[PL] Manchester United - Crystal Palace

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4494
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2943
Liker mottatt: 9742

Manchester United vs Crystal Palace
Premier
Old Trafford
Lørdag 30. september 2023 kl 16.00
Dommer: Chris Kavanagh


Innbyrdes stats

Kamper spilt 64
United 41
Uavgjort 13
Palace 10

Turnering
Liga 32-11-9
FA cup 3-2-0
Liga cup 6-0-1

Siste fem
LC 2023: Manchester United 3 - 0 Crystal Palace (Garnacho, Casemiro, Anthony Martial)
PL 2023: Manchester United 2 - 1 Crystal Palace (Bruno Fernandes, Marcus Rashford)
Pl 2023: Crystal Palace 1 - 1 Manchester United (Bruno Fernandes)
PL 2021: Crystal Palace 1 - 0 Manchester United
PL 2021: Manchester United 1 - 0 Crystal Palace (Fred)


Skader
Aaron Wan-Bissaka, Luke Shaw, Tyrell Malacia, Amad Diallo, Kobbie Mainoo, Sergio Reguilón (?), Lisandro Martinez (?)

Utilgjengelige
Antony, Jadon Sancho
Ny match og nye muligheter. Regner med at det blir en del rulleringer fra laget som hadde stålkontroll mot Palace på tirsdags kveld. Skadelisten begynner også å se bedre ut, noe som er gode nyheter.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

messilingard wrote: 27 Sep 2023, 23:16
Får jeg viljen min så stiller vi slikt: Onana; Dalot-Varane-Lindelöf-Regulion; Casemiro-Amrabat; Mount-Bruno-Garnacho; Højlund
messilingard wrote: 27 Sep 2023, 23:16 Når det kommer til Rashford så stiller jeg helt annerledes. Han har etter min mening direkte spilt seg ut av laget. Ting butter i mot for øyeblikket og han tar dårlige valg, jobber for lite og ser generelt miserabel ut. Da er jeg ikke i tvil om at Garnacho er et soleklart bedre alternativ.


Siterer deler av innlegget ditt fra Hannibal-tråden og inn i kamptråden så vi ikke går for off-topic der.

Blir absolutt ikke misfornøyd med et slikt lag som dette. Jeg er egentlig ganske spent og positiv uansett hva vi starter med, så lenge vi helst ikke starter med McTominay og Eriksen. Ser heller ingen grunn til at noen av dem skulle starte, med mindre vi plutselig får et lass med skader på trening. Det er jo også flotte spillere å ha på benken, hvertfall i teorien.
Rashford/Garnacho er egentlig nesten to sider av samme sak for min del. Totalt sett synes jeg begge har skuffet til nå i sesongen, selv om Garnacho var ganske god sist. Virker som om begge er bedre når de blir byttet innpå, så det er bra at de har hard konkurranse der.

Ser fort for meg at Rashford fort kan starte kampen på lørdag med en slags "advarsel" i mangel på et bedre ord. At nå spilte Garnacho en veldig god kamp mot Palace, og dermed må Rashford yte bedre for å ikke miste plassen til Garnacho.
Det er hvertfall slik jeg ønsker at det skal være, og sånn jeg mener det bør være. Alternativt at Garnacho rett og slett starter pga Rashfords noe dårlige form. Konkurranse er viktig, og god opptreden og innsats må belønnes. Og at Garnacho får samme beskjed, at "fortsetter du sånn så er du snart foran Rashford i køen".
Ingen kan ha klippekort for Manchester United.

Hvem som blir prioritert av Hannibal, Pellistri og for eksempel Mount er ikke så viktig for meg, er positiv til dette laguttaket uansett, så lenge Bruno starter som du er inne på. Der stoler jeg på at Ten Hag har en fornuftig tanke/plan i forhold til hvilke spillere vi forventer å møte. Men personlig vil jeg nok helst se Mount blant de 3 øvrige jeg nevnte.
Så van de Beek ble nevnt av @10Hag , men han mener jeg fortsatt har lite kamptrening og fortsatt har litt å bevise før han kan starte en slik kamp. Selv om det også er en type spiller jeg på papiret liker, og ønsker skal lykkes. Han må gjerne komme innpå utover kampen om kampbildet passer seg slik.

Om det blir Reguilon eller Amrabat på venstreback er også begge gode alternativer synes jeg, selv om jeg definitivt er mest lysten på å se Amrabat fra start på midtbanen i sin foretrukne posisjon. I tillegg til at Reguilon har vært ganske god på backen uansett, så bedre å få trykket inn de antatt beste spillerne i én formasjon, forutsatt at han er frisk igjen. Men greit å vite at man har slike alternativer i bakhånd til neste gang man evt får en skadekrise.
Av de som er ute nå føler jeg faktisk ikke vi har noen spillere som er sårt savnet, i forhold til hvordan laget spiller. Det er nesten så jeg tror denne tvungne utskiftningen kan ha vært veldig sunt for troppen, og skapt litt mer reell konkurranse. En konkurranse jeg synes Ten Hag har vært for dårlig til å oppmuntre til, sånn det fremstår fra utsiden.

Joda, såklart er det fint å ha spillere som Antony, Shaw og Wan-Bissaka friske og raske, men jeg synes nå ikke stedfortrederne har vært merkbart mye dårligere, kanskje tvert imot. Blir spennende å se når (hvis* med Antony) de kommer tilbake. Samme med Mainoo som jeg er utrolig spent på.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag, Ryder, Can2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4494
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2943
Liker mottatt: 9742

Schmeichel wrote: 28 Sep 2023, 18:49 Hvem som blir prioritert av Hannibal, Pellistri og for eksempel Mount er ikke så viktig for meg
Er i utgangspunktet litt enig, men tenker at det er greit å få Mount i gang. Ser han gjerne i en mer offensiv rolle enn ved siden av Casemiro så den "ledige" høyrekanten tenker jeg at kan passe bra. Et alternativ er selvsagt at Amrabat flyttes ned på venstrebacken, men jeg vurderer at det er bedre å beholde han sentralt.

Angående Rashford vs Garnacho så er det ikke tvil om hvem som på papiret er den beste spilleren. Problemet er at Garnacho så betraktelig mer motivert nå på tirsdag enn hva Rashford har gjort hele sesongen. Jeg tror dog at Rashford spiller, men jeg håper uten tvil på Garnacho.
post liked by: RedTrafford, Schmeichel, Rød Pølse, Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4841
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2738
Liker mottatt: 11224

Selv om heller ikke jeg har vært fornøyd med hvordan Rashford har framstått så langt denne sesongen, er det i ferd med å bygges et litt urettferdig narrativ rundt ham, synes jeg.

Nå er det Rashford sin tur å bli tatt i sosiale medier, nå er han plutselig et problem for laget, fryktelig lat og uhelbredelig egoist. Det er vel i beste fall en sannhet med modifikasjoner. Scoret et nydelig mål mot Arsenal og kunne på en normal dag hatt ett eller to mot Brighton. Det sitter ikke helt med ball, men tross alt noen hakk bedre enn i den katastrofale 21/22-sesongen.

Rashford har hatt noen svake kamper i innledningen, men det er han sannelig ikke alene om. Casemiro har hatt én god kamp, Mount har hatt én god omgang, Onana har dummet seg ut, Martinez har vært en skygge av seg selv, Bruno har slitt, Eriksen ser ferdig ut, osv osv. Likevel får Rashford mye av skylda hos mange. Til tross for en god kamp sist, glemmer mange at Garnacho så direkte svak ut i de første kampene. Det er mye "recency bias" ute og går, og mange legger i overkant mye vekt på kampen mot en oppsiktsvekkende svak og giddaløs motstander på tirsdag.

Viktig også å huske at Garnacho fortsatt bare er 19 år, og må matches med omhu. I den siste Athletic-podcasten sier Andy Mitten at han har hørt at Garnacho er en type som må holdes i ørene. Dette er nok ETH veldig klar over, tipper det er derfor han hele tiden sørger for å påpeke at Garnacho fortsatt ikke presterer bra nok, jevnt over. Arrogansen og selvtilliten som gir gode resultater på banen må kanaliseres på smart og riktig måte, ellers er det mange eksempler på at det kan gå utforbakke. Tror det er sunt for Garnachos utvikling, ikke minst mentalt, at han må finne seg i å være utfordrer en stund til.

MEN: Skal Rashford fortsette som førstevalg, er han nødt til å ta ansvar også uten ball, hvis ikke faller hele strukturen sammen. Det er ufravikelig, og regner med ETH gjør det klart for ham. Det jeg ikke liker med Rashford - og det har vedvart en stund, også i den gode fjorårssesongen - er at han virker humørløs og mentalt flat på banen. Vanligvis ingen fan av kroppsspråk-analyser, men lenge siden jeg har sett ham smile. Henger sammen med den "finger mot tinningen"-feiringen også, er ikke fan av sånne kontrollerte feiringer der man liksom ikke skal vise spontan glede. Bare en detalj, men savner "gladgutten" litt.

Håper og tror Rashford starter, så får det bli opp til ham å bevise at han tar både ansvaret og konkurransen fra Garnacho på alvor.
post liked by: Rød Pølse, Schmeichel, Pink Final, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14857
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24082
Liker mottatt: 20094

Mye av fokuset på Rashford skyldes kanskje at han vel skal være den ubestridte stjerna i United, han intervjues av mediehus, podcaster, mottar priser, har sitt sosiale engasjement osv.
Men som supporter er jeg mer opptatt av hva han gjør på banen, der virker han energiløs og uten flyt. Som nevnes ser det veldig flatt ut.

Jeg forstår at kritikken kommer, at han er lat og litt for egoistisk, fordi det er slik han spiller for tiden.
Nevnte tidligere i forumet at Rod Thornley snakket om Rashford i UNO, han kjenner ikke igjen spilleren. Fra happy og ivrig, til flat og oppgitt. Som Thornley vel nevnte, "Marcus må bare kutte ut å slå oppgitt ut med armene, og begynne å score mål igjen, noe alle vet han kan". (eller noe i den duren). Samtidig var han altså bekymret for Rashfords humør.

Jeg tror han starter siden han var ubenyttet reserve på tirsdag. Det er helt greit det, så bare håper jeg å se en glad fotballspiller. Jeg er også litt bekymra for livsstilen hans, ikke at det er over stokk og stein, men det blir en del bling bling etc. Det bør ikke ha noe å si, men en spiller som Pogba har jo virkelig vært et medietryne med vekslende hell og total nedtur på banen. Rashford er ikke der, og det blir vel aldri sånn heller. Men jeg har litt bekymringer uansett.

Ellers håper jeg Reguilón er klar, selv om systemet på tirsdag fungerte bra, så får Amrabat starte på midten som flere ønsker.

Martial må vel vike for Højlund.

Mulig lag blir vel
Onana,
Dalot, Varane, Lindel¨øf, Reguilón
Casemiro Amrabat
Bruno Mount Rashford
Højlund
post liked by: 10Hag, Ryder, Can2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4841
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2738
Liker mottatt: 11224

Ser på tippekonkurransen at de fleste tror Lindelöf starter. Men har på følelsen av at det blir Maguire, som på tirsdag.

Har sett det påpekt flere steder at Maguire spiller betraktelig bedre og har mye bedre stats som venstre midtstopper, noe han sjelden har fått spille under ETH. Det ligger noe der, Maguire virker mye mer ukomfortabel både med og uten ball når han ligger til høyre.

Varane/Martinez er fortsatt vårt foretrukne stopperpar. Men dersom Martinez er ute, håper jeg vi får se Varane/Maguire - mens jeg har mer tro på Lindelöf/Martinez i de kampene Varane er ute.
post liked by: red, Blodfink, 10Hag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14857
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24082
Liker mottatt: 20094

Artig du nevner det @Ryder , tenker fælt på Maguire her i gården også. Det er bare det at om jeg setter han på laget i konkurransen, så sitter han på benken :ghost:
post liked by: 10Hag, Ryder, Schmeichel
LUHG!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Du er også litt som meg der @Blodfink, at du tenker at dine valg her i sfæren påvirker avgjørelser langt bortenfor din kontroll? :hah: :hah:
post liked by: 10Hag, Blodfink, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4841
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2738
Liker mottatt: 11224

Reguilon ute med skade, meldes det - kanskje helt til landslagspausen... :/

Jaja, da blir det Amraback.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4494
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2943
Liker mottatt: 9742



Lisandro Martinez er også ute for en lengre periode. Begynner å bli virkelig tynt bakover, spesielt på backplass.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Noen mulighet for at vi kjører en treback da? Men litt usikker på hvem som evt skulle vært venstre vingback da både Shaw og Malacia er ute. Så kanskje ikke så sannsynlig, men ville jo overrasket Palace litt. Samtidig litt vel defensivt på OT.

Edit: mulig vi ikke trenger det om vi har både Casemiro og Amrabat sentral?
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14704
Liker mottatt: 9611

EtH mener at kampprogrammet er for tett og at spillerne ikke tåler det. Burde han ikke rotert mer da? 🤔 Syns han kunne tatt litt mer sjanser på ungdommen i ny og ne.
post liked by: Blodfink, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14857
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24082
Liker mottatt: 20094

Han rullerer jo, og nå begynner ungdommen å få sjansen @Pwint
post liked by: Pwint, Pink Final, Rød Pølse, Can2
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2301
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10623
Liker mottatt: 9426

Med Reguilon ute så øker vel sjansen betraktelig for at Hannibal starter sin tredje kamp på rad. Det kan jo vise seg å være en "blessing in disguise". En spiller som løper mye begge veier, som ikke bruker mellomlegg i duellene og som gjør de rundt seg bedre. Skal ikke legge skjul på at jeg er veldig svak for Hannibal som spillertype og jeg mener at han har vært helt avgjørende for utfallet av de to siste kampene.

Håper vi fortsetter der vi slapp på tirsdag, bare med en enda litt skarpere 11'er fra start 💪
post liked by: Pink Final, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2657
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8561
Liker mottatt: 8807

Det ble dette laget...

Onana

Dalot
Varane
Lindelöf
Amrabat

Casemiro
Mount

Pellistri
Fernandes
Rashford

Højlund

Det klikker for meg angående konkurransen....satt bokstavelig talt og vekslet mellom Hannibal og Pellistri. Valgte som vanlig feil...🤣
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pwint, Belfastboy
Post Reply