[PL] Arsenal - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Takk for analysen @Blodfink, interessant å lese over. Man får som regel mye igjen av å se kampen igjen uten adrenalinet som koker og blodåra i panna som bobler.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Schmeichel wrote: 04 Sep 2023, 00:22 Med andre ord mener jeg at det isåfall rett og slett er noe galt med regelverket om det der skal være tillatt. Men det er jo ikke akkurat noe nytt at ingenting er konsekvent, og kanskje spesielt ikke i Premier League...
Godt poeng det, jeg synes det er mange slike situasjoner i løpet av en sesong. Og de blir sjeldent dømt på mener jeg å huske, Ikke at jeg fører statistikk på det akkurat...Men jeg er nok fortsatt uenig i at den er klar. Ville blitt ganske sur om United fikk et mål underkjent pga en slik situasjon. Den er bare ikke tydelig nok for min del.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
10Hag wrote: 04 Sep 2023, 00:31 Takk for analysen
Var ikke så veldig hardt jobba med, kunne nok lagt mer i den, men en kjapp og skjematisk liten runde i hvert fall.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Givende og kult å lese andre sine tanker etter kamp. Mye man selv går glipp av, små detaljer, ting man husker feil osv
post liked by: Schmeichel, Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Blodfink wrote: 04 Sep 2023, 00:34
Godt poeng det, jeg synes det er mange slike situasjoner i løpet av en sesong. Og de blir sjeldent dømt på mener jeg å huske, Ikke at jeg fører statistikk på det akkurat...Men jeg er nok fortsatt uenig i at den er klar. Ville blitt ganske sur om United fikk et mål underkjent pga en slik situasjon. Den er bare ikke tydelig nok for min del.
Hehe, jeg ser den. Jeg ville nok også irritert meg, men samtidig tenkt at joda, den var nok rett.
Du har kanskje rett i at den ikke er "klar" pr definisjon, altså etter standard praksis. Og det ville jeg kanskje fundert litt på i en slik situasjon, altså andre veien.

Men etter min mening er det veldig feil om man skal belønne slik oppførsel. Har egentlig ikke noe på en fotballbane å gjøre spør du meg, men så lenge dommere tillater det så er jeg med på at det fort blir en litt sånn 50-50 situasjon. Dessverre.


Blodfink wrote: 04 Sep 2023, 00:09
Det jeg savner litt fra våre angripere er skuddfinter
Hehe, skuddfinter er massivt undervurdert! Selv vil jeg nesten påstå at jeg var en kløpper på det i mine glansdager nede på vingen! 8-) Mang en gang har jeg ergret og irritert meg for at ikke flere av spillerne våre (eller noen spillere som helst generelt sett) bruker det mer aktivt.

Hvor ofte ser du egentlig noen ta skuddfinte og motparten ikke bli lurt, eller enda verre; tar ballen?! Personlig tror jeg ikke jeg kan huske å ha sett det engang. Zlatan har et glitrende mål i Ajax en gang der han viser hvor effektivt det kan være. Må vel være typ 5 skuddfinter hvor han lurer ut en haug spillere før han setter den i mål.
post liked by: 10Hag, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

De verste/beste er de som skuddfinter kun med skuldrene og et blikk, uten å rykke skuddfoten bak. De bare napper skuldrene litt som om de er på vei å lene seg bakover, før de tar den lille ekstra halvmeteren og skyter i steget.

Når fotball blir kunst :D
post liked by: Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg opplevde selv at jeg var ganske god på det, så jeg bestemte meg faktisk i øyeblikket om jeg skulle skyte eller finte utifra bevegelsene til motstander. Hvis folk taklet var jeg også god til å bare "hoppe" over taklingen. Mulig jeg bare hadde ganske gode reflekser som gjorde at denne type dribling var lett for meg? 🤔 Var god til å drible med kroppen, men ikke spesielt med bena.
Skal selvfølgelig legges til at det var relativt lavt nivå vi spilte på, det kan tenkes å ha vært en avgjørende faktor! :angel:
post liked by: 10Hag, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Å briljere på lavt nivå er bedre enn å ikke levere på høyt nivå 😄
post liked by: Schmeichel, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Synes på generelt grunnlag at Erik ten Hag har vært altfor snill, stille og forståelsesfull tidligere når dommeravgjørelser har gått i mot.
Likte uttalelsene hans i går, litt Fergie takter.
Skjønner jeg er i mindretall på å mene det.
Men at han en gang i mellom tar ut frustrasjon slik er fullt ut forståelig for meg.
————-
Mye mulig offside’n er dømt rett, var kanskje noen millimeter offside der Garnacho, men jeg skjønner allikevel Erik ten Hag.
Vi kunne vunnet i går, selv om Arsenal totalt sett var litt bedre.
Mourinho fikk kritikk for å være sur, Solskjær for å være snill.
Jeg synes det er milevis forskjell på Klopp og Ten Hag.
Klopp er kjent for å være usaklig, Ten Hag er kjent for å ikke si noe.
Deilig at han for første gang sier dommerne i mot.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Skjønner hva du mener @Pink Final, men det er ikke første gang EtH klager på avgjørelser, men de andre gangene har det vært mer rettmessig, da har han hatt en sak liksom. At Ferguson gjorde det gjør det ikke mer spiselig for min del. Jeg har ikke noe i mot at managere sier i fra når de har en sak.

Jeg er bare litt engstelig for at det blir dommerens skyld hver gang United ryker på en smell.

Det sagt så har vi fått mange avgjørelser mot oss, men mener å huske at det var en statistikk i fjor der United ikke kom så dårlig ut på kontroversielle avgjørelser sammenlignet med resten av lagene.

'
post liked by: 10Hag
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

Tenker at utblåsningen er grei, det legger litt press på dommerne før neste kamp, så lenge det ikke er det som blir fokus internt. Spillerne trenger ikke å høre på trening i dag at «dere var superflinke, men dommeren ødela», men heller hva de kunne gjort bedre selv.

Deler synet på at vi var flinke i frispillingen bakfra før pause (da vi byttet stoppere var instruksen tydeligvis å slå lengre). Bedre enn jeg har sett noen gang tidligere, tydelig at vi begynner å få inn noen prinsipper og mønstre. Samtidig virket det litt som om laget bare hadde lest første halvdel av «boka»: forbilledlig til vi nærmet oss midten, men da ble vi rådville. Kan ha med Arsenals struktur å gjøre også - de satset ikke alt i presset, og etterlot derfor ikke så store rom som vi ønsket. Virker som vi prøvde å lokke dem fram (noe ala det Brighton driver med), men de lot seg ikke lure så mye som vi hadde håpet.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Enig @Blodfink. Det er ikke første gangen Ten Hag har kritisert dommerne, det har han gjort flere ganger. Senest mot Spurs for noen uker siden, og flere ganger i fjorårssesongen. Og det er helt uproblematisk i seg selv. Men i går var han jo usaklig, nettopp slik Klopp får kritikk for.

Om han gjør det for å flytte fokus vekk fra spillere, så er det én ting. Men det ble mest bare tull i går når han skal utfordre linjeteknologien som etterpå bekreftes som korrekt, og i tillegg slenge på noen flere hendelser.

Det sitter United-fans over hele verden og klør seg i hodet etter de uttalelsene. Personlig må jeg bedrive mental gymnastikk av høyt nivå for å kunne være "enig" i Ten Hags uttalelser. Og da blir det en grei pekepinn på at nå er den strikken strukket litt vel langt. Hvis vi skal kritisere Klopp for sånne uttalelser, må vi være saklig nok til å holde Ten Hag til samme standard.

Synes heller fokuset bør være på hva vi gjorde bra, og det vi må forbedre. Blir fort en flau trend å skylde på dommerne når vi ikke vinner, nøyaktig slik Klopp er kjent for.
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914



At denne ikke blir sett på av VAR er ganske svakt.
post liked by: 10Hag

Deleted User 661

Der er jo en soleklar straffe til Højlund. Skjønner godt at Ten Hag reagerer på den.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
At VAR ikke gidder å bruke tid på den situasjonen er en skandale synes jeg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og de situasjonene Ten Hag tar tak i er jo også reelle situasjoner. Vi burde hatt straffe mot Tottenham. Højlund burde hatt straffe mot Arsenal. Evans burde hatt frispark mot Arsenal og kameravinklen som ble vist på offsiden er under enhver kritikk. Det er det ingen tvil om. At Ten Hag skal kritisereres på disse punktene er for meg uforståelig.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Offsiden er grei synes jeg. Der har VAR utstyret i orden. At Ten Hag liksom skal se det bedre fra sidelinjen enn hva de kan analysere på bildene blir litt søkt.
Men er enig i de andre situasjonene, spesielt Højlund straffen.

Deleted User 661

Den stemmer sikkert @RaoulDuke. Men tilogmed Mike Dean kritiserte bildet som ble lagt ut og at han forsto Ten Hags frustrasjon pga det.
Post Reply