Bruno Fernandes v Everton (B) 3-0

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Ventet på den @10Hag.
Poster jeg like ofte kritikk av disse som du gjør?
Hver enkelt leser her kan vurdere for seg selv.

Poenget mitt var - kan vi prøve å skape et trivelig forum?
Folk blir borte herfra.
Sikkert pga meg også.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Tenkte det er greit å minne om retningslinjer og regler dette forumet har, det er jo såre enkelt: hold en høflig og positiv tone, om man leser noe man ikke liker så skal mod informeres, og mod tar da jobben om det er brudd på noe.

God nett-etikette rett og slett.

Jeg forstår at folk blir følsomme og frustrerte, vi er jo bare mennesker. Men det må jo gå an å vente 5 min med å respondere om det man vil skrive kun dreier seg om å snakke andre forumister ned. Diskusjon rundt spillere og klubb har takhøyde, det er sånn det er på dette forumet. Og det er sånn det bør være for min del.

Jeg synes ikke kritikk gjør forumet dårligere, de gangene det blir debatt, som med Bruno nå: Det har jo kommet grundige og gode analyser av spillet hans som et resultat. Er det negativt?? Mulig jeg misforstår noe her, men jeg begriper ikke at det skal være så forb..... irriterende.

Jaja, jeg ønsker at forumet lever videre, jeg har det fint, og det er masse bra folk her. Er man ikke interessert lenger er jo det helt fair. Men å melde seg ut fordi man fokuserer på at noen kritiserer en spiller etc. det klarer jeg ikke helt å forstå. Men vi er forskjellige selvfølgelig. Håper som nevnt at forumet holder seg levende og at folk klarer å kose seg litt her, kritikk eller ei.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

Har ikke så lang fartstid her og synes i utgangspunktet det er en fin arena for diskusjoner og meningsutvekslinger.

Nå har jeg, og flere med meg, gitt uttrykk for at det må være mulig å ha et annet fokus enn den evinnelige kritikken av en spiller som sannsynligvis verken blir solgt med det første eller benket for Donnie Van de Beek. En spiller som de fleste av oss har veldig sansen for. Hvis man poster noe som ikke bifaller denne kritikken så blir man stilt til veggs og anklaget for å gå til angrep på andre forumister.

Det er ikke noe kjempeproblem for meg og jeg er stort sett i stand til å argumentere for meg selv og mitt ståsted. Men, og det er et ganske stort men her; særlig hyggelig er det ikke. Jeg synes det er pinlig å bli involvert på denne måten og jeg har relativt lav terskel for drama på privaten.

Jeg tror ikke det er noen tvil om hva de ulike forumbrukerne mener om Bruno, så gjenstår det å se om det blir tatt hensyn flere veier. Å krangle på et forum for supportere av Manchester United er ikke noe jeg gidder å bruke tiden min på.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Som sagt: Det er jo helt opp til hver enkelt hva man gidder. Men diskusjon rundt spillere kommer du ikke utenom på et fotballforum. Skillet går mellom diskusjon av spillere kontra forumister. Jeg synes en debatt rundt alt MUFC er helt godkjent, debatt om forumister blir fort bare frustrasjon og sinne, med poster frem og tilbake om hvem som er dårligst forumist på en måte. Det er kjedeligere enn at noen f.eks finner AWB rævva, jeg synes han er god, en annen liker ham ikke, so what?...Det bryr meg lite, jeg kan si at jeg er uenig og ta en debatt rundt spilleren om jeg ønsker det. Er ikke det helt vanlig på et forum?
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

Hva er det du prøver å si, @Blodfink? Kan du ikke lese hva jeg har skrevet over her? De gangene jeg eller andre har postet meninger som går på tvers av denne kritikken, så havner man i en snodig variant av en "personstrid". Det kan ikke være sånn at enkelte skal tas spesielle hensyn til fordi de er fintfølende og tar ting personlig, mens andre ikke kan få lufte sin mening uten at det blir drama og anklager. Vi går ikke på ungdomskolen.
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

La oss kalle en spade en spade.
Konstant kritikk fra @10Hag på Bruno og Rashford er irriterende for veldig mange på dette forumet.
Er det vanskelig å ta hensyn til det?
Spesielt etter 3-0 mot Everton der vi scoret tidenes peneste PL mål.
Og starter med 4 fra eget akademi.
Men hva er fokus?
Ny kritikk av Bruno.
Når man påpeker det får man utdelt en karakteristikk på seg selv.
Jeg har blitt kalt bølle for noen uker siden.
Flere ganger Ila ett par dager.

Reglene sier klart og tydelig at vi ikke skal spamme.
Stadig kritikk oppleves som spam.
Vi er United supportere her, fans av Bruno, av Rashford, av Shaw, av….

Tråden her har sporet av, den også.
Det man skriver om sak får man lite respons på.
post liked by: Rød Pølse, Tringe, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Rød Pølse: Du har aldri blitt stilt til veggs, eller dratt inn i noe som helst persondrama.

Jeg har en mening om spillere. Den er kanskje upopulær, men det er like fullt min mening.

Du finner det for godt å latterliggjøre meningen min. Igjen, og igjen.

Jeg sier i fra at det er unødvendig, og at vi ikke trenger å latterliggjøre legitime meninger, enn hvor upopulære de er.

Da fortsetter du å irritere deg over og latterliggjøre meninger.

Det er det som skjer her.

Om du er interessert i et hyggelig forum, så er det bare å la vær å irritere seg over at noen ikke ser på dine favorittspillere slik du gjør. Og unngå å sparke ned på de som mener det motsatte av deg.

Akkurat slik må jo jeg også gjøre, når du omtaler en av mine favoritter; Van De Beek. Synes du tar helt feil, men verken henger deg ut eller latterliggjør deg for meningen din. Og jeg lar meg heller ikke irritere fordi du ikke synes Van de Beek er like god som jeg synes.

Så jeg er helt enig; vi går ikke på ungdomsskolen.
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8129

Jeg har lest litt av kommentarene på denne greien som jeg skrev for å belyse hva Bruno faktisk gjør i løpet av en kamp, uten å analysere spillestil, taktikk eller de dypere tingene. Fordi jeg synes at kritikken av ham er litt urettferdig. Ikke bare av @10Hag, men f eks Dag Langerød, og jeg synes ex-spillere som Paul Ince og Roy Keane henger seg opp i småting. Detaljer innspillet hans, som at han er søreuropeer med litt fakter. Er det virkelig det som er viktig? Jeg hadde tenkt å gjøre dette I 10 kamper fremover, bare for å se om det kunne endre noens syn på Bruno. Enten vi er kritiske til ham eller ikke. Kanskje sannheten er et sted imellom. Men så er det dette med hvordan ting blir kommentert...da vet jeg ikke om jeg gidder (sikkert ikke noe stort savn), har ikke lyst til å bidra til dårlig stemning her. Jeg setter pris på (stort sett) å diskutere med alle her. Men syns det blir lite konstruktivt en del av det som blir skrevet, både om Bruno og hverandre. Dette skal jo være gøy? Jeg syns stort sett det er artigere å lese hva andre skriver her inne, enn å trykke min mening inn i hvert emne. Kanskje alle kan gi hverandre litt mer 'rom'?
Last edited by Jan Erik on 29 Nov 2023, 16:49, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Pink Final: Beklager, men det du gjør nå er bare å kamuflere forsøk på sensur.

Jeg er helt uenig i framstillingen din.

At du kaller meningene mine for "spam" synes jeg er et lavmålt forsøk på å sensurere meg.

Du kan pakke det inn og kontekstualisere det så mye du vil; henholdsvis slik du gjør her ved å si at meningene mine blir spam fordi vi vinner 3-0 mot Everton.

Ok, så om reglene skal praktiseres slik, hvor går den kontekstuelle grensen? Kan man kritisere Bruno om resultatet blir 3-1? 3-2? 3-3?

Som sagt tidligere; Hvis du skal praktisere moderasjon av det du kaller spam, må du slette 1/3 av innleggene på hele forumet.

Vi er her inne daglig og skriver. Meningene våre endrer seg gjerne ikke daglig, ei heller ukentlig og månedlig. Derfor gir vi uttrykk for de samme meningene, alle sammen, og ofte. Deg inkludert. Du har selv skrevet hundrevis av kritiske og negative poster om enkelte spillere og managere.

Synes og du hopper fint over at jeg faktisk roser Bruno når jeg mener det er fortjent, i mine øyne. Med andre ord, så er min mening at min omtale av spillere reflekteres i hva de leverer. Og jeg mener like fullt og holdent at Bruno har spilt generelt ganske dårlig i over et halvt år nå.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Rød Pølse wrote: 29 Nov 2023, 16:34 Here we go again 🙈🙉🙊
Nok et ufint og kjedelig eksempel på hvordan du latterliggjør og bruker hersketeknikker, fremfor å respektere andres meninger.

Hvordan kan en si at vi ikke går på ungdomsskolen, også er dette det en velger å skrive?
Last edited by 10Hag on 29 Nov 2023, 16:50, edited 1 time in total.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1907
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13434
Liker mottatt: 5128

@Rød Pølse: Gjør som meg, sett de du ikke orker å lese kommentarene til på din egen ignoreringsliste. Det har jeg gjort.
post liked by: Rød Pølse
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg har egentlig hverken tid, energi eller spesielt lyst til å moderere spesielt mye i kveld. Men legger til noen ting her nå.

Diskuter sak, ikke bruker.

Blir du provosert, tell til 10, vurder om du trenger å svare etter å ha telt til 10.

Aksepter at andre brukere har andre meninger og oppfattelser enn deg selv.

Les rommet før man poster. Er det noe som er verdt å poste? Bidrar det til noe konstruktivt? Poster du med den hensikt av å provosere andre? Dersom svaret er nei på de to første og ja på det siste så kan man med fordel tenke seg om. (Bare for å legge det til her, jeg er også skyldig på denne delen)

Dette er et lite forum. De fleste av oss har aldri møtt noen andre her inne. Om det er noen som irriterer deg her inne så spiller det egentlig ikke så stor rolle.

Helt tilslutt så syntes jeg det er trist at brukere forsvinner herfra, men i det store og det hele så er det egentlig ikke et så alt for galt miljø her inne. Om noen føler et behov for å ta en pause så er de selvsagt mer enn velkomne til det. Livet burde bestå av mer enn å sitte foran en skjerm for å diskutere fotball. Andre forslag til aktiviteter i stedet for forum kan være å gå seg en tur, trene, se kamp på pub, spis en god middag.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
10Hag wrote: 29 Nov 2023, 16:45
Rød Pølse wrote: 29 Nov 2023, 16:34 Here we go again 🙈🙉🙊
Nok et ufint og kjedelig eksempel på hvordan du latterliggjør og bruker hersketeknikker, fremfor å respektere andres meninger.

Hvordan kan en si at vi ikke går på ungdomsskolen, også er dette det en velger å skrive?
Jeg skal ikke nekte deg å svare, men noen ganger så kan man med fordel la være å svare. Mener man at det er over streken så kan man bruke rapporteringsfunksjonen.

I dette tilfelle her så er jeg enig i at det er unødvendig, men poenget står fortsatt.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Tringe, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8129

@messilingard Støttes. Hvert eneste ord. Selv rydder jeg i boden nå...😄
post liked by: messilingard, Tringe, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

@10Hag.
Jeg sensurer deg ikke.
Men flere av oss er lei av at Bruno og Rashford skal tas i omtrent hver kamptråd.
Er det noe du har forståelse for?
Prøv å se det fra andres synsvinkel.
Spam betyr at du gjentar og gjentar og gjentar.
Forum gleden blir tatt fra flere her.
Betyr det noe?
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

Jeg håper du fortsetter, @Jan Erik. Kan bare beklage for min egen involvering så langt i denne tråden, bortsett fra min første post. Synes det er et veldig bra initiativ du har tatt her, og jeg lover å gjøre mitt for å unngå avsporinger dersom du velger å fortsette 😇
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Pink Final: Jo, du forsøker å sensurere meg. Beklager, men du kan ikke kalle det noe annet.

Jeg vil at folk skal trives.
Og jeg vil ha et forum der diskusjoner er ekte, interessante og meningsfulle.

Har god relasjon med flere brukere her inne, selv om vi og er uenige. Forskjellen på de og andre er at de ikke irriterer seg over meninger som ikke er populære, og heller ikke latterliggjør andre.

@messilingard og @Blodfink har sagt alt som trenger å sies om denne saken.

Så nå er jeg ikke interessert i å forsvare meg selv lenger. Vil lade opp til kamp og ha en gøy kveld.
Last edited by 10Hag on 29 Nov 2023, 17:10, edited 1 time in total.
post liked by: Tringe, Blodfink
Post Reply