Bruno Fernandes v Everton (B) 3-0

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8129

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre dette i denne kampen, men da Dag Langerød presterte å kalle Bruno sin innsats i første omgang mot Everton for uhyre svak i børsen sin på united.no, fikk jeg lyst til å gjøre det likevel. Dette er ikke en dyptgående analyse av Bruno (jeg er sannsynligvis ikke kvalifisert for det), men en gjennomgang av involveringene hans. Først og fremst med ball, men også en og annen uten ball om jeg finner det verdt å nevne. Jeg gir ham karakterene +, N (nøytral) og - for hver enkelt episode. Om noen gidder å lese gjennom alt, og vil diskutere eller komme med forslag til endringer, er der bare moro. Det kan godt hende jeg er litt inkonsekvent i bedømmingen, men jeg prøver å være upartisk. Selv om jeg skal innrømme at Fernandes kommer relativt høyt på listen over spillere jeg liker i dagens tropp. Se gjerne bort i fra eventuelle skrivefeil. Mye tekst.

Mitt generelle inntrykket av Bruno i denne kampen er at han hadde en god kamp, til tider meget god. Ihvertfall var han med på å avgjøre kampen til vår fordel, selvsagt sammen med andre gode prestasjoner. Eksempler på det er Mainoo, Onana, Lindelöf og Shaw (som jeg syns så fit ut). Bruno var god på å posisjonere seg, både offensivt og defensivt, tok defensivt ansvar både sideveis og dypt i banen. Prøvde å gjøre seg spillbar, orienterer seg hele tiden, oppmuntret lagkamerater flere ganger og hadde få alvorlige feil og feilpasninger. Et par rolige samtaler med dommeren syns jeg er helt innafor. Viste lederegenskaper ved å gi Rashford straffen. I sum syns jeg denne kampen viser at Bruno er en suveren lagspiller, uten at han var perfekt i alle involveringer.





Involveringer med og uten ball, + N -

0m Tar avspark. Perfekt utført pasning til Onana 🤣 N

0m Mottar ball etter Lindelöf vinner den, finner Rashford under press. N

1m Plukker opp ball i mellomrommet etter svak Everton-klarering. Finner Rashford. +

1m Finner posisjon til å motta ball tilbake fra Rashford. Finner Martial på 20m. +

4m Mottar ball fra McT høyt på egen banehalvdel. To touch, finner Rashford. N

7m Lindelöf med svak pasning i retning Bruno. Kommer ikke frem, Bruno jobber umiddelbart mot ball, får satt press på Everton. N

7m Garnacho og Bruno vinner ball 25m fra eget mål, Garnacho får frispark. N

10m Bruno instruerer Maguire til å slå crosser mot Shaw, mottar sekunder etter ball, slår et dårlig innlegg som klareres. -

12m Bruno slår corner fra høyre, Shaw skyter over fra 20m. +

13m Bruno vinner en løs ball, dytter den opp i banen. Everton overtar. N

15m Bruno bryter en pasning med en sklitakling, får ball fra Lindelöf, slår en dårlig gjennombruddspasning mot Rashford. N

19m Bruno er aktiv i press etter Everton innkast, får avverget innlegg. Sovner litt når Everton vender tilbake og kommer inn bak. Ender med et dårlig innlegg. -

20m Bruno plukker ball inne på Evertons halvdel etter er klarering, finner Shaw med en pasning. Ser ikke helt fornøyd ut med egen innsats der. N

21m Bruno slår et frispark fra venstre. Rett i første forsvarer. -


22m Bruno prøver å nå et svakt Onana-utspill, bommer på ball. -

26m Martial får ball på midten, Bruno er raskt i gang med et løp, Martial får frispark. +

27m Frisparket tas av Maguire, til McT som finner Bruno. Pasning ut til Mainoo i hb posisjon. N

28m Bruno presser Harrison helhjertet, tvinger frem en svak pasning, United bryter. +

31m Rett etter den store sjansen til Everton der først Onana redder strålende, og Mainoo klarerer på strek, blokkerer Bruno et nytt innleggsforsøk. +

32m Bruno mottar et innkast under press, får gitt tilbake til Shaw. N

33m Tar et nytt helhjertet returløp, stenger av pasningsmulighet. United får innkast. +

34m Bruno blokkerer et innleggsforsøk fra venstre. +

36m United vinner ball ved Dalot, spiller vegg med Bruno som gir United mulighet til et bra angrepsforsøk. N

37m Bruno tar imot et innkast på midten, spiller Maguire i støtte, får ballen tilbake og setter umiddelbart Rashford i gang med en fin pasning. +

38m Bruno får pasning fra Dalot på midten, prøver å snu før ballberøring, blir litt nonchalant og pådrar seg frispark. -

39m Bruno vinner en hodeduell på midten. Vinner rett etter ballen igjen, blir plukket opp av en Everton-spiller. N

39m Prøver å vinne ball foran egen 16, klarer ikke å kontrollere den. N

41m Bruno plukker opp ball inne på Evertons halvdel etter en duell, flikker til McT. Tar et helhjertet løp inn i 16, men blir ikke slått på av Rashford. +

42m Bruno tar frispark på midten, finner Dalot som slår et fint innlegg. N

44m Bruno mottar en svak pasning fra Lindelöf ved egen 16, er under press fra to spillere. Beholder roen og får klarert til innkast. +

44m Bruno tar innkast på midtbanen. Elegant kastet til Mainoo. N

46m Bruno klipper ned Harrison, dommeren dømmer litt overraskende fordel. -

PAUSE

45m Bruno mottar ball fra Lindelöf, spiller rolig tilbake og Victor kan slå langt. N

46m Bruno mottar ball fra Martial inne på Evertons halvdel, finner Garnacho under press. Han mister ball, Dalot og Bruno vinner tilbake i fellesskap. Bruno setter opp McT, som skyter over. +

47m Bruno i duell med Gueye, pådrar seg frispark. N
48m Bruno plukker opp ball på egen halvdel, fører den mot høyre og gir til Dalot. Ville gjerne hatt flere initiativ der. N

51m Martial mottar ball midt inne på Evertons halvdel, tar med seg Bruno som fører ball fremover, drar på seg litt press og slipper til Martial som blir felt rett innenfor 16. Straffe dømmes etter VAR, og at dommer først hadde dømt gult kort til Martial for filming. +

55m Bruno gir straffen til Rashford, som scorer sikkert. +

56m Bruno vinner bare delvis en duell på egen halvdel, Everton opp med et bra skudd fra Gueye. N

58m Bruno er med å rydde opp i eget felt etter bra Everton trøkk. N

58m Bruno lemper ballen høyt fremover etter et innkast, United mister ball. -

60m Bruno blir passert av Young ved dyrkingen. Young slår et bra innlegg. Kunne vært mer aggressiv der. -


60m Bruno mottar utspill fra Onana på 20m, vender opp og finner Lindelöf som slår langt og upresist. N

62m Bruno plukker opp en klarering etter Shaw sitt hjørnespark, legger et bra innlegg som blir klarert, får ballen tilbake via Dalot og vender spillet til Mainoo. +

63m Bruno slår et hjørnespark fra høyre, klareres. N

63m Tar et fint løp på høyre, tar ball med seg inn i feltet. Prøver å finne medspiller, blokkeres til hjørnespark. +

64m Bruno tar et kort hjørnespark til Rashford som fint spiller Dalot. Ender hos Garnacho, som avslutter litt mindre spektakulært enn på 1-0. N

65m Ballen er kjapt innom Bruno i sekvens på midten. N

70m Bruno vinner en duell i eget felt. Slår langt mot Garnacho. Everton overtar. N

70m Bruno plukker opp en klarering på egen halvdel, flikker fikst til Lindelöf. +

70m Bruno tar en duell, tvinger frem et brudd som ender med at Rashford finner Garnacho som avslutter i nettveggen. N

72m Bruno med pasning til Shaw på egen halvdel. N

73m Bruno tar imot et innkast, finner Rashford med hodet. N

74m Bruno vinner ballen på egen halvdel, finner Martial som sender Pellistri på løp. Bruno følger på, får ballen fra Pellistri, vender opp og sender en perfekt pasning til Martial. 3-0. +

77m Bruno vinner en hodeduell på egen halvdel. N

79m Bruno mottar ball på midten, en touch til Martial som mister. N

80m Bruno bryter Everton i egen 16. +

80m Bruno mottar ball på egen halvdel, lott slurvete pasning mot Martial. -

82m Bruno mottar ball halvveis inne på Evertons halvdel, finner Pellistri med en fin pasning, er involvert i flere sekvenser der han viser ro og overblikk. Kombinerer med AWB og Pellistri. Til slutt ender det med frispark for Pellistri. +

83m Bruno slår frispark. Ender til slutt med en offside. -

87m Bruno plukker opp ballen etter en Garner-avslutning, fører med seg ball og sender Rashford avgårde. Tar løpet selv, men Tarkowski blokkerer pasningen fra Marcus. +

88m Bruno involvert i et kort hjørnespark som ender med et brukbart innlegg fra Rashford mot Maguire. N

SLUTT



Det var litt artig å gjøre dette, og dette er min måte å se det på. Hadde kanskje ikke vært like morsomt om det var Rashford, men sånn er det. Kom gjerne med tilbakemeldinger på format og innhold.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, messilingard, Pwint, Belfastboy, Pink Final, red
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

Herlig innsats, @Jan Erik 👏👏👏 Hvis jeg skal pirke, så ville det vært fint med en oppsummering der det totale antallet +, N og - kom frem. Det handler kanskje vel så mye om min egen latskap enn mangler i din analyse 😬 Skal summere opp selv, men sitter med en følelse etter kampen i går som samsvarer godt med ditt generelle inntrykk 👍
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Etter oppsummering får jeg 21 +, 31 N og 10 -. Når Bruno står igjen med to involveringer som er direkte avgjørende for resultatet og en involvering som viser stort lederskap, må man kunne si at dette var absolutt godkjent av klubbens kaptein 👍
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, messilingard, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8129

Takk for tips, @Rød Pølse. Tenkte på det etter jeg la den ut, men må spikre litt innimellom her...da har jo du gjort den jobben, så skal jeg ta det med neste gang 👍🤝
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Takk for jobben du har lagt ned @Jan Erik.
Synes dette er en bra måte å bedømme på fra tv stolen.
(Ser jo ikke så lett jobben som gjøres uten ball når man ikke er tilstede live).
Satt også med inntrykket av at Bruno gjorde en fin match i går, slik han ofte gjør.
Er lagets viktigste spiller imo.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Jan Erik
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8129

Takk, @Pink Final. Man ser jo noe av den jobben han gjør uten ball, han har rimelig stor aksjonsradius, og legger ned godt med meter i løpet av kamper. Men det blir for mye å skrive ned hver bevegelse man ser at han gjør. Men det er en interessant måte å se kamp på, får et helt annet inntrykk av enkeltspillere. Man har jo lett for å henge seg opp i feilene de gjør. Eller?
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Fint analysert synes jeg @Jan Erik.
Selv er jeg nok litt for opptatt av å se etter det gode spillerne våre gjør.
Glemmer kanskje feil?
Har blitt en slags forsvarsmekanisme mot den generelle tendensen til å påpeke feil i den moderne supporter kultur på nett.

På det forrige forumet skrev jeg ned hver eneste offensive bevegelse vi gjorde i en match mot Watford (2-0).
Det var da mange mente vi parkerte bussen under Mourinho.
Jeg var uenig, synes ikke vi gjorde det i 16/17.
Men måtte innse at vi gjorde det ila 17/18.
Uansett, jeg husker den Watford matchen veldig godt.
Og vi hadde mange offensive initiativ og gode angrep i den matchen.
Fremdeles mener jeg det er vår beste match under José Mou.
Sikkert fordi jeg fulgte den så nøye.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8129

Ja, @Pink Final, det er lett å gå seg fast i en 'sannhet'. At vi bare spilte kontringsfotball under Ole, at vi alltid spilte offensivt med Sir Alex, at Mourinho er KUN en kynisk pragmatiker, eller at Bruno slår bort hver eneste ball (satt på spissen, selvsagt...). Sannheten er ALLTID mer nyansert.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Image De overordnede statistikkene fra kampen.
Selv om at vi vinner 3-0 så har vi like mye ball som Everton, vi slipper til flere sjanser og soleklart flest skudd i mot. Beviser selvsagt at Onana hadde en god kamp, men sett jevnt over så vinner vi denne kampen fordi Everton sløste med sjansene sine. En forklaring på hvorfor vi slipper til så mange sjanser er fordi vi sliter med å kontrollere kampen. Og her kommer midtbanen absolutt inn i forklaringen.
Skjermbilde 2023-11-28 kl. 07.47.11.png
Skjermbilde 2023-11-28 kl. 07.47.11.png (1.11 MiB) Viewed 346 times
Og ser vi på midtbanen her så er det ingen av våre spillere som har over 60 pasninger forsøkt engang. Til sammenligning så hadde Bernardo Silva 59 fullførte pasninger mot Liverpool. Poenget her er at når man skal analysere en kamp så kan man ikke bare se på hva en spiller gjør, man må også vurdere hva en spiller ikke gjør. Og det å ikke ta tak i kampen bør telle som et ganske stort minus spør du meg, spesielt i første omgangen hvor vi ble spilt sikkelig lave. Så er det selvsagt flere en Bruno som bør tas her, McTominay har for eksempel 28 pasningsforsøk gjennom hele kampen noe som er ALT for lavt. Og når man ser hvor mange sjanser som skapes i mot så er en måte å redusere dette på gjennom å øke ballinnehavet sitt. Spesielt mot Everton nå på søndag så var dette et godt poeng i mine øyne. Jeg etterlyste også at midtbanen fremsto mer samlet både offensivt og defensivt, Øyvind Eide hadde også et poeng om dette i sin analyse hos united.no.

Så skal man selvsagt gi kred for en assist og en pasning som førte til et straffespark. Spesielt assisten var topp klasse i mine øyne. Det er som nevnt over her et sted at ting er nyansert. Bruno gjør mye bra, men jeg skulle gjerne sett at ting var enda bedre og enda mer stabilt.
post liked by: Pink Final, Pwint, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 661

Tror nok Bruno har levert bedre på City og Bernardo Silva dårligere hos United. Må se på hvordan lagene fungerer også. Nå er vi der vi er kvalitetsmessig. Jeg legger ihvertfall ikke skylden på Bruno fordi vi ikke er bedre enn det vi er.
Hadde Bruno og Bernardo Silva byttet lag hadde vi nok misunt City Bruno og rivd oss i håret, kritisert og slaktet vår Silva.
Tror vi blir bedre med et skikkelig sportslig apparat i klubben snart og da er jeg rimelig trygg på at en av dem som vil blomstre mest er Bruno.
post liked by: messilingard, Pwint, Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Ingen tvil om at Bernardo Silva har betraktelig bedre forutsetninger enn Bruno Fernandes. Og selv om at det er ganske åpenbart at Bruno må stå for mer sjanseskapning hos oss enn hva Bernardo må hos City så er spørsmålet om når man blir for avhengig av én spiller for å skape sjansene. Jeg ser gjerne at flere av våre klarer å skape sjanser enn utelukkende Bruno som står bak mesteparten av de skuddene som blir skapt. Bruno har også høyest xA for oss i år. Bruno har forøvrig den høyeste andelen xA i ligaen samt flest nøkkelpasninger. Tall hentet fra Fbref

Kan legge til at Bruno treffer på mindre enn 50% av sine forsøk på langpasninger. Så det er klart at det blir noen misser her også. Spesielt når man har forsøkt på over 200 langpasninger så langt denne sesongen. At det er høyere andel bom her er naturlig ettersom at man slår pasninger over 30 yards, men det blir over 100 baller som har blitt spilt bort. Tall hentet fra Fbref.
post liked by: Pwint, Pink Final, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 661

Det blir jo der vi sliter. Ligger bak og skal prøve å kontre raskt. Med Mctominay, Amrabat og Casemiro er vi ikke hurtige nok i bena i oppspillsfasen. Da må vi prøve å slå langt. Først da mot Rashford og nå Garnacho. Antony er ikke den type spiller, ikke Martial heller. At Bruno slår for mye på lykke og fromme er jeg enig i. Men i mange av disse situasjonene, hadde han noe valg? Hadde vi hatt midtbane spillere, sidebacker som tenkte attack, attack, attack, hadde han kanskje hatt bedre alternativer enn den lange. Jeg mener det er ett spillesystem problem at det er som det er.
Hadde håpet på at Mount var tiltenkt en eller annen rolle som passet inn. Med hans løpskapasitet ville Bruno hatt ett alternativ å spille gjennom ledd med han.
post liked by: Pink Final, messilingard, Rød Pølse
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Ting henger selvsagt sammen. Hadde Bruno hatt andre spillere rundt seg så vil han fort sett annerledes ut. Jeg savner også en midtbanespiller med bedre ferdigheter med ball og som involverer seg mer med ball enn hva McTominay gjør. Mainoo ser ut som en potensiell løsning i ankerrollen dog.

Jeg er samtidig der at Bruno med fordel kan justere antall forsøk ned noen prosenter. Heller la resten av laget flytte seg etter i større grad, spesielt når vi leder og med fordel kan kontrollere ballen for å la tiden gå og få motstander til å løpe litt. Samtidig så skal jeg være såpass ærlig at det å si noe konkret om hva som er riktig antall pasninger forsøkt blir veldig vanskelig, men jeg ser nok at vi kan opptre noe mer balansert i måten vi angreper på til tider. Angående midtbanen ellers så har jeg nevnt det gang på gang at vi må slutte med denne mann-mann markeringen som vi har drevet med. Image Her ser vi et bilde fra analysen til Øyvind Eide på united.no. Vi ser ufattelig dumme ut i denne situasjonen. Det er en kantspiller inn i fra siden hos motstander også er vi fullstendig tatt på senga. Dette er selvsagt ikke noe Bruno kan noe for, men det bidrar til å forklare hvorfor vi ikke har mer ball og kontroll.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Fin tråd. Gode bidrag, og diskusjon.

Registrerer at så og si samtlige her faktisk gjentar de samme tingene jeg har sagt lenge, bare med litt andre ord. Så da ser jo dere det samme jeg og ser.

Om man oppsummerer + N - så må man si at Bruno spilte en OK/Rimelig grei kamp. Legg på nøkkelinvolveringer, og man sitter igjen med OK+/Tidvis ganske god. Altså godkjent, men ikke noen spesielt, utpreget god kamp. Han gjør mye rart i løpet av kampen, og det er mye av de samme rare tingene han gjør i hver kamp. Så gjør han og noe meget bra, som og er typisk. Det er Bruno i et nøtteskall.

Så ser jeg at han sammenlignes med Silva. Jeg forstår hva som menes. Silva har bedre spillere rundt seg, og det er helt sant.
Men man må se på noen andre ting og: Hvordan behandler Bruno og Silva ballen under press? Hvem stresser mest med ball? Hvem takler å stå imot press som ballfører? Forskjellen er natt og dag på de to som spillere.

Bruno slår ikke kun langt fordi United ikke er godt nok organisert. Han slår og langt for å unngå å havne under press som ballfører, fordi der er han rett og slett ikke god. Det har Øyvind Eide og påpekt, flere ganger. Messilingard gir en god gjennomgang av hvor sløsende Bruno er med ball, hva angår å slå vekk lange baller. Det er ekstreme tall. Så må man gå i dybden på det og, og tenke konsekvens. Hva er konsekvensen av at United rent effektivt har gitt vekk kontrollen og ballinnehavet så mange ganger, når det ikke var nødvendig? Å slå en støttepasning vil anses som negativt av mange, men det gir i alle fall muligheten til å bygge et nytt angrep, for ikke å nevne at det rent effektivt utelukker at motstanderne kan skape en umiddelbar sjanse. City slår uttallige støttepasninger i løpet av en kamp, men spiller samtidig en dominerende fotball med mye sjanseskaping og gode angrep.

Vi har kun spilt ca. en 1/2 sesong. Om man ekstrapolerer denne statistikken til Brunos langpasninger, vil da tallene mer enn dobles.

Jeg har aldri sagt at Bruno Fernandes er en dårlig spiller.
Enkelte brukere her siterer meg på at jeg sier han er dårlig. Da praktiserer de enten selektiv lesing, eller så er de bare uærlig.
Jeg opprettholder at Bruno Fernandes er en veldig god spiller, men med åpenbare, og ganske betydelige mangler, som ikke egner seg spesielt godt i et lag som vil dominere ballinnehav.

Synes han leverer veldig mange dårlige kamper. Kan det være at spillerne rundt har mye skyld i det? Det er mulig.
Jeg tror og at han leverer dårlige kamper (i mine øyne), fordi vi spiller en type fotball som ikke vektlegger kontroll, men oppmuntrer til at han skal ta langt mer risiko enn nødvendig. Altså mener jeg, paradoksalt nok, at vi spiller Bruno dårlig med vår altfor direkte taktikk, samtidig som vi og sørger for at hans individuelle statistikk blir god, fordi den går på bekostning av andre spillere.

Vi sliter med å kontrollere kamper, tempo og ballinnehav med våre midtbanekonstellasjoner. Hvordan gikk det med ballinnehavet mot Everton? 50-50 splitt. Det er svakt, og viser sammen med Evertons sjansestatistikk at dette på ingen måte var en 3-0-kamp. Vi er veldig heldige. Messilingard påpeker det i denne tråden, og folk her er enige. Jeg sier det kanskje med andre ord, men betydningen er dønn lik. Bruno og McTominay er ikke spillere man bruker i en midtbane som skal dominere ballinnehav og banespillet. Det sier seg selv, ut i fra deres styrker og svakheter. Mainoo var motvekten, og det eneste som gav oss noenlunde sjans til å holde Everton i sjakk.

Skulle for øvrig likt å sett en lignende analyse av Rashford. Hvordan forsvarer man at han skal fortsette å starte? Da setter man jo spilleren foran laget.
post liked by: messilingard, Blodfink, Tringe
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

Det er forskjell på å påpeke svakheter og forbedringspotensiale på en balansert og velbegrunnet måte, og å gjenta den samme kritikken i så stor grad at det fremstår som støy. Personlig har jeg sluttet å kommentere underveis i kampene fordi det er irriterende at det aldri tar slutt. Å lese konstant kritikk av Bruno Fernandes ødelegger mye av gleden ved å se Unitedkamp. Det er ikke noe stort problem for meg, jeg får egentlig bare med meg mer av kampene. Det kan likevel være en idé å av og til tenke på hvordan man påvirker omgivelsene.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
Football, bloody hell!

Deleted User 661

Enig @Rød Pølse. Det skal uansett kritiseres. Det er jo derfor vi ser United. Nå er De Gea borte. Nå er Fred borte. Da må vi finne noen nye å kritisere. Da er det Bruno og Rashford sin tur. Sånn er livet som supporter.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy
Post Reply