Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

united.no wrote:– Vi snakker med Rapha Varane og Anthony Martial. Vi har utløst klausulene til Wan-Bissaka, Victor Lindelöf og Hannibal, bekrefter Ten Hag.
Fra united.no

Fint at vi bruker klausulene til de tre. Angående Varane så er jeg enig i at det er verdt å resignere han på en betydelig mindre lønn. Martial er jeg derimot helt fast bestemt på at vi må være ferdige med. Det eksisterer spillere som er betraktelig bedre enn Martial som mest sannsynlig vil være villig til å spille for mindre lønn.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Tringe, Spirograf1, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1587

Blir mektig provosert over at vi nok engang skal fornye/reaktivere klausuler i Martial sin kontrakt. Lærer vi aldri? Er Ineos også så komplett håpløse? Ren utgiftspost som tilføyer laget absolutt 0. Har vært minst 3 år for lenge i klubben allerede.

Personlig mener jeg vi bør si takk, men nei takk til Varane også. Spiller rett i overkant av en halv sesong hver sesong, har høy lønn og selv om han er god, så er han ikke SÅ god at vi absolutt må ha han med videre, koste hva det koste vil.

Få det bort og få inn ordentlige solide spillere som kan spille uke ut og uke inn.
post liked by: Tringe, 10Hag, Blodfink, Pwint, Belfastboy
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Martial har nok en solid svartebok på Glazers...Hva ellers skulle det være. Man lurer i hvert fall...Rapporter om at han er untouchable og drittfamiliens kjeledegge har jo gått noen år.

Edit: Jeg ville stemt ja til Mejbri og AWB, resten nei. Lindelöf er ikke god nok, men ok, han ser ut til å takle å være squadplayer, sånn sett er det greit.

Mejbri bør man klare å få en god spiller ut av. Varane er kjempegod, middels og dårlig om hverandre, og litt mye skadet.
post liked by: Pwint, 10Hag, Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg kommer til å bli svært skuffet dersom Martial signerer en ny kontrakt. Gidder dog ikke ta noen sorger på forskudd som vanlig.

Varane er jeg egentlig for å selge dersom det kommer et bra bud i januar. God spiller på sitt beste, men alt for skadeutsatt og en lønn som helst bør ut av budsjettene både for balansen i seg selv og for FFP sin skyld.

Helt i orden at Lindelöf ble forlenget med et år. Det åpner i alle fall for at vi kan selge han til sommeren dersom noen er interessert. AWB er jeg usikker på, føler litt det samme som med Lindelöf. Hannibal ser spennende ut, men er samtidig et vandrede rødt kort. Får han kontroll på temperamentet så kan det bli bra dog.
post liked by: 10Hag, Belfastboy, Blodfink, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Daily Mail: Mener på at Granada er bekymret for at United henter tilbake Álvaro Fernández denne mnd. De er vel etter sigende veldig fornøyd med hva han har prestert.

United må bestemme seg for noe, kontrakten går ut til sommeren. Jeg har trua på Fernández , og VB er en posisjon som trenger konkurranse. Alle posisjoner bør jo ha det selvfølgelig. Men det er ustabilt på VB, blir liksom ikke sementert.
Shaw er det klare førstevalget, men han er aldri frisk og fit en hel sesong (stort sett). Malacia har aldri kommet i gang, og blir kanskje ikke god nok. Selv om jeg i grunn liker typen spiller han er.

Dalot er Dalot. Ustabil, jeg vet aldri hva jeg skal forvente. Det blir litt sånn at "ja ja, han må jo starte, vi har ikke alternativer". Har foreslått dette før: Sett han opp på kant og gjør Antony om til back. Går det til helvete så selg begge :ghost: Dalot er jo bedre fremover enn bakover. Antony er jo aggressiv og har litt reaksjonsevne. Og Brasil har jo tradisjonelt hatt en del gode sidebacker. Forstår at det kan høres merkelig ut, men jeg hadde jaggu prøvd det eksperimentet tror jeg.

Vi får sjå om United har samme trua på Fernández på som meg.
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8416

Det har vært mye hyllest av Kobbie Mainoo i det siste. Vel fortjent, selvfølgelig. Ekstra gøy at han som har blitt kåret til månedens spiller både i november og desember også er tenåring. Alejandro Garnacho har virkelig vist seg tilliten verdig og har gått fra å være en «gamechanger» fra benken i fjor, til å være fast på laget og den beste høyre- og venstrekanten denne sesongen.

Fantastisk at de største stjernene fra vinnerlaget i FA Youth Cup 2022 er to av de som lyser aller sterkest på førstelaget denne sesongen 🌟 Det var forresten 12 akademiprodukter på banen i løpet av kampen mot Wigan.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Pwint, Ryder, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8416

Jeg skal være forsiktig med å påstå at Hannibal Mejbri kunne vært en del av løsningen på Uniteds midtbane, til det har jeg sett for lite av ham. Det er ikke sikkert vi hadde sett så mye bedre ut med Fred heller, men begge disse spillerne har noe vi sårt savner sentralt i banen; intensitet og løpskraft. Førstnevnte er også i «riktig» ende av karrieren. Jeg skal driste meg til å mene at verken Amrabat, Eriksen eller Casemiro er spillerne som vil ta oss tilbake til toppen igjen. Risikoen for at jeg tar feil oppleves som relativt liten.

Det begynner å blinke rødt i flere av lampene som gjerne definerer en managers suksess. Vi har brukt store summer på å fornye midtbanen og det er en lagdel med store hull. Mainoo er det store lyspunktet. Han kostet ingenting. Resten av gjengen er enten skadeplaget, over middagshøyden eller begge deler. Da ser jeg bort fra Bruno og McTominay. En er verdensklasse og en er en utpreget rollespiller som kan være god å ha i en tropp, men ikke som et førstevalg.

Mtp innflytelsen EtH har hatt ifbm spillerlogistikken begynner jeg virkelig å tvile på om nederlenderen overlever sommeren. Dette kommer i tillegg til det jeg mener er svak kampledelse, kjedelige laguttak og lite imponerende taktiske disposisjoner.

Vi har utfordringer mtp FFP og vi har store hull i alle lagdeler. Det er selvsagt formildende omstendigheter, men det virker som EtH er i ferd med å kjøre seg fast i et spor som kun leder en vei; bort fra Old Trafford. Håper jeg tar feil og at vi plutselig begynner å spille festfotball...
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy, messilingard, Jan Erik, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8416

Synes det er grunn til optimisme rundt vår danske dynamitt-spiss. Innsatsen har vært der hele sesongen, og nå har også målpoengene begynt å komme. Det er ikke helt ulikt utviklingen hans i Serie A forrige sesong. Da var vårsesongen ganske så sensasjonell, og sannsynligvis mye av grunnen til at United valgte å åpne lommeboka sist sommer.

Garnacho har blitt kåret til månedens Unitedspiller for november og desember, Rashford har målpoeng i fire kamper på rad og nå har også Højlund begynt å melde seg på. To mål og en assist på de to siste hjemmekampene i PL. Det er ting som tyder på at effekten av scoringsvaksinen til angrepsspillerne våre er i ferd med å avta

Nå er hovedutfordringen å få på plass noe mer stabilt og bra bak angrepet. Med flere spillere tilbake fra skade bør det være mulig. Personlig er jeg mest spent på å se en midtbane med Casemiro, Mainoo og Bruno. Mount, McTominay, Eriksen og Amrabat gir oss konkurranse om plassene. Skulle gjerne sett Hannibal i den miksen, men sånn ble det ikke.

I forsvaret har vi endelig fått Licha tilbake. Han har vært savnet. Hvis han, Shaw og Varane (bank i bordet) kan holde seg skadefrie, bør det gi oss et løft. Vi må kunne forvente at forsvaret står høyere i banen og sørger for kortere avstander i laget.

Det er gambling på høyt (eller lavt) nivå hvis vi ikke henter en litt mer rutinert målscorer i januar. Jeg tror likevel det er nettopp det som vil skje. Hvis dansken unngår skade kan det gå helt fint, men man har selvsagt ingen garanti for at det skjer. Antallet kamper tilsier at belastningen på unggutten ikke vil bli et problem.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Pwint, Pink Final, RedTrafford, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2496
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7740
Liker mottatt: 8122

Jeg vet ikke om det er en egen tråd for Anthony Martial, men er snakk om at han nå må trene for seg selv fordi han ikke har klart å bli 'fit' etter sykdom forrige måned. Det er visstnok derfor han ikke er i kamptropper. Må vel være pga manglende 'drive' hos spilleren...?
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Buchan, Belfastboy, Pwint, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Erik ten Hag setter tøffe krav, sikkert bra.
Det er en egen tråd om ham viewtopic.php?t=158-anthony-martial.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Buchan, Belfastboy, Pwint, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8416

Jan Erik wrote: 26 Jan 2024, 22:21 hva tenker du om de spillerne vi har hentet med ten Hag som manager? Når det kommer til atletisme, styrke, intensitet, fart?
Tok den hit for god trådhygiene 😇

Mine to favoritter er Licha og Højlund. Der har de truffet bra synes jeg. Håper argentineren kommer tilbake for fullt etter å ha vært ute leeenge med skade. Ellers er det ikke så mye å skryte av. Antony har intensiteten, men mangler mye annet. Jeg liker Casemiro som spillertype, men vi burde gått for en yngre variant. Det er liten tvil om at vi har mye å hente på rekruttering.

Vanskelig å si om spillerkjøpene vil felle EtH, men vi har et stort behov for å gjøre ting annerledes på den fronten.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Andtho01, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2496
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7740
Liker mottatt: 8122

Veldig enig, @Rød Pølse. Malacia f eks. Fysisk godt trent, men for liten. Eriksen har hverken fart eller fysikk. Martinez er såpass sterk og god at han kompenserer for manglende høyde, men ideelt sett skulle jeg hatt fem cm til av ham. I høyden, altså.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8416

Jan Erik wrote: 26 Jan 2024, 23:18 ...ideelt sett skulle jeg hatt fem cm til av ham.
😂 Det er riktignok fredagskveld, men jeg lurer på om dette er forumet for slike ønsker 🤪
post liked by: Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2496
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7740
Liker mottatt: 8122

@Rød Pølse. Selektiv sitering? 😅
post liked by: Rød Pølse, Pwint

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Noen som har vært inne på United..no og sett UNO videon som heter Hvorfor hater Garnacho Højlund?
Er det bare vissvass overskrift?
(Har ikke tid å se den selv)
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint
Post Reply