(CL) København - Manchester United (08-11-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Jeg blir litt forbanna på media. For et forbanna hylekor mot Erik!
Se på overskriftene, på tv 2 og andre.
Nå er det Krise! Hva har skjedd?

United er på gang, den seieren mot Fulham betydde alt.
Vi hadde jo vunnet denne kampen 11 vs 11.
Borte i Europa med en mann mindre.

Det er ikke krise.
Dette var helt andre trakter enn det vi viste hjemme mot FCK.
Laget hadde selvtillit.

Krise er det ikke.
Syntes United viste stryke frem til utvisningen i går.
post liked by: red, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, urjan, Belfastboy, Cola2, RedTrafford
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pwint wrote: 09 Nov 2023, 08:44
Sir Alfie Rey wrote: 09 Nov 2023, 08:40
Han må bort. Å det skjønner de fleste.
De fleste? Hvordan kan du si det? Og ikke minst, hvor har du det fra? Jeg for min del har absolutt ikke inntrykk av at det er noe stort ønske fra fansen å kvitte seg med EtH.

Når det kommer til gårsdagen, så syns jeg vi spilte veldig godt frem til den latterlige utvisningen, og meningsløse straffen. Ble faktisk litt positivt overrasket og tenker vi kanskje har sett begynnelsen på slutten av den dårlige rekken vår. Blir spennende på lørdag.
Hvor jeg har det fra ? Eeeeh..... 9 tap på 17 kamper!

Hjelper lite med hvor mye evt han har støtte. Han er for svak og evner ikke å gjøre denne jobben.

Han burde dra tilbake til nederland ellerno. PL er for stort for han.

Det er nå min mening iallefall. Å man må tåle at folk sier sine meninger, uten å komme med personangrep å slenge dritt med at man ikke har fotballforståelse osv.
Folk som sier slik vitner om at de ikke har noe på et forum å gjøre.

Respekter folk sine meninger uten å slenge dritt. Det gjelder for oss alle.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8409

Seriøst, @Sir Alfie Rey? Hvilken dritt slengte @Pwint? Jeg ønsker ikke å gå inn i noen lengre diskusjon her, men jeg anbefaler deg å lese dine egne innlegg. Uenigheter er det ingen som har problemer med her inne, men man må kunne argumentere saklig for meningene sine og tåle at andre argumenterer imot.
Last edited by Rød Pølse on 09 Nov 2023, 08:56, edited 1 time in total.
post liked by: red, Belfastboy, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8773

Sir Alfie Rey wrote: 09 Nov 2023, 08:48 Respekter folk sine meninger uten å slenge dritt. Det gjelder for oss alle.
Kanskje du skal tenke litt over hvorfor dette alltid skjer med deg @Sir Alfie Rey? :) Jeg oppfatter det som at du har en konfronterende stil som kan skape litt motstand.

Edit: Modererte meg litt.
Last edited by Pwint on 09 Nov 2023, 09:13, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, urjan, Belfastboy, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Rød Pølse wrote: 09 Nov 2023, 08:54 [Seriøst, @Sir Alfie Rey? Hvilken dritt slengte @Pwint? Jeg ønsker ikke å gå inn i noen lengre diskusjon her, men jeg anbefaler deg å lese dine egne innlegg. Uenigheter er det ingen som har problemer med her inne, men man må kunne argumentere saklig for meningene sine og tåle at andre argumenterer imot.
Bare det du skriver der sier sitt.

Du indikerer at jeg ikke kan argumentere for meg.

Har ramset opp masse jeg.

Uansett har jeg ingenting å stå til regnskap for deg.

Om du mener jeg ikke er saklig kunne ikke jeg brydd meg mindre om. Men hold det for deg selv. Du skaper dårlig stemning når du skriver sånn.

Resultatene, det dårlige spillet og de mange mange manglende taktiske grepene sier sitt om Ten Hag.

Om du mener det motsatte skal jeg respektere det, om du klarer å skrive noe om det uten å komme med fornærmelser til meg og mine meninger.

Da er vi ferdig med dette temaet.
Glory Glory Manchester United!!!!

Deleted User 661

På tv'n min var det uavgjort da Mount kom inn @Sir Alfie Rey.
Derfor jeg ikke skjønte din kommentar om at det var megadumt å bytte inn han akkurat da med mer offensiv kraft. Derfor var din kritikk mot Ten Hag akkurat der ikke berettiget.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, urjan, Belfastboy
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

StretfordEnd wrote: 09 Nov 2023, 09:08 På tv'n min var det uavgjort da Mount kom inn @Sir Alfie Rey.
Derfor jeg ikke skjønte din kommentar om at det var megadumt å bytte inn han akkurat da med mer offensiv kraft. Derfor var din kritikk mot Ten Hag akkurat der ikke berettiget.
Nå var det slik i farta at jeg mente han kom inn når vi lå under. Men var vel i det da det ble uavgjort.
Så selvom uavgjort er bedre enn tap, så burde vi gitt alt for å klare seiern og 3 poeng, for å redde CL sesongen.
Da er det en selvfølge at man hadde puttet på Pellistri som er en av få vi har pdd som kan skape noe der fremme.
Glory Glory Manchester United!!!!

Deleted User 661

Men nå forandrer du bare meninger i øst og vest og da blir dette bare usaklig og finne på grunner for å kritisere. Da legger jeg denne saken død ihvertfall @Sir Alfie Rey.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

StretfordEnd wrote: 09 Nov 2023, 09:21 Men nå forandrer du bare meninger i øst og vest og da blir dette bare usaklig og finne på grunner for å kritisere. Da legger jeg denne saken død ihvertfall @Sir Alfie Rey.
Nei jeg endrer ikke meninger i øst og vest.

DU er usaklig som sier noe slikt. Jeg gjør absolutt ikke det. Slutt å legg ord i munnen på folk.

Ja den er død. Jeg gidder ikke kaste vekk energi på tullball.

PS: Hvis det er folk her inne du ikke liker meningene til, la heller vær å si noe. Å skrive kommentarer med å kalle folk useriøse osv er bare lavmål.
Last edited by Sir Alfie Rey on 09 Nov 2023, 09:25, edited 1 time in total.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Måtte slå av tv-en i sekundet dommeren blåste og finne på noe annet fram til leggetid.

Føles fryktelig surt å tape denne kampen - og i motsetning til de fleste tapene våre i år så hadde vi fortjent bedre her. Gode fram til det røde kortet, og etter pause spiller vi undertall etter læreboka fram til det 80. minutt. Så blir det som det blir i bortimot hver eneste United-kamp: Marginer imot (om en skal være snill) i de fleste viktige dommeravgjørelser, og noen hårreisende personlige feil.

Spillemessig synes jeg dette var et klart steg i riktig retning, en tydelig plan vel utført.

Orker ikke gnage lenge om det røde kortet, men registrerer de steile frontene blant pundits. Argumentet om at "intensjon" ikke kan gjelde har jeg en viss forståelse for, samtidig må det være rom for helt åpenbare uhell som skjer når fotballspillere beveger kroppen sin naturlig. Det er jo der fotballforståelsen kommer inn. Det kan ikke sammenlignes med en som bevisst sklir inn i en takling, bommer og treffer ankelen på motstander. Da tar du i utgangspunktet en risiko, her er det Rashford som har ballen og motstander som kommer inn.

Man viser (forhåpentligvis) ikke ut spillere som i en løpsduell knekker nesa på motstanderen dersom armen hans beveger seg naturlig i situasjonen. Hva med en spiller som hopper opp for å unngå en takling, og lander utilsiktet med knottene på ankelen til motspiller? Begge disse kan jo defineres som å "utsette motstander for fare", men det er jo rene tilfeldigheter og uhell som faktisk kan skje i en fysisk idrett uten at noen trenger å straffes for det.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, red, andRED, Belfastboy, Jan Erik, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Diskusjonen rundt det røde kortet er som den er, men er det noen som vet hva regelboka sier i sånne situasjoner? Altså: Hva den helt ned i detalj sier? Og nei, dette er ikke sarkasme, jeg lurer oppriktig.

Er regelen åpen for tolkning av situasjonen f.eks? Om den er det, ja, da får man både rødt, gult eller ingenting. Det spørs jo på hvordan den og den dommeren i VAR-bua eller på banen tolker hendelsen.
Er intensjonen med i regelen? Eller er det kun at hendelsen medfører fare? Det er ganske sentralt.

Ankelen til motspiller var greit i ikke helt dagligdags vinkel under hendelsen. Jeg skjønner at folk synes det er en dommerskandale, og jeg skjønner at folk synes det ikke er en skandale. Jeg personlig synes straffene er større skandaler enn det kortet. Og til slutt så er det som vanlig helt greit å diskutere ting, uten at man bare må skrive noe nedlatende, til de man ikke deler syn med. Jeg driter i det i grunn, men om det utarter så blir det jo muligens mindre trivelig for en del her. Vi har jo en liste på utmeldelser, hyggelig om vi får noen inn, i stedet for flere ut.

Edit: Fikk inn et par , ,
post liked by: 10Hag, Cola2, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27318
Liker mottatt: 17821

Bra å belyse fra flere sider @Blodfink.
Jeg vet ikke, og orker heller ikke å undersøke regelverket.
Godt mulig dommer har regelverket i ryggen.
Det jeg blir så lei, og sikkert du og alle med - er at alt ser ut til å gå i mot oss for tiden.
Ok, vi fikk ei billig straffe i går, ellers har det vært avgjørelser i mot hele høsten.
post liked by: Blodfink, Cola2, RedTrafford, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Absolutt @Pink Final , motgangen har ingen ende denne sesongen, heller ikke avgjørelser i mot. Jeg er møkklei selv her, og jeg er jo faktisk i gruppa: "Vi som tror det er avtalt spill", eller mer rett: "Avtalt dømming".

Samtidig må bare United ta seg sammen, og få de kritiske hendelser over på flytsiden. Det var fremgang å spore i går. Om laget begynner å fungere sammen, så tåler vi kanskje et par horrible avgjørelser i mot hver eneste match...For det ser ikke ut til at disse avgjørelsene tar slutt med det første. Vi kunne jo klart 3 p i går, om man hadde vært helt påskrudd i siste fase. Men da kommer det noen paniske, eller kanskje bare uforståelig dårlige valg i de bakre rekker. Jævlig synd.

Edit: Fikk med noen , , , , igjen :ghost:
post liked by: Pink Final, Cola2, RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Her kommer regelen forklart i video. Det er altså kun farlig for motspiller de ser på i sånne situasjoner. Intensjon, uhell etc. har ikke noe å si.
][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Videoen er interessant siden den også inneholder en dommers syn på yrket med og uten VAR
post liked by: 10Hag, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17270
Liker mottatt: 11029

Noen som sier det er vanskelig å vinne i istanbul ??
Bødø/Glimt leker jo med tyrkerne nå :D
post liked by: Rød Pølse, Pink Final
Post Reply