(PL) Newcastle United - Manchester United (02-12-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19273

Kunne ha fått med oss noe, en liten sluttspurt var det antydning til. Men 89 prosent av denne kampen viste en enorm forskjell på lagene. Det er vilt at dette laget ligger på 7.plass egentlig. Tenker vi ender opp ca. der til slutt. 55 poeng eller noe sånt?
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, 10Hag
LUHG!

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Schar skulle hatt gult i første for å stoppe ett farlig angrep, gult i andre for å stemple Bruno og skulle sevfølgelig ha tatt en tidlig dusj. Men nok en gang slipper Uniteds motstandere billig unna, der United spillere må forvente at dommer ikke kan få kortet fort nok ut av lomma om de skulle nyse i nærheten av en motstander.

#arabiskepenger
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19273

Mulig @Tringe , men det hjelper ikke på prestasjonen til United. Vi taper jo fortjent...
post liked by: Jan Erik, Tringe, 10Hag
LUHG!

M.r. Brownstone
Posts: 87
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 349
Liker mottatt: 440

Hvil Nils Johan Semb leser dette kan jeg opplyse om at det var et lag til på banen med massive skadeproblemer.
I dag vant Newcastle fullt fortjent siste kvarteret da våknet vi når Newcastle var sluttkjørte. Synes vi var totalt ufarlige det er så dårlig offensiv samhandling på meg virker det som det ikke er noen plan. Mye virker å basere seg på enkeltmannsprestasjoner.
Ros til Maguire og Shaw som virkelig måtte jobbe.
Hvordan vi skal løse dette vet trenerne bedre enn meg men spillere som ikke spiller i sine beste posisjoner synes jeg gjør hele laget dårligere,tenker først og fremst på Rashford på høyre.
post liked by: Jan Erik, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2915
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13532
Liker mottatt: 8706

Jeg har gitt opp denne sesongen, men det som er litt trist er at jeg er i ferd med å gi opp Erik ten Hag. @Jan Erik nevnte at spillerne våre ikke har så mye fotballintelligens, men jeg begynner å lure litt på om ikke EtH sliter med det samme. Det var en tabbe å begynne med Martial, det var en tabbe å begynne med Rashford på høyre. Dette er enkle ting som selv jeg ser, så hvordan kan en manager for verdens største klubb gjenta de samme feilene om og om igjen? Time to learn EtH. La spillere spille der de er best og ikke bare håpe på at det skal skje et mirakel. Noen nevnte ancelotti og jeg begynner å tenke at det kanskje ikke hadde vært så dumt for Erik gjør veldig mye rart.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 479
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 837
Liker mottatt: 1301

@Jan Erik Jeg har stusset på hvorfor bytter uteblir i lengretid. Det er lov til å prøve ut forskjellige formasjoner, bytte spillere i pausen som du påpeker mm.

For tidlig å konkludere angående manager. Stallen, stab og eiere for ikke å snakke om infrastruktur, stadion og fasiliteter må bygges opp igjen. Takk og lov ser u18 bedre ut nå men klubben har falt så langt at det er vanskelig å tro på det vi får servert.
post liked by: Pwint, Jan Erik, M.r. Brownstone, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2466
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7670
Liker mottatt: 8023

@Pwint...sukk...jeg tror det er så enkelt at noen spillere har større makt i klubben enn manageren. Vi vet jo at Martial har blitt beskyttet av Glazers over lengre tid, og Rashford er, vel, Rashford. Det blir bråk innad om han benkes. Derfor er nok håpet at han skal finne gløden og formen igjen. Uten å måtte ta den 'kampen'. Dette ble jo også Ole beskyldt for.
post liked by: Pwint, Blodfink, MektigeTHOR, RedTrafford, 10Hag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19273

Ny test mot Chelsea om 4 dager. Laget med mest "overpresterte" poeng mot laget som har fått dårligst betalt faktisk. Det kan bli ille det au, men der er jeg litt mer optimist enn jeg var før kampen i kveld. Men bare litt...
post liked by: Pwint, Jan Erik, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2915
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13532
Liker mottatt: 8706

Men alle milliardene som er brukt de siste par årene; så er det gode gamle Shaw og Maguire som gjør det best. Overraskende nok.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Blodfink, Tringe
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 479
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 837
Liker mottatt: 1301

@Pwint Siden Martial fortsatt er i klubben så forstår jeg at han brukes men det var en grunn for at jeg nevnte det til det kjedsommelige at jeg håpet vi skulle få inn minimum to spisser før sesongstart. Vi fikk inn en skadet Højlund. 🙉 Han er et stort talent, men hvor er den godt etablerte ringreven blitt av i klubben?

Mangler en Fox 🦊 in the box. Rashford på høyre er en nødløsning da Garnacho er best på venstre samt vi egentlig ikke har spillere i de tre fremste posisjoner i form. Istedenfor å ha 2-3 gode valg i alle posisjoner så fremstår vi magre i de fleste posisjoner. Spillestil, mønster, formasjon er fraværende.

Hva tenker du om å prøve Hugill eller Mctominay på spissplass fra start av i en kamp snart for så å avslutte med Højlund evt også motsatt rekkefølge? 🤔
post liked by: Pwint, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2915
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13532
Liker mottatt: 8706

MektigeTHOR wrote: 02 Dec 2023, 23:29 Hva tenker du om å prøve Hugill eller Mctominay på spissplass fra start av i en kamp snart for så å avslutte med Højlund evt også motsatt rekkefølge? 🤔
Jeg tenker det er et veldig godt spørsmål, og så tenker jeg at det kommer ned til den gamle "hard work beats talent every time" kommentaren. Litt satt på spissen, men jeg vil heller ha 11 gode spillere som jobber steinhardt enn 11 superstjerner som er mer opptatt av lønn enn klubb. Så, ja. Jeg vil heller ha en ung, tørstig spiller som gir alt enn f.eks. Martial som ikke ser ut til å bry seg om vi taper eller vinner.
post liked by: Blodfink, MektigeTHOR, Tringe, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2466
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7670
Liker mottatt: 8023

Det jeg er mest redd for nå, er at med noen flere tap nå så kommer det enda mer resignasjon inn i troppen, og da ender dette i katastrofe igjen. Og om det skjer, så ser jeg ikke noen vei ut av dette for ten Hag. Og nesten alle spillerne son er der. Skulle gjerne visst hvorfor det faller så fort sammen i motgang? Er det lederne i troppen som ikke er sterke nok mentalt? Er det rett og slett for få spillere som skjønner hva ten Hag vil, og dermed mister troen på ham? Det er helt ærlig bare 2-3 spillere i denne kampen som kan si at de ga alt.
post liked by: Pwint, MektigeTHOR, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2915
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13532
Liker mottatt: 8706

Ikke alltid jeg er enig med MEN. De har en tendens til å bli veldig dramatiske, men her kan jeg ikke motsi dem:

Manager

Picked a strange team and got it badly wrong in reshaping the back four and picking Martial and Rashford. Took too long to make changes and when he did Newcastle were ahead. 2

Dessverre er det en gjenganger med Erik. Han velger ofte feil lag og han bruker ofte for lang tid på å endre på det. For første gang er jeg usikker på om han var et godt valg. Eller det er feil å si: For første gang begynner jeg å innse at han ikke har det som skal til. Og det er veldig trist.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Kombinasjonen av:
  • Bruno tar så høy risiko + er så offensiv, at vi mot god motstand trenger to holdende midtbanespillere bak han for at det skal fungere. I dag startet vi med McTominay som stod nesten like høyt i banen som Bruno, og en 18 åring som skulle ta på seg en defensiv jobb Casemiro knapt har fått til for oss alene
  • 2 av 3 av de mest offensive spillerne våre (Martial og Rashford) bidrar ikke nok defensivt, og er ikke gode nok defensivt. Når vi møter lag der alle spillerne bidrar i alle fasene av spillet, oppleves det som om vi spiller med færre spillere på banen.
er det ikke rart at det her ender med en prestasjon som oppleves som noe av det svakeste jeg har sett av oss. Takk og lov for at Newcastle ikke er spesielt kliniske foran mål, og at Onana og forsvaret vårt tross alt gjør en ganske god jobb i dag.
Last edited by red on 03 Dec 2023, 00:01, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Blodfink, Tringe, 10Hag, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19273

Vanskelig å ikke tvile på det meste for tiden, inkludert EtH...Det er jo en forbannelse hele sulamitten, jeg aner ikke hva som bør skje. Men man er der at man vil ha drastiske forandringer. Det starter med å velge spillere med innsats og tæl, og at de er i form. Men det er ikke bare det, prestasjonene til altfor mange i troppen varierer fælt. Så noen av dem må spille...Håper flere kommer sultne tilbake fra skader og kan få litt energi inn i denne tafatte gjengen.
post liked by: Pwint
LUHG!
Post Reply