(CL) Galatasaray - Manchester United (29-11-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

10Hag wrote: 29 Nov 2023, 20:41 Og jo, dette gjelder Bruno og. Enn hvor mye bra han gjør, er det altfor ofte null kontroll å spore med ham på midten.
Det ville jo sett mye bedre ut for Bruno sin del om vi faktisk hadde ballspillere på midten. Mainoo og en til ala gundogan, så har man plutselig kontroll.
Kan ærlig talt ikke forvente at Bruno kan skape kontroll alene når McTominay løper opp og ned som en jojo, og ikke helt ser ut til å forstå posisjonspill i forsvar. Mye bæ, men lite ull. For ikke å snakke om hans Marokanske venn.

Så forresten symptomet på problemet da Wan Bissaka har ballen og ikke klarer å bestemme sæ/mangel på alternativer, og spiller en halvveis pasning til Maguire som ikke va helt påskrudd eller ka man ska kalle det. Enkelt å sette press mot noen som spiller sånn.
Og da va McTominay involvert i triangelet som skulle spille sæ ut fra den sida.

Altfor mange av spillerne mangler det som engelskmenn kaller desiscion-making in posession. Og der scorer våre britiske ganske dårlig, med unntak av Shaw kanskje. Maguire og Rashford har jo sine moments og perioder. Alt virker jo å være eller havne i ubalanse ved den minste ting.

Kast innpå ett par keeperhansker med zalo og man har The perfect storm, og vi mister hodet. Ref: Pellistri, men kunne nevnt i fleng.


Over til den andre sida så e det fantastisk at ikke Torreira får gult. Han kunne spille aggresivt hele kampen, i motsetning til Amrabat og Bruno (sier ikke at de va feil idømt, men da burde vel Torreira også hatt).
Og burde VAR-sett på avstand til muren ved det første målet?

Håper egentlig vi ryker med en 4.plass, da kan ten Hag få mer tid på feltet med laget, og vi kan restituere bedre. Kanskje Mainoo og Højlund tåler flere kamper på rad i ligaen.

Noen som tør å tippe en tyrker i mål neste kamp? ;)
post liked by: messilingard, 10Hag, RedTrafford, Pwint, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Rød Pølse
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2899
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13487
Liker mottatt: 8644

Synes også det er et merkelig valg å ta ut Højlund og erstatte ham med Martial. Vi ble et dårligere lag med en gang.
post liked by: 10Hag, Tringe
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

@Tringe: Jepp, enig.

Bruno hadde vært mye bedre i en konstellasjon med to fantastiske spillere bak seg, slik @messilingard foreslår.

Og enig i at jeg heller vil havne på 4. plass enn å spille Europa League. Det kommer til å drepe oss fullstendig i ligaen om vi må spille 16-delsfinaler på en grusbane i Kaukasus mot Lokomotiv Kalashnikov i februar.
post liked by: Pwint, Tringe, RedTrafford, messilingard, Blodfink, Jan Erik
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2041
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7550
Liker mottatt: 4317

Jeg skjønnet det jeg og @10Hag
Ingen er uenig at laget slipper til for mange muligheter i mot for motstanderen. Har i grunnen vært et problem i mange år, forskjellen da er at stort sett så ble vi reddet av DDG.
Men når tabbene er så grove som dette, så er det håpløst.
Ellers så er jeg enig med EVH at Bruno var Uniteds beste.
post liked by: Pink Final, messilingard, Belfastboy, Tringe, Rød Pølse
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

Kampen mot Newcastle må Ten Hag sette ut Onana, eller så skjønner jeg ingen ting.
Ellers vil jeg tolke det som at han kan kaste ballen i målet så mange ganger han vil , og vil fortsatt stå så lenge han lever.
post liked by: Pink Final, Tringe, Pwint, Belfastboy, Rød Pølse

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

10Hag wrote: 29 Nov 2023, 21:11 en grusbane i Kaukasus mot Lokomotiv Kalashnikov i februar.
Hahahaha :hah: Har spilt med ispigger på grusbane om vintern, brutale greier.
post liked by: Pwint, 10Hag, Blodfink
Ingen er større enn klubben!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9444

10Hag wrote: 29 Nov 2023, 21:05 @messilingard: Jepp, er jo nøyaktig det jeg sier.

Vårt aller største problem er taktisk. Og så har vi i tillegg en haug av individuelle problem i form av spillere som ikke er gode nok.

Og Onana er en av de! Sammen med flere midtbanespillere, og noen andre her og der.

Midtbanen vår henger ikke sammen i det hele tatt. Da blir det umulig å oppnå noen som helst form for stabilitet og kontroll.

Vi var kaotisk og i 0-3-seieren mot Everton. Men valgte å ignorere det fordi vi vant, og ett par spillere imponerte.
Jeg tror midtbanen følger instruksene til ten Hag. De skal følge mann-mann, også har Bruno fått "licence to press". Det er i alle fall slik jeg tror det er. Onana gir jeg skylden for ræva prestasjoner, og Erik ten Hag for å spille på en måte som gjør at forsvaret ikke er tilstede.

Det her er hendelseforløpet når motstander har ball:
1. Motstanders 10-er drar ankeret vårt ut av posisjon.
2. Ballen spilles til mostanders stopper
3. Bruno går i press.
4. Mannen som Bruno har forlatt får ballen i mellomrommet.

Eller alternativet:
1. Motstanders 10-er drar ankeret vårt ut av posisjon.
2. Ballen spilles til mostanders stopper
3. Begge våre indreløpere blir dratt ut av posisjon.
4. Kantspiller går inn i banen
5, Motstanders back dobler på kant
6. Vår back må ta et valg fordi vår kant er for høyt oppe i banen til å følge sin back
7. Ballen blir spilt på ledig kant i mellomrommet eller på ledig back motsatt.

Det eneste jeg er overrasket over er at vi ikke slipper inn mer mål. Men stopperne har en del gode involveringer og så har det vært mye dårlige avslutninger de to siste kampene spesielt.

Jeg klarer ikke å skylde på noen enn ten Hag på det her. Bruno er jeg enig i at er en del av problemet defensivt, han er også vår soleklart beste spiller offensivt. Vi må heller satse på å få han i en posisjon hvor han kan spille på sine styrker fremfor å skulle gjøre en jobb som han håndterer dårlig.
post liked by: RedTrafford, Pwint, 10Hag, Tringe, M.r. Brownstone, Blodfink, selje, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

10Hag wrote: 29 Nov 2023, 21:11 Kaukasus mot Lokomotiv Kalashnikov i februar.
Kunne satt kUN Onana på flyet dit, som har bidratt stort til det.


Nei, skal slutte nå jeg, teller til 1000 før neste innlegg :D
post liked by: Pwint, 10Hag, Pink Final, Tringe, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7606
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27252
Liker mottatt: 17771

Manager: Solskjær
De Gea
Wan-Bissaka ~ (Prime) Varane ~ Martinez ~ Shaw
????? ~ Herrera
Greenwood ~ Fernandes ~ Rashford
(Prime) Martial
Hjerteoperasjonen til Rangnick er ingen suksess.
Omtrent ingen av de nye har hevet oss, bortsett fra Martinez.

Henta inn dårligere spillere enn de vi har solgt.
Hvordan vi klarte å slippe Herrera - skandale.
post liked by: Belfastboy, M.r. Brownstone
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

@Buchan: Yes, men om du skjønner det så trenger man ikke si "Gi meg styrke." Da er det en systemfeil, og den er vedvarende over flere år, som du sier.

Merkelig å si nå at du faktisk er enig i det jeg sier, men så latterliggjør du det samtidig. Ta heller en finere tone, så slipper vi den kvalmen. Evt. ignorer hva jeg skriver, om du ikke klarer å la vær å komme med slike personlige sleivspark.

Om Bruno er vi uenige. Han gjorde en del bra i dag, noe han ofte gjør. Men han gir og vekk to helt håpløse frispark som leder til enorme sjanser og mål. Samtidig som han blir helt rent over på midtbanen, sammen med McTominay.

Så er det lov å være uenig. Jeg tenker i alle fall ikke latterliggjøre deg for at du synes Bruno er god i dag, og ikke skyld i resultatet. Holder med å si at jeg synes det er en helt feil vurdering.
post liked by: Schmeichel

Alf banan
Posts: 326
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 654

Tv2 Simen mente at de 2 Galatasaray spillerne i muren stod alt for nærme United spillerne, og burde vært annulert Noen som vet om regelen der?
post liked by: Tringe, Belfastboy, M.r. Brownstone, Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

Pink Final wrote: 29 Nov 2023, 21:21 [
Manager: Solskjær
De Gea
Wan-Bissaka ~ (Prime) Varane ~ Martinez ~ Shaw
????? ~ Herrera
Greenwood ~ Fernandes ~ Rashford
(Prime) Martial
Hjerteoperasjonen til Rangnick er ingen suksess.
Omtrent ingen av de nye har hevet oss, bortsett fra Martinez.
Må bare si at dette skjønner jeg lite av.

Hvilken av disse spillerne har Rangnick hentet?

Er vel en enorm forskjell å si at United trengte nye spillere, enn å faktisk plukke ut og hente de selv.

Om noe, så reflekterer dette dårlig på Ten Hag og Murtough, ikke Rangnick.
post liked by: RedTrafford, Schmeichel, Jan Erik
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7606
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27252
Liker mottatt: 17771

Han henta ingen som kjent.
Men han ville bytte ut et lag som var nest best i England.

Og ikke ta den posten min 100% seriøst hver så snill @10Hag.
Kan vi ikke ha litt løs snipp her inne selv på en kveld som dette.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Tringe, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Høydepunktet i kveld må være at vi endelig fikk se en fotball kamp.... Som det var normal tilleggstid med VAR!

Kunne de bare klart det samme i PL, så hadde det vært bra sånn sett.
post liked by: Tringe, M.r. Brownstone
Glory Glory Manchester United!!!!

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

@Alf banan ska vel strengt tatt være en meter om den defensive muren består av tre eller flere.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse
Ingen er større enn klubben!
Post Reply