Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2476
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7692
Liker mottatt: 8044

Det er et føkkings eventyr hele greien. Såpeopera.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8381

Blodfink wrote: 02 Nov 2023, 12:34 Tilbake til teknisk kvalitet, hvor mange spillere har vi som ser ut til å ha lim på skoa for tiden? Jeg er tilbøyelig til å si 0. Mainoo ser ut til å ha litt av slik magisk touch og nærteknikk. Resten sliter jo med nedtak, mottak, en-tøtsj etc. Kamp etter kamp.
Langt på vei enig. Jeg synes det er litt i overkant strengt i forhold til én annen spiller. Han har riktignok andre mangler, særlig i det defensive, men jeg mener at Eriksen er en spiller som leverer på teknisk kvalitet. Hadde man klart å sette opp laget slik at han ikke ble så avslørt på løpskraft og evne til å følge mann i egen boks, er jeg rimelig overbevist om at det kunne vært en suksessfaktor for både balltempo og pasningsvalg i det offensive spillet vårt.
post liked by: RedTrafford, Ryder, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8381

post liked by: Cola2, Tringe, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10723

Rød Pølse wrote: 02 Nov 2023, 23:33
Blodfink wrote: 02 Nov 2023, 12:34 Tilbake til teknisk kvalitet, hvor mange spillere har vi som ser ut til å ha lim på skoa for tiden? Jeg er tilbøyelig til å si 0. Mainoo ser ut til å ha litt av slik magisk touch og nærteknikk. Resten sliter jo med nedtak, mottak, en-tøtsj etc. Kamp etter kamp.
Langt på vei enig. Jeg synes det er litt i overkant strengt i forhold til én annen spiller. Han har riktignok andre mangler, særlig i det defensive, men jeg mener at Eriksen er en spiller som leverer på teknisk kvalitet. Hadde man klart å sette opp laget slik at han ikke ble så avslørt på løpskraft og evne til å følge mann i egen boks, er jeg rimelig overbevist om at det kunne vært en suksessfaktor for både balltempo og pasningsvalg i det offensive spillet vårt.
Tenker at både Eriksen og for så vidt også Mount gjerne kan spille på en av kantene i 4-2-3-1. Vil gjerne ha typiske vinger (som fungerer), men når Bruno kan dyttes ut dit i annenhver kamp kan vel Eriksen/Mount det også?
Da får vi brukt den offensive kreativiteten, samtidig som de fysiske manglene blir mindre avslørt.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8381

Enig, @Ryder 👍 Mount har til og med vist i Chelsea at han kan fungere utmerket i en slik rolle. Nå håper jeg at EtH klarer å være litt mer tilpasningsdyktig mtp formasjon enn han har vist så langt denne sesongen. Hvis ikke er jeg redd staheten vil sende han ut av jobben i United.

Har etterlyst en trebackslinje i forsvaret noen uker nå. Kjøper ikke helt argumentasjonen om å ikke bruke Maguire på venstresiden i forsvaret heller. De vinklene han snakker om for å spille seg ut av forsvaret er ikke lett å få øye på slik vi fremstår for tiden. Det er på høy tid å forsøke noe annet enn det som har sørget for 11 mål og 5 tap i serien. Vi har ett mål som er scoret av en angrepsspiller i PL denne sesongen. Hvem som helst kunne klart det EtH har vist fra sidelinjen i høst.
post liked by: Cola2, Ryder, RedTrafford, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3943
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17259
Liker mottatt: 11018

Fint intervju med Saber'n. Mye fint å si om klubben.

https://www.united.no/nyheter/sabitzer- ... em/1260813

Limer inn her et godt poeng:
Erik ten Hag kommer med helt spesifikke kampplaner og spillemønstre, men hvis du mangler for mange viktige spillere og derfor må gjøre mange endringer, går ting tapt mellom taktikktavlen og banen. Rytmen til spillerne som kommer er ikke riktig, prosessene er ikke riktige.
post liked by: Pwint, Pink Final, Buchan, Blodfink, Andtho01
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2925
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13578
Liker mottatt: 8725

Han beskriver godt det endel eksperter hopper lettbeint over.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Blodfink, Andtho01, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2925
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13578
Liker mottatt: 8725

Lett å glemme at United har spilt nesten hele sesongen uten Shaw og Martinez. Har vært nede på sjettevalget på stopperplass en stund og en høyreback som venstreback fordi første, andre og tredjevalget har vært skadet. Så kan vi legge til at førstevalget på høyreback har vært ute en stund også, og at tillegg har casemiro vært mer ute enn inne, Antony har vært ute og ikke helt kommet tilbake igjen, Sancho er benket og vel så det og hele verden snakker bare om hvor dårlig United har vært denne sesongen, men lite om hvorfor. It's a shitshow.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2476
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7692
Liker mottatt: 8044

En ting er at sentrale spillere mangler (Martinez, Shaw), men et enda større problem er at vi får ikke bruke noe i nærheten av de samme 11 over tid selv med de ute. Enten er det benking pga bråk (i følge UNO vet de at det er grunnen til at Varane er benket), eller så er det sykdom, skader eller utenomsportslige grunner. Og det virker som spillerne roterer på å dra på seg et eller annet. Da blir det blytungt, uansett. Man trenger ikke å gå lengre tilbake enn Liverpool i fjor. Et helt annet lag mot slutten av sesongen, når alle var tilbake.
post liked by: Pwint, Blodfink, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Fint av Sabitzer, som jo kanskje like gjerne kunne blitt, han eller Amrabat hadde kanskje vært ett fett. Jeg synes han gjorde det greit for oss, hadde fin innstilling. Og kom vel uten selvtillit som han vel nevner selv.
Det er jo mørke skyer over klubben, på mange fronter...Skader, eiersituasjon, dommere/VAR og utenomsportslige kjipe saker. Så ikke optimal høst akkurat nei.

Vi får dra frem 3 borteseiere på rad i PL som en opptur, selv om det er mot 3 lag man tenker man bør slå. Og vi klarte å klore til oss den seieren mot København hjemme. En seier i midtuka nå så er ikke CL en fiasko foreløpig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 06 Nov 2023, 22:09 Ifølge UNO vet de at det er grunnen til at Varane er benket
Ja, det tror jeg på faktisk. Har virka litt smårart det der.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pink Final, Jan Erik, Buchan
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8381

Godt å se at FA har klart å benytte seg av sunn fornuft i saken om Garnacho og bruken av emojis i sosiale medier. Det er neimen ikke hverdagskost fra den kanten, så jeg føler at en aldri så liten gratulasjon er på sin plass 🥳
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Buchan, Pink Final, Cola2, Pwint, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4437
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2865
Liker mottatt: 9456

Rashford og Onana går av banen denne landslagspausen. Dette var vel det siste vi trengte? Onana har endelig begynt å se god ut, Rashford har derimot vært variabel.

Newcastle, Chelsea, Liverpool, Aston Villa og Bayern München er alle vanskelige kamper i desember så vi får håpe at de er tilbake før den tid.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Håpløst med Onana, men Bayindir får kanskje en mulighet, om ikke Heaton blir foretrukket. Onana sa vel noe om at Bayindir er imponerende.

Synd med Rashford også. Selv om han ikke har spilt en eneste god kamp så langt.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8381

Virker som Rashford ikke er skadet. Fikk seg en smell i en kollisjon med Alexander-Arnold, men mister sannsynligvis ingen kamper for United. Verre med Onana som kan være ute frem til jul 💩
post liked by: Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!

Deleted User 661

Terry Venables er død, 80 år gammel etter lang tids sykdom.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final
Post Reply