Rasmus Højlund

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 484
Liker mottatt: 1585

Syns dansken stort sett klarer seg bra jeg. Han slet tidvis mot Zouma/Mavropanos noe i alle fall jeg mener er helt naturlig. Samme mot Konate og Van Dijk. Og så slet han tidvis mot Upamecano/Kim.

Og kalle Højlund for uferdig av den grunn, er ganske håpløst spør du meg i alle fall. Syns dansken flere ganger har vist styrke i dueller mot ganske store og solide forsvarspillere. Noe han også gjorde i første kampen mot Bayern München.

Det er ikke slik at man ser Haaland dominere denne typen forsvarspillere heller, og i alle fall ikke i hver kamp, og 2 mot 1 så er det nok et fåtall, om noen som klarer nettopp dette.

Største problemet er at han ofte blir for alene, eller at medspillerne er for langt unna når han tar duellen.

Etter min mening så er det bare marginer og flyt som gjør at han står med 0 scoringer i plassen mange mål. Det er bare spørsmål om tid før målene kommer, men at han lider av et lag uten fasong og selvtillit er helt naturlig.

Syns det er helt naturlig at han også har mistet litt selvtillit og delvis lyser av frustrasjon til tider.

I tillegg så er det viktig å huske at han fortsatt er både ung og fersk i Premier League. Hadde han blitt signert av et lag i flyt og medgang så hadde målet kommet på løpende bånd. Personlig er jeg ikke litt i tvil om at han er en kjempespiller vi har fått oss.
Last edited by 28FPellistri on 26 Dec 2023, 10:15, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, messilingard, RedTrafford, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2933
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13595
Liker mottatt: 8740

En av disse dagene så løsner det for Højlund og da blir det ketchup effekten. 🥳
post liked by: 28FPellistri, Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Jeg tviler ikke på at Højlund kan lykkes jeg heller. Det er mye som skal på plass rundt ham først bare. Han har vanskelige arbeidsforhold og fått et tøft møte med PL. Det er mye potensiale der, men det skal da også hentes ut. Time will tell.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg har enorm tro på Højlund, men vi må gi han betraktelig bedre arbeidsvilkår enn hva han har. Jeg tror selv Kane ville slitt med dette laget rundt seg. Selv om at han nok kunne tatt mer ansvar selv og krevd betraktelig mer av medspillerne sine enn hva Højlund gjør. Husker Dalot forsøkte seg på et skudd fra dødvinkel fremfor å spille Højlund foran kassa. Akkurat dette er det nok ten Hag som må ta ansvar for ved å rett og slett kreve bedre service.

Angående Kane så skal det sies at jeg tror han ville scort noen mål, men vi hadde neppe sett lignende tall som han har i Bayern.
post liked by: Pwint, RedTrafford, 28FPellistri, Rød Pølse, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers

Alf banan
Posts: 331
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 25
Liker mottatt: 666

Ikke lett å være spiss i United for tiden. Så det mange ganger i går hvor kantspillerne heller går for driblinger og egne sjanser enn å prøve å spille inn til Højlund.
Så må Højlund også lære seg å være enda mer kynisk inne i boksen.
post liked by: Pwint, 28FPellistri, Rød Pølse, Belfastboy, 10Hag, RedTrafford

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 484
Liker mottatt: 1585

Tror man rett og slett må gjøre litt som Pep gjorde med Haaland. Gi spillerne beskjed om at ballen skal til spissen, så vil resten av samspillet lagdelene mellom gå seg til etter hvert.

Ser det er så mange United-supportere rundtom som kritiserer dansken nå at jeg mister troen på at folk klarer å tenke rasjonelt når man sammenligner hans prestasjoner med Bellingham og Haaland fordi han kostet £70 mill. Som om klubbene kan sammenlignes. En klubb i totalt kaos og de to andre et maskineri av en klubb hvor alt er lagt til rette for suksess. Samme med Kane i Bayern også.

Får inderlig håpe at det er ingen som helt ærlig tror at om vi bare hadde hentet Bellingham eller Kane i sommer så hadde de stått med 20 mål etter halvspilt sesong i United også. Kane hadde nok hatt flere enn Højlund, men fortsatt langt unna tallene han har i Bayern. Bellingham kunne fint stått med 0-3 mål i United. Hadde garantert hatt en helt annen rolle.

Så kan man nok alle være enig i at han kunne og skulle hatt flere mål med de store sjansene han har hatt, men det er tross alt hans første halvår i Premier League, for en klubb i totalt kaos, i et lag som ikke fungerer litt engang og som i tillegg har nesten en hel førsteelever ute med skade. Enkelte må rett og slett lære seg at virkeligheten ikke er FIFA. Avskrive en spiss fordi han ikke lykkes i på 6 måner i Premier League som 20-åring.

Litt utblåsning basert på mange folk på FB og X dette hovedsakelig, men sikkert noen som har gått av å lese det her også :hah:
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Pink Final, Belfastboy, Pwint, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Det er vel ingen som avskriver Højlund her inne. X og FB bruker jeg ikke, men der er det nok fullt kaos ja. Heller ingen som mener at vi omtrent hadde ledet serien og vunnet CL med Kane tror jeg.
Det er jo også kun hypotetisk siden Kane ikke spiller for oss.

Men EtH forstår som alle oss forstår; Højlund hadde trengt litt hjelp og avlastning. Om EtH hadde fått Kane så ville jo dette vært en ikke-sak…Da hadde Højlund blitt faset inn og lært av en ekspert.

Jeg er spent på hvilken spiss som skal inn. Martial må jo erstattes. Mulig klubben går for ungt talent. Jeg håper på en proven goalgetter. Men blir det ungt og uprøvd så er det spennende det også.
post liked by: Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Ja, må og si at det er ingen som avskriver Højlund her inne i alle fall. Har ikke sett noen gjøre det.

Vi hadde en liten diskusjon om Højlund i går etter kampen, der vi vel ble enige om at han har underprestert, og at prisen vi betalte ikke er fair mtp hvor langt han har kommet i utviklingen. Men og at han har urimelige arbeidsvilkår, og fortjener mye tid så ung som han er. Noe som jeg synes er helt "fair" betraktninger.

At Højlund ikke har en læremester må klubben bare få adressert fort som svint. Det er ekstremt å legge så mye ansvar på en så ung og urutinert spiller, som enda har til gode å virkelig slå igjennom på seniornivå, utenom noen hat-trick i landskamper mot Finland og div.

Hvis vi skal utvikle Højlund maksimalt, burde han realistisk sett vært andrevalget på topp bak en hakket mer rutinert og klinisk spiss. Han har mye å lære, og vi har mye å hente fra en motivert Højlund som lærer hver dag.

Martial er dessverre ikke den spissen, noe vi nok alle er enige om.
post liked by: Blodfink, Pwint, RedTrafford, Jan Erik
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2933
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13595
Liker mottatt: 8740

Det hender ofte når jeg er på internett for tiden (ikke spesifikt for unitedforum, men sånn generelt) at jeg tenker på denne kommentaren:
Attachments
IMG_2458.jpeg
IMG_2458.jpeg (169.76 KiB) Viewed 384 times
post liked by: Rød Pølse, Spirograf1, RedTrafford, Jan Erik, Blodfink, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9096
Liker mottatt: 8381

Man kan spørre seg om Højlund har underprestert, eller om laget har underprestert i så stor grad at det verken er rettferdig eller realistisk dersom man forventet at en rykende fersk 20-åring skulle løftet laget umiddelbart. Jeg heller mot det siste. Ja vel, så har han bommet på noen sjanser tidligere også, men han har ikke simulert Liverpools Núñez (😁) før i går, hvis jeg husker riktig..

Han brukte litt tid på å komme i gang i Italia, og det er naturlig at han gjør det samme i England. Ikke minst når han spiller på et lag som sliter så mye som United har gjort denne sesongen. Jeg har fortsatt klokkertro på Højlund.

At vi trenger en spiss til er ganske åpenbart. Behovet ville kanskje vært mindre synlig hvis Højlund overpresterte, men det trenger vi helt uavhengig av danskens prestasjoner.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Jan Erik, Belfastboy, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2933
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13595
Liker mottatt: 8740

Jeg mener at det var urettferdig å la Højlund få så mye ansvar når han helt åpenbart ikke er en "ferdig utviklet" spiller. Han gjør mye riktig, beveger seg mye riktig, har fått ekstremt lite støtte og mangler erfaring. Men å komme inn nå? Når vi sliter i flere ledd? Det blir for mye ansvar syns jeg. Er helt overbevist om at han kommer til å bli skikkelig bra for oss, men per i dag (med Martial som er ferdig) så blir dette veldig vanskelig for ham.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Jan Erik, Belfastboy, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17266
Liker mottatt: 11023

Man skal jo være rettferdig når man kritiserer spillere.
Her tenker jeg det er altfor tidlig.
Så sant ikke planen var at han skulle være et angrep alene 😬

Nei, må få andre ting til å fungere først.

Har troen på dansken, selv om jeg har begynt å lure noen ganger ja.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Jeg heller nok ganske bestemt mot at han både har underprestert, og blitt kastet inn i dypenden uten noen særlig backing.

Burde han ha scoret mer, utenom i CL? Absolutt. Burde sikkert hatt opp mot 10+ mål nå i PL og FAC, om man går gjennom sjansene hans og teller opp.

Burde han ha alt ansvaret på seg, slik som nå? Absolutt ikke. Dårlig forvaltning av en så ung spiss som ikke heter Haaland og er superhuman.
post liked by: Pwint, RedTrafford

Alf banan
Posts: 331
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 25
Liker mottatt: 666

Man kunne puttet Haaland inn som spiss og han ville knapt hatt noen ligascoringer er min påstand. Højlund har jo umulige arbeidsforhold. Helt alene i boksen og medspillere som ikke bruker ham. Så syns jeg også Bruno ligger alt for langt unna Højlund. Var vel en gang mot Wigan vi fikk sett skikkelig kombinasjonspill mellom Bruno og Højlund. Der syns jeg Bruno må bli flinkere.
Så mangler jo selvsagt Højlund litt erfaring og kanskje han heller skulle løpe litt mindre i press og heller fokusere på å løpe i rom. Spare litt krefter. Bli litt smartere og mere kynisk. Men det vil komme.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17266
Liker mottatt: 11023

Jeg også tenker at Haaland ikke hadde hatt all verden av scoringer under like forhold som Højlund.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy
Post Reply