(PL) Manchester United - Manchester City (29-10-2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

selje wrote: 29 Oct 2023, 20:02 Det skulle Højlund gjort like etterpå når han blir dratt i skulderen og kommer i ubalanse så han ikke får avsluttet...
Nei! Enig i at VAR-opplegget er helt hjerneskada, men vil ikke at våre spillere skal begynne å jukse seg til billige straffer. VAR bør i større grad brukes til å ta de som forsøker å filme seg til fordeler. Elsker at Højlund er en spiss som ikke går i bakken av den minste berøring 💪
post liked by: selje, RedTrafford, M.r. Brownstone, Andtho01, Cola2, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Helt enig, jeg digger spillere som prøver å holde seg på beina. Er bare synd at de blir straffet for det gang på gang. Bare se den straffesituasjonen i går for Newcastle. Der spilleren allerede har kastet seg før han blir tatt, og får en meget tvilsom straffe i mine øyne. Er patetisk. Tenk om de hadde VAR for 30 år siden. Hadde ikke blitt spilt mange minutter fotball da :hah:
post liked by: Rød Pølse, M.r. Brownstone, Pink Final, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8129

@Rød Pølse Har av en eller annen grunn fått det til å være på Old Trafford. Takk for rettelsen.

@Pwint Da gjorde det alt verre....coaching et stykke unna verdensklasse.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Det er for meg et lite mysterium hvordan vi kan falle slik vi har gjort i år. Isolert sett har vi gode spillere som ikke burde være så underlegen som vi var i dag. Midtbanen har vært diskutert i snart 10 år men vi ser ikke ut til å bli noe bedre. Casemiro,Eriksen,McTominay,Amrabat,Mount,Fernandes er vel de som har blitt brukt i år. Dette er jo gode spillere men det virker som de sliter med relasjonene til hverandre. En fungerende midtbane hjelper både forsvar og angrep. Rashford og Antony har ikke vært gode denne sesongen men jeg tror med en midtbane som hadde vært samspilte og trygge kunne det fått kantene til å blomstre. Højlund virker veldig spennende men han får jo nesten ikke baller å jobbe med.
Det virker på meg som at du kan sette hvilken som helst midtbanespiller inn på dette laget og resultatet blir det samme. Det er spillertype som jeg savner veldig og det er en type ala Keane,Robson en som tar tak når det butter en som går først i krigen og drar med seg de andre. Man ser når våre spillere blir frustrerte så er det med et litt dårlig kroppspråk og noen etterslengere her og der. Men typen som skyter frem brystkassa og står rakrygget og gir og tar imot mangler vi. Eller Martinez er en sånn. Men på midten har vi ingen og det er den som er selve maskinrommet som får de andre delene til å virke og skinne.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Rød Pølse wrote: 29 Oct 2023, 20:12
selje wrote: 29 Oct 2023, 20:02 Det skulle Højlund gjort like etterpå når han blir dratt i skulderen og kommer i ubalanse så han ikke får avsluttet...
Nei! Enig i at VAR-opplegget er helt hjerneskada, men vil ikke at våre spillere skal begynne å jukse seg til billige straffer. VAR bør i større grad brukes til å ta de som forsøker å filme seg til fordeler. Elsker at Højlund er en spiss som ikke går i bakken av den minste berøring 💪
Enig i at vi ikke skal jukse oss til straffer men dommer kan jo godt blåse for Højlund i den situasjonen han må jo ikke nødvendigvis falle for at dommer skal reagere.
Han blir jo tydelig hindret av den hånda på skulderen. Men VAR og dømminga i England synes jeg bare blir værre og værre. Finnes ikke konsekvent.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, Buchan, Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Rød Pølse wrote: 29 Oct 2023, 20:12 Nei! Enig i at VAR-opplegget er helt hjerneskada, men vil ikke at våre spillere skal begynne å jukse seg til billige straffer.

Men i alle dager, at man legger seg ned når man faktisk blir tatt fremfor å kjempe alt man har for å holde seg på bena er da vitterlig ikke det samme som å jukse eller filme.
Når det er sagt berømmer jeg Højlund for å være en type spiller som prøver å holde seg på beina, men det er litt symptomatisk for dømminga i England at man må la seg falle når man blir tatt. Det strider liksom instinktivt mot fornuften og fotballhjernen. Dessverre så må man det om man skal vinne, men det er absolutt ikke det samme som å jukse, det at man lar være å kjempe imot når man blir felt.
Å filme/jukse derimot er å skape en situasjon der man later som at man blir felt.
Et mål mindre og ett mål mer til oss så er det klart at kampen kunne sett annerledes ut, men uavhengig så er vi altfor dårlige over hele fjøla.


Det er helt sinnsykt at folk som har "makt" over spillere som tjener 100-200 millioner i året kun skal ha en bortimot normal lønn på omlag en million. Dømmingen i PL er rett og slett syk og ødelegger så mye for fotballgleden.
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Taper foresten fordi vi ikke er bedre. Akkurat nå er vi et middels topplag If that makes sense.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Cola2
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Hva er det med supportere som lenge etter at en kamp er ferdig syter og klager når motstanderlagene får straffer og jubler når vi får de samme...hvor mange softe straffer har ikke vi fått. Men alle skal ta United, fra taxisjåføren til dommeransvarlig i PL. Laget er en katastrofe, manageren får ikke skikk på det og virker handlingslammet og på nivå med komiske Ali når han skal forklare og redegjøre for laget tilstand...ta ansvar EtH og slutt med alle bortforklaringer...det kjennetegner en manager som ikke vet hvordan han skal få spillerne til å samhandle...0 fremgang...så kan dere andre synes det motsatte, men uten Onana i går hadde det blitt 6-0...og det eneste vi ser på er en straffesituasjon som vi hver eneste gang hadde gått amok om vi ikke fikk...
post liked by: Blodfink, 10Hag, Cola2
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Problemet er ikke straffesituasjonen i seg selv, men hvor tilfeldig VAR straffer og er ødeleggende for gleden med fotballen. Hadde dommer dømt på den, greit, men her hopper ikke VAR inn 99/100 ganger.

Tror ikke noen er uenig i at vi er for dårlige og fortjener å tape kampen. I tillegg er 115 FC veldig gode, og vant trippelen i fjor.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Buchan, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Kan ikke tenke meg at noen legger skylda på dommer for tapet i går.
City var best fra og med straffescoringen.
Men å påpeke at VAR er inkonsekvent bør være lov.
Vi var bedre enn City i starten av matchen.

Det er skuffende og frustrerende at vi ser ut til å ha gått baklengs, igjen.
Som vi gjorde under Solskjær høsten 21, som vi gjorde under Mourinho høsten 18.

Vi klarer ikke å plassere oss slik at ballfører har flere alternativer å spille på.
Vi klarer ikke å plassere oss slik at vi presser i formasjon.
Det tør være en enkel analyse av matchene våre, ingen månelanding av en analyse akkurat.
Så kan man plukke ut de enkeltspillerne man ikke liker å skylde på dem herfra til den omtalte månen.
I går kan kun 1,5 mann få godkjent.
Onana gjør to ekstreme redninger, pluss flere andre gode redninger.
Det var godt å se, så han er den ene som kan gå med hevet hode.
Ikke prikkfri match riktignok, da han slår ball til motstander flere ganger, både med hender og føtter.
Savner de Gea’s evne til å ikke gi farlige returer på skudd.
Den andre spilleren som gjorde en god figur, og som blir den halve (1,5 mann) er Scott McTominay.
Han klarer å utgjøre en viss trussel for City forsvaret.

Antony sitter på benk, han er frustrert, sitter å rister på hodet.
Jeg håper og tror det er i medfølelse med lagkameratene.
Så kommer han inn, og slår etter en City spiller.
Kunne blitt utvist, og hadde vel blitt det om vi ikke hadde fått den softe straffa i mot.

Hodet og tankene er fulle av spørsmål, hva er feil?
Det er fristende å se mot manager.
Men jeg tror som flere er inne på her.
Det er noe fundamentalt galt i hele klubben.
En pill rotten kultur fra Avram og Joel og nedover i systemet.
De har ingen visjon, det er bare endringer og vingling hit og dit.
Hva vi mener her på dette knøttlille forumet betyr null for klubben vår.
Men jeg tror det Manchester United (og kanskje dette forumet) trenger nå er samhold.
post liked by: Ryder, Pwint, Rød Pølse, offside, Buchan, Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13637
Liker mottatt: 8775

Jeg tenker det er lov å reagere på dømmingen, og mene at det påvirket resultatet, samtidig som man innser at vi ikke er gode nok. For min del så ble jeg ikke skuffet i går. Jeg var innstilt på at vi kom til å tape denne kampen og mener seriøst at vi ikke er bra nok til å kjempe for topp fire (fem) denne sesongen. Kommer vi i gang med exit glazers så er det det beste som kommer til å skje denne sesongen, tenker jeg. Men alt kan jo snu.
post liked by: Pink Final, Buchan, Rød Pølse, Belfastboy, Cola2, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

@Pink Final du er inne på veldig mye av det jeg selv tenker.
Du setter bare så mye bedre ord på det.

Det er så lett å bare peke og si hvis vi kvitter oss med han så vil alt bli bra.
Men problemene stikker dypere.
Før klubben setter seg grundig ned, reflekterer dypt over problemene i klubben så vil det ikke bli noe forandring.
Det trengs kloke hoder, en porsjon god fornuft og strategisk tekning og selvfølgelig forandring på alle plan.
Selvfølgelig så må man også regne med at alle store forandringer neppe er smertefrie.

Før vi gjør dette er jeg bare redd klubben spinner i sirkler...
post liked by: Pink Final, Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Takk @offside.
Det er fristende å finne syndebukker.
Å peke på gode og dårlige prestasjoner fra spillerne våre i enkeltmatcher er en del av å være supporter.
Å gi enkeltspillere skylda uansett hva…det er ikke for meg.
Jeg har vært to cm unna å ta en @Pancho P og @StretfordEnd forrige uke, og forlate forumet her.
Men etter 4-5 dager med kun observasjon gir jeg det en ny sjanse.

Det er lite som fungerer i klubben vår nå.
Noen må jo pekes på - det er mange som underpresterer.
Men jeg tror det er noe underliggende som påvirker oss.
Klubben er ikke tilrettelagt for sportslig suksess.
Det er lange og mange reiser om sommeren, for å plukke inntekter.
Laget vårt får ikke den samme muligheten til å forberede seg som andre.
Så har det selvsagt vært mye uro innad.
Hva som er sant og ikke mht Greenwood, Sancho, Antony - ingen vet.
Men kunne klubben håndtert dette bedre?
Jeg vet ikke det heller.
Men utad så virker det som vi ikke har noen overordnet visjon.
Om ikke direkte, så arbeides det indirekte mot manager, og slik har det vært siden 2005!
Helt siden dagens eiere og deres lakeier gjorde sitt inntog.
Kun mektige Ferguson og Gill holdt oss flytende på ren erfaring og kompetanse.
Og komme inn som ny mann i denne labyrinten av en klubb…
Jeg tror ikke det er enkelt å være Erik ten Hag, akkurat som det nok ikke var enkelt å være Ole Gunnar Solskjær eller José Mourinho.
Vår lyseblå nabo, klubben som notorisk skjøt seg selv i foten i 40 år - de er strømlinjeformet.
De har bygget en organisasjon.
De har visjoner, lange linjer, orden.
Vi er bare oppstykket og splitta.

Ps! Vi lot ikke Barcelona få låne ballen i 2 omgang mot dem i EL rett før ligacupfinalen.
Vi spilte ball i hatt med Leicester, vi spilte nærmest en prikkfri match v Spurs osv.
Det bor mye fotball i oss, vi har stort potensiale.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Buchan, offside, Ryder, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13637
Liker mottatt: 8775

Og så må jeg kommentere dette med skader. Hadde vi hatt Shaw, Martinez og Casemiro i form, så kunne vi kanskje vunnet her. Men er det noen som helt ærlig tror at vi hadde vært bedre enn City, uansett hvilket lag vi hadde hatt tilgjengelig?
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy, Buchan
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

Kan bare snakke for meg selv her, men den dagen jeg ser United med objektive briller og er 100% rasjonell underveis i, og like etter, kamper er engasjementet borte. Ikke at jeg tror det vil skje, så da forblir jeg partisk og forbeholder meg retten til å være i overkant patriotisk. For meg er det to forskjellige ting å se en fotballkamp og å se en Unitedkamp.

Jeg tar gjerne imot softe avgjørelser vår vei og forbanner det samme når det går i vår disfavør. Hvilke andre arenaer i livet gir meg denne luksusen? Ingen. Hvis noen synes jeg er teit pga dette kunne jeg rett og slett ikke brydd meg mindre. Halve moroa er å stå og rope til tv'n og være partisk som bare faen! Det er min mening og jeg gidder ikke å konkurrere om å være den mest fornuftige Unitedsupporteren. Den konkurransen høres kjedelig ut så da ryker jeg ut på walkover.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Jan Erik, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

"Klubben er ikke tilrettelagt for sportslig suksess."
Om ikke direkte, så arbeides det indirekte mot manager, og slik har det vært siden 2005!
Helt siden dagens eiere og deres lakeier gjorde sitt inntog.
Kun mektige Ferguson og Gill holdt oss flytende på ren erfaring og kompetanse.
@Pink Final igjen så tror jeg du treffer spikeren på hodet.

Jeg tror ikke klubben er rigget for sportslig suksess, men det har heller vært et mål for eierne at det skal være økonomisk suksess. Økonomisk har det jo vært bra, United har sikret seg gunstige avtaler og pengene har kommet godt inn selv om det har vært mangel på sportslig suksess.

Det er vanskelig å drive klubb når det ikke en en klar og overordnet sportslig plan rundt klubben. Man tenker Profit, og det virker for meg som det målet. En ting skal de ha, de har vel gjort det gunstig økonomisk.

Men, kanskje er det her Sir Jim vil komme inn og rette skuta mot det sportslige? Hva vet jeg.

Sånn overall har vi slitt i år, kampen i går reflekterer egentlig hele sesongen. Det er ting som ikke funger, vi møter et bedre lag da blir man mye mer straffet enn det man gjør mot Wolves, Brentford og FCK.

Men det var ikke i går problemene skurret, de bare kom mye mer synlig på overflaten når en møter såpass bedre motstander.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Cola2
Post Reply