[CL] Manchester United - Galatasaray

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2492
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8107

@Måns Ja, skulle ønske vi var tilbake i den tiden....Klopp og Arteta fikk god tid også, mer relevant å sammenligne med det. Da Sir Alex kom, var ikke engelske lag med i Europa en gang, og det kravet til å få inn de pengene hvert år var ikke der. Samme med PL. Det er et helt annet krav til suksess pga økonomi nå. Håper de står i det, og lar ham få denne og ihvertfall neste sesong. Nesten uansett. Men jeg er redd det ikke er alle som tenker sånn.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Måns, Pwint, Pink Final, Rød Pølse, Buchan

Deleted User 744

Det har aldri vært lett og være United keeper. mange gode keepere som har komt til United og feilet under presset det er og spille i United.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pwint, Pink Final, Jan Erik, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7566
Liker mottatt: 4336

Det er ikke lett å være United spiller for noen, spesielt i motgang.
post liked by: Pancho P, Pwint, red, Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2592
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13436
Liker mottatt: 8668

Heilt einig med @Måns her. Om vi sparkar Ten Hag vil leiinga heilt sikkert gå etter ein manager med ein annan profil og 80% av spelargruppa må skiftast ut (igjen). Dessutan: korleis vil De Zerbi eller ein av dei andre genierklærte managerane fungere i ein klubb utan seriøs sportsleg leiing og retning?

Nei, eg stemmer for å stå last og brast med Ten Hag til vi eventuelt rykker ned. Det funka for Brann, så kvifor ikkje?
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink, Måns, Pink Final, Rød Pølse, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

RedTrafford wrote: 03 Oct 2023, 23:35 Venter spent på « neste manager tråden» blir tørket støv av.😬
Skulle til å foreslå at Ferguson kunne komme bare for å gi oss lite pusterom fra det her, men tenker det kanskje er best om vi ikke ødelegger ettermælet hans med denne skyggen av en klubb vi har blitt.

Det positive oppi det hele (bortsett fra Højlund) er at Glazers kommer til å få angre på at de ikke solgte klubben tidligere når denne utviklingen får holde på utover sesongen.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, red, Pwint, Blodfink, Pink Final, Jan Erik, Schmeichel, Rød Pølse, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 890
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7935
Liker mottatt: 2620

Fikk ikke sett kampen, men tror likevel @Pancho P sin kamptråd var det beste ved denne kampen, som vanlig en glimrende kamptråd! Nitrist resultat da, dessverre.
post liked by: Pancho P, Pwint, Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, Buchan
Kong Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17269
Liker mottatt: 11029

Jeg er i hvert fall der at om klubben kaster ut EtH, så løser det ikke så mange problemer.
Tenker heller at det setter oss lenger tilbake.

Og da kan det bli gøy å se United tenker jeg.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pwint, Blodfink, messilingard, Can2, Rød Pølse, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27316
Liker mottatt: 17816

For ganske nøyaktig 27 år siden tapte vi vår første hjemme match i E cupen.
Også da mot tyrkisk motstand, Fenerbahçe .
En 40 år gammel rekord røyk.
De tre første linjene her tok jeg med for å tidfeste litt.
Noen uker senere tapte vår ny nedrykkede nabo City 2-3 for Oxford på Maine Road.
De hadde det dyreste laget på nivå 2, de hadde allerede sin fjerde manager for sesongen - og ingenting fungerte for dem.
På den Oxford matchen begynte først de rundt styreformann Francis Lee (som døde i går 😕) å rope Whats going on?
Hardcore fansen på motsatt side hørte dette, og hang seg på WHATS GOING ON? gjallet over Maine Road.
Skjønte ikke helt den gang hvor vondt de hadde det.
Der de nærmet seg bunnen på nivå 2, og verre skulle det bli.
De hadde brukt masse penger, men det var ingen plan.
Bare mange nye managerer, og stadig nye spillere.
Ett år senere hadde de 50 A lagspillere.

Jeg begynner å skjønne de gutta på Main Stand og på Kippax på Maine Road nå.
Whats going on?

Vi øser ut penger på spillere.
Penger vi må låne, kassakreditt.
Men det ser verre ut enn på lenge nå.
Er det noe som skjer bak kulissene?
Intern uro?
Hva er det som er feil?
Hvor trykker skoen?
Whats going on?
post liked by: Pancho P, Pwint, RedTrafford, Jan Erik, messilingard, Can2, Rød Pølse, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2592
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13436
Liker mottatt: 8668

Pent sagt, @Can2. Eg trur kanskje ikkje eg hadde dumma meg spesielt ut på bana heller samanlikna med ein del av dei som var i aksjon i kveld😅
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Jan Erik, Blodfink, Pwint, Rød Pølse, Can2, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

selje wrote: 03 Oct 2023, 23:19 [...]
Så og si alle kjøpene hans har vært katastrofe. Antony, Onana, Malacia, Mount, Amrabat - en gjeng middelmådige spillere til overpris. Og ja, man kan skylde på skader, men gud bedre så elendig dekning vi har i stallen.
Ja, selv om jeg ikke er der at jeg har gitt de opp helt enda, så bekymrer endel av de signeringene meg veldig.

For vi har jo sett hvor mye vi sliter / har slitt med å få solgt unna spillere. Eksempelvis: Van de Beek, Bailly, Pereira, Jones, Maguire, Tuanzebe, Telles, osv.

Samtidig så er to av de beste signeringene under Ten Hag, Eriksen og Casemiro, i siste del av karrieren sin.

Dermed er det ikke bare bomkjøpene vi må erstatte, men også de gode...

Når Glazers i tillegg tar ut utbytte, og har satt en kunstig grense på 3 nye førstelagsspillere inn per sesong. Ja, da skal det ikke mye bom i overgangsvinduene som skal til før en må se mer enn en sesong inn i fremtiden for å ha noe håp om at ting skal bli bedre.
post liked by: Pwint, Pancho P, Pink Final, Rød Pølse, Buchan
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

messilingard wrote: 03 Oct 2023, 23:18 Hvis vi skal ta dette til filmverdenen så er det så fantastisk jævlig at åpningsscenen i Saving Private Ryan blir mest treffende, helt konkret så tenker jeg på han fyren som går rundt og leter etter armen sin.
Det er sånne kommentarer jeg lever for og mye av grunnen til at jeg er med her inne :hah: :hah: :hah:
Og ja, den traff spikeren på hodet!
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pancho P, Pwint, Pink Final, Jan Erik, messilingard, Rød Pølse, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7566
Liker mottatt: 4336

Nå kjenner jeg at likegyldighet tar meg snart.
Men en ting er sikkert, det er befriende at vi har endelig har fått en moderne keeper.
post liked by: Pancho P, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse

Deleted User 402

I kveld skulle vi egentlig hyllet Højlund.
Dæven for en spiller vi har der. 20 år gammel, uredd og full av hjerte og kvalitet.
Han fortjente bedre i kveld.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Rød Pølse, MektigeTHOR, Jan Erik, Schmeichel, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Ja, trist for den kommende stjernen. Hvor lenge får vi beholde ham?...

Støtter børsen til United.no, var ganske lik min egen.

Højlund, Eriksen og Garnacho får bedre enn stryk, resten var rævva.
post liked by: Schmeichel, Buchan
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Eriksen:

- Det er selvfølgelig en stor skuffelse å tape denne kampen. Det er veldig stille i garderoben. Vi kastet det bort.

Dansken mener at det kun er deres egen feil at de er i den situasjonen som de er i.

- Vi spiller bra og har noen gode perioder offensivt, men så slipper vi dem inn i kampen like etter på begge gangene vi scorer. Det er noe vi må rette opp i.

- Sjansene deres kommer etter at vi gjør feil. Om vi unngår å gjøre disse feilene så slipper vi ikke inn disse målene.

- Vi er ikke skarpe nok og tar ikke de riktige avgjørelsene. Ting går ikke vår vei for øyeblikket.

Med tapet så er United sist i gruppe A med null poeng. Eriksen ser likevel fremover og har troa på at laget skal ta seg videre fra gruppespillet.

- Det er heldigvis tidlig i konkurransen og vi har muligheter til å ta inn det tapte. Vi må vinne de resterende kampene for å ha en mulighet til å gå videre og det er målet vårt.

Højlund:

- Jeg er glad og ulykkelig på samme tid. Dette handler ikke om meg, det handler om å ta tre poeng og akkurat nå er vi ikke gode nok.

- Vi er nødt til å ta tak i det at vi slipper inn mål etter vi scorer selv. Det har skjedd i flere kamper nå. Det er en tøff periode, men vi må stå sammen. Det er den eneste måten vi kan komme ut av det på.

Spissen blir selvsagt også spurt om de to målene, og svaret bærer bud om at vi kan glede oss til fortsettelsen med denne unge dansken som Uniteds spydspiss.

- Man må være på riktig sted til riktig tid. Jeg prøver alltid å være i gode posisjoner. Jeg ble hentet hit for å score mål, så jeg er glad for at jeg klarte å score to i dag.

Og om soloraidet er noe vi kan få se mer av;

- Det var et utrolig mål, et signaturmål om du vil. Et Rasmus-mål.
LUHG!
Post Reply