(PL) Manchester United - Manchester City (29-10-2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10723

Manchester UnitedManchester City

Premier League
Old Trafford
Søndag 29. oktober kl. 16.30
Dommer: Paul Tierney (VAR: Michael Oliver)


Innbyrdes oppgjør:
United: 78
Uavgjort: 53
City: 59

Siste fem:
2023 FAC: City – United 2-1
2023 PL: United – City 2-1
2022 PL: City – United 6-3
2022 PL: City – United 4-1
2021 PL: United – City 0-2


Ute: Luke Shaw, Tyrell Malacia, Lisandro Martinez, Jadon Sancho, Amad Diallo, Aaron Wan-Bissaka.
Usikker: Casemiro





‘Hope’ is the thing with feathers
That perches in the soul
And sings the tune without the words
And never stops – at all …


-Emily Dickinson
Last edited by Ryder on 29 Oct 2023, 11:45, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag, messilingard, Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Belfastboy, Rød Pølse, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Er det bare 4 dommere i PL el?? Makan. Spent på VAR-bua...
post liked by: Rød Pølse, Pwint
LUHG!
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10723

Mange momenter her med tanke på laguttak, ut fra hvilken kampplan ETH går for.

Dersom vi innser at dette blir ryggen mot veggen, vil det åpne for en del valg vi vanligvis ikke ville gått for mot en annen motstander:
Kan Lindelöf være riktig venstre back i stedet for defensivt suspekte Reguilon?
Eriksen fra start ville normalt vært en no brainer etter gode innhopp nylig, men er han den rette mot City? Ikke så sikker på det i en kamp der vi vil ha lite ball.
Casemiro har vært ute av form, men kanskje bør vi prioritere defensiv soliditet sentralt med ham og Amrabat?
Rashford fortjener å bli benket, men har vi råd til det når et av våre åpenbare våpen er å angripe bakrommet på sidene hos City?
McTominay ville forsvunnet ut i en annen kamp, men har vi bruk for fysikken hans her?
Tenker at frekvensen til Mount blir viktig her - men går han inn som DM, 10-er (med Bruno ut høyre) eller på høyre?

Idealisten i meg sier at vi må gå for det, men innser vel kanskje at vi må stikke fingeren i jorda og innse at sjansen vår ligger i kontringene. Holde laget godt samlet og disiplinert, og hugge til når vi får sjansen.
post liked by: Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2928
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13583
Liker mottatt: 8731

Jeg kjenner at jeg egentlig ikke gleder meg til denne kampen. :D Føles ikke som vi er på riktig sted med tanke på at vi skal spille mot det som mest sannsynlig har vært verdens beste lag de siste årene.
post liked by: Jan Erik, Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Ikke bra at Rashford svarer Kyle Walker når han blir spurt om den vanskeligste spilleren å møte. Eller kanskje Walker blir narra til å slappe av litt.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Vidar Dale Fjeld
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3943
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17261
Liker mottatt: 11018

Angrep er beste forsvar vettu😀
At det er noe i det, er sant. Om vi får det til, det er noe mer usikkert😀
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Det blir fryktelig tøft.
Hvordan skal vi vinne denne kampen?

Vi slo så vidt FCK på hjemmebane...
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4438
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2865
Liker mottatt: 9461

Er ikke ofte at jeg er så ekstremt innstilt på at vi er 100% sjanseløse. Men basert på hva vi har sett de siste ukene og ikke minst hvordan utviklingen har vært i samme periode så tror jeg dette blir en fryktelig enkel kamp for City. Vi bruker nesten ikke ballen, vi presser sjeldent og vi løper ikke særlig mye, alle disse tre må være på plass dersom man skal ha noe som ligner på en sjanse mot City. Skal vi gi City masse plass, uten press samtidig som at vi ikke skal følge løp defensivt så kommer City til å straffe oss knallhardt.

Det første vi kan gjøre er å sørge for at McTominay ikke er på banen. Ja, han har scoret noen mål i det siste. Det er selvsagt bra. Bortsett fra det så har han bidratt stort sett ingenting mellom egen og motstanderens boks. I egen boks så har han lagd to straffer på de siste to.

Amrabat er en annen som jeg gjerne ser ute av laget, men jeg tror han vil starte. Nå skal jeg være litt fæl, men Amrabat er den eneste fyren i verden som får Fred til å se ut som Kevin de Bruyne og Bruno Fernandes til å se ut som Fred. Bortsett fra ligacupen mot Crystal Palace så har Amrabat gjort absolutt ingenting som tilsier at han skal få fornyet tillit. Alternativet Christan Eriksen pleier ikke fungere spesielt bra i storkampene, men han er i mine øyne en langt bedre fotballspiller enn Amrabat. Mason Mount virker det som om at Erik ten Hag allerede har gitt opp, han har i alle fall ingen planer om å ta vekk klippekortene til Rashford eller Antony for å gjøre plassen til mannen han hentet i sommer. Ikke at Mount har vært fantastisk, men har noen andre vært det?

Defensivt så er jeg litt bekymret for hva Lindelöf eller Reguilón vil klare å gjøre mot Doku, Bernardo Silva eller Foden. Jeg tror det kan bli et sted på banen hvor City kommer til å prøve seg. Og ingen av våre alternativer der har sine styrker 1v1.

Jeg vet at dette har vært en ganske negativ post, men jeg sier det heller rett ut. Jeg har ingen tro på vi kommer til å ta poeng mot City på søndag. Selvsagt er det et lite håp, men det håpet er så lite at jeg ikke engang vurderer å slippe det frem.
post liked by: Blodfink, 10Hag, Vidar Dale Fjeld
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9096
Liker mottatt: 8381

Endelig fredag, snart helg og det er ikke landslagspause. Der slutter optimismen for min del, i hvertfall når det gjelder fotball. Det ligger an til å bli blytungt på søndag. City er ikke på sitt beste, men med Rodri på banen går de stort sett fra seier til seier likevel. Vi har noen seiere på rad nå, men det er egentlig bare en måte å beskrive det vi driver med om dagen; vi stinker!

Skulle ønske vi hadde sett glimt av genialitet fra trenerbenken denne høsten, men det som har blitt servert har vært sjokkerende lite innovativt og ufattelig forutsigbart. Forventningene til laguttaket på søndag er lave. Vi stiller sannsynligvis i samme formasjon og med et lag som ligner veldig på det vi har sett så langt denne høsten. Håpet om en plutselig forvandling er det eneste man kan klamre seg fast i.

Jeg bruker vanligvis å være positiv og ha trua, men det sitter langt inne akkurat nå. Det kan forsåvidt være positivt i seg selv. Jeg hadde troen på en god sesong før den startet og jeg har gått fra kamp til kamp med tro på at "nå skal det endelig løsne". Denne gangen har jeg ingen tro på at vi skal få med oss noe som helst, så da er det kanskje muligheter likevel..?
post liked by: Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2480
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7697
Liker mottatt: 8047

Hadde vi hatt Mourinho i de 'gyldne' årene som trener nå, kunne vi hatt en sjanse....4 5 1 med benhard struktur og jobbing, defensive kanter med blikket vendt hjemover, og en rundhåndet mengde med gule kort etter kampen. Men vi kommer nok til å være litt for åpne, litt for naive og litt for dårlige hele veien. Så er det egentlig opp til City hvor ille det blir. ,
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Det handler om ikke å slippe inn det første målet...vi ser hele tiden at om det går litt tid så sliter City og blir mer åpne bak. Skrekkscenarioet er at City får 2 mål før det er gått 20 min...om ikke vinner vi 1-0 på en kontring med Rashford...du så det først her... :-|
post liked by: Blodfink, Ryder, messilingard, Rød Pølse
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Jan Erik wrote: 27 Oct 2023, 12:28 Hadde vi hatt Mourinho i de 'gyldne' årene som trener nå, kunne vi hatt en sjanse....4 5 1 med benhard struktur og jobbing, defensive kanter med blikket vendt hjemover, og en rundhåndet mengde med gule kort etter kampen. Men vi kommer nok til å være litt for åpne, litt for naive og litt for dårlige hele veien. Så er det egentlig opp til City hvor ille det blir. ,
Trenger ikke å gå lenger enn til vår forrige manager:

Ole Gunnar Solskjær h2h Pep: 4 seire, 1 uavgjort, 4 tap. 1.44 poeng i snitt.
Mourinho h2h Pep: 7 seire, 6 uavgjort, 12 (!) tap. 1.08 poeng i snitt.
post liked by: Ryder, messilingard, Rød Pølse, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Which Manager Has Beaten Guardiola The Most?
Manager Matches victories against Guardiola
Jürgen Klopp 24 10
José Mourinho 25 7
Mauricio Pochettino 22 4
Ole Gunnar Solskjaer 9 4
Arsène Wenger 14 3
Thomas Tuchel 10 3
Carlo Ancelotti 8 3
Nuno Espírito Santo 8 3
Antonio Conte 5 3

Rent prosentmessig så er Conte i særklasse best. Men for å få dette helt rett måtte jo alle managere ha møtt Guardiola like mange ganger. Hvilket lag og ressurser de hadde osv...Klopp og Mou har rimelig bra stats.
Å unngå tap i mer enn 50% av kampene mot Guardiola er ikke så verst faktisk.

Uavgjort er ikke med her. Men som posten til red sa, Mou har 6 U, OGS 1
Last edited by Blodfink on 27 Oct 2023, 13:30, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag, messilingard, Vidar Dale Fjeld
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Det er kjedelig å innrømme det ja, at man ikke går til 1 eneste kamp med trua. Ser det som sjanseløst, men vi får håpe EtH og hans hjemmestats mot de beste holder farten.
post liked by: Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10723

Gruer meg til søndag jeg også. Det er liksom ingen ting i spillet vårt som er på gang, og det er veldig vanskelig å finne positive holdepunkter. Hadde vi enda sett tendenser fram til nå, men om noe beveger vi oss mer bakover enn framover.

Men alle kamper lever sitt eget liv, City har jo plundret litt i det siste de også. Er enig i at å unngå tidlig baklengs blir alfa og omega. Får de mål tidlig, frykter jeg at vi verken har mentalitet eller kvalitet til å komme tilbake i kampen.
post liked by: 10Hag, messilingard, Vidar Dale Fjeld
Post Reply