(PL) Tottenham Hotspur - Manchester United (19-08-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13442
Liker mottatt: 8677

@10Hag Eg må få presisere at eg skreiv eit godt lag.
post liked by: Belfastboy, 10Hag, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1907
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13434
Liker mottatt: 5128

Hvis vi ikke får orden på midtbanen vår så kan dette bli en tøff sesong.
Både Spurs og Wolves eide midtbanen mot oss.
post liked by: Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2941
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13640
Liker mottatt: 8779

Skjønner ikke planen vår. Hva er det Erik tenker at vi skal gjøre? Er det å vente på kontringer? Er det å presse høyt? Ingen av de tingene fungerer i alle fall. Vi er midt i mellom og i tillegg er vi helt elendig fremfor mål.
post liked by: 10Hag, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Kan vel stille noen spørsmålstegn til oppkjøringen i år. Ingen virker fit. Casemiro taper en styrkeduell mot en 18 år gammel spjæling. Null vilje, null fart, samtlige virker rustne med ballen, utenom Onana som sannsynligvis hadde klart seg bedre som utespiller enn flere der ute i dag. Ten Hag lærte nada fra Wolves kampen. Casemiro klarer ikke styre midten når Bruno og Mount presser som to hodeløse høner og etterlater seg gigantiske rom for midtbanen til Spurs bak seg. Samt at vingene ikke jobber godt nok defensivt, og da kanskje spesielt Garnacho som ikke orket å presse svensken til Spurs på det første målet.

Fordelen er at det neppe kan bli noe dårligere enn disse to kampene.
post liked by: Pwint, Belfastboy
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Så ikke kampen, men virker ikke akkurat som om at jeg har gått glipp av noe. Men skal sies at jeg fortsatt husker fjoråret så det kan hende at ten Hag justerer etterhvert og blir mer kynisk. Spørsmålet er om det er en stor nok krise eller ikke?
post liked by: Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2941
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13640
Liker mottatt: 8779

@messilingardDu gikk glipp av å bli provosert, frustrert, oppgitt, deprimert, motløs og nedfor.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, messilingard
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Schmeichel wrote: 19 Aug 2023, 20:32
10Hag wrote: 19 Aug 2023, 20:05 Bruno i et nøtteskall der... Why!?

Hvorfor gi bort ballen slik? Du ser jo at han selv skjønner at den pasningen aldri treffer! Men allikevel, så slår du den?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og igjen... Bruno fra 70 meter skal treffe Rashford som har 3 spillere rundt seg.

Seriøst, blir forbanna. Har Bruno litt i halsen akkurat nå.
Du er absolutt ikke den eneste. Jeg synes faktisk Bruno har vært dårlig ganske lenge nå. Har alt for mange unødvendige og dumme ballmist. Synes heller ikke han får til det han skal være god på. Og hvorfor tar han egentlig frispark?
Statistikk har vel tydelig vist at Eriksen er nesten dobbelt så treffsikker på frispark.
Da er vi to. Han er en ekstremt talentfull spiller, men alt for erratisk for min del. Ikke min type spiller, og synes han er en avgjørende del for at vi enda ikke har klart å ta det neste taktiske steget med å utvikle oss til et dominerende lag med mer ballinnehav.

Jeg ville heller hatt en 10er som skaper mindre selv direkte, men heller bidrar til at laget har ballen mer, som betyr at vi effektivt vil skape mer, slippe til mindre, og bruke mindre energi på å løpe etter.

Vi har ett par stjernespillere som jeg ikke tror er optimale i det systemet Ten Hag prøver å implementere, og Bruno tror jeg er en av de.

PS dette er ikke noe nedsnakking. Digger Bruno for det han er god på. Har bare en annen oppfatning av hvilke spillertyper som passer i et lag som vil spille en viss måte.
Last edited by 10Hag on 19 Aug 2023, 20:47, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, RedTrafford, red
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7566
Liker mottatt: 4337

Skuffende kamp igjen, men i grunnen utrolig at man ikke kan få ballen i mål.
Ellers så synes jeg allerede synd på Mount, han kommer til å bli en ny hakkekylling.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ellers så er merkelig nok ikke overskriftene så store denne helgen, etter at det jeg mener, så skulle United hatt straffe. Eller kanskje hands regelen er forandret i løpet av uken 😊
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jeg synes Onana var god, men hadde DeGea sluppet inn det andre målet, så hadde det vært ramaskrik.
post liked by: Pwint, Belfastboy, red, RedTrafford, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17278
Liker mottatt: 11030

messilingard wrote: 19 Aug 2023, 20:38 om at jeg har gått glipp av noe.
Tipper du hadde hatt en mening om straffe situasjonen. Så den gikk vi glipp av da :-|
(med forbehold om at det ikke kom nye regler etter 18.30 i dag da)
post liked by: Pwint, Blodfink, messilingard
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8418

En førsteomgang der vi igjen viser hvor vaksinerte vi er mot å score. Skulle hatt straffe og burde ha ledet med et par mål. Så tar vi frem prestasjonen fra Wolves-kampen i andreomgang og det ser ut som vi har 10 utespillere som spiller sammen for første gang 🤬

Dårlig på banen og dårlig på benken. Motstanderen ser ut som verdensklasse og vi fremstår som et juniorlag. Det må være mulig å sette sammen mer enn én pasning før vi begynner å drible eller prøver på et gjennombrudd som ikke har livets rett.

Midtbanen skriker etter en type som Amrabat og McTominay blir sittende å se på hele kampen. Uforståelig 🤯

Rett og slett rævva 💩
post liked by: Belfastboy, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13442
Liker mottatt: 8677

For å balansere inntrykket litt var vi ganske gode i periodar av 1.omgang. Avstanden mellom midtbanespelarane var god og vi pressa Spurs til å gjere feil. Vi hadde fleire lovande overgangar, men ein kombinasjon av dårlege val og mediokre avslutningar gjorde at den faste vicaren i Tottenham-buret ikkje fekk altfor mykje å bryne seg på. Så må eg legge til at vi blei snytt for ei klink straffe. Bruno surnar, det kollektive presset går i oppløysing og Spurs vinn alt i alt fortent.

Kommentaren min om "eit godt lag" handlar mest om at Spurs verkar minst like porøse på midten som det vi gjer. Wolves-midtbana dominerte kraftig mot oss, men blei feia av bana av Brighton tidlegare i dag. Er det berre taktiske og strukturelle grunnar til at vi slit med å dominere kampane, eller spelar fysiske og mentale ting også inn?
post liked by: Belfastboy, Pwint, red, Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

10Hag wrote: 19 Aug 2023, 20:42 Vi har ett par stjernespillere som jeg ikke tror er optimale i det systemet Ten Hag prøver å implementere, og Bruno tror jeg er en av de.

[...]
Tenker det samme selv.

Bruno tar så mye risiko i spillet sitt, at han i tillegg ti å skape vanvittig mye for oss, også vil gjøre endel feil / ha en god del ballmist.

Så fra mitt perspektiv er det merkelig at Ten Hag i det hele tatt forsøker seg på en midtbane med både Bruno og Mount samtidig.

Tipper det ikke tar for lang tid før han enten (1) går tilbake til 4231 formasjon, eller (2) gjør som Ole gjorde med Pogba, putter han ut på (i Bruno sitt tilfelle - høyre) kanten.

Men utrolig synd at vi er plaget med såpass mye skader. Vi så jo i fjor hvor avhengig Ten Hag er av å ha en spiss på topp som jobber ordentlig i førstepresset sitt. Tror også en periode som dette der vi sliter defensivt på midtbanen hadde vært en helt perfekt mulighet for Mainoo å få godt med spilletid.
post liked by: 10Hag, Pancho P, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17278
Liker mottatt: 11030

Er bare jekla skuffet, resultat og spillemessig var som å stirre på en utedriter.
Skjønner lite av straffe som vi ikke fikk. Skjønner lite av hva vi holder på med utpå der.
Hadde nok trengt en del halvlitere i dag også, hvis man skal ta det med fatning.
post liked by: Pwint, Pancho P, Blodfink, Rød Pølse

Deleted User 402

Kampen skal jeg ikke si så mye om.
Men jeg er bekymret for klubben min.
Kaos rundt eierskap og kaos rundt Greenwood.
Negativitet og frustrasjon og "ingen" vet hva som skjer.
Påvirker det spillere og manager? Aner ikke. Kanskje det bare handler om feil spillere og feil taktikk?
Personlig klarer jeg ikke å se at alt det ikke påvirker hele klubben, inkludert lag og spillere.
Men hva vet jeg.
Som sagt, jeg er bekymret for mitt kjære United.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pancho P, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

"Fernandes er sikkert en flott spiller i et rendyrket kontringslag, men her virres det over hele banen, klarer ikke å holde på ball, pasninger på ekstrem risiko som gir mange kontringer i mot og sliter ut laget på mange returløp. Det stykker opp rytmen og laget får aldri ro. Bør benkes. Garnacho og Rashford gjør også mye av det samme. Med så mange spillere som påfører laget kontringer imot blir det vanskelig å spille ETH fotball."

Så denne kommentaren på leserbørsen til United.no
Er du her inne og? I så fall: Dette synes jeg er skikkelig treffende analyse.

Og om han ikke er her inne, så tåler det en sitering. Her føler i alle fall jeg at nerven treffes på hva det er som alltid skjer når vi i starten av sesongen prøver å implementere possession-stil.

Vi prøvde det under Ole for to år siden. Vi måtte legge tilbake til kontringsball siden våre beste spillere rett og slett ikke er ballsikre nok.

Vi prøvde det under Ten Hag i forrige sesongstart. Vi måtte legge tilbake til kontringsball, styrket med forbedret presspill.

Og nå skjer det igjen. @red: Som du sier over her: Tror og at Ten Hag igjen må reversere prosessen fordi nøkkelspillere i spillergruppa rett og slett ikke er laget for å spille dominerende ballbesittende fotball, men heller kontringsfotball.

Dette skremmer meg. Tror ikke Ten Hag overlever spillerne som er veldig gode, men rett og slett ikke de spillertypene han er avhengige av for å vinne ligaen.

Det er en hard pille å svelge at spillere som Bruno og Rashford kanskje ikke er de rette spillertypene i et spesifikt taktisk system vi vil implementere. Det betyr ikke at de ikke er gode. De er jo sinnsykt gode. Men det hjelper lite når vi må spille kontringsball for å få det beste ut av to av våre mest betalte spillere. Da skurrer det et sted i klubbdriften, og våre økonomiske avgjørelser virker ikke å være kalibrert mot våre sportslige mål.
Last edited by 10Hag on 19 Aug 2023, 21:18, edited 4 times in total.
post liked by: Pwint, Pancho P, red, Blodfink, RedTrafford
Post Reply