(PL) Manchester United - Brighton & Hove Albion (16-09-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19314

Mr H wrote: 16 Sep 2023, 18:06 Det var ingen av byttene som ble gjort som jeg syntes ga spesielt mening heller.
Casemiro/Hannibal var veldig greit synes jeg, McTominay burde også vært bytta ut tidligere. Men ellers ser jeg mening i posten din ellers.

Men det var jo bedritent over hele linja.
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 661

Ja, det var ikke så enkelt som at alt ville snu ved å sende Fred og De Gea på dør gitt.
post liked by: Pancho P, Pwint, Pink Final, Belfastboy, red

Deleted User 430

Pancho P wrote: 16 Sep 2023, 18:11 Tja, så lenge det ikkje vert altfor mange baklengs 😬 Huff, eg må ta kvelden, kjenner eg...
Vel.. Hvis han har hentet inspirasjon fra kampen i dad er det kanskje det som må til for å våkne 😳😂

Takk for meg...
post liked by: Blodfink, Pancho P, RedTrafford

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Pwint wrote: 16 Sep 2023, 18:09 Jeg begynner å stusse litt på EtH. Taktikken er bekymringsverdig, måten han sliter med å endre kampbilde er bekymringsverdig og byttene hans virker ofte å være mer "la oss få noen andre med rød skjorte på, det løser sikkert alt" og gjør oss egentlig ikke bedre. Ser hvordan spurs bare har endret fullstendig karakter, og hvordan byttene endrer kampbilde og hvordan taktikken er akkurat sånn som jeg skulle ønske at vi var. Vi er trege, spiller mye bakover og når vi først er i angrepsposisjon så er det etter så mange trekk at motstander har elleve mann foran mål. Jeg begynner å helle mot at EtH kanskje ikke er mann nok til å lede oss tilbake til toppen. Sorry, nå er jeg veldig negativ, men det er få lyspunkter.
Jeg er også bekymret over bytter, valg som tas både når vi leder samt ligger under. Men får dette laget satt seg, begynner å få flyten tilbake samt får noen overgangsvinduer til håper og tror jeg dette ser bedre ut på lengre sikt kontra å miste troen samt miste Ten Hag.
Laget har akkurat nå INGEN spisser i form.

Lang sesong, forhåpentligvis kommer målene og flyten som ikke er der akkurat nå.

Men... jeg har blitt litt redd over hvilke grep som tas under kamper. Det er bekymringsverdig det du også har lagt merke til.
post liked by: Pancho P, Pwint, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2507
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7775
Liker mottatt: 8168

@Steinar Stenseth , ja er egentlig enig i det. Men ten Hag fikk jo til en del bra i fjor, har fått en preseason, kjøpt noen flere spillere...likevel, så ser det ikke ut. Kan selvsagt forklares med skader, mye reising i preseason, mye støy, spillere som egentlig er halvskadet (Højlund, Martinez, Martial...). Men vanskelig å si. Han nye kameraten i Spurs har fått en god start, helt umulig å si om det vil vare, men de ser samkjørte ut.

Hvis man ser bort i fra sammenligninger med andre lag/trenere, hva er det da ten Hag gjør galt evt som HINDRER ham i å få satt noe som minner om et eget spill?
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink, Pancho P, MektigeTHOR, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3953
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17311
Liker mottatt: 11048

Tror jeg ikke orker å bli sur etter tap lenger, går jo utover helsa dette laget her.

Dessuten har vi god trening på tap for oss som skal se kamp i Oslo.
Trodde Brentford kampen skulle være innafor, men må sannelig si jeg er meget usikker seier nå.
Men kamp blir det :thumb_up: :øl:
post liked by: Blodfink, Jan Erik, Belfastboy, Pancho P, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3953
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17311
Liker mottatt: 11048

Vidar Dale Fjeld wrote: 16 Sep 2023, 17:41 Alt kan forklares med at Anthony Martial fortsatt er i klubben siden overgang i 2015...
:D
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19314

Brentford sender ut varsel i Newcastle nå tenker jeg @RedTrafford

Vi ligger bak Brentford og Forest med en kamp mer spilt, Newcastle er forbi oss med seier. Chelsea kan gå forbi au.

Kan ende med 14 plass for United etter 5 runder da, er ikke så verst :hah:
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3953
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17311
Liker mottatt: 11048

Hehe
Det er faktisk hele 6 lag som har det enda værre det.
Så opp med humøret folkens, det kunne ha vært værre :D
post liked by: Pwint, Andtho01, Blodfink, Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19314

Kanskje det blir ein slik ein Ferguson-saga med EtH? Ferguson kom jo inn i november 86, vi glemmer 86/87, og så ser vi på 87/88, (som blir 22/23), der ble det 2.plass, så gikk det dårlig 88/89 med en 11.plass, enda verre i 89/90 med en 13.plass, så begynte det gode liv derfra og utover...

Så da kan vi glede oss til 25/26-sesongen kanskje :yikes: Lenge til, selv om åra flyr.
post liked by: red, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Pwint
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3953
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17311
Liker mottatt: 11048

Jeg kjøper den @Blodfink 👍

Uansett om den er til salgs eller ikke😀
post liked by: Blodfink, Pwint
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Sånn med tanke på poengfangst, så har det ikke vært den letteste starten på sesongen da. Tottenham og Arsenal borte. Og Brighton som er en helt klar topp 4 kandidat, nå hjemme. Kommer en litt lettere periode nå i PL: Burnley, Palace, Brentford, Sheffield. BØR plukke 10-12 poeng der.

Merker at jeg er overraskende lite pessimistisk. Tror riktignok ikke vi klarer topp 4 i år. Og ser ikke ut som om Glazers selger likevel. Og mye utenomsportslig skiit (Greenwood, Antony, Sancho).

Men nå som vi har sunket så lavt, og jeg har lagt forventningene mine til et minimum. Håper jeg at vi fremover i det minste kan fokusere på det sportslige. Og at Ten Hag faktisk våger å være enda mer kompromissløs når det kommer til å gjennomføre spillestilen din. For opplevde det som at vi i fjor i veldig stor grad sank tilbake til en slags hybrid mellom måten Ten Hag ønsket at vi skulle spille på, og mer klassike pragmatisk Ole-ball, der vi spilte på kontringer. Mitt største håp fremover er egentlig at vi får en sesong som under Van Gaal – der det ble mye eksperimentering med det taktiske og mye akademigutter som får sjansen.
post liked by: Belfastboy, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19314

red wrote: 16 Sep 2023, 19:20 . Mitt største håp fremover er egentlig at vi får en sesong som under Van Gaal – der det ble mye eksperimentering med det taktiske og mye akademigutter som får sjansen.
Musikk i ørene dette, håper det samme.

Ser gjerne Hannibal, Gore, Mainoo, Pellistri, Garnacho og Amad på banen fremover. La de få sjanser. Håper på han norske lysluggen også. Alle disse er jo ballspillere, de har god teknikk alle sammen, og de er kjappe i vendingene. Har ingenting å tape på at de får mer enn noen sekunder her og der.
post liked by: red, RedTrafford, Pwint, Belfastboy
LUHG!

Deleted User 430

Ikke uenig i at det begynner å brenne litt på dass rundt det Ten Hag holder på med, @Jan Erik. Var mer den sammenligningen de to imellom jeg syns var litt feil 🙂

Var selv en stor forkjemper for at de skulle gå for EtH, og har fortsatt stor tro på han, men begynner å bli bekymret over hvor lite han faktisk har fått til. Jeg er riktignok en av de som ikke ble så voldsomt imponert over utviklingen i fjor heller, da de (som jeg anser som) største problemene våre var synlige hele sesongen og det til slutt alltid faller sammen igjen.
Vi spiller tidvis god fotball. Vi starter tidvis kampene bra. Vi er tidvis gode foran mål. Vi er tidvis solide. Vi er tidvis er godt lag. Vi er tidvis på vei oppover..
Dette har, for meg, vært hovedproblemet vårt i snart 10 år nå og spesielt merkbart de siste 4,5. Så lenge vi bare er tidvis gode til noe, og ytterst sjeldent samtidig, er det begrenset hvor lenge vi klarer å dekke over det med resultater og sene scoringer..

Når vi er gode på de tingene vi gjør godt så er vi, etter min mening, blant de beste i ligaen på de tingene og det har vi vært i lang tid.
Selv om spillestilen til EtH opplagt er krevende og komplisert så hadde jeg forventet bedre stabilitet på tingene vi var gode på og høyere bunnivå underveis, og det er det som skuffer meg mest over at ikke har skjedd.. Når dette da kommer i tillegg til stadig mer variabel synlighet i det berømte grunnspillet så er jeg enig med deg i at det er rom for bekymring..
post liked by: Pink Final, Blodfink, Jan Erik, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19314

red wrote: 16 Sep 2023, 19:20 . Kommer en litt lettere periode nå i PL: Burnley, Palace, Brentford, Sheffield. BØR plukke 10-12 poeng der.
Tror ikke det blir så enkelt, Brentford og Palace kommer til å bli seigt...Burnley og Sheffield bør jo slås, men det er for mange usikkerhetsmomenter med United for tiden.

Avhengig av en ok prestasjon i Tyskland, blir det massakre der, så vil jo den mentale tilstanden til United om mulig bli enda verre enn den er i kveld...
post liked by: red, 10Hag, Belfastboy, RedTrafford
LUHG!
Post Reply