskelig sted nå, og har vært det en stund. Si noe som viser at de ikke bare fortsetter som før, men ser utfordringene og jobber med å løse dem? Jeg tror sir Jim kommer til å være en langt mer vocal eier. Det tror jeg vi trenger.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4789
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2711
Liker mottatt: 11064

Det som er svakt journalistisk håndtverk i disse tilfellene er ikke bruken av anonyme kilder (noe som er et helt nødvendig prinsipp og virkemiddel), men at klubben ikke har fått mulighet til samtidig imøtegåelse. Når en person eller institusjon angripes, har de rett til og skal få anledning til å kommentere påstandene i samme artikkel. Dette er paragrafen flest norske medier blir felt for i PFU, regner med de har samme standard i England også. United reagerte på at de ikke ble kontaktet for kommentar, slik jeg har forstått det.

Så sånn sett har klubben litt mer aktverdige grunner enn å bare ville begrave en ubehagelig sak. Når det er sagt - dette er neppe spesielt smart på sikt, og jeg synes i utgangspunktet det er en uting å nekte medier eller enkeltjournalister formell adgang til offentlige pressekonferanser. Da hadde det vært bedre å konfrontere de aktuelle journalistene med det på direkten.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Pwint, red, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3058
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14334
Liker mottatt: 9316

Ryder wrote: 05 Dec 2023, 14:33 Det som er svakt journalistisk håndtverk i disse tilfellene er ikke bruken av anonyme kilder (noe som er et helt nødvendig prinsipp og virkemiddel), men at klubben ikke har fått mulighet til samtidig imøtegåelse. Når en person eller institusjon angripes, har de rett til og skal få anledning til å kommentere påstandene i samme artikkel. Dette er paragrafen flest norske medier blir felt for i PFU, regner med de har samme standard i England også. United reagerte på at de ikke ble kontaktet for kommentar, slik jeg har forstått det.

Så sånn sett har klubben litt mer aktverdige grunner enn å bare ville begrave en ubehagelig sak. Når det er sagt - dette er neppe spesielt smart på sikt, og jeg synes i utgangspunktet det er en uting å nekte medier eller enkeltjournalister formell adgang til offentlige pressekonferanser. Da hadde det vært bedre å konfrontere de aktuelle journalistene med det på direkten.
Ser hva du mener, og er enig i prinsippet, men når det gang på gang, år etter år kommer de samme vage påstandene, så er det, etter mitt syn, svakt journalistisk håndverk. Klikkjournalistikk uten noen dypere innhold enn type noen sier at noen syns. Og det er jeg jeg reagerer på: Ikke at de bruker anonyme kilder i seg selv, det er som du sier en journalistisk vane, men at enkeltspillere får bruke media som talerør for sin misnøye uten at det noen gang ettergås.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4789
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2711
Liker mottatt: 11064

Det spørs jo om det bare er oppspinn eller sant @Pwint. Og det er vanskelig for oss å vite, det er vel mye som tyder på at det som er kommet ut tidligere ikke har vært helt usant...

Men: En ting jeg tror journalistene driter i overkant mye i, er å tenke over hvem som har en agenda og hva den er. Analysere om dette lekkes for å redde eget skinn og legge skylden på noen andre. Ganske åpenbart at det er mye av årsaken til at lekkasjene kommer i dårlige tider - og jeg tror nok de fleste journalistene ikke bryr seg veldig hardt om lekkasjene er styrt av en part i en konflikt.

En spillertropp vil alltid ha spillere som er misfornøyde med spilletid og/eller treninger og/eller taktikk. Så det vil antagelig alltid være en kjerne av sannhet i slike misnøye-saker. Det spørs bare hvem du spør, når du spør dem og hvem du velger å lytte til og gi et talerør.

Tenker at det i utgangspunktet er klubbens jobb å rydde opp i lekkasjene i stedet for å klandre pressen for å viderebringe dem.
post liked by: Pink Final, Pwint, 10Hag, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2220
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10140
Liker mottatt: 9088

Pwint wrote: 05 Dec 2023, 13:42 BREAKING! United players who has underperformed is said to have been forced to play in ladies underwear, sources close to the club say. The fear now is that some players enjoy this so much they continue to underperform to be allowed to wear the underwear provided by Victoria's secret.
Hahaha 😂 Fantastisk eksempel på typen av historier som kommer fra disse tabloide mediehusene. Det er altfor ofte så banalt at ord som journalistikk og troverdig blir som fremmedord å regne når man skal omtale det de publiserer. Jeg synes det blir feil å sammenligne MEN og The Athletic, det er natt og dag når det kommer til disse tingene.

Å beskytte kilder er en ting, alle skjønner at det er et viktig journalistisk prinsipp. Men når man ikke virker å gjøre mer enn å publisere det man hører fra en kilde som åpenbart har en agenda, så strekker man den journalist-strikken ganske langt. Jeg kaller det blogging. Bare synd at det er så mange som viser interesse for den type saker. God eller dårlig journalistikk, det er åpenbart god butikk.
post liked by: Pink Final, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1560
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3703
Liker mottatt: 5111

Jepp! Men sammenligner ikke The Athletic og MEN utover at de begge ikke navngir kilder. Den praksisen er faktisk identisk, ikke natt og dag.

Det var ingen kvalitativ sammenligning av generell journalistikk. Den kan gjerne være natt og dag.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3058
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14334
Liker mottatt: 9316

Enig med dere. Det blir litt som å sammenligne sannhetsgehalten i de rullene med dopapir som hadde vitser på hvert ark med en skikkelig avis.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Rashford på benken. Ikke overraskende..
post liked by: Andtho01
User avatar

Jan Erik
Posts: 2599
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8260
Liker mottatt: 8589

@Lingard, har laget kommet ut? Ser noen på YouTube har

Onana
Dalot
Maguire
Lindelöf
Shaw
Amrabat
McT
Bruno
Antony
Garnacho
Højlund

Stemmer det?
post liked by: RedTrafford
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Ja, virker som laget kom rundt 20:00.
Litt kjedelig at Mainoo er på benken.

Amrabat skal få kjørt seg..
Oddsen på at han pådrar seg et gult kort, da?
1.20? 😅

Jeg frykter vi går på en kjempesmell i dag. Vi kunne fint fått 4 i sekken mot Newcastle, men det fikk vi ikke.
I dag derimot..
post liked by: Jan Erik
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3058
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14334
Liker mottatt: 9316

Byttet jaggu bort et poeng i dag også ...
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14788
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23835
Liker mottatt: 19901

Jeg er i foreningen "Amrabats venner", nei, jeg sier ikke han har revolusjonert PL, men han har noe jeg liker, innsats og tæl. Og han kan spille litt ball. Pluss at ingen briljerer på dette laget egentlig. Han skiller seg ikke ut noen vei liksom. Mainoo matches litt lett, ok det.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2599
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8260
Liker mottatt: 8589

@Lingard, ja, vi kan få pryl i denne. Hvis laget er i ferd med å smuldre opp, og Chelsea får til sine ting, kan det bli stygt. Hvis de har klart å rense luften siden sist kamp, og samlet seg, har vi en sjanse. Men det krever mye. Jeg vet ikke om jeg tror at vi har det i oss, spesielt defensivt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Varane ute med vond rygg. Slitsomt å sitte på benken...
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4084
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17886
Liker mottatt: 11587

Prøver ikke å gi Rashford alene noen skyld på noen måte, det er jo en kollektiv svikt.
Men etter det han har levert, eller ikke levert til nå, er det på høy tid han benkes.
Tenker han ikke bør starte på en stund også jeg da.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14788
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23835
Liker mottatt: 19901

Det er jo bingolotto dette, men sjansen for uavgjort er høy tenker jeg. Chelsea sliter med middelhavsfarere denne sesongen, så United kan vinne au. :angel:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
RedTrafford wrote: 06 Dec 2023, 20:24 Tenker han ikke bør starte på en stund også jeg da.
Han bør i hvert fall se ut som han liker å spille fotball, og orke å gjøre jobben sin på trening før han får sjansen igjen.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint, Andtho01, Rød Pølse
LUHG!
Post Reply