Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2097
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9295
Liker mottatt: 8535

Ekstra deilig at vi snapper Wilcox foran nesen på Liverpool. De hadde visstnok blitt enige med Southampton om kompensasjon, men Jason var kun interessert i å bli en del av prosjektet i United. Fremstår som en strålende tilvekst 👍
post liked by: Buchan, Blodfink, RedTrafford, Belfastboy, Pancho P, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4722
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2646
Liker mottatt: 10794

Nok et eksempel på at SJR og co klarer å selge inn prosjektet sitt. Kandidatene er dyktige og ambisiøse folk som neppe hadde ønsket å komme dersom de hadde fryktet et kaos a la slik det har vært fram til nå.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Andtho01
Posts: 1161
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3627
Liker mottatt: 3750

Siste nytt om Wilcox da blir nok han berkeftet klar snart.
post liked by: Pancho P, Buchan, Belfastboy, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19395

Murtough antageligvis ferdig når de nye klutene er på plass i følge The Athletic.
post liked by: 10Hag, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2097
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9295
Liker mottatt: 8535

Jeg tror at EtH får fortsette som manager etter denne sesongen. Jeg er også 100% sikker på at det ikke ville vært tilfelle dersom det var rottene fra USA som fortsatt skulle bestemme.

Alle ser at vi sliter, EtH ser også det. Min teori er at han mener vi er best tjent med å trene på, og spille, slik som han ønsker at vi skal fremstå med en spillergruppe som er i stand til å utføre dette i praksis. Han har sannsynligvis klart å selge budskapet til INEOS-gutta, og vi kan forvente store utskiftninger i spillertroppen. Hvis ikke er jo mannen ute på selvmordsoppdrag.

Sammensetningen av spillere er elendig, særlig hvis man ønsker å være et dominerende fotballag. Basert på denne sesongens prestasjoner mener jeg at følgende spillere lever rimelig trygt: Onana, Dalot, Mainoo, Bruno, Garnacho og Højlund. Så har vi spillere som Shaw, Martinez og Mount, som passer managerens filosofi, men som sliter med å holde seg skadefrie. Det er lov å håpe at et bedre medisinsk apparat vil hjelpe disse gutta til å kunne bidra i større grad.

I perioden vi har spilt best fotball under EtH (før og etter VM) var det med Eriksen og Casemiro på midtbanen. Årets utgave av disse spillerne er ikke i nærheten. Vi har nok medisinske utfordringer, så å etablere geriatrisk avdeling har nok lite for seg.

I mine øyne koker det ned til to ting; rekruttering og tålmodighet. Det første er opp til klubben, det andre er det vi supportere som må smøre oss med. Det finns ingen quick-fix, og United har heller ikke ubegrenset med midler.

Så kan det være at det er flere av dagens spillere som har lyst å melde seg på. Det vil i så fall hjelpe mtp å få fortgang i prosessen. Det bør også være rom for et wildcard eller to i en stall, feks. en type som McTominay. Nå har vi flere spillere på hell, og en halv stall med wildcards. Det funker ikke.
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Jan Erik, 10Hag, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2097
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9295
Liker mottatt: 8535

Etter å ha sett ca 60 utvalgte min av gårsdagens kamp må jeg si at denne unggutten har gjort seg fortjent til å starte mot Bournemouth. Uavhengig av om noen av våre andre stoppere kommer tilbake fra skade. Det er også et poeng å begrense belastningen på de som har vært skadet.

post liked by: Ryder, Pink Final, Belfastboy, Pwint, Andtho01, Blodfink, RedTrafford, Jan Erik
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19395

ja @Rød Pølse, håper han blir å se på banen fremover jeg au, er nok av unge spillere som man aldri så igjen på en måte. Mengi, Tuanzebe, Cameron B-Jackson, Blackett m.fl.

Her er ei liste over alle barna LvG ga debuten btw:

https://www.planetfootball.com/quick-re ... y-van-gaal
post liked by: Pwint, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4448
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2892
Liker mottatt: 9503

Personlig så har ikke jeg gitt opp Teden Mengi som Premier League spiller helt enda. Har fått mye erfaring for Luton i år selv om at det slippes inn mye mål. Kan fint se for meg at han får en lignende karriere som Michael Keane har fått dersom han holder seg skadefri. Blir neppe mye landskamper, men kan se for meg at han spiller fast for et lag på nedre halvdel eller er reserve for et lag på øvre.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19395

Stemmer @messilingard, takk, jeg mixa Mengi med Laird!! Det gjør jeg til stadighet...Hadde trua på sistnevnte og, men det ble vel skade etter skade.
post liked by: messilingard, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2097
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9295
Liker mottatt: 8535

Det skjer ting i kulissene. Håper tautrekkingen med Newcastle også er ferdig snart, så vi har alle på plass til sommervinduet åpner🤞

post liked by: Tringe, Andtho01, Pwint, Belfastboy, Jan Erik, 10Hag, RedTrafford, Ryder, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1161
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3627
Liker mottatt: 3750

Da er det berkeftet av klubben at John Murtough er ferdig.
https://www.manutd.com/en/news/detail/j ... ter-united
post liked by: Belfastboy, Pwint, RedTrafford, Blodfink, Ryder, Rød Pølse
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19395

Da fikk Ferguson vilja si, hehe, jeg au egentlig. Aldri følt meg komfortabel med Murtough, får litt sånn smisketryne-vibe av fyren. Stakkars, kan være det er feil. Men har aldri likt ham veldig godt.
post liked by: Andtho01, Pwint
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1521
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3635
Liker mottatt: 4951

Er nok bare bra at vi kutter bånd med de fleste som har sittet i ledelsen de ti siste årene, og som har vært sterkt assosiert med både Woodward og Glazers.

Tviler sterkt på at noen av oss vil savne Murtough i fremtiden. Regner med han har fått både lønn og fallskjerm til smør på brødskiva, så er neppe synd i ham heller. Takk for innsatsen, let's get cracking!
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4448
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2892
Liker mottatt: 9503

Feil fyr som ble ansatt tilbake i 2021, ingen tvil om det. Ikke på nær kompetansen som kreves til å være øverste leder når det kommer til spillerlogistikk. Før han tok over så var han en administrativt ansatt som jobbet rundt førstelaget og akademiet. Med akkurat sistnevnte så fortjener Murtough en del kred, han var blant annet fyren som hentet Garnacho noe som kan sies å være en god investering for klubben.

Men ja, er vel bare å takke for innsatsen og ønske han lykke til. Virker som om at erstatterne vil ha en helt annen tyngde rent kompetansemessig noe som forhåpentligvis vil gi oss bedre avkastning på investeringer i spillertroppen fremover.
post liked by: Blodfink, Pwint, Belfastboy, Pancho P, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19395

Yep, han får jo både ros og ris i Valens fyldige gjennomgang av United-tiden. Jeg hadde glemt at det var Moyes som ønsket ham til klubben i utgangspunktet. Han var godt likt av en del og mindre likt av (bl.a Ferguson) andre kolleger ble det skrevet om tidligere i år. Sånn er det vel i de fleste større bedrifter.
'
Ikke at Ferguson bør være en beslutningstaker nå for tiden tenker jeg.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, 10Hag, Pwint, messilingard
LUHG!
Post Reply