[PL] Arsenal - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4707
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10715

Selv om bildet vi får se er "skjevt", betyr ikke det at de setter streker på måfå. Regner det som helt sikkert at de har teknologi for å justere for dette. Sånn sett har jeg tillit til at det var en sur, men grei avgjørelse.

For min del handler det om noe mer grunnleggende, dette millimeter-maset som uansett aldri vil bli helt perfekt om en tar i betraktning at det er en ikke ubetydelig feilmarginer ut fra framerate på tv-bilder, motsatte bevegelser osv. Så lenge en ikke utstyrer spillerne med sensorer (gud forby) så vil det aldri bli perfekt. Så er det selvsagt dette med at tvilen bør komme angripende lag til gode dersom avgjørelsen er på håret. Men det er selvsagt umulig all den tid folk faktisk får se bildene med linjer. Tenk dere ramaskriket dersom målet hadde blitt godkjent fordi offsiden ikke var klar nok...
post liked by: Blodfink

Deleted User 661

Fredrik Ljungberg går ut og forsvarer Maguire. Ble mobbet av Arsenals supportere i går. Nå mener han det har gått for langt. Håper de samme idiotene støtter han i landskampene. Men jeg som United supporter sitter jo i glasshus fordi vi mobber jo selv vår egen Maguire.....
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Ryder wrote: 04 Sep 2023, 09:53 Selv om bildet vi får se er "skjevt", betyr ikke det at de setter streker på måfå. Regner det som helt sikkert at de har teknologi for å justere for dette. Sånn sett har jeg tillit til at det var en sur, men grei avgjørelse.
Enig. Jeg vil tro VAR rommet har tilgang til bilder i 4k eller til og med 8k. Som gjør at de kan analysere mye mer nøyaktig enn det vi kan. Så blir det sendt ut til oss i 1080p eller 720p som gjør at strekene blir blurry.
post liked by: 10Hag, Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Blodfink wrote: 03 Sep 2023, 22:52
I soleklare tilfeller så greit, da kan man syte, det gjør jeg selv i aller høyeste grad...Om man blir åpenlyst bortdømt, men det var ikke tilfellet i dag.
Jeg tenkte på denne kommentaren igjen da jeg så situasjonen med Højlund.
Jeg mener at den situasjonen pluss det andre definitivt legitimerer syterett!
:hah: :hah:

Heller også mot at vi faktisk ble bortdømt når man legger til alt i alt. Med bortdømt så mener jeg at dommeren direkte avgjør kampen, ikke at man opptrer tilsynelatende bevisst partisk. VAR-rommet var rett og slett elendig og avgjorde nærmest egenhendig kampen.


Så til det andre som diskuteres i kommentarfeltet her
2 ting:

1.Nei, Arsenal vant ikke ufortjent. De spilte bedre, men vi var mer kyniske og utnyttet mulighetene mener jeg. Det fortjente vi definitivt poeng for. Minimum ett, men vi burde kanskje fått alle 3.
2. Offsiden er sikkert riktig, noe annet blir vel litt spekulativt. Der mener jeg vi bare er uheldige som også er en faktor i fotball. Noen ganger går det ikke vår vei.

Deleted User 430

Ryder wrote: 04 Sep 2023, 09:53 Regner det som helt sikkert at de har teknologi for å justere for dette.
Linjene trekkes ut ifra mållinje og midtstreken, du vidt jeg vet, så vil tro det er rimelig trygt opplegg.
Tror også de sitter med 100fps bilder, og ikke 60 som seere får servert, så det ser nok veldig annerledes i bua enn hos oss seere..
post liked by: red, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Hehehe @Schmeichel ,

Syting er en frihet man har😂

Jeg er uenig i at noen av situasjonene er soleklare. Er ikke armbruk veldig vanlig da, i hver eneste kamp. Jeg krangler ikke noe mer om dette nå. Jeg har rett😀
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Hahahah! Det er greit. Jeg begynte å skrive noe tidligere i går som bare ble borte også fant jeg det igjen så da fullfører jeg det
resonnementet hvertfall:


Jeg mener det bare er så åpenbart at Evans ikke kommer seg til "destinasjonen" han umiddelbart bør løpe mot på grunn av helt åpenbar holding/riving/bryting i mange tidels sekunder og kanskje hele sekunder. (Som er ganske lenge i situasjonen, reaksjonen hans etterpå forteller jo litt)

Når det er en del holding i felt så er det jo også ofte litt 50-50 hvor begge spillerne holder litt, også blir det en diskusjon på hvorvidt den ene holder litt mer enn den andre, spesielt hvis en av dem faller. Da mener jeg det er en mer 50-50 diskusjon hvilken vei dommeren dømmer, som oppleves litt tilfeldig og mer skjønnsbasert. Hadde det vært slik så hadde jeg kanskje vært mer enig.

Mens her er denne holdingen litt mer ensidig i det kritiske øyeblikket og direkte avgjørende for at Rice scorer. Det er liksom årsaken med "the" foran.
Enhver spiller som befinner seg i Evans posisjon, skjønner jo instinktivt at han må komme seg dit fort som fy. Og den tiden han blir ulovlig hindret mener jeg er så lenge i et her-og-nå perspektiv at det eneste riktige er å dømme frispark.
Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan reglene der er, men om det var snakk om et skudd fra 16 meteren som gikk inn så hadde jeg hatt en annen oppfatning, uten at jeg vet om reglene ville vært enig i et slikt resonnement. Men vi får være uenige om å være enige om du ikke er med på resonnementet mitt!
Jeg er glad i å forsøke å overbevise andre om mitt syn, men jeg får det sjelden til, hehe. :hah:
post liked by: 10Hag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

hehehe, du prøver skikkelig, det skal du ha @Schmeichel, som sagt så er jeg ikke uenig i at det kunne vært blåst, men jeg er da også der at jeg ikke forventet det, heller ikke i Højlund-situasjonen. Og jeg pleier å skrike frispark og straffe ganske ofte, litt rart med denne kampen, jeg reagerte ikke på noen av de. Jeg tenkte offside i det Casemiro slo pasningen til Garnacho også, var bombesikker, men trodde den skulle være klarere på VAR-strekene enn den VAR :hah:
post liked by: 10Hag, Schmeichel, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Sitter igjen med samme inntrykk @Blodfink. Er enig med @Schmeichel og flere at et par av situasjonene kunne fort gått andre veien med noen andre dommere.

Men til syvende og sist sitter jeg igjen med inntrykket av at Arsenal vinner marginalt fortjent. Offsiden til Garnacho er dessverre offside, og vi skaper svært lite målfarlige situasjoner i løpet av hele kampen. Føler meg ikke ranet, kun litt skuffet over at Garnacho sin ikke fikk en bedre skjebne.

Det er mye som ikke er bra, men frispillingen vår og Højlund sitt friske innhopp er gode ting å ta med seg.

Ellers er det veldig tydelig at vi fortsatt er et sommervindu eller to unna å bli en reell tittelutfordrer. Har vel nevnt det før: Rangnick var ikke noen god manager, men han hadde helt rett i sin analyse av klubben og laget. Det kommer ikke til å være mange igjen på dette laget fra den sesongen, når vi har passert 1-2 sommervindu til.

Han kalte endringen som måtte til for "open heart surgery", og refererte da ikke bare til laget, men klubbens struktur som helhet. Mange United-fans ble forbannet på Rangnick for hvordan han kunne si noe så fælt om klubben vår. Vel, jeg synes han traff spikeren på hodet. Vi har vært et sirkus fra eiertopp til lag i mange år, med lønns- og kontraktsforhold som ikke ligner grisen, samt en prestasjonskultur som har vært helt skakkjørt. Og de massive endringene vi har påbegynt etter Ten Hag-æraen, og som fortsatt ikke er halvferdig, ville jeg ikke beskrevet som noe mindre enn åpen hjertekirurgi. Og vi har enda ikke engang begynt å jobbe på det syke hjertet i seg selv; nemlig eierne.
Last edited by 10Hag on 04 Sep 2023, 16:40, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg forventet det heller ikke på Højlund situasjonen, jeg trodde heller ikke noe særlig det kunne være straffe før jeg så situasjonen på nytt.
Men totalt sett mener jeg vi ble snytt for poeng. Vi er maks uheldige, ting går liksom ikke helt vår vei. Men mye positivt å ta med seg fra kampen synes jeg.

Nå bare gleder jeg meg til neste kamp! Vi må huske på at vi er ett år inne i Ten Hags regjeringstid, altså sesong nr 2. Arsenal er vel på sitt 5. under Arteta. Tenker vi foreløpig ligger i rute, selv om man alltids håper på mer. En del "enklere" kamper fremover i den grad noe slikt er lov til å si i PL, så jeg tenker perioden etter landslagspausen kan bli litt avgjørende for å definere sesongen vår. Får bare krysse fingrene for at vi ikke får noen flere ubeleilige skader, er litt tynt baki der nå.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
10Hag wrote: 04 Sep 2023, 16:32 Offsiden til Garnacho er dessverre offside,
Personlig er jeg faktisk ikke helt overbevist over offside situasjonen, ( :hah: ) men skjønner også at jeg ikke har en spesielt god sak der! :-|
Blir mer synsing og følelser fremfor sunn fornuft kanskje, men jeg har på bakgrunn av mine livserfaringer generelt lav tillit til det meste. Så jeg stoler ikke 100% på den avgjørelse før det kommer en enstemmig domsavsigelse, gjerne i Høyesterett også for å sette det på spissen.

Men spillemessig ufortjent var det jo ikke at Arsenal vant, selv om jeg mener at effektivitet og lovmessighet er relevante faktorer også. Arsenal hadde vel kun én "lovlig" hundre prosent sjanse i andre omgang, ved Saka.

10Hag wrote: 04 Sep 2023, 16:32 Har vel nevnt det før: Rangnick var ikke noen god manager, men han hadde helt rett i sin analyse av klubben og laget. Det kommer ikke til å være mange igjen på dette laget fra den sesongen, når vi har passert 1-2 sommervindu til.
Ja, jeg synes faktisk Rangnick fikk ufortjent mye kritikk for den, og det har jeg ment lenge. Altså rent konkret og objektivt var det jo helt rett. Hvorvidt det var en "moralsk" rimelig uttalelse er en helt annen sak, men uttalelsen i seg selv mener jeg det er svært lite å utsette på. I praksis så virker det jo ikke som om Ten Hag er akkurat uenig, om man skal bedømme hans innkjøp.
post liked by: Blodfink, 10Hag, RedTrafford, Jan Erik

Deleted User 430

Schmeichel wrote: 04 Sep 2023, 16:45 Så jeg stoler ikke 100% på den avgjørelse
Ser det tydelig på det bildet her. Mer enn nok luft/gress mellom strekene til at den er tvilsom, dessverre..

User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Han var offside, dessverre.
Bare så utrolig irriterende at VAR skal brukes til sånt pirk, mens mye alvorligere forseelser bare får passere.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Jeg blåser ut litt her...
I fjor så det, igjen, ut som om vi var på rett spor. En manager med autoritet og tøffe beslutninger, fremgang på banen, sølvtøy og mye god fotball. Glaziers annonserte salg. Håpet steg.
På starten av sommeren viste vi også handlekraft på transfer-markedet.
Men så er vi plutselig i gang igjen...
Spillere vi ikke blir kvitt grunnet håpløse kontrakter, et salg av klubben som plutselig ser ut til å forsvinne ut i intet, en gjeldsbyrde som bare stiger og stiger, Greenwood-saken, en sesongstart under pari, skader på "halve laget", sak med Anthony og så Sancho som, muligens, kaller ten Hag en løgner...KAOS!
Jeg er så dritt lei av at klubben havner i gjørma gang på gang. Uansett nye spillere, uansett nye managere så er det samme spetakkelet gang på gang. Vi fremstår som en klubb uten kontroll, uten retning, uten plan, uten ledelse og uten sjel.
Blir vel fort ny manager, et lite snev av håp og glede før det er i gang igjen.
Hva blir det neste nå?
Beklager, men måtte få ut litt frustrasjon. Jeg synes det er vondt å se hva United har blitt....
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Skjønner deg godt @Jan Anders.
For første gang i mitt supporterliv begynner jeg så smått å vurdere om jeg skal gidde å se matchene våre.
Det er bare så utrolig mye grums og interessedrepende greier i fotballen nå.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3942
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17258
Liker mottatt: 11016

Ja, det sporet vi har kommet i nå kan sette et langt supporter liv på prøve kan man si.

Triste United tider gitt.
Eller år riktig nok.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink
Post Reply