[CL] Manchester United - Galatasaray

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

EtH:

- Vi gjør noen helt elementære feil og det blir man straffet for på dette nivået. Det er viktig å si at vi alle står i dette sammen. Det er ikke et enkeltindivid som gjør en feil det er vi som et lag som gjør feilene.

- Når vi er i ledelsen to ganger så er det ikke dette vi forventer skal være utfallet av kampen. Vi forventer mer av hverandre. Spillerne og meg selv, alle sammen.

Rasmus Højlund var viktig for United med sine to mål, og selv om det ikke holdt til tre poeng var Ten Hag fornøyd med sin 20 år gamle spiss.

- Rasmus scoret to flotte mål. Vi er selvfølgelig fornøyd med det, men vi vant ikke kampen. Han kan være veldig fornøyd med sin innsats og de to målene han scoret.

LES OGSÅ: (+) Børsen: «Hvem er du og hva har du gjort med Bruno Fernandes?»

Marcus Rashford og Andre Onana kom også i fokus, av ulike grunner i kampen. Marcus Rashford for ikke å ha skutt selv alene med Muslera i Galatasaray-målet og Andre Onana for å ha spilt ballen rett i beina på Dries Mertens som gjorde at Casemiro lagde straffe og ble utvist.

Andre Onana mot Galatasaray.
Ash Donelon
Ten Hag peker på at det er viktig støtte opp om hverandre når man gjør feil og stoler på vurderingen som spillerne gjør på banen.

- Det er opp til Marcus å vurdere hva han skal gjøre (i situasjonen alene med Muslera). Han har evnen til å gjøre det rette i slike situasjoner.

- Jeg trenger å snakke med spillerne, men selvfølgelig også med André. Jeg kommer til å oppmuntre ham og fortelle ham at han har vår fulle støtte. Han er en god keeper.
post liked by: Rød Pølse
LUHG!

Deleted User 430

Opptrer som (nesten) hele laget..


post liked by: Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7614
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27294
Liker mottatt: 17806

Etter å ha sovet på det, jeg ble usaklig i går.
Men helt ærlig, jeg begynner å bli lei det jeg vil kalle bortforklaringer.
Bare vi får bort spillerne våre og kjøper nye så løser det seg.
All historie de siste 10 år sier motsatt.

Vi har ikke et ordentlig overgangsapparat i denne klubben.
Det er mange kokker og mye søl.
På toppen sitter Joel og skal godkjenne og bestemme ned på detaljnivå.
Han og CEO, i hvertfall Woody har neglisjert speider rapporter og manager, og kjøpt inn navn.
Og kastet likandes og gode spillere på dør.
Ander Herrera er et eks på dette, han fortalte nylig om det selv.
Måten en klubblegende som David de Gea ble ‘takket av’ på.
Det er en skam.
Greit at vi trengte en mer moderne keeper, det er ikke poenget.
Poenget er mangel på kultur, mangel på klasse fra alle hold i klubbledelsen.

Også har man det stadige skiftet av managerer som skal ha sine egne spillere.
Hvert andre år skal vi begynne på nytt.
Det er gull og grønne skoger andre steder, så bare den nye manageren får sitt lag, da løser det seg.
Nei, det gjør ikke det.
Det er den mest fristende og lettvinte bortforklaringen selvsagt, å skylde på spillerne vi har.

Dette er kamptråden v Galatasaray (er forøvrig enig med @Can2 - førsteposten til @Pancho P er noe av det bedre som er laget her)….altså dette er en kamptråd.
Så stoff om klubb drift osv hører ikke til her.

Men jeg må bare gjenta at spillet bedrer seg ikke bare ved å hente inn en haug med nye spillere.
Selvtilliten til dette laget er på bånn.
Er det rart?
Spillerne er bare mennesker, unge gutter i 20 åra som garantert absorberer kritikken.
Det skrives hele tiden om feil mentalitet, mangel på sterke personligheter osv.
Det er massiv kritikk av enkelt spillere - fra relativt seriøse analyser til synsere og helt bort til sirkus klovner som Roy Keane.
Som får betalt for å drite ut gamleklubben sin, og bruker trynefaktor som barometer.
Ronaldo turte ikke pusekatten å kritisere.

Jeg skriver meg bort.
Vi har gjort en ny svak match.
Men det er bare ikke så enkelt som å kjøpe inn nye spillere hver gang laget svikter.
Ingen bruker mer penger enn oss - ingen.
Hva med for en gangs skyld å hegne om det vi har?
Å bygge en klubb sammen?
Skape kultur og samhold.
Kultur og samhold, ta oppvasken utenfor medias søkelys.
Jeg klarer ikke slippe tanken på at Solskjær, Carrick og McKenna ikke var så langt unna.

Beklager rotete post, det hjalp visst ikke så mye å sove på dette.
Alt virker å være i kaos.
Håper Erik ten Hag har klare tanker om veien ut av dette uføret.
post liked by: Pwint, Ryder, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 744

"Kultur og samhold, ta oppvasken utenfor medias søkelys.
Jeg klarer ikke slippe tanken på at Solskjær, Carrick og McKenna ikke var så langt unna."

Det var derfor håpet mitt forsvant når OGS fikk sparken. Han fikk gleden tilbake en stund og jeg vil påstå at hans prestasjon med andre og tredje plass to år etter hverandre blir bedre og bedre.
Jeg blir ikke sint lengre når United taper, jeg tenker at jo dårligere det går jo fortere forsvinner Glazer, men jeg tar sikkert feil der også.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Vi kan bruke mange fine ord, men alt koker ned til spillere som har den samme fotballen i seg som sine medspillere...slik jeg ser det er vi milevis unna, og da hjelper det ikke med navn, en må ha spillere inn som passer til måten vi skal spille på. Og dessverre ser det ut som om EtH ikke har fått det til. For meg er det for mange individualister i laget og det har en tendens til å gå utover lagfølelse(vi gjør dette sammen)
Vi har øyeblikk, men da er det som oftest på grunn av enkeltmannsprestasjoner og ikke glitrende spill...
Så får vi bare være uenig om hvilke spillere en bør satse på og så videre, men for meg er Eriksen en lagspiller, mye mer enn Fernades. Eriksen er vår klokeste spiller(min vurdering) og burde spille fast om han ikke er skadet. Og som så ofte før, er dette nesten en blåkopi av det vi har sett de siste 10 år...det er enklere å sette sammen en spillergruppe i en liga som den nederlandske, der måten å spille fotball på er tilnærmelsesvis helt lik, fra topp til bunn. I PL må du ta steget som manager, og per i dag er vi og EtH milevis unna.
Og hver eneste gang Her Langerød i supporterklubben må gå ut og forsvare vår manager har det ført til en managers oppsigelse. Realitetene er at EtH har det ikke...dette kommer aldri til å gå med ten Hag, og med eiere og et styre som ikke vet hva morgendagen bringer er veien ufattelig lang til toppen. Klubben kan ikke lykkes med inkompetanse i sportslig ledelse og Disney-eiere på toppen...klubben er syk, meget syk og det smitter nedover...
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7614
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27294
Liker mottatt: 17806

Greit nok @Vidar Dale Fjeld.
Vi burde ha bygget en stall slik City har gjort.
Forskjellen er at de har hatt en helhetlig plan i årevis.
Det har ikke vi.
Vi vingler hit og dit, og vi vil etter et års tid ha noen annet.
Vi er ikke på vei til noe, vi er derimot ofte på vei bort.

La oss si at det er Bruno og Rashford som er de to største hindrene for å spille possesion.
En mann som scoret flere mål fra midtbanen enn noen annen siden John Wark i 1980/81.
Og som er den beste sjanse skaperen i PL.
Og Rashford, den mest eksplosive angriperen i PL.
Men la oss si at skoen trykker der.
Vi har jo ikke penger til å erstatte begge.
Da blir det Donny van de Beek i rollen til Bruno, også må vi prøve å finne en pasningssterk og hurtig kant.
På kreditt kortet vårt.

Da tar vi kanskje bort det eneste vi er gode på, overganger.
Vi må regne med en svak sesong til filosofien sitter og er innarbeidet.

Jeg vet ikke.
Tror ikke at spillere med ekstremferdigheter ut av laget er løsningen.

Nå har vi snart bytta ut hele laget som var Englands nest beste under pandemien.
Jeg ser bare tilbakegang siden den gang.
Vi kjørte over City på Old Trafford våren 2020.
post liked by: Vidar Dale Fjeld, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Vi sitter ikke på fasit, vi sitter bare på følelser og den ene har ikke mer rett enn den andre. Fernandes har kvaliteter, Rashford har kvaliteter, derfor har de scoret jevnt og trutt hele tiden. Men det trenger ikke være vår løsning, det kan være vår hemsko også, spesielt når laget ikke henger sammen...de har dekket over svakheten i spillergruppen, mangel på spillestil og mangel på samhandling. Jeg er forøvrig mektig imponert over Brighton og hva de har fått til...tydeligvis en innprentet jakt på spillere som behersker valgt spillestil. Det vitner om kvalitet i det sportslige apparatet, der en jobber ut fra hva som passer laget. Der snakker vi samkjøring...hos oss har vi sportslige direktører med et stort ego som er mer opptatt av seg selv enn laget. Vi er enige om at eierne er en hemsko...men jeg ser ikke fremgang med EtH. Men jeg liker Højlund, der har vi spisstype som på mange måter er lik Håland...som jeg ikke så ville ta PL med storm...så jeg bommer titt og ofte... :-|
post liked by: Pink Final
Post Reply