(PL) Manchester United - Nottingham Forest (26-08-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8773

Ser det er endel negativitet her, men jeg syns (om vi ser bort ifra de første fire, fem minuttene), at vi har vært bra. Å spille mot ti stykker er ikke nødvendigvis så mye enklere enn elleve.
post liked by: Rød Pølse, MektigeTHOR, RedTrafford, Blodfink, 10Hag
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2492
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8107

Er Awoniyi til salgs? God spiller. Herlig å ta tre poeng, mye bra, Bruno var stor. Og er par ting å sette fingeren på....
post liked by: Pwint, Rød Pølse, MektigeTHOR, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8773

Og, ikke minst ... Tre poeng!
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Tre poeng på en dårlig dag. Det er i alle noe. Vi starter forferdelig, men tar oss opp og vinner egentlig fortjent etter min mening. Syntes likevel at vi har mye å jobbe med defensivt, jeg frykter vi kan bli straffet knallhardt av lag med bedre kvalitet offensivt enn hva Forrest har.

Ellers så er jeg litt skuffet over at Rashford spiller 103 minutter, syntes han ser sliten ut når vi passerer 80 og da er det bedre å sette inn Garnacho med friske bein som kunne ha brukt det enorme rommet som var etterlatt av Forrest. Eriksen har også noen utfordringer med å fullføre 103 minutter også. Noen ganger så er det kanskje viktigst å ha friske bein, spesielt dersom kampene skal vare over 100 minutter denne sesongen.
post liked by: MektigeTHOR, red, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17269
Liker mottatt: 11029

Men var jo noe bra også da.
Noen fine kombinasjoner jeg ikke har sett så mye av i senere tid.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Phew…
Dårlig dag rett og slett, vi er heldige nok en gang. Hva skal man si, ja tre poeng er det som teller mest?
Syntes vi har fremstått veldig svake i samtlige kamper i år. Forsvarsspillet er elendig, samhandlingen i laget er dårlig, det viser jo begge målene til forrest i dag.

Vi er rett og slett svake.

Ps beklager mine litt negative kommentaren under kampen, ta det med en klype salt, det blir skrevet i kampens hete.

Men ja uansett, vi trenger en fix og det litt brennkvikt. Sesongen er allerede i gang og kampene kommer på løpende bånd. Kan ikke alltid få hjelp av var….

Jeg er bekymret og betenkt etter å ha sett 3 kamper med United…

I prinsippet kunne vi hatt 2 poeng på 3 kamper.
Takk og pris for at vi ikke dro til Anfield eller emirates i dag.
post liked by: Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8773

3 poeng til oss, ett til Arsenal. Når alt skal oppsummeres neste mai, så er det kanskje sånne dager som avgjør hvem som vinner serien. Blir spennende å se hvordan vi er mot arsenal.
post liked by: MektigeTHOR, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 484
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

3 mål fra 3 forskjellige midtbanespillere er veldig bra. 👏🏻
Men... United trenger flere spisser enn bare Højlund og Martial.
Håper derfor de får inn en til dette vinduet.
Blir godt å få debuten på Højlund snart.
Trenger styrke, høyde, råskap samt målteft på topp. Alle vil bli bedre rundt en rask spiss på topp.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Can2, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9143
Liker mottatt: 8408

Tre deilige poeng, El Capitan tilbake på sitt beste og mange andre gode prestasjoner 💪 Det virket som United-spillerne trodde det var avspark kl 1605. Herlig å se at Arsenal gir bort to poeng på hjemmebane. Neste uke gir de bort 3 👹
post liked by: MektigeTHOR, Pwint, RedTrafford, Can2, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17269
Liker mottatt: 11029

Når Rashford får av seg treskoene, da blir vi straks farligere der fremme med en gang 8-)
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8773

https://www.tv2.no/sport/den-er-billig/15973565/

Tim Sherwood negativ til United? Det er skikkelig sjokkerende. Han er jo alltid så positiv til oss. 🤡🤡
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Ok kamp i 70 minutter mellom 0-2 og 3-2.

Men måten vi avslutter på er bortimot uprofesjonell, mener jeg. Ser det rett fra avspark etter ledermålet, nå skal de dasse rundt til dommeren blåser, og sånt straffer seg naturligvis. Hårreisende å slippe Forest ned 10 mann inn i kampen igjen, rett og slett
post liked by: Dimmu, Belfastboy

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 106
Liker mottatt: 823

Gikk glipp av de første seks minuttene, så synes egentlig dette var en kjempekamp 😂

Mange fine kombinasjoner og godt oppbygde angrep. Stort skritt i riktig retning dette.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Can2, Belfastboy, Blodfink, 10Hag
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9143
Liker mottatt: 8408

I dag tror jeg han Dag Langerød i supporterklubben har drukket ganske tett før kamp. De karakterene på børsen på united.no så ut som de var satt med ganske så tjukke ølbriller. Kommentarfeltet der inne er et kapittel for seg selv 🙈

Vi havner under med 0-2 før det er spilt 4 minutter mot et Forest som faktisk er ganske gode til å forsvare seg når de ligger lavt. Vi kommer tilbake og vinner kampen fortjent 3-2. Så kunne og burde vi ha kontrollert inn seieren i større grad enn vi klarte de siste 20, men det er likevel en god prestasjon hvis man ser bort fra de første minuttene.

Det blir litt sånn "damned if you do, and damned if you don't". Hvis dette var elendig burde man kanskje senke forventningene en smule...
post liked by: RedTrafford, Can2, Belfastboy, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

3 viktige poeng! :D

Men for en horribel start. Baklengsmål nummer to er av den komiske sorten, men fortsatt surt. Det første baklengsmålet er flere involvert, men Rashford er hovedpersonen. Litt pinglet i den første duellen og pinglet i duellene var en gjenganger fra hans side gjennom hele matchen. Han virker livredd for å bli skadet. Det var rett og slett mye som ikke stemte for godeste Marcus i dag, men etter full tid så står han igjen med 2 målgivende og en hockey-assist - og det på en dårlig dag.

Antony på motsatt side hadde en bedre dag på jobben enn sist helg, men ingen målpoeng og det er nettopp dette vi savner fra brasilianeren.

Spillerne viser at de vil, men gjør det selvfølgelig vanskelig for seg selv med to baklengs på fire minutter. Casemiro gjør mye bra, men virket fortsatt tung. Han så direkte sliten ut allerede før pause. Uansett en deilig seier, men kjenner jeg gruer meg ekstremt mye til neste helg. Vi må opp veldig mange hakk for ikke å slippe inn 3-4 mål. En seier hadde virkelig gjort seg, men det har jeg ingen tro på.
post liked by: Belfastboy
Post Reply