Bruno Fernandes v Everton (B) 3-0

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

Jeg formulerer det jeg observerer underveis i kamp, og jeg ser de samme tingene fra Bruno i nesten hver kamp. Som du selv påpekte, vi skal ikke trenge å sensurere oss.

Vi gjentar oss alle sammen her inne, daglig. Mye av det du skriver oppfatter jeg og som gjentakende, eller "støy" som du beskriver det.

Men jeg forstår det. Han er en av dine favoritter, og da er det naturlig at du vil forsvare ham med de samme argumentene du bruker om og om igjen.

Så dette går begge veier 👌

Eksempel på spiller hvor pipen har fått en annen lyd: Wan-Bissaka og Maguire.

Før kunne jeg gjenta hvor svakt de presterer, fordi det var min genuine oppfatning. Repeterende svak prestasjon = Repeterende kritikk.

Nå spiller de begge bra, og da fremhever vi det.

Så ingenting er personlig når man kritiserer Bruno. Det er ærlig kritikk, og den forsvarer gjentakelse da jeg stadig ser de samme svakhetene.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Gå og les Greenwood-tråden. Der har du og prakteksempel på "gjentakende støy".

Basically folk som gjentar det samme, om og om igjen, daglig.

Så om det er gjentakende støy du har et problem med, er du jo veldig selektiv i hva som kvalifiserer eller ikke, @Rød Pølse.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Personlig så gidder ikke jeg være her så mye under kampene. Kommer som regel innom i pausen og skriver hva jeg ser så langt. Hovedårsaken til dette er at jeg heller vil fokusere på å se på kampen fremfor å argumentere om noe her inne. Folk er selvsagt velkomne til å skrive underveis i kampene, men jeg gjør i alle fall ting på den måten som fungerer best for min del.

Det jeg kan si om debatten om hvordan enkeltspillere presterer så er det ofte lurt å sjekke om øyetesten står mot statistikk etter kamp. For eksempel om man slår vekk mange baller, mister på driblinger etc. Uten at jeg er noe psykolog, men jeg tror at vi mennesker husker det som bekrefter vårt oppfattelse i større grad enn det som motbeviser det. Skal være litt forsiktig med å hevde dette, men jeg mener å tro at det er noe som kan stemme.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink, Tringe
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2075
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9215
Liker mottatt: 8430

10Hag wrote: 28 Nov 2023, 15:19 Som du selv påpekte, vi skal ikke trenge å sensurere oss.
Det stemmer ikke. Jeg mener tvert imot at selvsensur kan være fornuftig og til og med nødvendig noen ganger. Jeg påpekte at du var veldig opptatt av å ikke sensurere deg selv, og at det derfor var merkelig dersom du forventet det av andre. Det er en vesentlig forskjell. Hvem av oss som gjentar seg selv i størst grad kan andre få lov til å bedømme.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Hvorvidt selvsensur er fornuftig eller ikke er ikke en debatt jeg kommer til å ta.

Men det jeg kan si om policien her inne er at det skal være takhøyde gitt at man ikke går direkte på andre brukere. Vi må tåle meninger som vi ikke liker, og det er egentlig bare sunt i mine øyne. Kommer heller aldri til å gå vekk fra denne policien så lenge jeg er moderator.

Så er det klart at antall svar man kan forvente nok bli redusert dersom man gjentar budskapet over tid. Tenker ikke på noen spesifikke her nå, det er en helt generell kommentar om hvordan mekanismene fungerer i detbattforum.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, 10Hag, RedTrafford, Blodfink, Tringe
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

Skjønner, men da misforstod jeg hva du sa ang. sensur.

Forventer ikke at du eller noen andre skal praktisere selvsensur. Det er døden for et frittalende forum som skal reflektere en sann, mangfoldig opinion.

Synes kritikken din på at jeg gjentar meg selv for mye er spesiell, all den tid du og andre gjør nøyaktig det samme.

Forskjellen er bare på hvem man omtaler.

Jeg bruser ikke inn i tråder og sier at jeg synes det er latterlig hvor mye du gjentar deg selv.

Det gjør jo du med meg i kamptråden.

Og det er lov, og det tåler jeg.

Men det viser jo en dobbeltmoral, der du egentlig angriper og latterliggjør meg for mine meninger, mens du selv gjentar ting ad infinitum som går motsatt vei rent meningsbærende.

Det synes jeg du skal tenke litt på, @Rød Pølse.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2075
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9215
Liker mottatt: 8430

10Hag wrote: 28 Nov 2023, 16:48 Jeg bruser ikke inn i tråder og sier at jeg synes det er latterlig hvor mye du gjentar deg selv.

Det gjør jo du med meg i kamptråden.
Da tenker jeg at du kan lese mine kommentarer en gang til. Jeg er på ingen måte ute etter å "ta" deg. At du føler deg truffet av hvordan jeg opplever det jeg mener er urettferdig kritikk av vår klubbkaptein er en annen sak.
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7623
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27354
Liker mottatt: 17863

Mesteparten av tråden ble dessverre til nok en diskusjon om brukerne her inne.
Synd det ofte blir sånn, ødelegger lysten til å bidra.

For å spore tilbake til Bruno Fernandes v Everton (B 3-0).
Finnes det stats på hvor høyt i banen han ligger (heat map) når han slår pasninger?
Er jo alltid vanskeligere med treffprosent høyere i banen.

Ps! På vårsesongen i 22/23 ble Bruno flyttet lavere i banen og hadde da rundt 85% treff på pasningene.
Jeg husker ikke lenger om han da roet ned med ballen av og til?
Holdt den i laget med enkelt kortpasninger?
Vekslet på direkte/lange/korte/avventende pasninger alà Scholes style.

Bruno er jo nærmest for angriper å regne.
Han er ekstremt offensiv og direkte i tankegangen.
Solskjær og United var jo først betenkte mtp kjøp, fordi han så ofte slo bort ball.
Så ble han kjøpt allikevel.
Og utgjorde en enorm forskjell.
Det du skriver om at mål (og poeng) ikke økte stemmer vel ikke helt @10Hag?
United tok i hvert fall flest poeng av alle det første året etter at Bruno kom.
Flere enn Liverpool, ja selv flere enn City.

Den gang var sjargongen ‘Bruno reddet Solskjær’.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4712
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2633
Liker mottatt: 10739

Om en ser på Everton-kampen isolert, hadde Bruno en treffprosent på 82, mens laget som helhet hadde 76. Så om Bruno sløste, sløste de fleste andre på laget mer.

Jeg mener det er umulig å se bort fra ROLLER og enkeltspilleres spesifikke OPPGAVER i laget når en skal vurdere dem. Bruno ER ikke laget, han ER ikke spillestilen. Han er én av 11, og skal vurderes ut fra det som er hans oppgave på banen. Bruno skal skape ting på siste tredel - og det gjør han meget stabilt, på et helt annet nivå enn alle andre offensive spillere vi har hatt de siste årene. Å være "press resistant", kontrollere tempo eller resirkulere ball trygt er andre spillere sin oppgave - en oppgave ingen av dem så langt har klart å løse på en skikkelig måte. Tendenser hos Mainoo til nettopp dette sist, måtte det fortsette.

Og dersom Bruno treffer på 76 prosent av pasningene og laget samlet treffer på 81, er det sistnevnte tallet et større problem enn Brunos tall. Å ha en kreativ 10-er som spiller på høy risiko er ikke et problem med mindre hele resten av laget også gjør det. Kevin De Bruyne har over tid samme treffprosent som Bruno og gir dermed bort ballen like ofte. Men han har ti ballsikre spillere rundt seg, det har ikke Bruno. At Citys resterende spillere kan trille ball kontrollert gjør også at KDB får ballen høyere i banen, laget står høyere med bedre balanse og dermed er ikke ballmist like risikabelt. Bruno skal ikke være en "komplett" midtbanespiller, han skal være en 10-er. Så får andre spillere løse de andre nødvendige oppgavene.

Når det er sagt - jeg synes ikke Bruno har hatt en god sesong, og at han ikke har vært i toppform går tydelig ut over sjanseskapingen vår. Han kan (av og til) også med fordel tenke seg om en gang ekstra før han slår i bakrom på første løp. Men jeg mener det er et mye større problem at vi har en bakre firer og defensiv midtbane som har altfor høy feilprosent i oppbygningsspillet, som ikke evner å holde på ballen og som ikke klarer å håndtere press. Alt dette som skjer FØR ballen noen gang havner hos Bruno.

Jeg aner ikke om de ti andre spillerne har fått streng beskjed om å "gi ballen til Bruno, så skal han pælme den i bakrom og så ser vi hva som skjer", men jeg tviler på at det er sånn. Er sikker på at ETH hadde satt pris på om flere hadde meldt seg på i sjanseskapingen, men foreløpig ser det tynt ut. I motsatt fall, dersom laget har instrukser om å legge alle eggene i én kurv, er det jo et managerproblem og ikke et spillerproblem.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, messilingard, 10Hag, Blodfink, Belfastboy
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

Godt innlegg @Ryder.

Joda, det stemmer ganske greit @Pink Final om man ser på Uniteds tre siste sesonger sammenlagt, sammenlignet med før han kom.

Kurven går litt opp og ned, men summa summarum er vi ikke blitt et lag som scorer og vinner betraktelig mer, i den grad det er av betydning. Vi havner og sånn ca. likt på tabellen, mer eller mindre, gjennomsnittlig. Vi er sånn sett et veldig likt presterende fotballag nå, som før Bruno.

Men @Ryder har mange gode poeng. Det er og spillerne rundt ham sitt ansvar. Samtidig er det ingen tvil om at vi er bedre tjent med en mer avbalansert Bruno. Han har som nevnt aldeles ikke vært god nok i år.

Er enig i at han så god ut når han lå dypt i banen i enkelte kamper, som du sier @Pink Final. Fikk mer ro med ballen, og gjorde klokere valg. Ulempen med å bruke ham dypt blir vel at vi ofrer defensiv tyngde, noe Bruno selvfølgelig ikke kan lastes for. Han er en naturlig 10er, og ikke en defensiv spiller.

Antall prosent feilpasninger er ikke nødvendigvis noe problem for Bruno. Men antall feilpasninger isolert sett er et problem. Det handler mer om de isolerte lange ballene, og gjentatte forsøk på gjennombrudd som man tydelig ser ikke er "on". Han har hatt noen gode kamper der han bevisst har latt være å gjøre det, og da synes jeg vi spiller bedre, fordi da bidrar Bruno til at vi har mer kontroll.

Så synes jeg det er frustrerende at han da i neste kamp gjør de samme valgene, og gir bort ballen.

Statistikk kan brukes begge veier. En annen statistikk som er like viktig er at Bruno er den spilleren i Premier League med flest balltap. Det er klart det er et enormt forbedringspotensial da, som vil gi gevinst for hele laget. Så selv om prosentandelen ikke er spesielt dårlig, er antall feilpasninger fortsatt veldig høyt. Men alt av spillet vårt går gjennom Bruno, så prosentene hans vil naturligvis se gode ut, da han slår ekstremt mange pasninger - både enkle og mindre enkle.

Vi er spesielt sårbare på overganger i mot, og slipper inn mye mål på det. I tillegg skaper vi lite sjanser, fordi vi rent matematisk ikke har ballen nok til å kunne skape stort mere. Dette er et direkte resultat av at vi gir bort for mye ball, og ikke ligger tett nok med en midtbane som markerer mann mot mann.

"Sjanseskaping" jo heller ikke være en genial boksåpnerpasning. Gode, samspilte lag skaper sjanser ved mange, enkle trekk, fremfor hovedsakelig den ene, geniale Hollywoodpasningen. Noen av våre beste mål har kommet med slikt spill, der andre enn Bruno og har bidratt. Men det er sant at det skjer for sjeldent. Ganske enkelt fordi vi ikke har en innøvd spillestil som er effektiv, samt at vi har generelt for lite ball til å kunne spille med slike mønster. Når vi tilbringer store deler av kampene våre uten ball, er det lite som kan gjøres for å drastisk forbedre det.
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19314

10Hag wrote: 28 Nov 2023, 15:19 Vi gjentar oss alle sammen her inne, daglig.
Det er ganske sant, sier meg enig der altså.

Angående debatten om kapteinen vår så har jeg intet å tilføre. Må få si at jeg er imponert av de analytiske evnene til flere her. Bare nevner at jeg ser mye av det samme som flere skriver; jeg er misfornøyd når han stresser vekk ballen, fornøyd når han bidrar til å beholde ballen. Jeg vil jo ha et ballbesittende United, men gjerne en hurtig kontring når det passer seg.

Tenker også at det skal være høyt under taket for meninger om spillere og MUFC generelt, jeg misliker sterkt når det blir for mye fokus på enkeltbrukere. Det er lett å la seg provosere av at noen kritiserer en spiller du liker kanskje, jeg kan forstå det litt, samtidig ikke.

Der er @messilingard strålende som mod. - Det er lov å ha meninger om fotball, men begrens fokuset på brukeren du er uenig med. Noe jeg sjøl var opptatt når jeg var mod.

Akkurat det i ovenstående avsnitt, om uenigheter om spillere, har vi jaggu hatt noen runder på her inne :hah: Det er en evigvarende gjentakelse her inne faktisk. Den er jeg lei av, men det er ikke forbudt, så jeg må jo bare finne meg i det.

@10Hag har mye om Bruno og Rashford, ja. Men jeg er ofte enig, ikke fordi jeg misliker noen av dem, men jeg synes det er helt ok å kritisere dem allikevel. Jeg f.eks. skriver en del om Rashford, fordi jeg isolerer fotballspilleren fra at han er homegrown, involverer seg i politikk/gjør bra ting for fattige etc. Han gjør sikkert mye bra utenfor banen for folk på skyggesiden, samtidig er det mye blingbling og showoff på sosmediene, helt greit alt sammen. Men jeg bryr meg bare om fotballspillet hans, resten er ikke viktig for meg, sånn er det med den saken for min del. Fint og flott at han bryr seg altså, men jeg bryr meg jo om Rashford kun fordi han er United-spiller, hadde han ikke spilt fotball hadde jeg antakelig ikke hørt om gutten liksom.

Denne sesongen har han vært langt under pari, og han har aldri nådd et jevnt stabilt nivå noen gang. Han var god i perioder sist sesong, og han scora masse mål. Men jeg hadde forventet meg mye mer etter måten han slo igjennom på 25.02.16 under LvG mot Midtjylland i EL. (5-1 seier). To mål ble det på ham denne kvelden.

Beklager, dette var lite om Bruno og Everton. Og litt all over the place, men det er godt ment :hah:
post liked by: RedTrafford, 10Hag
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7623
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27354
Liker mottatt: 17863

Bruno har ca 6 gjenvinninger per match.
Da han lå lavere hadde han ca 7.
Jeg har ikke tid til å sammenligne med andre spillere nå.

Han slår vel i underkant av 2000 pasninger i PL per sesong.
Slår bort oppunder 700 pasninger.
Klart det er mye feiltreff.

Han spiller på små marginer.
Tydeligvis vil Ten Hag at han fortsetter med det.

Om det er slik at sjefen er fornøyd, blir det feil å skylde utelukkende på Bruno.
Ten Hag flyttet ham dypere på våren i år (22/23).
Men da Casemiro kom tilbake ble Bruno flyttet fram igjen.

Bruno er Bruno.
Vi kan skrive herfra til månen om at han burde blitt mer safe med ball.
Det skjer ikke.

Synes kritikken isåfall bør rettes mot Erik ten Hag.
Men han har jo sagt at han vil spille slik vi gjør nå.
Ingen bombe, han sa det vel alt da han ble ansatt.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Tenk å slå Everton 3-0 på Goodison Park. Tenk å få se kanskje tidenes vakreste mål av Garnacho. Vi fikk oppleve Mainoo, kanskje vårt største talent gjennom denne fantastiske klubbens historie.
Det vi da skal diskutere er hvor dårlig Bruno er🙈
Takk for meg. Foetsett å diskutere dritt her inne.
Takk for meg. Dette gidder ikke jeg.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, Tringe
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2075
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9215
Liker mottatt: 8430

Det er synd at du forlater forumet, @StretfordEnd, men jeg kan forstå deg. Håper likevel at du ombestemmer deg. Sitter selv med en flau smak i munnen etter å ha vært involvert i en slags "personstrid" her i går. Den ballen legges død fra min side, men jeg er drittlei av å lese den samme kritikken av Bruno hele tiden. På et eller annet tidspunkt blir det meningsløst å være på et supporterforum som gjør deg lei og irritert.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7623
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27354
Liker mottatt: 17863

Enig, et forum bør ikke ta fra oss gleden ved å være supportere.
Registerer som Mod at flere forlater forumet.
(PM’er).
Det blir for mye kritikk og personfokus.

Vi har alle et ansvar for å bidra til et trivelig forum.
Å poste gjentagende kritikk av de samme spillerne gang på gang irriterer.
Det forstår alle som vil forstå.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Tringe
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

@Pink Final: Hvor mange ganger har ikke du (og andre) kommet med gjentakende negativ omtale av spillere og managere du ikke liker? Jeg nevner i fleng: Deano, Van de Beek, Ronaldo, Keane, Rangnick.

Da gjelder liksom ikke de samme moralske reglene lenger. Jeg kan lese et enormt antall poster der du kritiserer disse, svært gjentakende.

"Å poste gjentakende kritikk av de samme spillerne gang på gang irriterer. Det forstår alle som vil forstå", sier du.

Ok. Men det gjelder altså bare når man kritiserer populære spillere og personligheter, henholdsvis Bruno og Rashford.

Med andre ord: Stopp å kritisere favorittspillerne våre. Det irriterer oss.

Beklager, men dette blir så dobbeltmoralsk.

Man trenger ikke si mer om denne saken. Jeg legger den død nå, og kommer til å fortsette å si hva jeg mener her inne, og heller fortsette å ha de gode, lærerike diskusjonene med de som tåler å høre at ikke alle vurderer favorittspillerne deres likt. Så får de som irriterer seg over det, gå en runde med seg selv.

Ha en fin dag, vi gleder oss til kamp i kveld. Jeg håper Bruno spiller bra, og at vi slår Galatasaray 😄
Post Reply