Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Huff, barndommens spillere og managerer dør.
Martin Edwards har sagt at de ikke hadde noen alternativer til Alex Ferguson i 1986.
Allikevel, husker det ble spekulert i Terry Venables den gang.

‘Den nye Matt Busby’ i 1979, da han var manager for en gjeng ungdommer som hadde vokst opp sammen.
Laget var Crystal Palace.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford, Pwint, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Fant ikke en egen tråd for et av våre aller største talenter og siden jeg er lat legger jeg bare denne ut her 😅

Gratulerer til Garnacho med å levere det soleklart største av alt for få fantastiske øyeblikk denne sesongen. Oddsen er dårlig på at dette blir årets mål i PL og verden 🌟

post liked by: Belfastboy, RedTrafford, 10Hag, Pwint, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Vet selvsagt ikke hvor troverdig dette er heller, men denne kontoen er relativt godt oppdatert og ikke blant "verstingene" ift å publisere agurknytt om klubben vår. Tror ikke situasjonen er så bekmørk som enkelte gir uttrykk for. Dette vitner i hvert fall om samhold i store deler av troppen.

post liked by: Tringe, Andtho01, 10Hag, Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3608
Liker mottatt: 4881

@Rød Pølse: Absolutt!

Nevnte dette tidligere i dag i kamptråden:
10Hag wrote: 05 Dec 2023, 13:04 Nå kommer flere rapporter om at United vet om 2 spillere som lekker til pressen.
Håper disse 2 spillerne røykes ut og forsvinner fra klubben. Det er i alle fall ganske trolig at det er engelske spillere som lekker til den engelske pressen. Der er forholdet ofte (for) tett blant enkelte spillere og journalister.

Lukter uansett Rashford og Sancho lang vei. Vi kan ikke vite, men det sammenfaller i alle fall veldig klart med alt annet som er kommet ut de siste dagene, og under forrige managere, inkludert at Sanchos nærmeste i garderoben er irritert, og at Rashfords bror/agent klager til journalister om børskarakterer.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Flytter diskusjonen hit, @Blodfink, så slipper vi å skitne til Onanatråden 😆

Jeg tror dette med lønn og kontrakter er et område hvor vi vil se store endringer i tiden som kommer. Jean-Claude Blanc er blant annet kjent for å ha strømlinjeformet spillerkontrakter og lønnsstruktur i Juventus. Dette ble gjort samtidig som klubben leverte bedre sportslige prestasjoner. Det er lov å håpe at de får til noe lignende i United. Jeg mener at man bommer hvis man kritiserer spillere for å ha høy lønn.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint, Blodfink, red
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3608
Liker mottatt: 4881

For min del handler det ikke om å kritisere spillere fordi de har høy lønn. Er jo helt enig i det du skriver om at det er helt naturlig å forhandle seg frem til best mulig kontrakt.

Det jeg føler er helt legitimt å kritisere spillere for, er hvis de konsekvent underpresterer i forhold til hva de hever i lønn. Og spesielt om det er snakk om lav innsats. Da mener jeg man pisser på klubben og fansen, samtidig som man raker inn enormt med penger. Det synes jeg svært lite om.

Har og lite til overs for spillere som hever nivået mens forhandlingene pågår, for så å droppe tilbake i etterkant. Et kjent fenomen blant mange spillere på tvers av lag, og noe bl.a. Ben Foster har snakket mye om i sin podcast. "To play for your next, big contract", som dem sier i England.

Kan jo hende jeg tar feil, men det er mitt inntrykk at det er pga disse tingene mange fans retter kritikk mot spillere hva gjelder lønn. De gir de ikke kritikk fordi de tjener (for) mye, men fordi de ikke leverer i forhold til den lønna de i samråd med sin agent mener de faktisk er verdt.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink, Jan Erik
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11012

Er jo enig i det jeg også, selv om irritasjonen over enkeltspillere har tatt overhånd noen ganger, av de som har kostet en formue og har mega lønninger.

Kan sammenlignes med hifi :D sjelden kun en fasit. Noen syns det er bra, noen syns ok, mens noen syns det er elendig :-|
Men pris setter jo forventninger.

Håper det er et avsluttet kapittel nå.
Fra nå av håper jeg vi ler av prisen vi betaler for krutt :D
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11012

Mount som vi betalte noen kronestykker for mye for, er ventet tilbake på banen kanskje mot Spurs 14 Januar da.

De som har vært på sykestua en stund har hatt det veldig sosialt i hvert fall.
Blir bra når det begynner å bli stille og kjedelig der :D
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Overgangssummer og lønninger skaper utvilsomt forventninger. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det klubben som må sørge for å ha en lønnsstruktur som både er bærekraftig og som aller helst belønner gode prestasjoner. I en lagidrett bør belønningen være knyttet mest mulig til lagets prestasjoner, men man må uansett alltid ta hensyn til spilleres markedsverdi etc. Det er mange hensyn å ta og man er avhengig av en kompetent ledelse for å ikke bli spist opp i forhandlinger med agenter.

Jeg mener også at vi har mange spillere som har for høy lønn ift hva de tilfører laget. Det kan vi først og fremst takke Woody, Arnold, Murtough, Judge og hva de nå heter for. Til syvende og sist handler det om inkompetanse på eiersiden. Vi har hatt mange flinke hoder i klubben de siste 10 årene, problemet er bare at de har sittet i markedsavdelingen og snekret sponsoravtaler.

Å kritisere spillere for å ha for høy lønn er i mine øyne å rette kritikken mot feil personer. Unitedspillere tjener uansett så hinsides mye penger at man bør kunne forvente full innsats fra samtlige, uavhengig av hvor på lønnsstigen de befinner seg. Så er det klubbens oppgave å rekruttere riktig personell og lønne de etter en bærekraftig modell.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23312
Liker mottatt: 19269

Rød Pølse wrote: 27 Dec 2023, 19:26 Flytter diskusjonen hit, @Blodfink, så slipper vi å skitne til Onanatråden
Fornuftig :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23312
Liker mottatt: 19269

Helt enig i at klubben skal/bør styre summene de utbetaler @Rød Pølse
post liked by: Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Har akkurat sett kampen mot Villa igjen på MUTV. Det har ikke vært mange kamper denne sesongen man har hatt lyst til å se på nytt, men denne var en no brainer. Mener bestemt at vi begynner å se konturene av et lag som er meget godt trent. Harde treningsøkter over tid betaler seg, men da får man gjerne ustabile prestasjoner i en periode. Legg skadeproblemene til i regnestykket, så har man mye av grunnen til at første halvdel av sesongen har vært en prøvelse for alle som ønsker United tilbake i toppen av engelsk og europeisk fotball.

Endringen vi har sett den siste måneden mtp defensiv organisering i midtbaneleddet ble veldig synlig i denne kampen. Eriksen, som tidligere i sesongen ofte ble veldig avslørt av tempoproblemer, fungerte langt bedre i denne kampen. Selv om han har vært ute med skade en stund og ikke er inne i kamprytme. Nå gleder jeg meg til Casemiro også er tilbake.

Jeg tør ikke friskmelde laget riktig enda, men jeg vil bli overrasket hvis ikke United leverer en markant bedre vårsesong enn høstsesong.

Blir aldri lei av å se målet og feiringen til Rasmus Højlund. Får gåsehud og tårer i øynene hver gang 🤩

Nå har vi vært vant med ett skritt frem og to tilbake i lange tider. Mitt tips for 2024 er at vi vil se fremgang på mange områder, men at vi fortsatt må være forberedt på enkelte tilbakeslag. Rytmen endres til to skritt frem og ett tilbake. Jeg har tatt feil før, men det hører med til sjeldenhetene 😬
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Pink Final, 10Hag, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23312
Liker mottatt: 19269

Fint med litt positivitet og peptalk @Rød Pølse , jeg kan strekke meg til forsiktig optimist :hah:
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Blodfink wrote: 28 Dec 2023, 21:07 Fint med litt positivitet og peptalk @Rød Pølse...
😆 Det var ikke et forsøk på peptalk. Vanskelig å ikke være en smule positiv etter et sånn comeback. Mener jo selv at jeg er rimelig balansert i mine betraktninger. Vil ikke fremstå som en tomsing som mener at alt er fryd og gammen når man står med dritt opp til knærne 😬

Å finne feil er ikke en spesielt vanskelig øvelse, men det er faktisk mulig å se forbedring og potensiale i dette laget som har hatt for vane å skuffe oss denne sesongen...
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Som vanlig en veldig god artikkel av Andy Mitten på united.no. Interessant at Ferguson har vært kritisk til Murtough helt siden han ble ansatt i rollen han har i dag. Vi sliter fortsatt med virkningene av avgjørelser tatt av klovnen Woody 🤡 Jeg er ellers helt på linje med den godeste Mitten når det gjelder manageren og inntoget av INEOS.
post liked by: Pink Final, Tringe, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
Post Reply