(PL) Sheffield United - Manchester United (21-10-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Er ikke mye å ta med seg herfra. Vi spilte veldig svakt frem til byttene kom i andre omgang. United med og uten Eriksen er to lag som ikke ligner på hverandre. Plutselig så begynner vi å bruke midtbanen når Eriksen kommer inn. Sånn har det vært ofte denne sesongen så jeg forstår egentlig ikke helt tankegangen bak at han ikke er banen fra start.
post liked by: Vidar Dale Fjeld, 10Hag, Rød Pølse, Blodfink, Jan Erik
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Vi hangler og vingler mot topp 5. Nå venter man bare på å se et system og litt kontroll :yikes: Vi klatrer to plasser. Merkelig få poeng bak de over :hah:
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7566
Liker mottatt: 4337

Fult fortjent seier, Maguire var bra. Kanskje kapteinsbindet var mer en byrde for han etter hvert.
To seiere på rad juhu 😊
Den dagen jeg ikke lenger gleder meg over en United seier, ja da slutter jeg å se på United kamper.
post liked by: Belfastboy, Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Cola2, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

messilingard wrote: 21 Oct 2023, 23:04 Eriksen kommer inn. Sånn har det vært ofte denne sesongen så jeg forstår egentlig ikke helt tankegangen bak at han ikke er banen fra start.
Han er jo vår beste på å holde ball i laget, men han har jo hatt noen mindre heldige kamper til tider. Men i form så bør han jo spille. Litt usikker mot de beste, han er ikke kjempegod under hardt press synes jeg.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, 10Hag, Buchan
LUHG!

Deleted User 661

6 poeng fra gull!!!!
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Buchan, Jan Erik, Blodfink, Belfastboy, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Blodfink wrote: 21 Oct 2023, 23:08
messilingard wrote: 21 Oct 2023, 23:04 Eriksen kommer inn. Sånn har det vært ofte denne sesongen så jeg forstår egentlig ikke helt tankegangen bak at han ikke er banen fra start.
Han er jo vår beste på å holde ball i laget, men han har jo hatt noen mindre heldige kamper til tider. Men i form så bør han jo spille. Litt usikker mot de beste, han er ikke kjempegod under hardt press synes jeg.
Det han bidrar med mest er ro med ball i laget. Vi slår bort færre baller med han på banen, det blir ikke forsøkt å slå like mange vanskelige baller, samt at Eriksen klarer å binde sammen forsvaret og de offensive spillerne. Kan være enig i at han mangler løpstyrke mot de beste lagene, men i slike kamper som dette så er han en no-brainer etter min mening.
post liked by: RedTrafford, Buchan, 10Hag, Cola2, Vidar Dale Fjeld
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

Mulig jeg så og hørte syner, men fyrte United-fansen opp røde bluss???

Tror jeg ikke har skjedd på kamp før?
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Jepp, vi er på linje der @messilingard
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Anders wrote: 21 Oct 2023, 23:18 Mulig jeg så og hørte syner, men fyrte United-fansen opp røde bluss???

Tror jeg ikke har skjedd på kamp før?
Fikk jeg ikke med meg, likbart i så fall, men utestengt på livstid blir vel de "skyldige"
post liked by: RedTrafford, Pink Final
LUHG!

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Tja, hva skal man si? Det går an å tenke på glasset som halvfullt og se på det som en styrke å vinne på en dårlig dag, med mange skader, osv. En del spillere gjør en ganske grei figur, Maguire var feks. bunnsolid. Men alt i alt må jeg si at dette var rimelig seigt å se på som lørdagsunderholdning. Jeg føler ikke vi er noe nærmere en løsning etter denne kampen. Hvordan vil vi egentlig framstå? Hva prøver vi på? Jeg får ingen skikkelige svar fra denne kampen, inenting som feks gir meg spesielt tro på at det bare er noen små grep som kan tas for å lykkes mot city neste helg.

En ting som faktisk gledet meg var at vi, for en gangs skyld, klarte å ikke bli trykket bakpå mens vi forsvarte en 1måls-ledelse, noe vi ofte sliter med, uansett nivå på motstander. Men igjen det var mot Sheffield United, som jeg vil påstå er ganske syltynn suppe. Uansett deilig med 3p.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, 10Hag, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Synes Maguire er i ferd med å reise kjerringa, som ungdommen sier 😆 Ser mye tryggere ut enn han har gjort på lenge. Har det sammenheng med at han spiller på venstre side i midtforsvaret? Jeg tror kanskje det..
post liked by: Cola2, Pink Final, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Gullit sa noe riktig i studio etter kamp synes jeg, (der jeg så matchen): Han så Ajax mye under EtH, 4-3-3 med gode vinger som ga spissen mange pasninger, en god midtbane. Han kjenner ikke igjen noe fra det. Som han sa, I United spilles det med to holdende MB og inverted wingers. Han mener man misbruker Højlund. Han ser heller ikke noe system, og det er et kjedelig lag siær'n. Er jo ikke helt feil.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Pwint, Vidar Dale Fjeld
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Eriksen slet med å holde i 90-minutter tidligere i sesongen. Så kan virke som om Ten Hag mener at det er best om han heller fungerer som en skandinavisk superinnbytter :D

Men ja, som jeg var inne på tidligere i kamptråden, så er det skremmende hvor dårlig midtbanen vår er...

Vil gå så langt som å påstå at den sentrale midtbanen har vært United sitt største problem helt siden Roy Keane dro i 2005. (Og Glazers kom inn :skul: )

Den fungerer åpenbart bra når både Casemiro og Eriksen har friske bein samtidig, men jeg tror ikke vi skal satse på at det vil bli for mange kamper denne sesongen. Og enda færre neste sesong.

Og det med aldrende midtbanespillere gir ordentlig deja vu...

Både med tanke på hvor lenge vi var avhengig av en aldrende Scholes og senere Carrick.

Men også hvordan mange av de vi henter inn for å få midtbanen til å fungere post-Fergie (Schweinsteiger, Matic, Casemiro + Eriksen) var/er på slutten av karrieren sin. Dermed løser det på sikt ingen verdens ting.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Rød Pølse, messilingard, Pink Final, Pwint
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Jan Anders wrote: 21 Oct 2023, 23:18 Mulig jeg så og hørte syner, men fyrte United-fansen opp røde bluss???

Tror jeg ikke har skjedd på kamp før?
Husker United svingen kastet ut røde røykbomber under ligacupfinalen 1983.
Gikk på nrk.
post liked by: Rød Pølse, Buchan, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Rød Pølse wrote: 21 Oct 2023, 23:26 Synes Maguire er i ferd med å reise kjerringa, som ungdommen sier 😆 Ser mye tryggere ut enn han har gjort på lenge. Har det sammenheng med at han spiller på venstre side i midtforsvaret? Jeg tror kanskje det..
Nå har han spilt 2 kamper for MU i de 2 siste kampene PL.
Jeg tror jeg før ville sette han helt ut av laget.
Nå spiller han med selvtillit, og snakker med dommeren på en seriøs måte.
Vet ikke om kapteins båndet, ødela for han.
Men situasjonen han hadde på ferie, fengsel etc, tror jeg har på virket han,
virker som han har ristet det av seg.

Men rettsaken etter ferien skal opp i januar/februar, håper at de frikjentes han på alle punkter

Han BØR IKKE selges, som jeg mente før
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Cola2 wrote: 22 Oct 2023, 00:34 ...Men situasjonen han hadde på ferie, fengsel etc, tror jeg har på virket han,
virker som han har ristet det av seg.

Men rettsaken etter ferien skal opp i januar/februar, håper at de frikjentes han på alle punkter

Han BØR IKKE selges, som jeg mente før
Enig i at den famøse ferieturen til Hellas har sett ut til å ha stor innvirkning på prestasjonene.. Var også klar på at han burde bli solgt før sesongen. Litt tidlig å konkludere med full friskmelding, men det er i alle fall ikke sånn at han nødvendigvis MÅ selges så fort som mulig. Det er fremgang, og så må det fortsette en stund til før jeg er helt overbevist. Hadde vært utrolig kult hvis Maguire gjorde folks meninger til skamme, inkludert min egen.
post liked by: Cola2, Pwint, Pink Final, 10Hag
Football, bloody hell!
Post Reply