Premier League 2023/24

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Jan Erik
Posts: 2488
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7717
Liker mottatt: 8076

@Andtho01, de er vel ikke straffet enda? Bare blitt 'anmeldt'?
post liked by: Andtho01, Pink Final, Pwint, Pancho P

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Alle skal visst straffes unntatt den klubben som er varst av alle, men det er vel derfor det tar så lang tid også får vi håpe og ikke at de har klart å bestukket rette personer, selv om jeg ikke blir overrasket om det også stemmer.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Pwint, Pancho P
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Tips for resten av sesongen med litt røde briller, men ikke totalt urealistisk vel :yikes:

AV-Wolves U
City-AV H
AV-BRE H
ARS-AV H
AV-BOMO H
AV-CHE U
BRI-AV U
AV-LIV B
CP-AV U
Ender på 66 poeng

TOT-LUT H
WH-TOT H
TOT-Not.F H
NEW-TOT H
TOT-ARS U
LIV-TOT H
TOT-BUR H
Sh.U-TOT B
CHE-TOT U
TOT-CIty B
Ender på 67 poeng

BRE-UTD B
CHE-UTD U
UTD-LIV B
BOU-UTD B
UTD-Sh.U H
UTD-BUR H
CP-UTD B
UTD-ARS U
BRI-UTD U
UTD-NEW H
Ender på 68 poeng
post liked by: Pancho P, Andtho01, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8652

28FPellistri wrote: 22 Mar 2024, 18:37 Alle skal visst straffes unntatt den klubben som er varst av alle, men det er vel derfor det tar så lang tid også får vi håpe og ikke at de har klart å bestukket rette personer, selv om jeg ikke blir overrasket om det også stemmer.
Med 1150 poengs trekk skal vel City måle krefter med Bury i North West Counties Football League på nivå ni? I så fall er eg rimeleg sikker på at det kjem fleire folk på kampane på Gigg Lane enn på Emptyhad...
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Pwint, Rød Pølse, LoveBruno&Rashford, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!

MektigeTHOR
Posts: 484
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 841
Liker mottatt: 1316

At klubber skal straffes kontinuerlig over en lav sko før Chelsea og City har blitt ettertrykkelig satt på plass er usmakelig. Viktig at regler følges samt at man tilrettelegger for sunn klubbdrift samt å bruke egenproduserte spillere fra øyriket. Men om alle klubber skal straffes fortløpende mens enkelte med dype lommer går fri så blir det bare enda en måte å sørge for å opprettholde korrupsjon på. Selv VAR misbrukes nok nå garantert, dype lommer gir automatisk fordel via bestikkelser.

Flaut hvordan Spania, Frankrike enkelte Engelske klubber samt Qatar og Saudi Arabia får holde på. Fotballen vi kjenner forandret seg spesielt når Chelsea fikk jukse seg til toppen av PL for så å ødelegge verdi i markedet for all fremtid.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, LoveBruno&Rashford, Pancho P, Pangaea
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2068
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9116
Liker mottatt: 8398

Det er lov å håpe at de bygger en sterk sak mot de største jukseklubbene. Litt håpløst at de kjører én sak med 115 tiltalepunkter mot City. Forventer at det trekker ut i tid og ender opp med minimal straff, men håper å bli overrasket.
post liked by: MektigeTHOR, Andtho01, Blodfink, LoveBruno&Rashford, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1130
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3498
Liker mottatt: 3637

Håper dei skal gå under lupen til Newcastle og får eg er hundre prosent sikker på at der er det masse shady ting bak i kulissene etter Saudi prinsen kjøpte klubben.
post liked by: MektigeTHOR, Rød Pølse, Pancho P, Pangaea

MektigeTHOR
Posts: 484
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 841
Liker mottatt: 1316

Får da endelig håpe City blir degradert nedover ligasystemet samt mister titler. Det holder ikke å flytte de ned til Championship. Chelsea skulle for lengst ha blitt hardt straffet, City skulle fulgt deretter. Real, Barcelona har hatt fordeler i Europa samt egen liga mens de kontinuerlig har brutt alle mulige regelverk.

PSG har gjort det samme. Frankrike og Qatar har samarbeidet i en årrekke nå. Det er så mye korrupsjon innen sport at jeg forstår godt de som ikke har den samme interessen lengre. Sikkert flere klubber som kan nevnes.
Usikker på Atlético Madrid og Monaco mm, har lest noe angående Atlético Madrid mener jeg i alle fall.

Edit: @Andtho01 Du nevner uten tvil ett lag jeg ikke tenkte på i farten som garantert bryter regler men som forhåpentligvis ikke får kopiert Chelsea og City i så stor grad grunnet strengere regler og regelverk.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pancho P
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2068
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9116
Liker mottatt: 8398

Ja, det er mye som er råttent i fotballen, @MektigeTHOR. Av de store ligaene er det Bundesliga som skiller seg positivt ut. Der eier supporterne minst 51% av klubbene. Med unntak av RB Leipzig, og de er ikke spesielt godt likt i Tyskland.

Så er det vel politisk bestemt at Bayern München skal være lokomotivet, og hovedleverandøren til landslaget. Det kan man mene hva man vil om, men det har jo gitt noen EM- og VM-gull.

For min egen del så orker jeg ikke bruke så mye energi på de økonomiske sidene ved fotballen. Da forsvinner interessen.
post liked by: Andtho01, MektigeTHOR, Blodfink, Pancho P
Football, bloody hell!

MektigeTHOR
Posts: 484
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 841
Liker mottatt: 1316

Ja er klar over den Tyske modellen.
Noe lignende burde være ett krav fra politikere samt organ innad i alle land.

Riktignok synd at ikke flere lag klarer å ta opp kampen mot Bayern der nede men nå ser det sannelig ut til at Leverkusen kanskje holder helt inn. Alonso har gjort en veldig bra jobb.
Håper ikke han dukker opp i en bestemt rival klubb neste sesong.
post liked by: Rød Pølse, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Det er noen koblinger mellom Bayern og diverse.

Var en del bråk i 2021 f.eks:

https://www.dw.com/en/ex-bayern-munich- ... a-59792847
post liked by: MektigeTHOR, Rød Pølse, 10Hag, Pancho P
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Ut i fra det vi har hørt til nå, har vel Newcastle blitt driftet rimelig nøkternt og fornuftig av de nye eierne. Ikke at jeg ønsker noe som helst Midt-Østen innflytelse over engelsk fotball. Men virker som de har spilt etter reglene så langt, i alle fall. Finnes vel ingen bevis på det motsatte.

Chelsea og Newcastle fikk jo nye eiere ganske tett på. Ser ut som at Chelsea er de som har hatt blitt mest vanstyrt. Forest har og vært helt ute å sykle, med 25 signeringer i en og samme sesong. Everton har og vært helt jævlig driftet i mange år, men er langt bedre nå.

City og Chelsea er de to klubbene jeg er mest spent på akkurat nå. Der tror jeg det har vært mye faenskap i kulissene.
post liked by: Pancho P, Blodfink

MektigeTHOR
Posts: 484
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 841
Liker mottatt: 1316

Blodfink wrote: 24 Mar 2024, 20:28 Det er noen koblinger mellom Bayern og diverse.

Var en del bråk i 2021 f.eks:

https://www.dw.com/en/ex-bayern-munich- ... a-59792847
🙈 Ja se her ja!

Langt baki der ringer det noen bjeller når jeg leste denne artikkelen. Det var noe kjent ved det.
post liked by: Blodfink, 10Hag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Ja @MektigeTHOR, har lest litt artikler om dette tidligere selv. Jeg har rablet litt om det her inne for noen år siden au.
post liked by: MektigeTHOR, 10Hag
LUHG!
User avatar

Andtho01
Posts: 1130
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3498
Liker mottatt: 3637

Newcastle får straffe tidleg i kampen mot Westham og scorer på den 1-0 Isak. 1-1 Antonio
Post Reply