Premier League 2023/24

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

10Hag
Posts: 1521
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3637
Liker mottatt: 4952

Arsenal ryker mot Villa 😄

Da slipper vi forhåpentligvis de seiersparadene til Arteta etter hver kamp. Samt Arsenal-fansens konstante hovering om at de har verdens beste lag.
post liked by: Pancho P, Andtho01, Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2600
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13519
Liker mottatt: 8733

Heilt ok at City vinn ligaen. Så kan vi sette ei "Lance Armstrong-stjerne" bak pokalen med det same.
post liked by: 10Hag, Pink Final, Andtho01, Tringe, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Andtho01
Posts: 1171
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3657
Liker mottatt: 3787

Arsenal 0-2 Aston Villa Watkins
post liked by: Pwint
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7629
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27428
Liker mottatt: 17902

Klopp har bygget en identitet, en spillestil.
Den morsomste fotballen å se på i PL by far.
Han har utfordret City om gullet i 3 av 8 sesonger eller no’.
Så han har gjort en god jobb.
Tanken min var mest kulturforskjellen.
De mener i fullt alvor at han er bedre enn Ferguson.
Hos oss er det helt stille når vi gjør det bra, ikke et pip i kamptråden.
Men om en spiller har liket et innlegg fra Gullfisken blir det ramaskrik.
Men i neste nå er jo gullfisken en verdifull info kilde.
Sikkert bare meg, men jeg forstår ikke kulturforskjellen mellom våre to supporter grupper.
Last edited by Pink Final on 14 Apr 2024, 19:17, edited 1 time in total.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

@Pancho P, jeg syns faktisk han har gjort det bra. En tapt CL finale (eller er det to?), og et par andreplasser man normalt sett ville vunnet på. Og så må man huske at han har konkurrert mot et pengedopet City som nå ser ut til å vinne PL igjen. Det er ikke fair kamp. Men uansett, han blir voldsomt overvurdert av noen Liverpool-supportere.

@10Hag, er vel ikke det @Pink Final mener. Han er vel (forståelig nok) lei av negativitet, og det er fair enough, selv om mye av det er på sin plass. Han prøver vel bare å peke på at vi ikke har vært helt ute.
Last edited by Jan Erik on 14 Apr 2024, 19:17, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3963
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17376
Liker mottatt: 11097

0-2, ser ut som en flakse helg for City dette her.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4723
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2647
Liker mottatt: 10798

Jaja, Arsenal. Skal de svikte på målstreken igjen? Synes jo de er det minste av tre onder her, men så lenge ikke Liverpool vinner er det meste akseptabelt.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Tringe, Pwint
User avatar

10Hag
Posts: 1521
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3637
Liker mottatt: 4952

For å nyansere Klopp litt. Ganske mange Liverpool-fans som faktisk synes Klopp sin fotball er for kaotisk, og derfor ikke så gøy. Har vært lange perioder der mang en Liverpool-fan har forbarmet seg over at spillestilen deres kan bli for direkte. Og det har kostet de dyrt, mange ganger.

Men de elsker ham med rette fordi han er en veldig god manager, han har vunnet de store troféene for en gammel storhet som lå i koma i flere tiår, og han er en sterk, underholdende personlighet som åpenbart vil det beste for Liverpool.

Hvis vi hadde hatt Klopps resultater og troféfangst, inkludert de svakere sesongene, hadde de fleste av oss også elsket vår manager og spillere.

Jeg tar null kritikk for å ikke elske en manager eller mange av våre spillere. Det er overhodet ingen automatikk i at en spiller med vår drakt og en manager på vår lønningsliste har gjort seg fortjent til å bli elsket. Kanskje er jeg for streng og selektiv, men det lever jeg i så fall fint med. Vi har alle ulike kriterier for hva vi synes er godt nok.

Noen mener det er en supporter sin "jobb" å støtte laget uansett. Jeg er helt uenig. Jeg støtter klubben, og støtter ikke elementer jeg personlig mener er skadelige for klubben, det være seg managere, spillere, ledelse eller eiere.

Og noen mener det er negativitet og tabloid å rette søkelyset mot det man anser som råtne epler og skadelige elementer i klubben. Der er jeg og uenig. Synes det er svært viktig å få frem slikt mest mulig frem i lyset. På sikt er vi ikke tjent med å unnskylde faenskap i klubben. Mener vi tjener mer på å løfte det fram i lyset slik at klubben til slutt må agere. Det er like mye en supporters jobb å legge press på klubben, som å heie på den, i mine øyne.

Noen kaller det negativitet. Man kan like gjerne kalle det motsatte for naivitet også. Det er fullstendig relativt.
Last edited by 10Hag on 14 Apr 2024, 19:36, edited 3 times in total.
post liked by: Jan Erik, Tringe, Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2600
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13519
Liker mottatt: 8733

Klopp har heilt klart gjort ein glimrande jobb og eg er glad for at han forsvinn. Likevel har han hatt eit straumlinjeforma sportsleg apparat i ryggen med ekstrem ekspertise på analyse, transferstrategi, medisin og restitusjon. Samanlikn det med United post-Ferguson og det er nesten utruleg at vi har hamna over skausarane på tabellen ved fleire høve. Men dei har jo hatt skade på ein stoppar...
post liked by: Belfastboy, Jan Erik, Rød Pølse, 28FPellistri, Pink Final, Pwint
It's Squeaky Bum Time!

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1593

Når det nevnes cupgull osv, så syns jeg Solskjær sitt sitat bare vokser og vokser selv om anti-Ole folka på SoMe latterliggjorde det han sa. Veldig treffende for oss.
It’s not like a trophy will say: ‘We’re back.’ No, it’s the gradual progression of being in and around the top of the league and the consistency, and the odd cup competition can hide the fact you’re still struggling a little bit
Selv syns jeg Klopp er den beste i PL siden Fergie. Ingen pengedoping der og spiller best fotball.
post liked by: Jan Erik, Pancho P, Rød Pølse, Pink Final, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

@10Hag, veldig enig i denne posten. Men syns du noen ganger at det negative ved en spiller eller en manager (eller hele klubben..), blir gjentatt for ofte? At det ikke blir nyansert nok?
post liked by: 10Hag, Pink Final, Tringe, Pwint

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1593

28FPellistri wrote: 14 Apr 2024, 19:38 Når det nevnes cupgull osv, så syns jeg Solskjær sitt sitat bare vokser og vokser selv om anti-Ole folka på SoMe latterliggjorde det han sa. Veldig treffende for oss.
It’s not like a trophy will say: ‘We’re back.’ No, it’s the gradual progression of being in and around the top of the league and the consistency, and the odd cup competition can hide the fact you’re still struggling a little bit
Selv syns jeg Klopp er den beste i PL siden Fergie. Ingen pengedoping der og spiller best fotball.
@10HagOg noen mener det er negativitet og tabloid å rette søkelyset mot det man anser som råtne epler og skadelige elementer i klubben. Der er jeg og uenig. Synes det er svært viktig å få frem slikt mest mulig frem i lyset. På sikt er vi ikke tjent med å unnskylde faenskap i klubben. Mener vi tjener mer på å løfte det fram i lyset slik at klubben til slutt må agere. Det er like mye en supporters jobb å legge press på klubben, som å heie på den, i mine øyne.
Helt enig. På stadion mener jeg vi alltid skal støtte, men på forum som dette skal man absolutt ikke bare være en saueflokk som er "likegyldig" til alt .
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Tringe, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2105
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9331
Liker mottatt: 8578

Så skal vi ikke glemme at Liverpool har over 60% "astmatikere" i stallen, og minner i så måte mistenkelig mye på det norske skilandslaget. Sammenligne Kloppetiklopp med Sir Alex Ferguson 🙈 🤡 🤣 🤣 🤣
post liked by: Jan Erik, Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Pwint
Football, bloody hell!

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1593

Rød Pølse wrote: 14 Apr 2024, 19:44 Så skal vi ikke glemme at Liverpool har over 60% "astmatikere" i stallen, og minner i så måte mistenkelig mye på det norske skilandslaget. Sammenligne Kloppetiklopp med Sir Alex Ferguson 🙈 🤡 🤣 🤣 🤣
Er dette faktisk tilfelle? :D
post liked by: Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1521
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3637
Liker mottatt: 4952

@Jan Erik: Ja. Det synes jeg. Synes til og med at jeg selv kan bli for repetitiv, som er kjedelig.

Men, og dette må jeg understreke, jeg angrer ingenting jeg har sagt som supporter og står inne for alt. Det har ikke kommet ut av det blå. Jeg har i flere år reagert på hvordan enkelte spillere har vært fritt vilt, men så har en svært liten gruppe spillere blitt beskyttet og unnskyldt for absolutt alt.

Da vil jeg heller være ærlig, og bli en uhorvelig upopulær motvekt til det jeg oppriktig mener er en kvalm dobbeltmoral. Det er min genuine mening om det, siden du spør.

For meg blir det helt lavmål å sitte i en tråd og pisse på enkeltspillere, for så å klikke i vinkel og når noen kritiserer noen andre som tilfeldigvis er en feil person sin favoritt.

Når dette opphører i supportersfæren, vil jeg ikke lenger se poenget med å være en motvekt. Men enn så lenge, er vi der vi er.

Så er det og noe med å faktisk klare å akseptere at selv om f.eks Bruno Fernandes og Rashford er svært populære, er det faktisk ikke alle som liker de eller synes de er gode nok. Det finnes legitime meninger om alle spillere utenom det som er populært, inkludert disse. Og hvis man avfeier det med at de som måtte mene det umulig kan være Unitedsupportere, så setter man selv standarden for diskursen.
Last edited by 10Hag on 14 Apr 2024, 20:03, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Tringe, Pwint
Post Reply