[PL] Manchester United - Crystal Palace

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2507
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7771
Liker mottatt: 8168

Denne kampen føles som et slags veiskille. Etter to greie resultater, skulle vi endelig finne litt fotfeste. Men det er som om det ikke henger sammen. Vi er ikke et lag. Vi har våre skadeproblemer, men det er vel bare Shaw, Martinez og Antony som mangler fra fullt lag? De fleste spillerne i dag hadde også fri tirsdag. Vet ikke om det er for mange store navn, for mange mette spillere, for dårlige treninger/trener, eller om det rett og slett er bare tid som må til så kommer dette seg? Eller er det så mye bråk og uro generelt i klubben nå at dette ikke kommer til å ordne seg før de fleste av disse spillerne, treneren og ikke minst eiere/ledere er borte? Akkurat nå virker det bare flatt og dødt. Så Villa slå Brighton 6-1 før i dag, tror ikke vi hadde vært kapable til det om motstander rullet seg rundt på rygg, logret med halen og åpnet bena...
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Vi har ikke kombinasjonsspill som går over mer enn tre trekk, og det ser ut som det mangler flere spillere som skulle beherske ETH-spill...United fortsetter å kjøpe spillere, men de passer bare ikke inn. Det er for mange som liker å ha ballen og som beholder den litt for lenge...jeg ser fortsatt nesten ikke fremgang i det hele tatt....noen som vet om det er ETH menn som finner spillere?
post liked by: Pink Final

Deleted User 744

Dømmingen var ikke bra, men laget spiller ikke bra. Og hvorfor gjør man ikke taktiske bytter når det ikke fungerer?
Vi hadde mye ball og i grunnen full kontroll, men klarer og tape kampen. Og det jeg er mest skuffet over er hvor lite vi skaper når vi styrer kampen hele tiden.
post liked by: Pink Final, Pwint, M.r. Brownstone, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Skulle gjerne sett Hannibal også i denne kampen. Han er langt fra en ferdig spiller, men likte veldig godt det han tilførte midtbanen forrige kamp.

Synes forøvrig ikke det er bare bare å mangle 3 av 4 spillere fra vår beste forsvarsrekke sist sesong. Antony er også er stort savn, da Pellistri er fremdeles en god sesong unna senior Premier League nivå.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

@Pink Final
Hva er forskjellen på PL Organisasjonen kontra FA?
Er det to forskjellige organ med forskjellige oppgaver?
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7623
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27354
Liker mottatt: 17859

FA er jo det øverste organet i England @MektigeTHOR.
I gamle dager var The Football League (en egen org med velkjent adresse i Lancaster Gate for oss gamlinger) underlagt FA.
Det er PL i teorien også, men PL er så mektige, og tv selskapene som sponser dem bestemmer i realiteten når matchene går.
FA bestemmer ikke over ligaen lenger, kun FA cupen.
post liked by: Belfastboy, MektigeTHOR
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465



Er ikke meningen om å være veldig konspiratorisk her, men etter at Wolves ikke fikk straffe mot oss i første serierunde så virker det som om at dommerne er ute etter å ta oss for en feil de selv har begått. Den her er i alle fall "clear and obvious" og burde blitt blåst på.
post liked by: MektigeTHOR, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

@Pink Final

Så om jeg føler samt mener at det er ett regelverk for topp klubber i PL generelt, ett regelverk for andre PL klubber samt ett eget bare for United aka ABU - Anything But United så er det da PL organisasjonen samt dommerstanden jeg generelt tenker på da.

Jeg har alltid følt at United dømmes hardere enn andre klubber samt at de blir jaget i media nå også i sosiale eller retteresagt usosialemedia hardere enn noen annen klubb i PL eller i verden generelt.

Jeg har tenkt i åresvis at denne heksejakten generelt utføres innad i FA. Du trenger ikke å dele mitt syn men ifølge det du mener så blir det jo mer rett å nevne PL samt dommerorganisasjonen da eller?
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Nok en grusom opptreden.

Vi er enda ikke i oktober og kan allerede fastslå at det ikke blir topp 4 i år. (er det forresten slik at også 5. plassen får CL-fotball neste sesong)
Men slik vi holder på er det bare å glemme 5. og 6. plass også, for det er vi rett og slett ikke gode nok til.

Nå er vi selvfølgelig (og som vanlig) veldig uheldig med skader. Venstresiden vår i forsvaret er borte vekk og selvfølgelig lider hele laget av dette. Martinez og Shaw er to av de aller beste spillerne i troppen. Det merkes godt når bare 1 av de er ute med skade..
Reguilon og Malacia er kanskje begrenset, men de er begge bedre enn Amrabat som midtstopper. Jeg er i utgangspunktet positiv til dette spillerkjøpet, men han må ikke spille venstreback igjen. Det MÅ da finnes andre løsninger. Og da hjelper det ikke å skylde på Rashford, for Amrabat hadde flere svake involveringer i dagens match.

Og ikke hjelper det at Sancho er ute i kulden (sikkert med god grunn) og at Antony har vært utilgjengelig en stund. Det er klart at det hadde hjulpet litt om disse hadde vært tilgjengelig. Spesielt Antony.

Rashford trenger litt hvile. Han må nesten gå i seg selv og tenke om han ønsker å spille for klubben, eller ikke. Det han har levert så langt denne sesongen har rett og slett vært langt ifra godt nok. På benken sitter det en sulten argentiner som fortjener å spille mer og forhåpentligvis får han starte på tirsdag mot Galatasaray. Garnacho er som regel frisk når han kommer inn fra benk, men ikke fullt så god når han starter kamper, litt sånn som Pellistri på motsatt side. Men jeg ønsker å se Garnacho fra start på tirsdag og neste helg mot Brentford, for det kan umulig bli dårligere.

Skal ikke ta diskusjonen om ten Hag i kamptråden, men det er lett å føle med han siden vi mangler flere sentrale spillere.. og fordi spillere som leverte bra forrige sesong rett og slett ikke er til å kjenne igjen per dags dato.
post liked by: Rød Pølse, messilingard
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7623
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27354
Liker mottatt: 17859

@MektigeTHOR.
Tror mange av oss United fans føler på ABU hos de styrende fotball myndigheter.
Om det er høyeste organ FA, eller om det er hos det stadig mektigere PL.

Mitt poeng er at vi ofte gir FA skylden når vi straffes.
Men det er ikke alltid dem.
Noen ganger er det PL organisasjonen.

Både PL og EFL (English Football League) er selvstendige organisasjoner underlagt FA.
I PL’s tilfelle sitter klubbene som for tiden spiller i PL, samt FA på aksjene.
Med opprettelsen av PL sikret den nye ligaen seg mer makt ifht FA.
Det var vel noe av hele idéen med å opprette PL i 1992?

Nå for tiden, med Super liga planer - leker de største klubbene i Europa med tanken om å frigjøre seg fullstendig fra både FA og UEFA.

Men nå skriver jeg meg langt ut på viddene ifht at dette er kamptråden v Crystal Palace.
Poenget er at vi nok ofte får strengere straffer, og blir dømt annerledes enn andre - men det er ikke nødvendigvis FA som står bak.
Like ofte er det PL.

Ps! Jeg skrev over her at The Football League holdt til i 16 Lancaster gate i gamle dager.
Der husket jeg feil.
Det var FA som hadde adresse 16 Lancaster gate, London.
The Football League hadde den ikoniske adressen Sandown Hotel, Clifton Drive, Lytham St.Anne’s.

Lancaster gate var adr til FA, Lytham St.Anne’s var adr til The Football League.

I dag har FA flyttet til Wembley, PL holder også til i London, mens EFL holder fremdeles til i Lancashire, nå i Preston.
Den opprinnelige fotballigaen har alltid hatt tilholdssted i Lancashire, fotballens høyborg.

Pps! I 1956 da Matt Busby tok United som første engelske klubb ut i Europa, fikk han med seg FA på idéen.
Sir Stanley Rous i FA støttet Busby, mens Alan Hardaker i The Football League motarbeidet ham.
Noen ganger leser man at det var FA som ville nekte United og Busby i 1956, selv fra noen av journalistene på United.no.
Historieløst, og et kjent eksempel på at FA får skylden uansett.
Man skiller ikke på de ulike organisasjonene, bare tar alle under en kam og kaller det FA.
post liked by: Jan Erik, MektigeTHOR, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Beklager til alle at dette sklei litt ut ja, 😅 men Takk for oppklaring.

Jeg hadde faktisk noe av dette lagret langt baki arkivet lengst bak i skallen men skal nå lese meg opp igjen så jeg i fremtiden oftere bruker PL organet kontra FA.

👍🏻 Jeg liker å ha rett om jeg skal peke finger ett sted så tar med meg dette videre. La oss nå inderlig håpe at United begynner å vinne i PL igjen samt at de slår Galatasaray før den tid.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7623
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27354
Liker mottatt: 17859

Er jo ikke voldsomt viktig heller @MektigeTHOR.
Men jeg ble oppmerksom på det i sin tid da jeg leste om flyulykken.
At FA støttet Busby, The Football League motarbeidet ham.
Men flere steder står det at FA ville nekte United å delta i E cupen.
Det er helt feil.
Synes det er så bra med journalister som Mitten, Valen, Olsen - folk som har fakta rett.
De skriver alltid etterrettelig,

Alt dette fikk meg i dag til å lese meg opp på The Football League’s historie.
Og derfor vil jeg lage en tråd om Preston North End.
Sammenhengen kommer fram i den tråden.

Ja vi håper på et fin match mot Galatasaray.
post liked by: MektigeTHOR, Pancho P, messilingard
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

I tillegg til skadene så er det største enkeltproblemet på banen at vår fremste målscorer er helt ute av form. Og da blir det for tynt med en fersk Højlund (som jeg må si jeg ser positive tegn på så langt) og et par tenåringer på kantene.

Synes United har vært nokså okay spillemessig, mellom boksene, i de fleste kampene denne sesongen - den klart verste av dem var faktisk seieren over Wolves i åpningsrunden. Men når Onana gjør de tabbene han har gjort i starten og man har utestengt en håndfull angrepsspillere av ulike årsaker, så går det som det går - det er i endene av banen at kampene avgjøres.

Tviler litt på at dette snur uten at Rashford finner formen. United er ufattelig avhengig av han lengst fremme, selv ikke Bruno kan endre på det i det lange løp.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse
Post Reply