(PL) Tottenham Hotspur - Manchester United (19-08-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@MektigeTHOR: Virker som vi er enige.

Jeg skrev ikke hva jeg ville gjort, fordi jeg vet ikke hvordan jeg skulle løst det. Det virket svært vanskelig å løse for selv Ole, Rangnick, og nå Ten Hag.

Men jeg trorfortsatt at hovedproblemet vårt er spillestil:
For lite ballinnehav, for mye kontringer, og en spillerstall som ikke er skreddersydd det ene eller det andre.

Så det var jo poenget mitt; Å belyse hva jeg i alle fall mener er det store problemet vårt. Ikke at jeg har noen løsning. Men synes det er verdt å påpeke, for jeg synes ikke det har blitt diskutert mye de siste årene. Ble litt glad når jeg så flere nevne det i kommentarfeltet på United.no i dag. Da betyr det at flere begynner å se de samme mønstrene, og betydningen av spillestil - og da mer bestemt ballbesittelse vs kontringsspill. Det er roten til problemet i mine øyne.

Hver gang vi spiller dårlig så faller diskusjonene tilbake på de samme tingene, og de er så diffuse og lite forklarende. "Ikke tilbake fra pre-season enda?", slike ting. Jeg skjønner tegninga, og tar meg selv i å si slikt. Men nå føler jeg at det faktisk er noe konkret som ligger der og som enda ikke diskuteres mye.

Var ikke noe dypere enn det. Hadde jeg hatt løsningen skulle jeg prøvd meg som trener i 7. div. Hadde nok bare spilt kontringsfotball uansett, så like langt 😅
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Her er det jeg ville gjort, og det ville sikkert gått ad undas:

1. Solgt Bruno og brukt Donny. Kjøpt en back-up med allsikre kvaliteter.
2. Ikke gitt Rashford så dyr kontrakt, og brukt han mindre fra start, så fremst vi ikke skal kontre et storlag i senk.
3. Kjøpt spillere etter taktisk profil, slik Brighton og City gjør. Mye penger å spare og. Man trenger ikke de beste spillerne i alle posisjoner, men de som passer.
4. Evt. bygd laget rundt nettopp Bruno og Rashford, og satset på kontringsfotball med flere spillere som spiller likt som de. Personlig ville jeg mislikt å spille slik, men jeg tror det hadde vært mer effektivt enn å gjøre noe midt i mellom.

Men, jeg tror og at dette kunne vært dårlige valg av meg. Ingenting går som man tror det skal gå, og det er en ting å mene og en annen ting å gjøre.

Enkelte her vil tolke dette som at jeg ikke liker Bruno og Rashford.

Jeg digger Bruno, og jeg digger Rashford. Synes kun at de ikke er optimale spillere for den spillestilen vi jobber med å implementere. Rashford på kant når vi kontrer? Mbappé-nivå. Ellers? Ikke hans type fotball. Noe han selv er tydelig enig i ved sine nylige intervjuer.

Så jeg synes vi misbruker ferdighetene deres ved å ikke spille slik de er best til. Dårlig match rent taktisk, men fantastiske spillere isolert sett, og i det rette systemet.
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Pff, uheldige i dag boys. Vi har 1 mer poeng enn i fjor, og Tottenham da. Kjipt å tape når vi var best mesteparten av kampen. GGMU! Det var bare Spurs
post liked by: Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Det meste er oppsummert. Jeg var litt positiv i 1.omg. Men det rant ut i sanden etterhvert. Før kampen var det fokus på at Spurs etterlater mye rom bak sidebackene. Det var mer tydelig hos United i går? Vi henger liksom ikke sammen. Er også litt bekymra mtp taktikk og hva disse reglene EtH nevner egentlig går ut på. Og som da har blitt brutt masse de første kampene. Ballbehandling nevnes av manageren. Han mener da kanskje at vi bør ha mer ball?? Håper det…
post liked by: RedTrafford, Ryder, 10Hag
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Statistikken er ikke så verst, man blir litt mer optimistisk når man leser art. på United.no, (pluss-art.) Man får noen overraskelser der kanskje.
post liked by: Lorentzsen, Buchan, RedTrafford
LUHG!

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 823

Jeg skjønner ikke dommedags-stemningen i kommentarfeltet der borte. Vi tapte på marginer i en kamp vi dominerte stort i første omgang, og var rimelig jevne med Spurs i andreomgang. Dette Spurs-laget er ikke akkurat et såkalt Obos-lag heller.
post liked by: Buchan, red, Blodfink, Lorentzsen, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Blodfink wrote: 20 Aug 2023, 11:08 Vi henger liksom ikke sammen. Er også litt bekymra mtp taktikk og hva disse reglene EtH nevner egentlig går ut på. Og som da har blitt brutt masse de første kampene. Ballbehandling nevnes av manageren. Han mener da kanskje at vi bør ha mer ball?? Håper det…
Var på festival og fikk ikke sett kampen, men har tenkt på det samme. Mye prat om «rules and principles», men når det er umulig å skjønne hva han mener (sett utenfra i alle fall) blir det litt sånn tåkeprat.
Husker LvG, som mente det ville ta x antall måneder å drille en spillestil. Men når en ser på andre klubber tar det sjelden SÅ lang tid, spesielt når en etter hvert og over tid har fått spillerne man ønsker seg. I fjor var det mange formildende omstendigheter, i år har både laget og ETH en del å bevise.
post liked by: 10Hag, Blodfink, Pink Final, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Nei, man skal ikke dømme sesongen basert på to kamper @Beta 2.0 . Og vi har som noen nevner en bedre start poengmessig nå enn for 1 år siden.

Tror at dette bedrer seg, at man ser et mer tydelig system etterhvert.

Sidenote: Guardiola ble spurt om hvorfor de slo så mye langt mot Burnely btw. Kort og greit var det et våpen mot høytpressende lag, sette opp Braut i 1v1-situasjoner.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 19 Aug 2023, 23:16 Men redd hvis det var de Gea i mål og Maguire som scoret selvmål ville de fått høre det etter 0-2.
Det kommer til å bli kritikk til Onana og Martinez om dette skjer ofte, men der er ikke begeret like påfylt enda tenker jeg.
post liked by: Pink Final, Buchan, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27309
Liker mottatt: 17816

Advarsel;
Jeg er i dårlig fotball diskusjon humør 🤬😊.
Så jeg har valgt å ikke skrive mye.
Klart man blir skuffa over den 2 omgangen i går, og matchen mot Wolves.
Men enig med @Beta 2.0 - litt tidlig med dommedag over Ten Hag og laget (komm feltet har tatt helt av der inne).
Vi spilte skjorta av Barca senest i vår, vi gjorde mange gode matcher i 22/23 (og flere helt fryktelige).

Ja Fernandes var fryktelig svak i går.
Men han er den beste sjanse skaperen i PL.
Ville aldri, aldri bytta ham med Donny @10Hag.
Donny har vist nøyaktig null i United.
Enig i at grunnspillet bør og må bedres.
For meg virker det ikke som vi er et kontringslag som ligger bakpå.
For meg virker det som planen er å stå høyt, og å presse samlet.
Men at dette ikke lykkes nå i starten av sesongen.
Jeg tror planen er å gjenvinne ballen høyt, og kjøre raske angrep.
Da må bare Fernandes og Rashford spille i sine beste posisjoner.
Om de bør byttes ut på sikt for at vi skal bli enda mer possesion orientert vet jeg ikke.
Vi hadde sjette høyest possesion i 22/23 når jeg ser på tallene.
Men tall alene forteller som kjent ikke alt.

Jeg stopper her.
Har ikke fullført resonnementet mitt, men har ikke tid til mer, og jeg er ikke i humør til å kritisere laget mitt akkurat nå 😞🙃
post liked by: Blodfink, Pancho P, Buchan, Rød Pølse, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Blodfink wrote: 20 Aug 2023, 11:33 Statistikken er ikke så verst
Bruno får mye kritikk overalt, men sto bak samtlige sjanser i går. Uten ham hadde vi ikke skapt noe ?
post liked by: Buchan, Jan Erik, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2592
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13434
Liker mottatt: 8665

Du kan trøste deg med at dommedagsprofetiane var verre etter to serierundar forrige sesong, @Pink Final😅 Eg er så naiv at eg trur at ting fell på plass når folk får spele i rett posisjon, noko du sjølv også er inne på. Trur Højlund er ein meir effektiv presspelar enn Rashford på topp og med dansken på topp treng ikkje Bruno springe vettet av seg over heile bana i staden for å gjere det han er best til. Det hadde også vore interessant å sjå Sancho på høgrekanten. Antony er dessverre inne i ei lita blindgate.
post liked by: Blodfink, Buchan, RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final, Can2
It's Squeaky Bum Time!

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 823

En dimensjon vi mister totalt med Rashford er evnen til å ta imot ballen med ryggen mot mål og holde på den lenge nok til å gi den videre. Højlund vil også tilføre mye i den delen av spillet, sånn som Weghorst gjorde forrige sesong. Martial har den evnen, men da må han nesten være på banen.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, 10Hag, Pink Final, Can2
Post Reply