(CL) Manchester United - København (24-10-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

I overkant mye negativt syns jeg. Vi vinner på en middels dag, men med like god margin som Bayern, uten å slippe inn mål. Godt organisert lag FCK, og er ikke noen kasteball.

Forventet middels prestasjon, men nå handler det om å hanke inn trepoengere.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Buchan, red, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Nå er det bare å bruke disse lærdommene til neste kamp. Vi har nå litt medgang og vi plukker seire selv om det ikke er vakkert og ikke med overbevisning.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Buchan, Can2, Rød Pølse, Jan Erik, M.r. Brownstone
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 106
Liker mottatt: 823

Tar andreomgangen med gode justeringer fra EtH, Maguire-mål og straffe-redning, men den førsteomgangen er noe av det dårligste jeg har sett av United.

Straffen var helt grei. Farlig spill er farlig spill.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Belfastboy, Jan Erik
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Sykt, og det er jo litt sånn United gjør det ofte, danskerne er ikke dårlige, ikke i det hele tatt.

Opptur for to utskjelte, morro det. Fine intervjuer med dem etter match på engelsk tv

Men det skal vinnes flere kamper :yikes:
post liked by: Pink Final, Buchan, Pwint, Can2, Rød Pølse, Belfastboy, Jan Erik, 10Hag, MektigeTHOR
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7566
Liker mottatt: 4336

Det skal alltid være litt drama rundt United, eller hadde det blitt kjedelig 😄
Men fra spøk til alvor, synes vi vinner fortjent.
post liked by: Pink Final, Pwint, Can2, Rød Pølse, Blodfink, red, Belfastboy, Jan Erik, MektigeTHOR
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

andRED wrote: 24 Oct 2023, 23:03 I overkant mye negativt syns jeg. Vi vinner på en middels dag, men med like god margin som Bayern, uten å slippe inn mål. Godt organisert lag FCK, og er ikke noen kasteball.

Forventet middels prestasjon, men nå handler det om å hanke inn trepoengere.
Vi vinner på en elendig dag. Og slik trenden er nå så vinner vi ved å prestere dårligere og dårligere samtidig som at marginene går i vår favør i større og større grad. Og det er ikke i nærheten av å være bærekraftig. Den innsatsen vi ser i dag blant flere av våre er rett og slett skremmende. FCK kjemper betraktelig hardere enn oss og hadde fint fortjent poeng uten at det ville vært en skandale basert på hva som ble levert på banen.
post liked by: Blodfink, Jan Erik, Sir Alfie Rey
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Og etter en kjedelig omgang så ble det endel spenning i andre. 😂
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 402

Det er hjerteinfarkt hver uke med dette laget....men aldri kjedelig:-) Deilig at hakkekyllingene på sosiale medier får en slik kveld!!
post liked by: Can2, Belfastboy, andRED, Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Ryder: Haha, en ond såpeopera ja. Det føler jeg stemmer bra.

I dag med en lykkelig slutt.

Helt håpløs 1. omgang. Virkelig trasig.

@Blodfink fikk helt rett; FCK var slitne og sparte energi i andreomgang, lå lavt og gav oss mer rom.

Ikke noe stjerneomgang i andre, men vi jobber i det minste på, litt mer tempo og skaper flere sjanser.

Maguire med flott mål, og herlig å se en underdog kjempe seg opp igjen. Lurer på om vi scorer mer på hodet nå enn tidligere sesonger? Han er enda ikke helt på nivået vi trenger, men han fortjener å fortsette å starte, og har ikke gjort seg bort så langt.

Onana med to kanonredninger, ene på nok en syk straffesituasjon med siste touch på ballen. Den kan bli avgjørende for resten av sesongen. Ellers savner jeg at han slår mindre langt, men det er tydelig instruks fra Ten Hag.

Igjen ikke noen kamp som vil gi meg mye på lang sikt. Er ikke beroliget mtp taktikk og form. Vi ser ikke gode ut. Enig med @messilingard at denne type fotball og marginer på ingen måte er bærekraftig over tid.

Men her og nå er det et spesielt øyeblikk, som tilhører våre utskjelte underdogs! Og det er fortjent.
Last edited by 10Hag on 24 Oct 2023, 23:15, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Mr H, Pwint, Rød Pølse
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

I gamle dager var «høyt spark»/ farlig spill ensbetydende med indirekte frispark. Men sikkert annerledes i dag…

Edit: ser nå at det er kontakt som er sentralt, er det kontakt er det straffe. Fair enough.
Last edited by Ryder on 24 Oct 2023, 23:17, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Men United vinner sjeldent noe lett egentlig. Selvfølgelig, noen år der gikk det på autopilot innenriks.
Men Camp Nou 1999 f.eks, vi ble jo rundspilt, hadde flaks, det smalt i tverrligger bak Peter den store etc. For å plutselig vinne CL ut av ingenting.
We'll never die :yikes:
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Pwint, Pink Final, Can2, Rød Pølse
LUHG!

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Hvis det var to stykker jeg kunne valgt som matchvinner akkurat nå, ville nok ingen vært høyere på listen enn Maguire og Onana. Det er slike øyeblikk som gjør fotballen så spesiell. Deilige scener. Hvis ikke dette kan brukes som øyeblikk for å snu en dårlig trend så vet ikke jeg.

Utrolig nok har vi faktisk vunnet 3 av de 3 siste kampene. Det vil jeg påstå er litt i overkant god uttelling, for å si det mildt.
post liked by: Jan Erik, Pwint, 10Hag, Pink Final, Can2, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17270
Liker mottatt: 11029

Skal prøve å glede meg over seieren idag. Men gang på gang blir det uten å overbevise.
Takket være Maguire og Onana lever håpet videre.

Har ikke lest i gjennom tråden her, men kan umulig være bra lesing. Satt regelrett i sjokk over prestasjonene etter første omgang. Virker som det er mangel på grunnleggende ferdigheter, på lik linje med dommerne.

Kan jo alltids håpe dette er en liksom ny start for både Onana og Harry.

Andre omgangen var jo litt bedre da, bortsett fra avslutningene. Men det er kanskje ikke så lett å bøye et gammelt tre :-|
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9152
Liker mottatt: 8414

Vi kan ta med oss fire ting fra denne: To gode kamper av Onana, tre gode kamper av Maguire, 3 poeng og lav selvtillit inn mot Manchester-derbyet...😬
post liked by: Pink Final, RedTrafford, 10Hag, Blodfink
Football, bloody hell!

Deleted User 402

Og lydnivået når Onana reddet var det klasse over:-)
Gåsehud!
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
Locked