[LC] Manchester United - Crystal Palace

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

Manchester United vs Crystal Palace
EFL Cup
Old Trafford
Tirsdag 26. september 2023 kl 21.00

Innbyrdes stats

Kamper spilt 63
United 40
Uavgjort 13
Palace 10

OPPDELT
Liga 32-11-9
FA cup 3-2-0
Liga cup 5-0-1

Siste fem
PL 2023: Manchester United 2 - 1 Crystal Palace (Bruno Fernandes, Marcus Rashford)
Pl 2023: Crystal Palace 1 - 1 Manchester United (Bruno Fernandes)
PL 2021: Crystal Palace 1 - 0 Manchester United
PL 2021: Manchester United 1 - 0 Crystal Palace (Fred)
PL 2021: Crystal Palace 0 - 0 Manchester United

Skader
Harry Maguire (?), Aaron Wan-Bissaka, Luke Shaw, Mason Mount (?), Tyrell Malacia, Amad Diallo, Kobbie Mainoo, Sergio Reguilón (?)

Utilgjengelige
Antony, Jadon Sancho
post liked by: Pink Final, RedTrafford, 10Hag, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14782
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23788
Liker mottatt: 19878

Endre masse på laget Erik, hører du!?
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Tringe, Schmeichel, Can2
LUHG!

Beta 2.0
Posts: 331
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 107
Liker mottatt: 840

Seks av de neste syv kampene er hjemmekamper. Det må være veldig sjeldent at noen klubb har et sånt kampprogram.
post liked by: Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4772
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2707
Liker mottatt: 11008

Blir interessant å se hvor mye rotasjon vi får her.

I fjor var det jo knapt en eneste utskiftning i cup-kampene - og tror fortsatt ETH i utgangspunktet ønsker å stille med sitt sterkeste mannskap i de aller fleste kamper. Men mye taler for rotasjon:

1. Vårt "sterkeste" lag har ikke vært så veldig sterkt. Gode argumenter for å hvile nøkkelspillere på bakgrunn av prestasjon alene.
2. Mange spillere på vei tilbake fra skade, og som trenger å komme i gang med sesongen.
3. Totalbelastningen i fjor var for høy på stammen i laget, noe som tilsynelatende har forplantet seg inn i denne sesongen. Alle skadene så langt understøtter dette, og tror ETH er pent nødt til å rotere mer denne sesongen.

Motsatt finnes det argumenter for å fortsette med samme lag også:

1. Med tanke på den svake ligastarten, ønsker neppe ETH å gi blaffen i cupene og sjansene for trofé der. Også svært viktig å bygge seiersmomentum etter så mange tap.
2. Vi prøver hardt å "øve inn" en spillestil. Jo flere endringer fra kamp til kamp, jo lengre tid tar det å bygge relasjoner og mønstre.


Personlig håper jeg først og fremst vi starter med de som nå er skadefrie og trenger minutter i beina - Varane, Amrabat og Mount.
Garnacho fortjener en start, så kan Rashford og kanskje også Bruno få hvile. Sistnevnte gjorde mye bra sist, men virket sliten og frustrert. Litt mer usikker på Casemiro, fortjener på mange vis en kamp eller to på benken, samtidig er han en "slow starter" som trenger å spille for å bli bedre. Ønsker jo egentlig ikke å spille med Martial, men tør vi å starte med Højlund i kamp etter kamp? Blir det cuprotasjon på keeperplassen i år?
Last edited by Ryder on 25 Sep 2023, 15:48, edited 1 time in total.
post liked by: red, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1536
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2300
Liker mottatt: 4177

Tror det blir rotasjon på keeperplass ja. Landslagssjefen til Kamerun har sagt at de kommer til å kalle Onana inn til afrikamesterskapet i januar/februar.

Dermed kan vi potensielt måtte klare oss uten han i hele 7 kamper på nyåret:
  • 4 PL kamper (Tottenham, Wolves, West Ham, Aston Villa)
  • Fjerde runde i FA-cupen
  • Første og andre SF i Ligacupen
Tipper derfor at Ten Hag ser viktigheten i å gi spilletid til Bayındır også før den perioden.
post liked by: Ryder, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4061
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17820
Liker mottatt: 11500

I forhold til tippe konken var jeg veldig usikker på Onana. Ble litt overrasket at så mange tippet tyrkeren i mål.
Tenkte fra i fjor hvor mange ganger jeg røk på at man trodde Gea skulle få hvile. :-|

Vanskelig å si om han ønsker å kjøre i gang tyrkeren mtp Afrika mesterskapet, eller velger å kjøre hardt på Onana fremover.
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

Tenker det er merkelig om ikke Bayindir skal få muligheten her. Første runde i ligacupen har tradisjonelt sett vært en arena for nr 2 å få kamptrening. I tillegg så er dette med at Onana plutselig blir borte i en mnd over nyåret og da er det greit at Bayindir har noen minutter under beltet.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4061
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17820
Liker mottatt: 11500

Gamble litt på å snike seg et poeng nærmere teten :-|

Eller et poeng etter i ingenmannsland, kan fort skje det også :D
post liked by: Blodfink, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

Det stedet hvor jeg egentlig er mest spent på er backene. Dalot og Reguilón har spilt veldig mye de siste ukene og jeg ser helst at minimum én av disse får sjansen til å hvile seg. Lindelöf kan flyttes ut på høyrebacken, inn med Varane i midtforsvaret og ut med Reguilón som har vært noe syk den siste tiden, Dalot kan ta over på venstresiden. Maguire kan komme inn for Evans dersom han er frisk nok til å starte.

Bortsett fra det så føler jeg at vi nesten må rullere noe, stort sett alle utenom Bruno etter min mening. Mener spesielt at Rashford og Højlund bør spares her.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14782
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23788
Liker mottatt: 19878

Vanskelig å vite hva Erik gjør ja, Håper på nesten fullstendig ny ellever, men som nevnes så var det ikke så mange bytter sist sesong...

Bayindir må jo inn
Det samme med Varane, Eriksen, Amrabat, Pellistri, Garnacho og Martial.

Håper Gore og Beek får spille også.

Hadde jeg fått lov til å ta ut laget, noe jeg burde få siden jeg har enorm peil, hadde det blitt slik:

Martial
Garnacho Beek Pellistri
Eriksen Gore
Dalot Maguire Evans Lindelöf
Bayindir

Har satt opp laget samme vei som deg og GBailey nå @red :hah:
post liked by: red, RedTrafford, pixma, Rød Pølse, 10Hag, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4061
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17820
Liker mottatt: 11500

Ikke noe krav, men liker best å rette motsatt vei @Blodfink
Vet ikke hva @messilingard mener.

Men går bra asså, jeg bare snur mac’n opp ned😅
post liked by: Blodfink, 10Hag, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

Spiller ikke så stor rolle for min del. Stort sett fornøyd så lenge jeg slipper å lese en liste. Det verste er at man setter spiller X, Y, Z… osv.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14782
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23788
Liker mottatt: 19878

Jeg har ingen planer om å forandre oppsettet i konk. :hah:
post liked by: red, Pink Final, RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2205
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10038
Liker mottatt: 9031

Jeg satt opp nærmest identisk lag med det du har over her, @Blodfink, men har nå vært inne og gjort noen endringer. Ser ikke bort fra at det blir gjort en justering eller to til fra min side før fristen. Denne er vanskelig 🤯 Tror, som flere andre her inne, at vi får se Bayindir debutere og blir overrasket hvis det ikke blir en del bytter i forhold til laget som spilte mot Burnley.

Med 70 timer fra sluttsignalet i forrige kamp til avspark i denne, og den generelle skadesituasjonen tatt i betraktning, vil det være gambling med relativt stor risiko å starte med flere av de som startet sist. I alle fall fra midtbanen og frem. I forsvaret er det begrenset med muligheter uansett. Stopperne løper en god del mindre enn både midtbanespillerne og angriperne (i alle fall sprinter), så de bør vel tåle belastningen ganske greit. Eller hva tenker folket her inne? Dalot og Reguilon har vel strengt tatt ikke noe valg.

Uansett hvem som velges fra start i morgen vil jeg tro det ligger an til en del avtalte bytter etter 60...
post liked by: 10Hag, Blodfink, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1555
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3691
Liker mottatt: 5098

Blir spennende å se Bayindir i en full kamp, om han får spille.

Pep sa på pressekonferansen i går at det får være det samme hvordan det går i ligacupen, da de og har full sykestue.

Morsomt med tanke på at han var vunnet den nesten annenhvert år i snitt, uansett hvilket lag han stiller 😅

Tror Van de Beek spiller, og at det ikke blir mye å rope hurra for fra ham. Er vanskelig å prestere i et andrelag som ikke er samspilt, og når man nesten aldri spiller flere kamper på rad. Tror jo at han ville vært skikkelig god som 10er på førstelaget, og med de beste spillerne rundt seg. Ikke bedre enn Bruno, men en annen type som passer for kombinasjonsspill. Tror det kunne gagnet f.eks Højlund i stor grad. Bruno kan jo og spille samtidig i en annen posisjon, selv om det har vist seg å ikke være optimalt. Men det Van de Beek-toget er vel innstilt med buss for tog for lengst.

Ligacup er moro, og jeg håper vi går langt, så lenge det ikke går på bekostning av ligaen. Også håper jeg vi får se en god andrekeeper, det hadde vært ekstra gøy.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford, Pink Final
Post Reply