(PL) Newcastle United - Manchester United (02-12-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19261

Bra forklaring på tristessen @red :thumb_up:
post liked by: 10Hag, RedTrafford, red
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881

Pwint wrote: 02 Dec 2023, 21:21 Er det helt umulig for oss å holde ballen i laget litt før vi gir den fra oss? Bare noen få trekk liksom?
Vel oppsummert analyse av hele kampen.

Tragisk forestilling. Fullstendig blottet for noen som helst form for kontroll og dominans når det gjelder ballinnehav og tempo. Igjen, og som vanlig.

Synes vi spiller dårlig i nesten hver eneste kamp, selv i de kampene vi makter å vinne.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
red wrote: 02 Dec 2023, 23:55 Kombinasjonen av:
  • Bruno tar så høy risiko + er så offensiv, at vi mot god motstand trenger to holdende midtbanespillere bak han for at det skal fungere. I dag startet vi med McTominay som stod nesten like høyt i banen som Bruno, og en 18 åring som skulle ta på seg en defensiv jobb Casemiro knapt har fått til for oss alene
  • 2 av 3 av de mest offensive spillerne våre (Martial og Rashford) bidrar ikke nok defensivt, og er ikke gode nok defensivt. Når vi møter lag der alle spillerne bidrar i alle fasene av spillet, oppleves det som om vi spiller med færre spillere på banen.
er det ikke rart at det her ender med en prestasjon som oppleves som noe av det svakeste jeg har sett av oss. Takk og lov for at Newcastle ikke er spesielt kliniske foran mål, og at Onana og forsvaret vårt tross alt gjør en ganske god jobb i dag.
Stiller meg 100% bak dette. Bruno spiller på ekstremt høy risiko, og gjør at Mainoo er fullstendig alene. McTominay er rett og slett ikke god nok for et topplag.

Og Rashford... Nok er nok. Han har disse periodene i hver eneste sesong, og de blir bare lengre og lengre. Selg unna. Det mener jeg på min hals.

Jeg vil rose Maguire. Han fremstår mer og mer som en leder og kaptein nå, enn noen andre, og ham selv når han faktisk var kaptein.
Shaw og Onana var og habile. Resten er fullstendig krise, og da spesielt Rashford og Martial.

Har begynt å miste troen på Ten Hag nå.
Last edited by 10Hag on 03 Dec 2023, 02:09, edited 2 times in total.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

Jan Erik wrote: 02 Dec 2023, 23:04 Bortsett fra de siste 15 min ca, var dette en katastrofalt dårlig kamp av United. Tannløst, viljeløst, tilfeldig. Ikke spesielt overraskende, dessverre. Strykkarakter til en rekke spillere, og ten Hag må ta store deler av skylden for dette med manglende vilje og evne til å ta grep og gjøre bytter. Han ser det jo, i og med at han tar ut Rashford og Martial f eks. Enda et tap på bortebane for ten Hag. Når skal man endre på kampplanen? Vise at taktisk sett så er jeg bedre enn de fleste andre? Om ikke nå, når sesongen er i ferd med å smuldre opp, så når?
Det han sa 👆 Meningsløst å komme med en presis analyse av kampen når andre allerede har gjort jobben.

Faen i helvete 🤬 En sørgelig affære. Det letteste er å ramse opp spillere som kan være fornøyd med egen innsats: Maguire.

Kanskje et par andre som ikke nødvendigvis trenger å gå en runde med seg selv, men dette var syltynt... Vi ser helt håpløse ut når vi skal spille oss ut bakfra og det ser rett og slett litt patetisk ut når vi prøver å sette sammen mer enn to pasninger i laget.

Hvor er han drittsekken som setter seg i respekt og gjør at motstanderen vegrer seg for å gå neste duell? Jeg mener at Hannibal har litt av dette i seg, men han slipper selvfølgelig ikke til. Hva skal man si? En rævva forestilling av Manchester United 💩
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13492
Liker mottatt: 8659

Kampprogrammet fremover gjør at jeg er rimelig bekymret. Det kan bli en vond førjulstid/romjul.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, offside, Blodfink, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Jeg så første omgang i går, og tok kvelden. Jeg visste vi kom til å tape. Det var tidsspørsmål før Newcastle skulle få inn scoringen. Vi hadde vel aldri en sjanse?

Det er bekymringsfullt at Erik ikke har klart å knekke bortekoden mot topp 8. Når vi møter de laga borte så vet en på en måte at vi har tapt. Det blir bokstavelig talt en mørk desember. Vi klarer kanskje u mot Chelsea, vi slår vel bournemouth. Anfiled borte kommer vi til å bli filleristet. West ham og ville huff.
post liked by: Blodfink, Pwint, 10Hag
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Det er vanskelig å vinne fotballkamper når man i prinsippet starter med handicap på 2 røde kort (Martial og Rash). Samt at det også kan være lurt å faktisk møte opp til kamp før det 85. minutt. Begredelig rett og slett. De spilte som et nedrykkslag. Bye bye Ten Hag
post liked by: 10Hag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19261

Enig @selje , bortsett fra at EtH vel sitter ut sesongen. At spillerne ikke forstår hva han vil er jo alarmerende, så er da spørsmålet: Er de uvillige? Tunglærte? Eller har manageren elendige kommunikative evner?
post liked by: RedTrafford, 10Hag
LUHG!
Post Reply