Forsvunnet bruker

Alt som ikke passer andre steder.
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg vet ikke om dette generelt kanskje er en "u-ting" fra min side å gjøre, å etterspørre slettede brukere da som du @messilingard her nevner at de evt ikke er her til å forsvare seg også videre.
Men folk kan jo gå bort, havne i ulike kjipe livssituasjoner også videre. Mens andre kanskje bare blir utestengt og glemt av, så kan det jo uansett være hyggelig med en påminnelse om at man er savnet, også eventuelt de som har forlatt forumet i ulike frustrasjoner.

Var bare at jeg tenkte over i innboksen at et par pm-er bare sto uten avsender/slettet bruker, også måtte jeg tenke meg litt om for å huske hvem jeg hadde snakket med.
Så håper jeg ikke at jeg forulempet "identiteten" din @10Hag på noen måte eller at du følte deg presset til å erkjenne de faktiske forhold her :hah:
Hvis så, så beklager jeg det! Er selv ganske liberalistisk i forhold til internettidentitet og at alle fortjener å ha den identiteten og anonymiteten de selv ønsker. Er forsvinnende lite opptatt av hvem og hva som sier noe, mer opptatt av idéen i det som kommuniseres. Da en idé er like god eller like dårlig helt uavhengig av hvem som fremmer den mener jeg.

Var vel først og fremst i diskusjonen ang. Onana jeg hadde Gbailey litt i tankene, mtp at du selv hadde vært keeper om jeg husker korrekt? Og var derfor litt nysgjerrig på hva han mente om den nye keepersigneringen. Så er det jo litt gøy at du var her hele tiden, men jeg er nok ikke så aktiv at jeg tenker over hvem som skriver hva og kan være samme person også videre, hehe. Ikke oppmerksom nok heller for den del!

Så får du ta med deg det som et kompliment at bidragene dine var savnet fra min side, og at jeg logisk nok har tenkt ca det samme om 10hag som jeg har tenkt om Gbailey; at her er det noen med dybde, fotballfaglig kunnskap og mange gode refleksjoner, om enn kanskje ikke alltid enig. Så håper jeg du blir her for godt denne gangen da. Tror samtlige her inne ønsker medforumister som drar i gang både litt uenighet og motargumenter, veldig kjedelig om alle skal være enige, da blir det jo ingenting å diskutere!
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Ryder, 10Hag, messilingard, Blodfink, Can2
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@Schmeichel: På ingen måte noen forulemping, selv om jeg og deler dine tanker om liberalisme på nettet. Tar det som et kompliment at jeg var savnet, og er glad for å være tilbake. Diskusjonene og de ulike meningene her inne beriker supporterhverdagen.

Jeg deler og dine tanker om Onana. I utgangspunktet syntes jeg Costa virket som det mer balanserte valget, men var og positiv til Onana. Og slik jeg ser det nå tror jeg han vil på sikt være en katalysator for en positiv endring i spillestil. Det føles rart å si, men har begynt å innse at skuddstopping ikke lenger er det som vektlegges mest av de fleste toppmanagerne lenger, og det er forståelig. Jason Steele i Brighton og Ederson i City er langt fra de beste skuddstopperne, men de er samtidig blant de viktigste spillerne for sine lag.

Alisson er en av få keepere jeg anser som mer eller mindre komplett i dagens fotball. Han har alt som gjør en moderne keeper god, samt de tradisjonelle skuddstopperferdighetene fra øverste hylle. Men selv han er ikke perfekt, med sin årlige tabbekvote.

DDG var aldri min favorittkeeper, utelukkende basert på det jeg oppfattet som et for snevert og spesialisert ferdighetsregister som begrenset seg mest til skuddstopping. Men det er bare en subjektiv vurdering av hva som er viktig, og ikke noen form for fasit. Jeg er overbevist om at De Gea kan gjøre en god jobb i en klubb som passer hans ferdigheter. Men samtidig klarte jeg aldri å laste han for mye for tabber, da jeg har til gode å se en keeper som ikke gjør tabber. Så på samme måte klarer jeg fint å se forbi Onana sine tabber. Det viktigste er å unngå tabber i de store kampene, og gjerne unngå tabber som avgjør matcher.

Synes, som deg, at skuddstoppingen til Onana er bedre enn han får kreditt for. Og det han tilfører med føttene, samt som dirigent er verdensklasse. Hvis noe, så håper jeg han kan våge å bli enda mer proaktiv og aggressiv som sweeper og ballplukker i feltet. Men om keeperen vår skal stå høyere i banen, må vi først fikse midtbanen, som per nå er for spredd og gir for mye rom i mellomledd til bakre firer. Først når laget blir kompakt i lengderetning kan man pushe keeper opp, uten å gi for mye rom til motstander.

Onana sin redning én mot én mot Burnleys Bruun-Larsen synes jeg fortjener mer oppmerksomhet. Han ofrer liv og lemmer ved å kaste seg inn i kroppen og stopper en enorm målsjanse fra å bli realisert. Regnes ikke som et skudd på mål, men var allikevel en matchvinnerredning, slik vi ofte ser fra Alisson. Har stor sans for keepere som er uredd i dueller, og har evne til å hindre avslutninger før de i det hele tatt realiseres. Definisjonen på proaktivt keeperspill.

Se fra 0:55 her for den situasjonen jeg snakker om:


Så alt i alt; storfornøyd med Onana, og tror han vil bli enda og tryggere når vi som lag blir mer stabile.

Men tilbake til topic: Takk for varm velkomst fra alle!
Last edited by 10Hag on 26 Sep 2023, 12:52, edited 3 times in total.
post liked by: messilingard, Lorentzsen, Blodfink, Schmeichel, RedTrafford, Tringe
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

@Schmeichel

Tenker at det er helt fair å spørre. Var mer ment som om at i situasjoner hvor det har vært en konflikt at man kan utrykke seg litt nøytralt siden motparten ikke nødvendigvis er her for å forsvare seg. Og det tror jeg at de fleste er enige i. Ellers så er jeg enig i at det er fint at man har en arena hvor man kan diskutere dette anonymt.

Ellers så skal jeg hive meg på toget om at jeg også mistenkte @10Hag for å være en gammel kjenning. Når man leser et par hundre innlegg fra noen så kjenner man gjerne igjen skrivemåte og argumentasjon form. Jeg syntes det uansett er fint at du er tilbake, du kommer med med mye gode argumentasjon og poenger som er interessant å lese. Så syntes jeg også det er fint at du nevner dette med å ikke ta ting så personlig (selv om at jeg er skyldig i å både fyre meg opp og til tider være "noe krass"). Vi er her tross alt kun for å diskutere United og fotball!
post liked by: 10Hag, Blodfink, Pink Final, Cola2, Schmeichel, RedTrafford, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg tenkte litt på dette. Virker som om det er veldig mange som har forlatt forumet og kommet tilbake på et senere tidspunkt. Tror det er ganske vanlig, siden det er umulig at alle kan se alt fra alle sider og i et overordnet og helhetlig perspektiv, som igjen kan lede til nevnte frustrasjoner og at noe ikke blir oppfattet slik man selv tenker og mener det. Mens noen bare har veldig forskjellige syn på verden. En skal jo forsøke å formulere tankene sine til forståelig tekst som sjelden blir helt presise, og en annen skal tolke disse. Og så skal nestemann formulere tankene man har reagert på bakgrunn av noe som egentlig bare var subjektive tolkninger av hva noen andre har forsøkt å forklare.
Legg til at alle tolker litt forskjellig, samt ulike minner om hva som er blitt sagt tidligere og ikke, og man har et salig kaos og det er i det hele tatt litt imponerende at man stort sett er vennlige og har såpass flotte diskusjoner.

Så det er egentlig ikke så rart at det innimellom oppstår litt gnisninger også på et fanforum, nettopp fordi vi er fans av klubben og ulike spillere. Man er rett og slett glad i både klubben og spillerne, og disse er jo ekte og levende.

Så når vi da av og til angriper spillerne, som også er personer, så er jo veien kort til at noe oppfattes som et slags personangrep mot spillerne, hvertfall indirekte. Enda verre blir det hvis angrepet oppfattes ufortjent eller uriktig.
Samtidig så må man jo gå på person om man skal kritisere en spiller.
Og vi mennesker har lett for å forsvare hverandre.
Da tror jeg det kan være lett å føle at det er en faktisk venn eller bekjent av seg som blir angrepet og tar det personlig. Og blir litt krasse tilbake. Sånn sett viktig som flere har vært inne på tidligere at vi godtar at vi liker forskjellige spillere, men også forsøker å omtale spillerne med en viss respekt, og gir saklig og konstruktiv kritikk, og desto mer prøver å være litt runde i kantene med hverandre om noen tar det litt personlig. Det er jo litt forståelig det også.
I tillegg har vi et subjektivt filter vi ser alt gjennom. Jeg var ganske tidlig veldig positivt innstilt til f.eks Onana, så når han gjør en feil er det for meg bare et hendelig uhell. Mens noen som fra før av er skeptiske og negative, får bare en ekstra bekreftelse på at han ikke er god nok. (Og det interessante er jo at begge på en måte kan ha rett) Enda verre blir dette med spillere som gjør mye bra og mye dårlig. De som er negativt innstilt får mange bekreftelser på at de har rett, mens de som er positive også får mange bekreftelser på at de har rett. Da blir avstanden stor på om vedkommende er god eller dårlig. Legg på at dette kanskje er favorittspilleren, så blir det jo selvsagt veldig provoserende når noen kaller vedkommende elendig og vil hive han på huet og ræva ut også videre. Da er det lett å tenke at de i andre leiren er teite og dumme og alt mulig rart. Mens virkeligheten ofte er et sted midt i mellom.

Dette er ment helt generelt forresten i forhold til kommunikasjonen og tonen vi har med hverandre her, men stort sett synes jeg den er veldig bra og heldigvis milevis unna den nedlatende og giftige tonen som ofte var på kommentarfeltet på United.no. Får håpe den også bedrer seg når de kommer tilbake! Selv om jeg håper de satser litt mer på noe som hvertfall kan minne mer om et forum som dette.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og apropos den ene inngripen til Onana så har du et veldig godt poeng der @10Hag. Synes fyren virker veldig modig, og det er viktig å ha slike karakterer som ikke er redde for å gå i krigen! Håper inderlig at han faktisk er en slik type.
Tror også han kommer til å bli mer viktig på sikt, men akkurat nå trenger vi først og fremst resten av laget forbedrer seg for at vi skal nyte fruktene av det.
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Pink Final, Can2, Cola2, Tringe
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7613
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27272
Liker mottatt: 17798

Kort sagt tror jeg vi kommer langt med:
Respekt for hverandre
Respekt for Manchester United.
Respekt for spillerne våre.
Ikke blande inn politiske synspunkter i diskusjonene.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, 10Hag, Can2, Cola2, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 889
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7927
Liker mottatt: 2616

Mange kloke ord her, og hjertelig velkommen tilbake @10Hag !
Bra du er tilbake. Mye klokt er sagt her, -og gjenkjennelig. Jeg ser for øvrig at jeg skal bli værende som den jeg er nå; Can3 blir litt gærn't -ikke bare forlater jeg Cantona tilhørigheten, men det det er jo dumt å kantre når man vil ha skuta på rett kjøl. ;)
post liked by: 10Hag, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Cola2, RedTrafford, Rød Pølse
Kong Eric Cantona
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Can2 wrote: 26 Sep 2023, 22:51 . Jeg ser for øvrig at jeg skal bli værende som den jeg er nå; Can3 blir litt gærn't -
Godt skrevet.
Jeg slettet min gamle konto, Cola, grunnet en kommentar jeg tok veldig personlig.
Skal ikke dra dette videre opp, ferdig med det.
Men dette aliaset/brukernavn ble plutselig hva som ble brukt 4-5 år, etter at jeg brukte det, og det var en forkortelse som alle vet hva det er siktet til i dag. Alt sånne ting er jeg motstander mot.

Tilbake til at jeg fikk @RaoulDuke til å slette kontoen min, var jeg innom flere ganger daglig som gjest. Måtte jo lese historie fra @Pink Final
Der er historien om @Cola2 :D :D
Mindre hår sår i dag, siden håret gror dårlig etter hvert når man blir eldre. :-|
post liked by: Pink Final, RedTrafford, 10Hag, Can2, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7613
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27272
Liker mottatt: 17798

Hei Unitedforum!

Jeg avslutter min aktivitet her inne.
Har tenkt mye og lenge, så dette er ingen brå beslutning.
Sletter IKKE brukeren min, men stopper å bidra med tekst og slutter som moderator.

Det enkleste for meg hadde vært å bare forsvinne i det stille.
Men som så aktivt medlem jeg har vært, så vil jeg ikke bare forsvinne.
Derav denne posten.
Jeg ble et av de aller første forummedlemmene her.
Har skrevet nest flest poster samt postet flest tråder i skrivende stund.

Årsaken til at jeg velger å bli inaktiv har ingenting med lagets prestasjoner eller evt mangel på sådan å gjøre.
Har opplevd adskillig tyngre tider med Manchester United enn det vi har nå.

Grunnen er at gleden over forumet sakte men sikkert ble borte i løpet av høsten.
Der jeg før gledet meg til å bidra, gjorde undersøkelser, leste meg opp, og så fram til å poste innlegg.
Der er gleden til å bidra blitt borte, gløden har sloknet.

Kunne begrunnet mye i detalj, men nøyer meg med;
Min opplevelse er at sjargongen her inne har endret seg drastisk i løpet av høsten.
Spesielt senhøstes og nå i vinter.
Det har blitt veldig mye negativ omtale av et lite knippe av våre egne spillere.
Nærmest uansett prestasjon.
Jeg forstår ikke motivasjonen bak å gjenta å gjenta samme regla.
Og i kjølvannet av argumenteringen som oppstår blir det utrivelig stemning.
Beklager til dere alle for min del av det.
I veldig korte trekk er dette avsnittet hvorfor forum gleden min forsvant i løpet av høsten, og jeg blir inaktiv.
Gjentagende negativitet med påfølgende krangling.

Så vil jeg uttrykke at det var fantastisk da @RaoulDuke opprettet dette forumet sommeren 2018.
For supporterklubben har ikke hatt ordentlig forum på 10,5 år!
Det sagt, takk også til United dott no.
For at vi og jeg fikk klarsignal fra Dag L til å reklamere for forumet, lenke til forumet og sitere fra forumet i kommentar feltet deres gjennom flere år.

Det har vært lærerikt å delta her, mange imponerer med sin kunnskap og formidlingsevne 👌.
Mange har vist glimt i øyet, bydd på humor og underfundige setninger.
Det har vært morsomt, jeg har ledd mye 😅.
Unitedforum har gitt mange gode stunder.
Derav har jeg vært aktiv gjennom hele forumets historie, fram til nå.
Kamptråden mot Chelsea ble min siste.

Takk til dere som har giddet å lese mine lange avhandlinger av noen poster, mine flommer av ord.
Dette forumet har vært en velkommen arena for mitt nerdegen hva britisk fotball angår, og min konstante skrivekløe ✍️😅.

Forumet her drives som kjent på dugnad.
Forumet kan være stolte av at på 5,5 år er det kun én eneste match vi ikke har klart å opprette kamptråd til.
Spurs borte 13 januar 2019.
Så en ekstra takk til alle dere som har vært med å lage kamptråder.
Det er mye jobb som er gjort på dugnad.
Som Mod ser man mer av jobben bak å drive et forum.
Feks ved å få laget kamptråder med tre kamper i uka.
Når alle skribenter er i full jobb, kanskje har ekstra mye å gjøre på privaten og generelt har travle dager.

Så takk for meg da Unitedforum.
Ønsker dere og forumet det beste.

«We'll never die, we'll never die.
We'll never die, we'll never die.
We'll keep the red flag flying high.
'cause Man United will never die
»
post liked by: JørgenT, Rød Pølse, RedTrafford, Buchan, Pwint, Spirograf1, Ryder, messilingard, Belfastboy, Blodfink, red, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Som ein av dine første "disiplar" er jo dette eit lite slag i bakken, men som vaksen og reflektert person er jo dette noko du sjølv på alle måtar ønskjer så det er berre sånn det er. Kan så absolutt relatere meg til nokon av dei kjenslene og sjølv bidrar eg nok litt lite med tanke på kor mykje eg kanskje har lyst av og til. Det har jo både med både indre motivasjon, men ein vert fort litt forsiktig også...
Har alltid forsøkt å vere så positiv som mogleg, men det kjem jo litt negativitet og passivaggresive glosar frå meg også ein gong i blant, men ALDRI personleg mot folk her og heller ikkje spelarar. Om eg føler at nokon i troppen ikkje høyrer heime her er det alltid med eit ønskje om at dei skal prestere, og om ikkje finne seg ein klubb der dei kan blomstre og revitalisere karriæra, ikkje noko "bruk og kast" mentalitet. I og med at du trekk deg litt tilbake får i alle fall eg ei lita kjensle av at dei "onde kreftene" vann (som ein ville sagt i ei bok eller film), men kjensler er kjensler verken meir eller mindre.

Personleg må eg no takke for jobben, både som person og ansvarleg her inne og tidlegare united dott no. For ei enkel sjel som meg vert mykje av den infoen du og andre orakel kjem med nesten i meste laget då eg ikkje sjølv har alle referansane og opplevingane frå eit longt fotballinteressert liv, men det eg vil alltid ha stor respekt for dei som KAN sit fag og stor personleg respekt også for eg har ingenting anna enn eit positivt inntrykk.
@Pink Final Ingen over, sannsynlegvis ikkje ved sidan heller.

Håper dette ikkje er eit farvell, men kanskje eit "på gjensyn.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, Buchan, Pwint, Belfastboy

Deleted User 661

Et forum uten @Pink Final og @Pancho P er som å spise julegrøten uten sukker og kanel.
Takk for alt du har lært meg Pink.
Håper dette er et På Gjensyn og ikke et Farvel.
Håper kjærligheten til Manchester United er like stor som før. Uken som kommer blir spennende, tipper Ratcliffe blir presentert tidlig neste uke.
post liked by: Buchan, Pink Final, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, pixma, red
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9100
Liker mottatt: 8381

Dette var forferdelig kjedelige nyheter, @Pink Final. Som relativt fersk bruker her inne har jeg bare hatt gleden av å kunne nyte godt av din kunnskap om ALT som omhandler engelsk fotball og United i noen måneder. Det har vært en glede og en berikelse. Jeg kommer til å savne dine poster. Alt fra strålende historiefortelling og fantastiske kamptråder til din stemme i mer hverdagslige diskusjoner.

Forumet mister en av de viktigste og største bidragsyterne, og den soleklart mest kunnskapsrike når det kommer til Manchester Uniteds lange og rike historie. Den påstanden er jeg helt sikker på at ingen vil bestride.

Negativitet og jakten på syndebukker er ingen personlig favoritt. Selv om jeg synes det er jævlig synd at du har bestemt deg for å forlate forumet, kan jeg på mange måter forstå beslutningen. Håper likevel at din skrivekløe blir uutholdelig og at dette kun blir på gjensyn, og ikke farvel. Tusen takk for dine mange, kunnskapsrike og fantastisk gode bidrag!

PS! Nå blir det nesten litt vemodig når Tromsø sender Enga ned til Lyn og Mjøndalen i ettermiddag. Men bare nesten... Hvis det ikke sto om medaljer skulle jeg gjerne vært raus på en dag som denne 😆 Vi ser forhåpentligvis både deg og Vålerenga tilbake der dere egentlig hører hjemme om relativt kort tid🤞
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint, Buchan, Spirograf1, Belfastboy, pixma
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17266
Liker mottatt: 11024

Moderator og kamp tråd ansvarlig og greier, det var kjedelig å høre @Pink Final at du velger å trekke deg tilbake.

Husker jeg kalte deg United leksikon en gang, det leksikonet vil bli savnet, absolutt.
Ellers hiver jeg meg på resten over her.

Når det har gått en stund, så får vi håpe at det begynner å klø i fingrene og at du er tilbake igjen.
;)
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final, Buchan, JørgenT
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2933
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13598
Liker mottatt: 8744

Det var leit å høre @Pink Final. Håper du ombestemmer deg etter litt tid. Tusen takk for alle bidragene dine her inne. De har vært høyt verdsatt av meg i alle fall.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final, Buchan
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13408
Liker mottatt: 5122

Veldig trist lesing på en søndag formiddag.
At den jeg anser som "Mr. Unitedforum" forsvinner herfra hadde jeg ikke trodd, men jeg respekterer avgjørelsen din, og skjønner deg så alt for godt.

Nå i høst har flere forsvunnet mer eller mindre herfra, jeg har også vurdert det sterkt.
Det kan være ulike grunner til det, men jeg mistenker at det kan være noe med den negative stemningen som har fått utløp her den siste tiden med sterk fokus på enkeltspillere.
Til slutt så gidder ikke de som bidrar å være med på det lenger. Gleden ved å være her forsvinner gradvis.
Det har på en måte blitt et ekkokammer hvor man nå nesten forventer at det kommer oppgulp og gjentakelser daglig.

Håper og tror at med tiden så kommer @Pink Final tilbake.
Unner deg det beste og håper du får en fin førjulstid og jul når den tiden kommer.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Buchan
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Veldig synd at du velger å takke for deg @Pink Final.

Har merket det selv, en gradvis utvikling mot mer negativitet, sikkert også fra meg, kombinert med at andre gode bidragsytere har forsvunnet eller blitt mindre aktive.

Føler det på mange måter bare speiler hele tilstanden klubben er i. Til å være post-Fergie var stemningen i tiden under Ole veldig bra. Men så fra høsten 21/22, der kjøpet av Ronaldo gikk til h*****e, Ole forsvant ut, og Rangnick kom inn, koblet jeg selv helt ut. Forrige sesong var bra, men nå føles det nesten mer håpløst ut enn noen gang.

Håper vi nærmer oss et vendepunkt. Det at vi nå endelig får en ny (del)eier i Sir Ratcliffe, åpner i hvert fall for at det kan skje noe mer enn at vi bare bytter manager annet hvert år. Kanskje vil det føre til at det også blir bedre å diskutere/bidra her inne også.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final
Post Reply