[PL] Burnley - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Burnley vs Manchester United

Premier League
Turf Moor
Lørdag 23. september kl. 21.00
Dommer: Tony Harrington


Innbyrdes oppgjør

65-24-45

Liga 57-21-42
FA cup 2-1-3
Liga cup 6-2-0

Siste fem

2022 LC United - Burnley 2-0
2022 PL Burnley - United 1-1
2021 PL United - Burnley 3-1
2021 PL United - Burnley 3-1
2021 PL Burnley - United 0-1

Skader United
Harry Maguire, Aaron Wan-Bissaka, Raphaël Varane (?), Sofyan Amrabat, Luke Shaw, Mason Mount (?), Tyrell Malacia, Amad Diallo, Kobbie Mainoo

Skader United
Jadon Sancho, Antony
Kamp som må vinnes. Listen over utilgjengelige spillere er fortsatt svært stor, forhåpentligvis blir noen av de tilgjengelig.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Denne må vinnes, punktum.

Vi har riktignok sjeldent gnistret på Turf Moor, men dette er et ganske annet Burnley enn vi var vant med under Dyche. Omstillingen fra kick & run til mer spillende stil under Kompany var en suksess i Championship, men de har slitt mer enn jeg og mange andre hadde ventet så lang. Tapt alle tre hjemmekamper, med en målforskjell på 3-11.

No excuses, med andre ord. Forhåpentligvis kan vi få få to-tre mann tilbake fra skade også.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, messilingard, Pancho P, Belfastboy
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Amrabat får etter alle solemerker sin etterlengtede debut mot Burnley, men sannsynligvis ikke fra start? En spiller jeg har skikkelig tro på, noe som i seg selv er skummelt da det kan slå begge veier.

Mount og Varane får nok og spilletid, men kanskje heller ikke fra start? Har fortsatt tro på Mount, men må bare være forsiktig optimist i dagens klima.

Rashford og McTominay burde benkes basert på hva de har prestert. Rashford starter så og si garantert uansett.
Og Pellistri synes jeg fremdeles er en lettvekter, til tross for sine ferdigheter og positive spirit. Han var helt på felgen mot slutten på Allianz Arena.

Burnley har overrasket, men i negativ forstand. Spranget opp til PL har vist seg stort for en variabel tropp.

Som @Ryder sier: Dette er en must-win. Alt annet enn 3 poeng er tilnærmet krise. Og det bør helst være 3 overbevisende og fortjente poeng. Om vi bare skraper eller flakser oss til en seier, gir det spillere og fans lite tro på at vi skal kunne opprettholde formen i lengre tid. Nå må det overbevises, og være helt tydelig hvordan vi skal fremstå.

Vi har en rekke med kamper nå før vi møter City. Og selv om de lagene vi møter fremover er overkommelig motstand på papiret, synes jeg rekken er undervurdert og meget tøff. Uten å ha selv etablert et grunnspill, sliter vi med å bryte ned kompakte, "mindre gode" lag.
Igjen, vi har for lite ball og spiller for direkte til å øve inn disse mønstrene, så det er ikke rart at det er slik.

Så jeg er allover forsiktig optimist, og en anelse skeptisk. Ville ikke overrasket meg nevneverdig om vi ryker på en smell, men jeg ser virkelig muligheten om midtbanen blir forsterket av Amrabat og Mount.

Drømmeønske: Garnacho og Reguilon på venstresiden. Det ville jeg likt å se. Ikke sikkert det funker, men jeg er nysgjerrig.
post liked by: Ryder, Rød Pølse, messilingard, Pancho P, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27304
Liker mottatt: 17815

Vår borte support får kreds som best i England på det ledende Burnley forumet.
https://www.uptheclarets.com/messageboa ... 48573a1ac5

Loudest, most songs, take the most skriver t.s på Bee Hole End foraet.

Kreds til dem også for å gi ros til vår klubb som de fleste enten virker å hate eller elsker å snakke ned.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink, Pwint, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Turf Moor. Fantastisk stadion. Fantastiske fans. 45 minutter med tog fra Manchester, de fleste tog dit går fra idylliske Victoria Station.
Flott å gå fra togstasjonen i Burnley til Turf Moor. Vi reiste tidlig og koste oss i sentrum ett par timer. Derfra kort avstand til banen. Deilig, trange gammeldagse luker å hente bestilte kampbilletter på stadion.
Virkelig verdt et besøk hvis man er i Manchester og evn vil se en ekstra kamp f. Eks.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse, Blodfink, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27304
Liker mottatt: 17815

Har aldri vært der.
Høres ut som et klassisk stadion og sikkert en klassisk Lancashire fotballby @StretfordEnd.
Synes de opprinnelige tribune navna på Turf Moor er så stilige.
Navn som Longside og Bee Hole End.

Victoria togstasjon er vakker - ble i sin tid kalt The pride of Manchester.

I den første biografien til Lou Macari skriver han at han fram til da (rundt 1980) kun hadde opplevd at Stretford End ble utsunget to ganger.
Sunderland var den ene gangen, og lørdagens motstander Burnley var den andre.
Er jo noe av sjarmen med fotballen der borte, de fleste kan synge ut de fleste.
Moro at de applauderer vår gode borte support.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Pink Final wrote: 21 Sep 2023, 15:40 på det ledende Burnley forumet
Leste de 29 postene i linken, flira godt av mange av dem. Anbefales.

Og ikke alle der som er like imponert av United-fansen, hehe.
post liked by: Pink Final, Pwint
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Angående kampen til helga så har jeg gått inn i (mer eller mindre) apatisk modus; med tanke på hva jeg forventer. Vet rett og slett ikke. Ser jeg på hva Burnley driver med denne sesongen er det jo walkover, men, det er et stort men der :dead:
post liked by: RedTrafford, Pwint, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Tror vi alle kan ta det med ro og nyte kampen imorra.

På tross av vår elendige sesongstart så er dette en drømmekamp. Dette Burnley laget er noe av det svakeste jeg har sett i Pl"s historie. De ser ut som de er på høyde med Derby den ene sesongen de var oppe og landet på historisk bunnplassering og lite poeng.
Så uansett om vi ikke er friskmeldte enda, denne kampen vinner vi lett!
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 822
Liker mottatt: 2570

Er jo midtbanen som blir å avgjøre den kampen, stiller MU med de 2 samme som BM kampen så blir det nok atter en tung dag for oss MU fans. Eriksen og Casermiro kan ikke spille sammen det er vel noe som de fleste har sett utenom EtH. Er vel også gått i sånn dritt i hele fotball modus nu og det er jo ganske tragisk.
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Vi har jo en lei tendens til å legge oss på nivå med dem vi møter, så jeg tør ikke håpe på at det blir walkover selv om vi SKAL være et mye bedre lag. Forventningene må også justeres litt ut fra hvilke spillere vi har tilgjengelige.

To lag som har framstått som "softe" og sliter med det defensive kan jo gi en interessant kamp. Tre poeng er det viktigste, men håper jo på at vi kan vise noen spillemessige tendenser som lover godt for fortsettelsen også.
post liked by: Belfastboy, messilingard, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Når vi har tapt 3 på rad og slupper inn 3 mål i hver av de kampene. For min del så blir det uhørt at laget ikke vinner her. Det her bør være en særdeles motivert gjeng som er klare til å bite fra seg og ta med alle 3 poengene hjem til Old Trafford.

Men selv om at innsatsen må opp så bør det justeres taktisk til en mer organisert og balansert spillestil. Vi er langt unna å bli et pressmonster og bør tilpasse oss deretter. Vi blir for ofte løpende i mellom og etterlater oss enorme rom som motstandere utnytter. Og selv om at Burnely ikke er Brighton eller Bayern, så er de på ingen måte et dårlig lag med ball. Spesielt når ting butter i mot for vår del også.

For min del så tar jeg gjerne inn Amrabat eller Mount for Eriksen dersom noen av de er tilgjengelige. Først og fremst for å få inn mer løpskraft sentralt i banen ved siden av Casemiro. Varane vurderer jeg at vi bør spare en kamp til for å være på den sikre siden. I mine øyne så ville dette vært en bedre motstander for Pellestri enn hva Bayern var, men det åpner kanskje opp for at Garnacho får sjansen fra start?
post liked by: Belfastboy, 10Hag, Rød Pølse, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13421
Liker mottatt: 5122

Jeg håper selvfølgelig at det skal løsne for United sin del nå, men som også @Ryder skriver, så er det at United har en tendens til å legge seg på nivået til motstanderen når vi møter svakere lag.

Burnley kan på¨ papiret virke som en ønskemotstander nå, men jeg tipper det blir en jevn og tett kamp. Får vi det første målet så øker sjansen betraktelig for seier.

Det defensive må opp flere hakk. Og det er ikke bare de i forsvarsrekka + Onana sin skyld, der må også midtbanen ta sin del av ansvaret.

Virker ikke som vi har mest selvtillit om dagen, kanskje ikke så rart heller med det som har blitt vist hittil.
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Burnley spilte vel ikke så dårlig mot Villa og Spurs hjemme, ganske jevne kamper bortsett fra antall mål. Det er litt åpent bakover. Håpet ligger vel der, at United skal finne målformen. Det er jo målscorere i dette laget, men det blir litt lite sluttprodukt ofte. Burnley scorer jo enda sjeldnere enn United og slipper inn oftere.

Dette er to lag som har scora 10 mål sammenlagt på 9 PL kamper, har sluppet inn 22 totalt. Burnley har spilt 4 kamper, mot 5 for oss.

Burnley 4-12, United 6-10.

0-5 passer bra, da står det +1 i målforskjell for MUFC. En sånn kamp er det man trenger :hah:
post liked by: messilingard, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Melder Højlund-hattrick, du hørte det her først! 🤩
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Pink Final
Post Reply