(CL) København - Manchester United (08-11-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

M.r. Brownstone wrote: 08 Nov 2023, 23:35Men Børresen sin roping og kauking.
Han kan minne litt om Labbetuss, men jeg regner med at du mener Børrestad 😆
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Måns
Donor
Posts: 202
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 671

Belfastboy wrote: 08 Nov 2023, 23:34
Blodfink wrote: 08 Nov 2023, 23:32 . Jeg mener seriøst at han har vært en halvdårlig signering totalt sett.
Helt enig. Med de merittene og hva han har gjort for både Real Madrid og Frankrike hadde jeg ventet meg mer av han.
Tror at både han og Casemiro er egentlig "mette" på suksess, men vil gjerne ha med seg en fet lønningspose sånn på slutten av karrieren.
Hva var det Gary Neville sa, noe i retning av at United er blitt en plass spillere kommer for å dø? Har tenkt tanken med en del av de signeringene vi har gjort fra Van Gaal og utover
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy, JørgenT, RedTrafford

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Rød Pølse wrote: 08 Nov 2023, 23:38
M.r. Brownstone wrote: 08 Nov 2023, 23:35Men Børresen sin roping og kauking.
Han kan minne litt om Labbetuss, men jeg regner med at du mener Børrestad 😆
Takk for at du fikk du meg til å le :D kunne gjerne hatt Labbetuss der de bjeffer begge to.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14634
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23325
Liker mottatt: 19298

M.r. Brownstone wrote: 08 Nov 2023, 23:35 . Men Børresen
Oh yes, han er virkelig en gakkgakk.
'
Glad jeg har engelske kommentatorer og eksperter på skjermen. Selv om de også kan være tabloide til tider.

Edit: Børrestad ja :hah:
post liked by: M.r. Brownstone, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Det som er så fint med Jesper Mathisen og Morten Langli er at når de to er enige om noe så vet man at de tar feil. Det røde kortet til Rashford var aldri et rødt kort. Ikke i nærheten engang. Kort oppsummert så er det å være enig med Mathisen og Langli ca like dumt som å være uenig med folk som vinner nobelpriser som ikke deles ut her til lands.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

Støtter meg på Paul Scholes, Owen Hargreaves, Ian Wright, Kasper Wikestad og Lars Tjernås som alle mener at det IKKE var rødt kort til Rashford. Når til og med hateren Jamie Carragher (🤮) sier det samme tenker jeg at vi kan legge hele den diskusjonen død.

Alvorlig brudd på spillereglene? Nei.
Utsettes motstander for fare? Nei.
Er Rashy uforsiktig og forårsaker smerte? Ja.
Gult kort ville vært riktig avgjørelse.

Vi kan ikke forsvare oss, men dommerstanden og VAR gjør absolutt ALT i sin makt for å motarbeide United og ødelegge kampene for oss. Denne føyer seg bare inn i en lang rekke kamper hvor vi har fått viktige avgjørelser i vår disfavør. Tippelaget til dommerne må gå greit i overskudd denne høsten.

Alle fire baklengsmål kommer i slutten av omgangene. Det er frustrerende å se at vi fremstår som det norske landslaget i forsvarsspillet. Det rakner gang på gang og vi kan ikke få Shaw og Martinez raskt nok tilbake fra skade.
Last edited by Rød Pølse on 09 Nov 2023, 07:52, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy, Cola2, RedTrafford
Football, bloody hell!

ALW81
Posts: 32
Joined: 19 Aug 2023, 20:27
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 91

Synes det var bedre når dommerne vurderte overlegg eller ikke. Om de skal vurderte farefullt spill vil jo en hodeduell kunne ende opp i to røde kort, om man følger den linjen man har i dag..
post liked by: Pwint, Pink Final, Blodfink, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Uavhengi av det røde kortet, så mener jeg vi har en såpass mye bedre tropp enn FCK at vi burde klart å holde på ledelsen og fikset seieren!
Men uansett, som vanlig kommer Ten Hags mindre evner om å gjøre riktige taktiske grep frem.
Altså..... Når man skal gunne på for å få med seg uavgjort, da setter man på offensive krefter!
Hva gjør han ? Tar av Højlund og setter inn Mount!!!
Hvor dum går det an å bli ????
Vi hadde Pelistri klar på benken, en av få vi har pdd som klarer å få til noe der fremme!

Håper kampen til helga blir Ten Hags siste som Manchester United Manager!
Glory Glory Manchester United!!!!

Deleted User 661

Gunne på for uavgjort så må man sette inn offensive krefter? Å sette inn en løpsvillig Mount på uavgjort når man som i ditt tilfelle ønsker uavgjort, er det så dumt @Sir Alfie Rey?
Tottenham viste jo mot Chelsea hvor smart det var å gunne på.
Ja, hvor dum går det egentlig an å bli, kanskje du har svar på det selv?
Å bytte manager igjen, ja det er nok smart ja, vært en suksessfaktor de siste ti årene det.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

StretfordEnd wrote: 09 Nov 2023, 07:45 Gunne på for uavgjort så må man sette inn offensive krefter? Å sette inn en løpsvillig Mount på uavgjort når man som i ditt tilfelle ønsker uavgjort, er det så dumt @Sir Alfie Rey?
Tottenham viste jo mot Chelsea hvor smart det var å gunne på.
Ja, hvor dum går det egentlig an å bli, kanskje du har svar på det selv?
Å bytte manager igjen, ja det er nok smart ja, vært en suksessfaktor de siste ti årene det.
Ønsket selvsagt seier, men uavgjort var mer realistisk når man lå under. Nei å ta ut en spiss og inn med en midtbanespiller på topp er ikke smart nei!
Nei hvor dum man det går an å bli får du heller spørre deg selv, det vet du sikkert.

Herregud. Å ikke bytte manager fordi man har bommet noen ganger er ikke en grunn!

Du har tydeligvis ikke fått med deg hvordan dagens toppfotball fungerer! Man har ikke lenger tid som i gode gamle dager.
Vi har vært bortkjemte fordi vi har hatt tidenes beste manager som var her i 26 år. Derfor er det fremdeles rart for oss å bytte manager, ti år etter.

Man har ikke lenger tid. Gjør man ikke en god nok jobb og man driter seg ut resultatmessig og spillermessig, ja da er det fyken!

Er sånn det fungerer i dag!

Skjønner at du sliter med å akseptere dette. Du får heller se på gamle united kamper på youtube osv.

Ha en fin dag! :shit:
Last edited by Sir Alfie Rey on 09 Nov 2023, 08:11, edited 1 time in total.
post liked by: Cola2
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Gratulerer til Ten Hag som har satt nok en negativ rekord i CL!

Vi har aldri tapt 3 av de 4 første kampene!

Å kan godt hende vi sitter igjen etter gruppespillet med 5 tap og kun en seier og 3 poeng!
Dette har aldri skjedd et topplag i CL før!

#ErikTenOut
Glory Glory Manchester United!!!!

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Når man ser seg totalt blind på enkelte hendelser og ikke det totale bildet, så vitner det om lite fotballforståelse. Nå har vi endelig en manager som tør å sette klare regler i klubben. Og det uansett hvilket navn man har. Spillere som Rashford, Varane og Casemiro feks er store navn som alle har fått kjenne på ten Hags disiplin.
Kast heller ut de spillerne som ikke kan innfatte seg med disse reglene.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, Cola2, RedTrafford
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Alf banan wrote: 09 Nov 2023, 08:21 Når man ser seg totalt blind på enkelte hendelser og ikke det totale bildet, så vitner det om lite fotballforståelse. Nå har vi endelig en manager som tør å sette klare regler i klubben. Og det uansett hvilket navn man har. Spillere som Rashford, Varane og Casemiro feks er store navn som alle har fått kjenne på ten Hags disiplin.
Kast heller ut de spillerne som ikke kan innfatte seg med disse reglene.
Når man skriver slikt så vitner det om null fotballforståelse!

Hjelper lite med en som slår i bordet når han ikke klarer å gjøre jobben han er satt til.

Resultatene lyver ikke.

Han må bort. Å det skjønner de fleste.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

I går var vi det klart beste laget helt frem til utvisningen. Så slipper vi inn et enkelt mål like etter og blir i tillegg straffet for at handsreglene er helt på trynet før dommeren blåser av første omgang. Det er tydeligvis ikke lov å ha armer innenfor 16-meteren 🙈

Så kommer vi ut etter pause og tar tak i kampen og får betalt i form av et like latterlig straffespark som det første. Denne gangen i vår favør. Frem til dette er det ingenting å kritisere EtH for. Trenerteamet hadde gjort hjemmeleksa etter den første kampen og gjorde også gode grep i pausen. Vi fikk til og med enda en skade i forsvarsrekka før kvarteret var spilt.

Så mener jeg at det burde være mulig å tette igjen bakover og sikre seieren etter at vi går opp i 3-2, selv med 10 mann. Synes det hadde vært bedre å trygge det defensive de siste 20. Det er likevel ikke EtH sin skyld at vi gjør store personlige feil i forsvaret.

Kampen i går var et steg i riktig retning og det vil være helt merkelig å sparke manageren etter en slik prestasjon, selv om det endte med tap. Det er legitimt å argumentere for at hyppige managerbytter ikke er løsningen. Både nyere og eldre historie i klubben vår underbygger dette. At man bytter managere som sokker i moderne fotball er i alle fall ikke noe bedre argument.

De to siste kampene har vi sett et lag som kjemper for hverandre, manageren og fansen. Hvorfor skal vi kvitte oss med en merittert manager som har tillit i spillergruppa og som har hatt svært krevende arbeidsbetingelser mtp skader og utenomsportslig piss i hele høst? Det virker ikke spesielt gjennomtenkt.
post liked by: Pwint, Ryder, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2941
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13643
Liker mottatt: 8782

Sir Alfie Rey wrote: 09 Nov 2023, 08:40
Han må bort. Å det skjønner de fleste.
De fleste? Hvordan kan du si det? Og ikke minst, hvor har du det fra? Jeg for min del har absolutt ikke inntrykk av at det er noe stort ønske fra fansen å kvitte seg med EtH.

Når det kommer til gårsdagen, så syns jeg vi spilte veldig godt frem til den latterlige utvisningen, og meningsløse straffen. Ble faktisk litt positivt overrasket og tenker vi kanskje har sett begynnelsen på slutten av den dårlige rekken vår. Blir spennende på lørdag.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply