(PL) Everton - Manchester United (26-11-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Deilig seier. Her trodde jeg vi kom til å tape mot et Everton i form og føler seg overkjørt av fa.
Mainoo var helt fantastisk nettopp en slik spiller vi har manglet i hele år. Målet til Garnacho ja jeg kommer ikke på noen bedre. Synes Maguire igjen var stor og vant det meste mot gode Calvert Lewin. Deilig med Shaw tilbake,Onana var meget god. Herlig at Martial skoret og skaffet straffe.
Deilig interjvu med kaptein Bruno.
Ja vi var heldige i første omgang men jaggu har vi hatt nok uflaks denne sesongen.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Buchan, Rød Pølse
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

@Jan Erik og @10Hag ville ikke ta det under match.
Og har jo lite med denne kamptråden å gjøre.
Men jeg begynte jo med Deano fordi jeg orket ikke blande meg inn i Bruno og Rash diskusjonen.
Tør være kjent hva jeg mener.
Om man skal hylle André Onana nå, må man hylle David de Gea i min bok.
Sesongens beste spiller i 21/22, og kanskje topp 5 i 22/23?
Fram til januar i år var han topp 4.
Rashford, Casemiro og Martinez de andre der oppe den gang.

Ellers kan jeg bare gjenta meg selv og de fleste andre her.
Nydelig seier i kveld, og fortjent også.
Everton er bare ikke gode nok foran mål, og vi har en bra keeper.

Var stas i se Kobbie Mainoo i kveld, MOM for meg.
For et potensiale han har.

Ps! Gleder meg til dokumentasjonen du skal gjøre på Bruno @Jan Erik.
Takk for at du tar på deg den jobben.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Lingard, Andtho01, Rød Pølse, M.r. Brownstone, Belfastboy, Jan Erik
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Pink Final wrote: 26 Nov 2023, 22:45 Ellers kan jeg bare gjenta meg selv og de fleste andre her.
Nydelig seier i kveld, og fortjent også.
Everton er bare ikke gode nok foran mål, og vi har en bra keeper.
:thumb_up: :thumb_up:
Pwint wrote: 26 Nov 2023, 19:27 Og dere... Vi er plutselig bare to poeng unna CL plass. Hvem hadde trodd det for noen kamper siden?
Sant, men så skal vi møte Newcastle og Liverpool på bortebane snart. + Chelsea hjemme.
Desember blir en viktig måned. Jeg håper vi klarer å raske med oss noen poeng, så vi kan være med i kampen om 4. plassen. En tabellplassering som jeg hadde gitt opp fullstendig for bare 1 mnd tilbake.

Liverpool, Arsenal og City er det bare å glemme.. men plassen bak disse tre, den kan være mulig.
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8416

Jeg forstår ikke hvorfor man på død og liv skal diskutere viktigheten av Bruno Fernandes underveis i hver kamp. I tillegg til at han kan vise til noen helt fantastiske statistikker hva angår sjanseskaping og målpoeng er han en løpsmaskin som aldri er skadet og den mest betrodde utespilleren under tre managere.

Nå er han også klubbens kaptein, en rolle han har blitt håndplukket til av EtH. Et valg som var meget velbegrunnet og som også ser ut til å ha gitt vår forrige kaptein et stort og etterlengtet løft. Ok, så var han ikke på sitt beste i den første omgangen i dag. De siste 20-25 min før pause var det vel strengt tatt bare Mainoo og Onana som leverte prestasjoner som var gode.

Det ble åpenbart gjort strukturelle grep i pausen som gjorde at laget hang bedre sammen. Da kampen ble blåst av hadde Bruno spilt gjennom Martial to ganger som ble direkte tellende for kamputfallet. Et av fremspillene resulterte i straffe, som kapteinen vår ga bort til Rashford for å bidra til å øke selvtilliten til fjorårets toppscorer, og det andre ble en strålende assist.

Dette er en eksepsjonell spiller som kompetente trenere åpenbart har enorm tillit til. Alle som har, eller har hatt, mulighet til å ta ut Bruno på laget de siste 4 årene har gjort nettopp det, uavhengig av om det er for klubb eller landslag. Hvis vi har spillere på laget som blir negativt påvirket av at han har et noe karikert kroppsspråk, så bør disse spillerne gå en runde med seg selv. Det får være grenser for hva man skal holde Bruno ansvarlig for.

Heldigvis er det ingenting som tyder på at EtH og trenerteamet er i nærheten av å være enige med de som synes Bruno bør benkes og strippes for kapteinsbindet. For å være ærlig synes jeg det er helt i grenseland til å være komisk når man sitter hjemme i stua og synser min favorittspiller ut av laget og forsøker å argumentere spillere inn på laget som må bruke boblejakke og stillongs for å holde varmen på kampdag. Det er også litt irriterende, men jeg velger heller å le 😆
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Buchan, messilingard
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Skjønner at kampen var litt varierende i kvalitet fra Uniteds side, men resultatet ble bra og målene var jo fine alle tre, det første er ikke enkelt å gjenta :bomb:
(Så et sammendrag nå)
Mainoo med en grei klarering på strek, der jeg synes jeg så en litt forvirret Maguire i forkant. Ellers var han solid eller?

Om det må til, så får jeg muligens bare la være å se kampene heretter, får ikke sett kampen I Tyrkia heller. 0-3 der au da.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Buchan
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Bruno gir straffen til Rasford for å booste han. Leder.

Jeg kan akseptere VELDIG mye dårlig fotball fra han, målt opp mot så godt som alle andre. For til syvende og sist er det han som hever laget, på én eller annen måte.

Tenk om han hadde spilt i United 10-15 år tidligere.

Mye pluss i går. Mainoo, Garnachos mål, Shaw tilbake, Maguire. Neste helg blir en ordentlig grisete test, oppe i Newcastle. Så får vi se.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Buchan, RedTrafford

Deleted User 661

Poengene og tre mål gledet. Men det som gledet minst like mye var st vi startet med fire akademi spillere og byttet inn en. Fem akademi spillere på banen i løpet av kampen var herlig.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Pink Final, Blodfink, Jan Erik, JørgenT, Belfastboy, Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Pink Final wrote: 26 Nov 2023, 22:45 @Jan Erik og @10Hag ville ikke ta det under match.
Om man skal hylle André Onana nå, må man hylle David de Gea i min bok.

Ps! Gleder meg til dokumentasjonen du skal gjøre på Bruno @Jan Erik.
Takk for at du tar på deg den jobben.
Forskjellen er at jeg hyller ikke Onana kun pga redningene i går.

Det han gjør med ballen når vi er under press, er minst like imponerende som skuddstoppingen, om ikke enda mer. Og kanskje til og med teknisk mer vanskelig.

Så kampen på nytt i går kveld, og da ble det bare enda mer tydelig hvor enorm oppgradering Onana er på DDG. Og igjen, ikke pga skuddstoppingen, som og var veldig god i går.

Så til det med Bruno (og Rashford). Det irriterer flere at jeg velger å kritisere de i nesten hver kamp.

Men de spiller faktisk skikkelig dårlig i nesten hver kamp, ispedd noen moment med briljanse. Rashford spesielt har vært helt elendig i snart 9 måneder!

Og når de faktisk har klippekort, stjernestatus og alltid, alltid, alltid får spille, uansett hvor dårlig de presterer, er det helt innafor, legitimt og direkte fornuftig og logisk å rette søkelyset og tilhørende kritikk mot de.

Beklager ikke om noen føler seg støtt av det.

@Rød Pølse: Hvorfor klarer messilingard her inne og se hva jeg mener, og skjønne kritikken min? Men for deg blir det helt umulig til det punktet at du synes det er latterlig? Hvordan er det egentlig mulig? @messilingard er jo og fan av både Bruno og Rashford, slik jeg har forstått. Men han erkjenner at de tingene jeg påpeker har noe sannhet i seg. Men det klarer ikke du? Virkelig? På ingen som helst måte?

Ser du ikke noe som helst problematisk eller negativt ved måten de behandler ballen på? Ingenting? Aldri?

Og før du sier: Ja, men resten av laget er ikke noe bedre. (Det er forsvarstalen mange og du har gitt de). Ser du heller ikke nøyaktig hvorfor søkelyset naturligvis er rettet mot to superstjerner som alltid får spille? Det er helt naturlig at vi skal kreve og forvente mer av nettopp disse to, kapteinen og vår nummer 10.

Så ja, jeg gleder meg og til at @Jan Erik skal analysere Bruno fremover. Men dere må bare tilgi meg om jeg har lite tro på at det blir en ærlig, fair og tosidig analyse. Håper jeg tar feil.

Jeg forstår at man forsvarer favorittspillerne sine. Men ingen ved sine fulle fem kan med sannhet si at Rashford ikke er helt på felgen spillemessig, og at Bruno ikke har betydelige mangler i sitt spill, og spesielt for et lag som ønsker å kontrollere ballinnehav og diktere tempo.

Fin seier i går, men Everton hadde like mye ball som oss, og skapte sinnsykt med farlige sjanser. Skulle trodd Bruno dominerte Everton slik noen omtaler ham. Uten Mainoo, ville vi vært helt ute å kjøre i går. Og det hviler mye på Brunos manglende evne til å kontrollere ball og tempo.

Hvis Bruno er så viktig for United med sine fantastiske individuelle tall (de er fantastiske, jeg er ikke sarkastisk):
Hvorfor scorer vi ikke mer etter han kom til klubben?

Den store forskjellen er at vi har samlet flere spilleres målpoeng, og lagt det i Brunos pott. Han har altså beviselig ikke gjort United bedre. Men United har gjort ham best, ved å bygge alt vi gjør på banen rundt ham, hovedsakelig via ineffektivt kontringsspill, som gir veldig lav uttelling på antall mål scoret og store sjanser skapt.

Vant vi flere troféer etter Bruno kom, enn før?
Ble vi markant bedre i ligaen etter han kom, målt over flere sesonger?
Scorer vi betydelig mer mål, etter han kom?

Svarene er:
Nei.
Nei.
Og... nei.

Det er faktisk den kalde, harde, uomtvistelige sannheten om Bruno i United. Han er god, men gjør oss beviselig ikke bedre. I alle fall ikke betydelig bedre.

Så kan man kaste ut de samme poengene om individuell statistikk på sjanseskaping, og bli så irritert man bare orker. Men det endrer ikke det faktum at de som ikke evner å se dette, har sett seg blind på hvor hardt Bruno jobber, og hvor teknisk flott en god del av det han gjør er.

På tide å analysere hvordan han spiller og påvirker vårt rotale banespill med og uten ball, og ikke bare telle antall flotte målgivende.
Last edited by 10Hag on 27 Nov 2023, 16:03, edited 4 times in total.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8416

At jeg synes den gjentagende kritikken din av Bruno grenser til å være latterlig må du nesten bare lære deg å leve med, @10Hag. At andre håndterer det annerledes er sikkert fint og flott, men det er nå en gang slik jeg opplever det. Det synes jeg at jeg må få lov til å gi uttrykk for så lenge jeg ikke går til personangrep eller er usaklig og ufin. Du er også veldig opptatt av å ikke sensurere deg selv, så da blir det litt merkelig å forvente at andre skal gjøre det.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Rød Pølse: Lever fint med det, men vil bare skjønne hvordan du tenker. Derfor jeg spør, fordi jeg skjønner det ikke.

Jeg forventer ikke at du skal sensurere deg. Var det noe jeg sa som gav deg det inntrykket?

Liker at du er direkte. Jeg bare skjønner ikke hvordan du ikke klarer å se noen av de tingene jeg nevner.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8416

Jeg mener selvsagt heller ikke at Bruno bare har gode involveringer eller utelukkende spiller fantastiske kamper, @10Hag. Det er det heller ingen andre spillere i verden som gjør. Jeg mener derimot at han er en spiller som har bevist over flere år at han utgjør en enorm forskjell for laget Manchester United. Jeg tør påstå at hvis alle spillerne på laget var like gode i sin rolle som Bruno Fernandes, så ville United vært seriemester to av de tre siste sesongene.

Når laget ikke spiller særlig god fotball synes jeg det er urettferdig å kritisere en spiller som legger ned en enorm innsats i hver eneste kamp og som har evnen til å gjøre andre spillere bedre som en av sine spisskompetanser. Jeg forstår at din kritikk er uttrykk for en form for frustrasjon med hvordan laget fremstår. Jeg deler langt på vei den frustrasjonen. Det er likevel ingenting som tilsier at Bruno ikke er i stand til å utøve lagets kampplan. EtH har til og med uttalt at hans taktiske og tekniske evner er blant hovedgrunnene til at Bruno er utnevnt til kaptein..

Derfor mener jeg at denne gjentagende kritikken av Bruno Fernandes fremstår som en ganske klar skivebom fra din side. Jeg er ekstremt fornøyd med at Ole og klubben i sin tid hentet Bruno til United og registrerer at alle som har, eller har hatt, sportslig ansvar og mulighet til å vurdere spillerne i klubben på trening over tid velger å bruke Bruno som en nøkkelspiller på laget.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
Football, bloody hell!

Deleted User 661

Dette bare viser at dagens supportere er veldig bortskjemt @Rød Pølse. Hvis Bruno er en dårlig spiller hva var Whiteside, Hughes, Coppell, Hill, Macari og Pancho da? Mine gamle helter.
Det må være lov å være uenig og synes ikke det bør såre stolheten til noen.
I fjor hadde vel Bruno pass accurate på 78 %. Salah 79 og De Bruyne 81. Lurer på om Liverpool og City fansen er misfornøyd med de to.
Men det er slik vi norske supporterne har blitt. Vi skal kritisere og slakte våre egne.
Derfor er det lengre og lengre imellom jeg gidder å inn hit og lese. Når man ser hvem som har skrevet en kommentar, vet man sånn ca hva det står. Jeg leser nå kommentarer som regel bare fra de samme brukerne, de jeg føler som har noe å komme med.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Jeg har MASSE på hjertet, men velger å stå over en ny runde nå @10Hag.
Kan bare si at jeg tror ingen mener at Bruno er feilfri.
Ellers skriver @Rød Pølse egentlig alt jeg ville ha sagt.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2496
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7740
Liker mottatt: 8121

@10Hag Er faktisk litt skuffende at du mener jeg ikke vil være fair i vurderingen av Bruno. Jeg kan ikke helt se at du har grunnlag for det. Det kommer ikke til å være en dyp analyse av Bruno, mer en oppsummering av involveringene hans i kampene. Og så kort om inntrykket mitt. Jeg kommer til å gi ham +, N(nøytral) og- for involveringer. Så kan folk være uenige, enige, kommentere eller gi faen. Opp til hver enkelt.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1907
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13433
Liker mottatt: 5124

StretfordEnd wrote: 27 Nov 2023, 16:36 . Når man ser hvem som har skrevet en kommentar, vet man sånn ca hva det står. Jeg leser nå kommentarer som regel bare fra de samme brukerne, de jeg føler som har noe å komme med.
Gjør som meg, @StretfordEnd.
Blokker dem, det har jeg gjort etter at jeg ble anklaget for å "like" andre sine kommentarer mer enn vedkommendes kommentarer.
Post Reply