[PL] Arsenal - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2595
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13467
Liker mottatt: 8695

Arsenal - MANCHESTER UNITED

Premier League
Søndag 3.september kl. 17.30.
Emirates Stadium, London


Innbyrdes

Manchester United:101
Uavgjort: 50
Arsenal: 87

Siste fem:
2023 PL: Arsenal - United 3-2
2022 PL: United - Arsenal 3-1
2022 PL: Arsenal – United 3-1
2021 PL: United – Arsenal 3-2
2021 PL: Arsenal – United 0-0


Skader United:
Mason Mount, Luke Shaw, Amad Diallo, Kobbie Mainoo og Tyrell Malacia er uaktuelle.

Rasmus Højlund og Raphäel Varane er høgst tvilsomme
.


Søndag vert Premier League-runden avslutta med eit skikkeleg basketak mellom to lag som ikkje akkurat har spurta ut frå startblokkene i årets sesong. Heimelaget kan skilte med to resultatmessig knappe sigrar mot beskjeden motstand (Nottingham Forest og Crystal Palace), samt eit skuffande uavgjortresultat heime mot London-nabo Fulham, som attpåtil måtte avslutte kampen med ti mann. "Close, but no cigar" er det eit uttrykk som heiter på engelsk, og det kan nok karakterisere avslutningane til Gooners i sesonginnleiinga.

Det har heller ikkje vore høg sigarføring hos Erik ten Hag sine menn etter tre kampar, men seks poeng etter tre spelemessig variable kampar lar seg høyre. United må stille utan Mount, Shaw og truleg også Varane frå det som kan reknast som ein vanleg førsteellevar, mens Timber må belage seg på eit langt skadeavbrekk for Arsenal. Kan vi endeleg få sjå Højlund på benken? Og kven er fortsatt i klubben etter at transfervindauget smell igjen natt til laurdag?
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, messilingard, Rød Pølse, Pwint, Blodfink, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7620
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27350
Liker mottatt: 17845

Takk for kamptråd @Pancho P 👏.
Vi har ikke vunnet her i PL siden den matchen til David de Gea i desember 2017.
Da vant vi 3-1, og han stoppet kanonkule etter kanonkule fra våpenlageret.

Skal vi håpe på at de ikke får lov å fyre av like mye på søndag?
Det hadde smakt med en ligaseier borte mot The Arsenal igjen.
(Vi slo dem der i FA cupen under Solskjær).
Vi er hardt rammet av skader, særlig forsvaret begynner å tynnes ut.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2942
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13644
Liker mottatt: 8785

Jeg er stort sett positiv av meg, men her blir jeg fornøyd med ett poeng. 😬
post liked by: Blodfink, Pink Final, Lingard, Can2, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 106
Liker mottatt: 823

Jeg tenker at alle lag i verden vil kunne tape borte mot Arsenal, så blir det tap vil jeg ikke ta det så tungt så lenge vi er bortimot på høyde med dem. Vil se at det tas steg fra forrige sesong og at vi allikevel vil kunne komme oss foran dem over en lang sesong.
post liked by: Pwint, Pink Final, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19312

Denne la jeg i annen tråd, men passer jo bra her.

Tallene Livescore hadde fra bortekampen mot Arsenal sist januar:

Ars-Man
Goals 3-2
Shots on target 5-4
Shots off target 7-0
Blocked Shots 10-2
Possession (%) 58-42
Corner Kicks 12-4
Offsides 1-4
Fouls 8-9
Throw ins 11-15
Yellow cards 1-2
Crosses 23-10
Counter attacks 0-1
Goalkeeper saves 2-2
Goal kicks 2-6
Treatments 0-3

xG fra Understat: 2.90-0.27

Vi ledet, så snudde Arsenal, så utlignet vi og så røyk det på tampen.

Ser for meg et lignende scenario til helga, men håper vi skaper litt mer denne gangen. At vi scora 2 sist var jo en bragd

Som det nevnes så tynnes det litt i Uniteds rekker. En venstreback skal inn på korttid i første omgang, håper det løser seg raskt. Og som @Pink Final også nevner så er det vanskelig å ta poeng i denne kampen de siste årene. Ville virkelig vært et sterkt signal fra United, om de skulle lure med seg en seier her. Helst vel fortjent.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2074
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9194
Liker mottatt: 8427

Spennende kamp! To lag som forventes å kjempe om topp 5 og CL-spill neste sesong. Begge lag har skader på nøkkelspillere, men United må sies å være hardest rammet. Ingen av lagene har skutt ut av startblokkene, men poengfangsten har likevel vært ganske bra. Det ligger an til en rysare og det gjelder å være på jobb fra start på søndag.

Endelig får vi se dansk dynamitt på topp for United! Ingenting ville gledet meg mer enn om unge Højlund debuterer med et smell på Emirates. Spørsmålet er om vi ser han fra start eller om han kommer inn for å bølle med småslitne Arsenalspillere. Jeg håper på det første, og Martial la på ingen måte beslag på spissplassen mot Forest.

Dette er en gyllen mulighet til å kickstarte det som kan bli en veldig bra sesong 💪 Jeg har trua!
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19312

Pink Final wrote: 28 Aug 2023, 21:53 Vi har ikke vunnet her i PL siden den matchen til David de Gea i desember 2017.
Da vant vi 3-1, og han stoppet kanonkule etter kanonkule fra våpenlageret.
14 redninger hadde han i den matchen, ikke så ofte en keeper har det nei.

Lingard x2 og Valencia scora, 2 assist fra Pogba (Lingard/Valencia) og en elegant assist fra Martial til Lingard. Pogba fikk også rødt kort for en stempling...

Vi satser på Onana i storform og mål i andre enden. 0-3 passer bra.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

Hadde vært flott å se Højlund fra start, men og overraskende. Det er gjerne litt forsiktighet med å kaste inn på unge, nye spillere fra start i en debut, og attpåtil en nylig skadet spiller.

Tror vi må belage oss på Martial (eller Sancho) fra start, men håper også at Ten Hag overrasker og smeller inn Højlund fra start. Håper sterkt at Rashford forblir venstrekant og at Bruno ikke skyves ut til høyre, noe det virker som de aller fleste er enige i er det beste.

Kampene mot Arsenal i fjor levde sine egne liv, og kunne gått begge veier i begge matchene. På Emirates ble vi tidvis rundspilt, og som @Blodfink sier så var det et lite mirakel at vi scoret 2 mål med så lav xG. På Old Trafford var vi bedre, men scorte vel et av sesongens største flaksmål. Tenker på den der Rashford ikke blir idømt offside, og Bruno scorer. Rashford og Bruno gjorde en glimrende jobb i den situasjonen. Og vi var heldig med et VAR-team som så helt vekk fra regelverket. Ellers var vi fysisk knallgode i den kampen, og tok virkelig tak i duellene og løp mye. Husker det var en imponerende kamp målt på krigerviljen, om ikke annet.

Er fornøyd om vi opp i mot matcher de på ballinnehav, pasninger og intensitet, og samtidig skaper 2-3 store sjanser. Da ville selv uavgjort vært en god deal. Men håper og satser på seier, og at det blir en seier vi fortjener med godt spill over hele banen. Vil se oss ta spillemessige steg i Ten Hags andre sesong, og dette blir en gyllen mulighet til å sette en støkk i resten av topplagene.

Jeg håper at vingene våre - Rashford og Antony - blir avgjørende. Rashford på en god dag kan straffe hvem som helst, og jeg syntes Antony var en av våre beste mot Forest. Om Bruno fortsetter toppformen fra forrige kamp, ser jeg for meg at vi blir giftig.
Last edited by 10Hag on 29 Aug 2023, 00:23, edited 3 times in total.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19312

Pink Final wrote: 28 Aug 2023, 21:53 Vi slo dem der i FA cupen under Solskjær
Lukaku 2 flotte assist, Lingard, Sánchez og Martial scora, Pogba med et raid og skudd, returen satt Martial inn. Jeg mimrer fælt i denne tråden nå, men måtte bare sjekke opp kampene, en del utskjelte spillere har faktisk hatt gode kamper på Emirates :hah:

Da er det muligheter søndag au.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, 10Hag, Can2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4712
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2633
Liker mottatt: 10739

10Hag wrote: 28 Aug 2023, 23:15 På Old Trafford var vi bedre, men scorte vel et av sesongens største flaksmål. Tenker på den der Rashford ikke blir idømt offside, og Bruno scorer. Rashford og Bruno gjorde en glimrende jobb i den situasjonen. Og vi var heldig med et VAR-team som så helt vekk fra regelverket. Ellers var vi fysisk knallgode i den kampen, og tok virkelig tak i duellene og løp mye. Husker det var en imponerende kamp målt på krigerviljen, om ikke annet.
Det kontroversielle målet var vel mot City (2-1), men Arsenal-kampen var ganske riktig preget av strålende innsats og kriging. Tre fine mål også, så vidt jeg husker, der vi utnyttet rått at Arsenal sto høyt.

Arsenal har ikke vært veldig imponerende så langt, men frykter likevel kampen. Vi er nødt til å heve oss to-tre hakk, spesielt defensivt, om vi skal kunne hente poeng.
Ønsker meg egentlig McTominay inn sammen med Casemiro, og en litt mer forsiktig tilnærming - men kjenner jeg ETH rett blir det Eriksen og forsøksvis høyt press. Er redd vi kan bli kraftig overspilt om vi ikke tar forholdsregler, vi må i alle fall stramme opp strukturen på midten kraftig og stå mye mer samlet med laget. Jeg er mindre bekymret for offensiven, vi kommer til å få målsjanser i denne kampen og det gjelder bare å sette dem.

Martial imponerte ingen mot Forest, og det er argumenter for å starte med Sancho i denne kampen. Han har jo ingen ting å stille opp med fysisk mot Arsenal-stopperne, men tror han kan skape hodebry for dem om han beveger seg smart der framme. Baksiden med å bruke Sancho på topp er at vi er avhengige av løp fra midten - og den midtbanen har jeg ikke lyst til at vi tømmer mer enn nødvendig...
Hva med Højlund? Gjerne for min del, men ser ikke for meg mer enn et innhopp i første kamp.

Frykter det verste, håper det beste. Blir fornøyd med ett poeng her. Håper i det minste at vi viser at vi ikke lenger lar oss rundspille av gode lag på bortebane, selv om sesongstarten ikke har vært mye å rope hurra for...
post liked by: Pink Final, 10Hag, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7620
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27350
Liker mottatt: 17845

Det målet var mot City ja, ikke Arsenal.
For en sjelden gangs skyld fikk vi ting med oss, og ikke mot oss som vi oftest gjør med dommerstanden der borte.
Var det offside forøvrig?

Jeg tror Martial starter på topp, tross svak match sist.
Højlund matches kanskje som innbytter i første kamp?
Martial har både fysikk og teknikk på en god dag.
post liked by: 10Hag, Blodfink, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Ryder wrote: 29 Aug 2023, 09:21 Ønsker meg egentlig McTominay inn sammen med Casemiro, og en litt mer forsiktig tilnærming - men kjenner jeg ETH rett blir det Eriksen og forsøksvis høyt press. Er redd vi kan bli kraftig overspilt om vi ikke tar forholdsregler, vi må i alle fall stramme opp strukturen på midten kraftig og stå mye mer samlet med laget. Jeg er mindre bekymret for offensiven, vi kommer til å få målsjanser i denne kampen og det gjelder bare å sette dem.
Støttes 100 %. Om vi går ut med Casemiro og Eriksen så er jeg redd vi blir fullstendig overkjørt. Fred er en spiller som kunne vært god og ha i en kamp som dette, men det samme er McTominay. Arsenal kommer til å ville styre spillet så og si hele matchen, så da passer det bedre at McTominay blir løpende i mellom og etter ballen, og ikke Eriksen. Så kan dansken komme inn midtveis i 2. omgangen. Eventuelt så kan Bruno starte som falsk nier, eller ute til høyre, også McTominay inn sentralt med Casemiro og Eriksen.

Jeg håper virkelig ikke ten Hag bommer på kampplanen her og at kampen er tapt før pause.

Når det kommer til spissplassen så bør Martial starte der istedenfor f. eks Rashford og Sancho, men hvis Højlund er klar til kamp så gjør det meg fint lite om han får sjansen fra start. Hvor mye dårligere kan det gå liksom. :D Det hadde vært veldig moro, selv om det lureste kanskje bare er å gi han et innhopp etter pause. Når Martial har dagen så er han et riktig så bra oppspillspunkt.. så jeg håper han har dagen og klarer å skape litt problemer for Saliba&co. :hah:
post liked by: alfen74
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

United taper sjeldent med Bruno, Eriksen og Casemiro på midtbanen. Men er redd vi blir overkjørt som @Lingard påpeker.
Jeg ville demmet opp midtbanen og prøvd å vinne krigen på midten.

Litt sånn usikker på denne kampen, Arsenal var ikke kjempegode mot Fulham.
Arsenal har klart sine svakheter de også.

Men det er å vanskelig å spille mot de når det går fort.
Når vi besøkte de sist gikk det veldig fort og de hadde et voldsomt press.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19312

Har alltid trua mot Arsenal borte, trodde vi alltid vant der, helt til @Pink Final kom med siste seier (PL) 2017! Sier litt om hvor alvorlig jeg har tatt Arsenal , hehe
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

Takk for vennlig korreksjon @Ryder og @Pink Final, visst var det jo mot City.
Kanskje derfor det smakte ekstra godt i øyeblikket :D
post liked by: Pink Final
Post Reply