(LC) Manchester United - Newcastle United (01-11-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Blindkjøpet Bebe virker jo mer og mer som god butikk :hah:
post liked by: Blodfink, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, selje
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19276

0.6 -0.9 xG

62-38 ballinnehav

Shots on target 3-5

Shots off target 7-2

Men allikevel var 75 minutter horrible
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy
LUHG!

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Spent på å se hvordan de overgår dette bunnpunktet. Allerede flere ganger denne sesongen har jeg tenkt at her må bunnen være nådd. Det blir vel ikke verre enn dette? Joda, det pleier det stort sett å bli, kamp for kamp. Man skal ikke undervurdere denne klubbens evne til å skuffe oss. Kjør!
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Blodfink, Jan Erik
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17270
Liker mottatt: 11030

Jeg synes oppriktig synd på Ten Hag nå.
Har liten tro på at det hjelper å gi han sparken nå. Men forundrer meg ikke om det skjer, så ledelsen kan Sjule sin egen uduglighet.
Hvem foresten ønsker å ødelegge karrieren sin ved å bli manager i United nå.
Det ringer sikkert noen røde varsel lamper for eventuelle kandidater også vil jeg tro.
post liked by: Tringe, Rød Pølse, Blodfink, Jan Erik, M.r. Brownstone, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17270
Liker mottatt: 11030

Blodfink wrote: 01 Nov 2023, 23:28
Shots off target 7-2
4 av de må vel ha vært utspill fra Onana? :-|
post liked by: Tringe, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Problemet er at hvis de lar Ten Hag sitte ut sesongen og de fortsetter med dette spillet, så kan vi faktisk ende opp med å slåss for å unngå nedrykk. Ser jo ut som han har gitt opp allerede før kamp. Så kald, resignert og uttrykksløs.
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Jeg leste på united.no at det vil koste United £15m å kvitte seg med EtH. Nå begynner jaget etter å få solgt et eller annet stallfyll som sitter på £200k i uka for å finansiere sparkingen 🙈🙉🙊 Når våkner jeg fra dette marerittet??? 😱
post liked by: Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Helt åpenbart at man ikke bare kan skylde på Erik ten Hag her. Det er en grunn til at klubben spiser managere årlig og får samtlige spillere til å bli dårligere og dårligere. Det er fordi organisasjonen ikke er rigget for sportslig suksess og de som tar avgjørelsene har ikke kompetansen til å ta de avgjørelsene de er satt til å ta. Den klubben her kan ikke gi managere en sjekkheftet og be de fikse troppen sin på egenhånd, det må være en struktur som er ansvarlig for å gi managere best mulig sjanse til å vinne titler med en tropp som er designet slik at manageren ikke har all betydning for om man lykkes eller ikke. Vi kan i alle fall ikke fortsette slik med å ansette en ny manager annet hvert år og bruke 4-5-600 millioner pund på nye spillere bare for at de ikke skal lykkes under nåværende eller neste manager. Ta Antony for eksempel, hvilken verdi tilfører han klubben? Det eneste jeg kommer på er skattegevinsten ved nedskrivningen av kontrakten hans og det er ikke meg som prøver å være morsom eller dra på for å gjøre et poeng.

Samtidig så gjør Erik ten Hag ekstremt mye rart. Han pratet om prinsipper i absolutt alle retninger i fjor, men jeg kjenner ikke igjen et eneste prinsipp. Er det at keeperen skal slå langt bare for at laget ikke skal forflytte seg lenger frem i banen for å vinne duellen? Er det at stoppere kun kan spille på spillere som enten på kantene eller foran midtbaneleddet, men aldri i mellomrommet? Er det at kanter skal skyte fra 20+ meter for å prøve på det umulige? Er det at vi aldri skal presse høyt, men samtidig aldri stå særlig samlet på banen heller? Er det vi skal spille ut på kantene, men nesten ikke fylle på med spillere i boks? Er det at vi stort sett aldri får til kombinasjoner på siste tredjedel, men vi skal likevel dra ned tempoet i kampene? Det bare er så mange ting som ikke blir tatt tak i. Og da har man ikke engang begynt på ting som innsats, vilje og mentalitet.

Hva man skal gjøre videre er umulig å vite. Det eneste håpet jeg har nå er Sir Jim Ratcliffe og Ineos klarer å bygge en bedre organisasjon enn hva Glazers har klart. At det er en klar sammenheng mellom organisatorisk kompetanse og sportslig suksess er jeg i alle fall 100% overbevist om uten at jeg har noe særlig empiri å vise til.
post liked by: Tringe, Pink Final, selje, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford, red, Ryder
LoveUnitedHateGlazers

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Haha united.no gir Garnacho bedre enn Antony. Tror lille Filtvedt har en agenda, muligens ikke, men har aldri mistenkt fyren for å være den dypeste skjea i skuffa.
post liked by: RedTrafford
Ingen er større enn klubben!
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Begge fortjente en 3er i dag synes jeg. Fikk til nada og niks.
post liked by: Blodfink, RedTrafford

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Ikke veldig uenig, men om æ skulle satt børsen og en av de skulle fått en halv karakter bedre så ville det blitt anony som fikk det.
Kun basert på den pasninga han slår til Dalot, som slår innlegge Martial dukker vekk fra.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
Ingen er større enn klubben!
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Tenk at høydepunktet til vingen vår er én god pasning ila kampen mot et b-preget Newcastle.

Nå trenger vi en skikkelig kjip mellomsesong neste år, der de gamle "stjernene" med usannsynlige lønninger blir kastet på dør. Og unge sultne spillere med en realistisk lønn får sjansen til å bygge opp litt lagkultur igjen. Se hva det hjalp å gi Rash 4mill i uka, faen ikke levert en dritt etter han signerte ny kontrakt.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Tringe, RedTrafford
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Det er så mange problemer i den klubben her at Ten Hag framstår for meg bare som noen å skylde på.
Rinse and repeat om det blir sparken.

Forsvaret vårt ser ikke ut, ingen av de som spiller der i dag er heller kjøpt av ten hag. Dalot gjør to feil en United-spiller ikke skal gjøre to av i løpet av en sesong. Harry og Loffen faller av begge samtidig og rygger inn i mål på den siste.

Angrepsspillet vårt er helt rådvilt, der kan han ta en del av skylda, men er også så mange dårlige prestasjoner der at jeg vet ikke om det kan tilskrives han engang.

Jeg stemmer for å la ten hag fortsette ut sesongen, kan faen ikke la spillerne kaste sin femte manager under bussen for å skjerme ledelsen og eierne. Mulig han ikke er rett mann eller ikke har peiling på hva han driver med, men for meg er det så sinnsykt underordnet nå.

Alt er så rævva rævva rævva. Stadion forfaller, treningsanlegget forfaller, klubben går i underskudd, gjelda er svimlende, sportslig avdeling er fra lavere divisjoner og uerfarent, speiderne vet jeg faen hva driver med, ølet i kiosken er surt og pølsene kalde. Er forfall i alle ledd, til og med tilskuerne er resignerte, lydløse og har ikke ork til å protestere. Alt er steike mørkt, dårlig og rævva, bortsett fra en forbanna ting, bankkontoen til Glazer, alt de forbanna rottene bryr seg om.

Er så glad jeg gir fullstendig faen i ligacupen, så jeg slipper å syns det svir mer enn nødvendig, men spillerne trenger vel ikke se ut som amatører fordet.
post liked by: Tringe, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Nå har jeg stort sett alltid ønsket å gi managerne vi har hatt post-Fergie mer tid enn de fleste. Men det er klart, han er personen som skal holde det samlet, og blir trykket for stort, er det ikke sikkert at det er mulig lenger.

Det er jo en utrolig utakknemlig jobb han har fått...

Vi har et eierskap som definerer suksess utifra hvorvidt vi har kvalifisert oss til CL eller ikke, og dermed hvor mye de kan ta i utbytte. Og som tror at det er mulig å kjøpe seg til suksess gjennom enkeltspillere, snarere enn å bygge et ordentlig lag. Det er klart at dette gjør noe med kulturen / tankesettet innad i klubben.

Og jeg mener oppriktig at det fokuseres alt for lite på at vi nå i lengre tid nå har manglet stort sett hele backfireren fra forrige sesong (Shaw, Martinez, Varane, AWB) + byttet ut De Gea.

Vi så f.eks. hvordan gullet røk for Arsenal forrige sesong nesten utelukkende pga skade på deres viktigste midtstopper (Saliba) fra mars og ut sesongen. Eller hvordan Liverpool helt slutter å fungere defensivt uten Van Dijk for å kompensere for TAA sine manglende defensive egenskaper. For å si det slik: Hadde de hatt skade på Robertson, Konate, Van Dijk og TAA samtidig, samt byttet ut Alisson med en ny keeper, hadde du ikke hørt annet enn unnskyldninger og forklaringer fra alt av kommentatorer.
post liked by: Tringe, andRED, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Det er bare for Ratcliffe å ta med seg hjullaster, gravemaskin, veivals, dynamitt og sprengningsbas når han kommer. Ingen grunn til å bevare en dritt av det organisatoriske makkverket som er der i dag. Hva som skjer med manageren og hvilken vei vi tar videre får vente til vi har et par hoder i ledelsen som vet hva de driver med.

Da takker jeg for kampen og går for å innta fosterstilling og gråte meg i søvn 😩
post liked by: andRED, RedTrafford, Tringe, Jan Erik, Blodfink
Football, bloody hell!
Post Reply