(PL) Newcastle United - Manchester United (02-12-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Newcastle United vs Manchester United
Premier League
Lørdag 2 desember kl 21.00
St James’ Park
Dommer: Robert Jones
Assistenter: Lee Betts og Timothy Wood
Fjerdedommer: Graham Scott
VAR: Michael Salisbury
Assistent VAR: Ian Hussin

Innbyrdes
91 - 41 - 45

Liga 81-41-43
Fa cup 4-0-0
Liga cup 4-0-2
C Shield 2-0-0

Siste fem
2023 LC Man Utd New Utd 0-3
2023 PL New Utd Man Utd 2-0
2023 LC Man Utd New Utd 2-0 Wembley
2022 PL Man Utd New Utd 0-0
2021 PL New Utd Man Utd 1-1

Skader Man United
Amad, Casemiro, Eriksen, Evans, Malacia, Martinez, Mount.

Howay the lads vs Hawaii lads.

Geordiene’s kjente betegnelse for kom igjen gutta er morsom dialekt.
Med Howay the lads i tankene under vår opptreden i Istanbul synes jeg Hawaii lads framstod som en apparisjon fra våre gutter.
Dårlig ordspill til side.
Vi må håpe på strammere defensiv organisering, null personlige feil og full innsats mot vår tabell nabo.
Vi kan ikke tillate oss Hawaii takter.
6 Man Utd 8-0-5 16-16 24 poeng
7 New Utd 7-2-4 31-14 23 poeng

Geordiene ligger altså bak oss, tross et par storseiere og en geni erklært manager.
Vi har så absolutt mannskapet til å tukte dem foran deres patriotiske hjemme publikum.
Våre mange herlige og talentfulle spillere har alle muligheter til å ta dem.
Jeg tror vi vinner 🤩.
Oppgjørene mellom oss og dem er tradisjonelt blant de mest målrike oppgjørene i engelsk fotball historie.
Om ikke det mest målrike?

Allikevel, vår kanskje mest minnerike seier der var en fattig 1-0 seier.
Det var våren 1996, da vi hentet dem inn og vant ligaen.
Ja vårt unge fantastiske lag tok dobbelen - på tross av Alan Hansens dystre spådom i august 1995 😂.
Det var den gang det var oss mot dem.
Selv da Newcastle spilte oss lave og presset oss var fokuset vårt at vi slo dem.
Kan ikke huske noe fokus på spillere hos oss som ikke presterte.
Fokusert var seieren, målet til Kongen og den heroiske innsatsen til Schmeichel.
Samt selvsagt Keegan.
You can tell him We’re still in this.
I would love it if we beat them, absolutely love it
" ranten hans kom senere samme vår - Keegan, Keegan // What’s the score 😂.

På tross av at vi tok innersvingen på dem.
Kevin Keegan var med rette deres store frelser.
Ikke bare én gang, men to.
Først i 1982 da han 31 år gammel ble mottatt som en hjemvendt sønn.
28 august ble han matchvinner mot QPR på St.James’.
Husker en uttalelse fra Keegan gjengitt i Fotballavisen rett etterpå.
«På Anfield sugde The Kop ballen inn i mål, her suges den inn av hele stadion».
Ikke 100% ordrett, det er 41 år siden, men den setningen er ikke langt unna hva Keegan sa.
Newcastle gjorde det imidlertid dårlig hele høsten og vinteren, og våknet først på våren.
Det endte 3 poeng unna opprykk.
Sesongen etter derimot endte med et etterlengtet opprykk (1983/84).
Andre gang 5 februar 1992, da de lå på sisteplass i den gamle 2 div.
De klarte såvidt å unngå nedrykk, berget seg på overtid av siste spilledag.
Keegan tok dem opp til PL, de vant divisjonen i 1992/93.
Deretter gjorde han dem til ligagull kandidat i PL.
Han var deres hjemvendte sønn.
Familien Keegan kommer fra Newcastle.
Kevins farfar, Frank Keegan var også en lokal helt.
Ikke for fotball, men for sin heltedåd i 1909.
Etter en gruveulykke i Stanley* reddet Keegan seg ut.
Så ble han med rednings mannskapet ned i gruva, våget seg ned i det farlige dypet påny.
Reddet ut alle overlevende gruvearbeiderne samt mange små gruve ponnier.
Slikt blir man husket for.
Image Frank Keegan, Geordie hero.

* Dagens Newcastle United kommer opprinnelig fra bydelen Stanley.
Klubben het opprinnelig Stanley Fc.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Belfastboy, messilingard, Rød Pølse, Pwint, Tringe
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Huff igjen, Newcastle har null respekt for United innbiller jeg meg. Men vi er livredde :yikes:
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse, 10Hag, Pwint, Andtho01
LUHG!
User avatar

Andtho01
Posts: 1139
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3525
Liker mottatt: 3657

Vi møter ligaens 2 største drittseker i Joelinton og Guimaraes.
post liked by: Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Fin kamptråd som vanlig, @Pink Final 👍 Husker godt ranten til Keegan. Helt der oppe med Benítez sin meltdown noen år senere 😂 Synes Hawaii-lads gir et ganske så presist bilde på hvordan vi fremstår om dagen.

Heldigvis kan det se ut som vi begynner å finne veien til nettmaskene litt oftere enn vi har gjort tidligere denne høsten. Dessverre ser det ikke ut som vi er i stand til å både forsvare oss og unngå store personlige feil i samme kamp. At vi skal kontrollere denne kampen er vel omtrent i samme gate som å tro på Julenissen. Bra seier forrige helg, men alle er vel enige om at resultatet var mer et resultat av Evertons scoringsvaksine enn eminent forsvarsspill av våre gutter.

Forventer en helt annen forestilling mot Newcastle i morgen enn det makkverket vi fikk servert i Ligacupen for noen uker siden. Må si at jeg tror Onana fortsetter som vår bakerste mann, men jeg håper kampen i Tyrkia får konsekvenser for "Såpa" fra Kamerun. Det er i alle fall ingen grunn til å spare verken Mainoo eller Højlund i morgen kveld. Tipper det blir en målrik affære og sjanser på at vi stikker av med seieren til slutt. Garnacho fortsetter målformen fra de siste kampene og dansken popper endelig PL-cherryen i den fiendtlige atmosfæren oppe i nord 💪
post liked by: Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Flott kamptråd igjen @Pink Final! Enig med deg. Denne tror jeg faktisk vi tar.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Andtho01 wrote: 30 Nov 2023, 00:34 Vi møter ligaens 2 største drittseker i Joelinton og Guimaraes.
De konkurrerer om den tittelen med minst halve Citys startoppstilling. Men ja, disse to er fulle av skitne triks. Og til dels gode fotballspillere dessverre. Dommerne vil tillate disse triksene sannsynligvis...

Rashford er vel i startoppstillingen, men Antony og Garnacho var ikke verst i Tyrkia. Hvem av de som vrakes er et godt spørsmål muligens.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Tringe, Pwint
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Onana starter jo denne, alt annet vil være rart mtp hva EtH sier om keeperen. Basert på PL-form så er han selvskreven på laget. Synd det ser ut som det gjør i CL :skul:

Han har bevist at han er en god keeper, men han vil jo vrakes til slutt om tabbene fortsetter. Men det sitter langt inne og sette ham ut.
post liked by: Rød Pølse, Tringe, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Vinter i Newcastle i kveld er meldt, og det ble buss i stedet for fly for United til nordøst. 2 timer og 41 min i følge kjørerute MAN airport - St. James' Park. Flyavgangen kl 11 ble kansellert pga dårlig vær...
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Pwint
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7741
Liker mottatt: 8125

Er det noe som helst som tilsier at vi skal få med oss noe i kveld? Når vi spiller mot gode lag, så taper vi som regel. Ihvertfall på bortebane. Noe annet enn flaks og tilfeldigheter som kan gi oss håp? Newcastle har skadepeoblemer, vi har skadeproblemer. Newcastle ser veltrente og drillet ut, vi er litt sjøkreps og kråke. Newcastle burde vunnet i Paris i uken, vi burde slått mektige Galatasaray...men, det holdt ikke helt inn. Vi gir motstandere plenty med sjanser til å skyte seg inn...om de trenger det for å score.

Tar imot alt av velbegrunnede, rasjonelle argumenter som går i favør av at vi vinner.
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Enig i at det ikke er mye som taler for at vi vinner denne, @Jan Erik. Newcastle har vært solid på hjemmebane og vi har lite å slå i bordet med på bortebane mot gode lag.

En keeper som har sett bra ut i PL den siste tiden, Maguire som har funnet tilbake til sitt gamle jeg, Shaw tilbake, Mainoo fra start, Garnacho i målform og et lag som skaper mer enn tidligere i sesongen er vel stort sett det som taler for at vi kan få med oss noe. Vi har også en ung dansk spiss som på et eller annet tidspunkt må få hull på PL-byllen. Jeg tror det skjer i kveld 💪

At Newcastle burde vunnet i Paris er en sannhet med relativt store modifikasjoner. Uheldig med straffen imot på slutten, men de hadde en xg på 1,29 mot PSGs 4,54...
post liked by: messilingard, Pink Final, Pwint, Jan Erik, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg anser heller ikke våre sjanser til å være spesielt gode. Først og fremst fordi Newcastle er et lag som betraktelig bedre defensivt enn hva Everton og spesielt Galatasaray er. Newcastle er heller ikke vaksinert mot å score mål som Everton var forrige helg. Og sånn som vi har sett ut defensivt så er jeg redd for at Newcastle har evnene til å straffe oss knallhardt.

Så kan det selvsagt hende at ten Hag har lært og tilpasser seg taktisk, men basert på de siste kampene så er det lite som tyder på at det vil bli tilfelle.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Jan Erik, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Det jeg har sett av Newcastle denne sesongen har ikke vært fullt så fryktinngytende som forrige. Syns de fremdeles har (over) tenningen, men de fremstår ikke like uslåelige. I tillegg har de noen ganske viktige spillere ute. Jeg tror dette blir seier til oss. Jeg tror også at Høljund får sin første PL scoring i dag. Ser mange tror at Garnacho skal starte, og det hadde nok vært et godt valg, men Antony var bra sist og det er så viktig for Erik å få ham skikkelig i gang , samtidig som Rashford alltid vil starte når han kan. Blir spennende å se hvem som starter. Mitt tips er 2-3 til oss.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Det er like sannsynlig eller rasjonelt at vi vinner som at Newcastle gjør det @Jan Erik.
Vi er foran på tabellen, vi har begynt å score mål, vi har noen fryktinngytende spillere framme i banen, og de har minst like mange skader som oss.
Dette kan gå begge veier, jeg velger å tro vi tar 3 poeng med oss hjem.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Jan Erik, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Pwint wrote: 02 Dec 2023, 15:11 Ser mange tror at Garnacho skal starte, og det hadde nok vært et godt valg, men Antony var bra sist og det er så viktig for Erik å få ham skikkelig i gang , samtidig som Rashford alltid vil starte når han kan. Blir spennende å se hvem som starter. Mitt tips er 2-3 til oss.
Enig i resonnementet, men kjenner at jeg blir litt sur hvis Garnacho vrakes etter ett sensasjonelt og ett strålende mål den siste uka. Basert på prestasjoner er jeg mye mer komfortabel med at Rashford må varme benken fra start. Antony var bra på onsdag, men kan umulig være inne i kamprytme og var den eneste av kantene våre som spilte 90 min i midtuka. Støtter resultat-tipset. Jeg har det samme tipset i United-appen 👍
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Pwint, Belfastboy, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Enig med deg @Rød Pølse. Ville heller startet med Garnacho selv, men sånn som jeg kjenner Erik så er Garnacho bak i køen. Ser også at han og de andre spillerne er ekstremt opptatt av å holde ham "på bakken", så det er et eller annet som skjer utenfor kamp.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply