(CL) Galatasaray - Manchester United (29-11-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Jeg ville ikke så mye @Mr H.
Kanskje bare si at vi igjen har fått inn spillere som ikke er gode nok.

Vi kritiserer våre egne, og etterlyser nye.
Men de nye viser seg ofte ikke som noe bedre enn de vi hadde.

Onana er så langt et stort steg ned fra de Gea.
Synes ikke han viser all verden i fotarbeidet heller.
Greenwood er en saga for seg, men hadde tatt ham 7 dager i uka før Antony.
Hvordan vi i sin tid lot en spiller som Herrera bare slippe unna - og se på de vi henter inn.
Sabitzer på lån, Amrabat på lån.

Vi framstår som en klubb uten strategi.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Rød Pølse, messilingard, Tringe, Belfastboy, red, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2042
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4326

Har jo et håp om at det kan bli en bedring på dette når de nye eierene en gang i tiden tar over 😊
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, messilingard, Belfastboy, Pink Final, red, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11013

FCK med poeng i Tyskland, dvs at det MÅ bli U i siste kamp mellom dem og Galatasaray, samtidig vi slår BM.
Om jeg tror vi har en sjanse mot tyskerne har jeg ingen formening om før jeg vet hvem som står i buret.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, messilingard, Rød Pølse, Blodfink

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

@Pink Final Helt enig i at vi fremstår som en klubb uten strategi. Det har kommet inn en god del rart, og jeg mener at denne merkelige blandingen som har kommet inn er et resultat av en mangelfull rekrutteringsstrategi, eller mangel på hjerteoperajson om du vil, for å sitere vår tyske venn. Utskiftningene vi har gjort de siste par årene er ikke nødvendigvis av typen vi etterlyste. Det betyr ikke at utskiftninger ikke var nødvendig.

Angående enkeltspillerene du nevner så savner jeg ikke de gea, selv om jeg i høyste grad respekterer hans tjeneste til klubben. Hans siste par år var rimelig seige spør du meg. Og det høres kanskje dumt ut å si nå, men jeg tror faktisk onana er god, jeg tror han blir bra for oss (jeg vill hvertfall tro det) og jeg ville heller ikke byttet tilbake.
Når det gjelder greenwood og antony har jeg ikke noe særlig til overs for noen av dem.
post liked by: Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2059
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9059
Liker mottatt: 8359

Tringe wrote: 29 Nov 2023, 21:14 Har spilt med ispigger på grusbane om vintern, brutale greier.
Nord-norsk fotball på sitt beste 👍 En perfekt anledning for å tråkke motstandere på tærne når det er corner 😆
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Buchan, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

@Mr H
Vi bytter manager hvert annet år.
Og manageren vil ha sine spillere.
Det finnes ingen langsiktig strategi.
Vi skifter ut og endrer, og det meste virker kortsiktig.
Bortsett fra da Solskjær var her.
Solskjær var ikke perfekt, men jeg heller mot at han totalt sett er vår beste manager etter Fergie.
De Gea var aldri komplett, men han fikk altfor mye tyn.
Tenk den omgangen han hadde fått om han hadde holdt på som Onana.

Jeg begynner å bli usikker på ferdighetene til sistnevnte.
Virker som alt går inn.
At han er bedre med ball i beina enn vist så langt er jeg mer sikker på.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Buchan, messilingard, Rød Pølse, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pink Final wrote: 29 Nov 2023, 22:42
Hvordan vi i sin tid lot en spiller som Herrera bare slippe unna - og se på de vi henter inn.


Vi framstår som en klubb uten strategi.
Ja tenk at vi lot Herrera gå gratis, for å erstatte han med Fred, som vi ga 50 mill pund for! En stor vits! En av de største tabbene i klubbens historie!
Glory Glory Manchester United!!!!

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Pink Final wrote: 29 Nov 2023, 23:07 Vi bytter manager hvert annet år.
Og manageren vil ha sine spillere.
Det finnes ingen langsiktig strategi
Dette er etter min mening hovedgrunnen til at vi ikke har lykkes. De som har styrt skjønner tilsynelatende ikke hvordan en moderne fotballklubb skal operere. Kanskje noe forenklet, men fasit er følgende: en sportsdirektør, omgitt av et nødvendig apparat av speidere, analytikere, etc. Disse styrer klubbens sportslige retning, ansetter managere, og henter og selger spillere. Under disse har man en hovedtrener, med sin stab, som fokuserer på å trene og utvikle laget. Selv om man ideelt sett vil at en manager skal bli sittende over flere år, vil en slik ordning fungere som en slags forsikring, og eventuelle managerbytter vil gå mer knirkefritt for seg.

Det finnes ikke nok timer i døgnet til at en manager på egenhånd, i dagens fotball, kan ha oversikt over et spillermarked som strekker seg over hele verden, samtidig som han utvikler et lag på feltet til å hevde seg i verdenstoppen. Derfor klandrer jeg sånn sett ikke EtH for å ha lyst på f.eks Antony. Men da han forslo antony til klubben i fjor sommer skulle vi ha hatt en sportsdirektør som sa "takk for tipset, men i vår database har vi funnet 5 spillere med en lignende profil som antony, men med bedre stats, bedre kvaliteter, mindre bagasje, og for halvparten av prisen". Kroneksempelet på dette er dessverre da Klopp ville ha Brandt, mens Edward sin supercomputer heller ga han Salah.

Men ettersom vi ikke har en slik struktur, stoler ikke våre managere på hva klubben kan bringe til torgs. Derfor krever de ofte (forståelig nok) sine "egne" spillere, for å gå med på en avtale. Til syvende og sist ender dette egentlig bare med å forsterke de allerede eksisterende problemene og gjør jobben enda vanskeligere for neste manager igjen, en ond sirkel med andre ord.

Det som irriterer meg kanskje aller mest med Glazers er at de ikke har evnet/giddet/skjønt at en mer kompetent sportslig ordning også ville gagnet dem. Vi ville trolig vært et bedre lag og vi hadde sikkert brukt mindre på overgangssummer også. En slags ordning med en GM som styrer transaksjoner i forbindelse med stallen, og en head coach som trener laget burde jo være kjent fra amerikansk idrett.

Mitt store håp fremover er at det er en slik struktur INEOS vil få på plass. Det er mye som mangler, men det skal ikke såå mye til heller. Mange av grepene virker temmelig åpenbare sett utenfra.
post liked by: Rød Pølse, Ryder
User avatar

Måns
Donor
Posts: 202
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 671

Jeg synes dette forumet rett og slett begynner å bli ubehagelig. Jeg kunne helt sikkert ha lagt dette innlegget i en annen tråd, men det ble nå her jeg la det. Det er et ordtak som sier at «Når krybben er tom, bites hestene», tror flere på dette forumet har godt av å søke opp hva det betyr. Makan til konfliktnivå tror jeg ikke man har sett i Norge siden den interne lederstriden i AP rundt 1980-tallet. Dette er nå over flere kamptråder, det er til og med opprettet en egen tråd for å vurdere om Bruno bidrar positivt eller negativt. Ikke noe galt med at du opprettet den @Jan Erik og ære være deg for at du faktisk forsvarer han, men strengt tatt synes jeg det er unødvendig å opprette en egen tråd for å forsvare vår kaptein (han skal vi alle stå bak). Men det er jo samtidig et tegn på hvordan jeg opplever at det er blitt på forumet; enten er man for en spiller eller mot en spiller. Sett dere ned og les gjennom hva dere selv skriver i eksempelvis denne tråden, hvordan stemningskiftet kommer med motgang. Er vi bare medgangssupportere? Å henge ut våre egne spillere og manager på den måten som delvis blir gjort i denne tråden og andre tråder synes jeg nå begynner å bli direkte slitsomt (og ja, jeg vet jeg nok har gjort det samme selv). Personlig tror jeg at det å være spiller for våres klubb er en av verdens vanskeligste jobber, nettopp på grunn av oss. Selv har jeg fulgt United i lengre tid før vår storhetstid og ikke sett det som en selvfølge at vi skal være den ledende klubben i hverken verden eller England. Jeg setter pris på den storhetstiden jeg fikk være med på og har innsett for lenge siden at fotball går i bølgedaler for absolutt alle klubber i alle land (t.o.m. Nederland og Skottland). Kanskje er min «fordel» det at jeg har opplevd mer United som middelhavsfarer enn topplag, ikke vet jeg? Å vokse opp på 70- og 80-tallet og ha United som favorittlag var en ensom tilværelse (sett fra supporterperspektiv). Noen valgte Stoke, andre valgte Wolves og atter andre valgte Leeds. Men det absolutte flertallet valgte Liverpool. Jeg fikk min revansje fra starten av 90-tallet og frem til Sir Alex gav seg. På tross av gnagingen til Liverpoolsupporterene så må det sies at jeg synes at de taklet motgangen sin mye bedre enn det vi gjør, de støttet sine spillere og managere i mye større grad enn det vi gjør. Personlig er jeg nok kommet til det punktet at dette forumet tar mye av gleden av fotballen fra meg, og dermed erkjennelsen om at en pause herfra nok vil gjøre meg godt. Vil vel anta at jeg kommer tilbake etterhvert, men foreløpig takk for meg. Det sagt, det har vært mer positive stunder sammen med dere enn negative stunder :D

PS! Dette er ikke tilsvar til de innleggene ovenfor, dette er mer et tilsvar til en følelse som har vokst opp i meg over tid.
post liked by: Buchan, alfen74, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, RedTrafford, offside, Vidar Dale Fjeld, Belfastboy
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8011

@Måns Det er IKKE en tråd for å forsvare Bruno. Det er en tråd for å PRØVE å se hva han faktisk gjør i en kamp, fordi han er såpass polariserende både her og andre steder. Jeg syns jo selv han er strålende, men ser jo at han (som alle) gjør feil, og kan ta andre valg til tider. Vil gjerne at diskusjonen på kveldens kamp med fokus på Bruno går mer på Brunos innsats i DENNE kampen, og ikke generelt. Heller ikke at ulike folk beskylder andre for ulike ting...
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Buchan, 10Hag, Pink Final, RedTrafford, Pwint
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2042
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4326

For en som er født tidlig på 60 tallet selv, så er jeg enig i mye av det du skriver her @Måns
Har ikke vært så aktiv selv her den siste tiden, men i dag rant det litt over, og det er jo også noe som på godt og vondt hører med supporter hverdagen.
Men det er jo riktig som ETH sier, vi vinner som et lag, og taper som et lag. Selv om vi supportere ofte ser det med litt andre øyne.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Pwint
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Måns wrote: 29 Nov 2023, 23:53 Jeg synes dette forumet rett og slett begynner å bli ubehagelig.

Er vi bare medgangssupportere? Å henge ut våre egne spillere og manager på den måten som delvis blir gjort i denne tråden og andre tråder synes jeg nå begynner å bli direkte slitsomt

Selv har jeg fulgt United i lengre tid før vår storhetstid og ikke sett det som en selvfølge at vi skal være den ledende klubben i hverken verden eller England. Jeg setter pris på den storhetstiden jeg fikk være med på og har innsett for lenge siden at fotball går i bølgedaler for absolutt alle klubber i alle land (t.o.m. Nederland og Skottland). Kanskje er min «fordel» det at jeg har opplevd mer United som middelhavsfarer enn topplag, ikke vet jeg? Å vokse opp på 70- og 80-tallet og ha United som favorittlag var en ensom tilværelse (sett fra supporterperspektiv). Noen valgte Stoke, andre valgte Wolves og atter andre valgte Leeds. Men det absolutte flertallet valgte Liverpool. Jeg fikk min revansje fra starten av 90-tallet og frem til Sir Alex gav seg. På tross av gnagingen til Liverpoolsupporterene så må det sies at jeg synes at de taklet motgangen sin mye bedre enn det vi gjør, de støttet sine spillere og managere i mye større grad enn det vi gjør. Personlig er jeg nok kommet til det punktet at dette forumet tar mye av gleden av fotballen fra meg, og dermed erkjennelsen om at en pause herfra nok vil gjøre meg godt. Vil vel anta at jeg kommer tilbake etterhvert, men foreløpig takk for meg. Det sagt, det har vært mer positive stunder sammen med dere enn negative stunder :D
Først av alt, beklager for min del av konflikt nivået.
Deretter, takk for et voksent og flott innlegg.
Det jeg har klippet ut ligner veldig på hvordan jeg føler det selv.
Vokste opp i samme tid, med en daglig ‘kamp’ for å forsvare vårt lag og våre spillere i skolegården 😅❤️.
Har nevnt det mange ganger - Liverpool fansen virker stoltere av eget lag og egne spillere.

Synd du også blir borte, men jeg skjønner deg.
Fotball skal gi glede - ikke irritasjon.
post liked by: Rød Pølse, Buchan, Belfastboy, messilingard, Pwint, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2059
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9059
Liker mottatt: 8359

Det ble ikke den festkvelden i Tyrkia som vi ønsket oss. Istedenfor ble det ganske tett opp mot det marerittet som vi fryktet. Man kan si hva man vil om ditt eller datt, men i denne kampen var det i all hovedsak én syndebukk; den store mannen med hansker som står bakerst og har som jobb å hindre at ballen går inn i eget mål. Hvordan er det mulig??!

Å sprinte 70 meter hjemover og lage et (soft?) frispark 25 meter fra mål er ganske langt unna å score selvmål, bare så det er sagt. Begge dødballmålene var keepertabber, enkelt og greit. Det er meget mulig at et par av spillerne på Galatasaray sto litt for nært muren. Martial gjorde også sitt for å finte ut egen keeper på det siste, et frispark Bruno burde unngått å lage, men likevel... Det var elendig av Onana og det føkka opp for laget.

CL har vært en bonanza av keepertabber, VAR-skandaler og generelt svake prestasjoner. Laget stinker i det defensive spillet og vi er ikke i stand til å kontrollere kamper. Vi henger ikke sammen og vi driver med en mannsmarkering defensivt som gjør det alt for enkelt for motstanderne våre å spille seg gjennom. EtH må ta på seg skylden for hvordan laget fremstår. Det er ikke godt nok. Så får han ikke mye drahjelp av spillerne sine heller, som virker å konkurrere om å gjøre flest og størst personlige feil. Er det ikke den ene, så er det den andre. Onana har valgt å gjøre CL til sin arena for blemmer i verdensklasse.

På tre bortekamper i Europa har vi scoret 9 mål og tatt ett fattig poeng. Det er en prestasjon i seg selv. Når scoret vi sist 9 mål borte i gruppespillet? Det blir vanskelig å vinne fotballkamper når vi har en keeper som har vært på seminar med Bjarte Flem. Jeg liker ikke å finne syndebukker, men man trenger ikke være Sherlock Holmes for å finne ut hvem som drepte CL-håpet for United i år.

Jada, jeg vet at alt håp ikke er ute, men jeg gidder ikke være Ståle Solbakken og klamre meg fast i usannsynlig teori. Toget har gått og vi står igjen på perrongen 💩
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, messilingard, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

10Hag wrote: 29 Nov 2023, 21:21 @Buchan: Yes, men om du skjønner det så trenger man ikke si "Gi meg styrke." Da er det en systemfeil, og den er vedvarende over flere år, som du sier.

Merkelig å si nå at du faktisk er enig i det jeg sier, men så latterliggjør du det samtidig. Ta heller en finere tone, så slipper vi den kvalmen. Evt. ignorer hva jeg skriver, om du ikke klarer å la vær å komme med slike personlige sleivspark.

Her vil jeg bare påpeke litt sånn fra sidelinjen at jeg er veldig enig med @10Hag. Mener det er veldig unødvendig å komme med slike meningsløse sleivspark som "Gi meg styrke" som at det som siteres er noe av det dummeste som er blitt sagt her inne, når det rent logisk er veldig lett å forsvare og stille seg bak. Det er jo ikke engang et snev av tvil om at er rett engang?
(Beklager om jeg evt misforsto noe her)
Hele laget OSER jo av generell systemsvikt fra topp til tå, tilogmed i selve strukturen klubben drives.
Meget merkelig og unødvendig oppførsel, det er jo egentlig bare å be om kvalme og forsøk på provosering. Da argumenterer man heller SAKLIG imot om man synes noe er tåpelig/dumt/helt feil etc.


Ellers synes jeg også det kommer en del andre merkelige sleivspark her inne mot både forumbrukere og spillere/managere som har null logisk grunnmur eller relevans, uten at jeg helt gidder å gå inn på hvem/hva. Men som det påpekes, folk burde kunne være LITT rausere med hverandre enn hva som til tider forekommer her inne. Imo.
post liked by: 10Hag, messilingard, Pwint, Tringe, RedTrafford
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2042
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4326

Jeg vil herved komme med en offentlig beklagelse ovenfor @10Hag , for at jeg i kampens hete kom med dette sleivsparket.
Fotball og følelser er noe dritt.
Sånn skal vi ikke ha det, takk @Schmeichel for at du tar tak i dette.
post liked by: messilingard, Pwint, Rød Pølse, Jan Erik, 10Hag, Pink Final, RedTrafford
Post Reply