Premier League 2023/24

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

Sannsynligvis ikke, @28FPellistri.
Last edited by Jan Erik on 14 Apr 2024, 20:01, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2105
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9332
Liker mottatt: 8579

Det skal stemme det ja, @28FPellistri. Nå har man jo lite innsyn i medisinske forhold både når det gjelder klubber og spillere, men det har lekket informasjon som avdekker utstrakt bruk av astmamedisin.

Når man først er i gang kan man også sjekke diverse koblinger mellom Guardiola, bruk av doping og forhold til shady elementer fra legestanden. Det ser ikke pent ut 🤭
post liked by: 28FPellistri, Pink Final, Belfastboy, Tringe, Pwint, Pancho P, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

@10Hag, ja, jeg tenker mye det samme. Noen ganger må man faktisk la være å svare noen fordi det rett og slett blir å gjenta seg selv hele tiden. Vi to er jo relativt uenige angående Bruno, og det sier egentlig veldig mye om hvordan vi fremstår, hvor ustabile vi er og hvordan våre spillere kan variere fra meget god til svak, gjerne i samme kamp.
post liked by: Pwint
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7630
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27428
Liker mottatt: 17906

Noen av oss her inne er i absolutt hver vår ende av skalaen på hva det vil si å være supporter.
Men lar den ligge.
Over til PL.
Resultatene denne helgen la det meste på sølvfat til oljeglattingene.
Klubben som en gang i tiden var en kultklubb, en arbeiderklubb - regner nesten ikke med pokalene de vinner lenger.
Men jeg vil ikke at Liverpool tar nummer 20.
Ville hatt Arsenal av tre onder.
De og Aston Villa har imponert denne sesongen.
Det gjør forsåvidt Man City også, de er best sett under ett.
Men de hadde aldri vært der de er nå uten doping.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, Belfastboy, Tringe, Pwint, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1521
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3637
Liker mottatt: 4952

Jan Erik wrote: 14 Apr 2024, 19:57 @10Hag, ja, jeg tenker mye det samme. Noen ganger må man faktisk la være å svare noen fordi det rett og slett blir å gjenta seg selv hele tiden. Vi to er jo relativt uenige angående Bruno, og det sier egentlig veldig mye om hvordan vi fremstår, hvor ustabile vi er og hvordan våre spillere kan variere fra meget god til svak, gjerne i samme kamp.
Og det er jo nettopp det som er så spesielt. Selv om jeg og du er uenig om Bruno, har vi ingen problem med å diskutere med hverandre, og godta at vi er uenig.

Jeg ser og setter pris på dine argumenter, uavhengig om vi er enig eller el. Og jeg vet at du gjør det samme.

Hvis jeg forklarer noe jeg ikke liker ved Bruno, så skriver ikke du noe slikt som: jaja, utrolig at noen kan prestere å kritisere den ene som har vært god 🤡🤡"

Og hvis du forklarer hva du synes Bruno gjorde bra, bryter jeg ikke inn og sier du tar feil og er helt idiot.

Så hva er forskjellen mellom vår diskurs, mot andres?

Jeg vet ikke svaret. Men jeg tror noen tar kritikk mot sine favoritter høyst personlig. Og det forstår jeg bare ikke helt hvorfor. Kanskje tar jeg feil.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser Arsenal som den verste av de tre. Så ulik kan meninger være. Er fornøyd med at Arsenal driter seg ut, igjen. Mer ufyselig supportergjeng skal man lete lenge etter.

Så tenker jeg vår vei tilbake til toppen blir enda søtere, om vi kan se til Arsenal og si: "vi klarte det dere ikke klarte" 😉
post liked by: Jan Erik, Pwint
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

Det er noe der, @10Hag. Med å ta ting 'personlig', i den grad noen gjør det. Når man tenker seg om, så er jo United-spillere stort sett leiesoldater som gjør dette for egen del, sikkert med et par unntak. Sånn er det vel gjerne å være toppidrettsutøver? Man må være veldig selvopptatt, og da er det ikke noe mål for min del å 'beskytte' de på noen måte.

Prøver å svare alle noenlunde saklig, og hvis jeg bommer, lar jeg være å dra det noe lengre.
post liked by: 10Hag, Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2952
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13722
Liker mottatt: 8834

Vi ligger på 7.plass og sesongen nærmer seg over. Ikke rart mange av oss er ekstra grinete da. Det var jo absolutt ikke dette vi ventet oss etter en relativt grei førstesesong for EtH. Tror de fleste av oss ventet at vi skulle bli enda bedre, og i stedet har vi vært tja, hva skal vi si? Elendig?
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, 28FPellistri, Jan Erik, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

@Rød Pølse Når man først er i gang kan man også sjekke diverse koblinger mellom Guardiola, bruk av doping og forhold til shady elementer fra legestanden. Det ser ikke pent ut 🤭

Wow! Dette har jeg ikke fått med meg noe om. Kommer du over link i dag evt i fremtiden vennligst link eller send det min vei. Med tanke på klubber Guardiola har vært i så vil det faktisk ikke sjokkere like mye men, jo jeg har ikke fått med meg dette så er litt sjokkert allikevel. 😱
post liked by: Andtho01, Pancho P, Rød Pølse, Belfastboy, Buchan, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2105
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9332
Liker mottatt: 8579

Jeg la ut en link i Manchester City-tråden for en ukes tid siden, @MektigeTHOR. De er flinke til å sminke bruden på den andre siden av byen 🫣
post liked by: Andtho01, Pancho P, MektigeTHOR, Belfastboy, Buchan, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1521
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3637
Liker mottatt: 4952

Liverpool og astmaryktene... Alltid virket utrolig. Men jeg kan faktisk helle mot å tro på det. Altså at de har drevet på som norsk langrennssidrett, og inhalert diverse godt&blandet som noen industrielle støvsugere! Det virker som den enkleste måten å jukse på.

Det er ikke vanskelig å fremkalle diverse symptomer som vil kunne godkjenne bruk av astmatiske preparater. Eller, bør vel heller si at det er langt mindre vanskelig enn å få dispensasjon for andre prestasjonsfremmende legemidler. Forsvaret til ski-Norge var alltid at medisinen IKKE var prestasjonsfremmende. Her er vel vitenskapen splittet. Norsk forskning tipper jeg har kommet fram til at den ikke er det. Men har man prøvd en inhalator, så vet man jææævla godt at det er prestasjonsfremmende :hah: Som å åpne tre-raders Autobahn rett ned til lungene. Kan sammenlignes litt med å overdose på nesespray, bare i kjeften -- der det virkelig gjelder. Klart det blir utrolig mye lettere å ta opp store mengder oksygen. Og opptak av oksygen er jo alfa-omega for all idrett som krever utholdenhet, samt intensitetsløp i korte stunder. Altså midt i blinken for både langrenn og fotball.

Det sagt, har vi null bevis på dette. Så jeg sender ingen anklager. Men når det stormet som på verst for 3-4 år siden med disse ryktene, begynner man jo virkelig å lure på om det ikke er noe røyk bak all denne ilden. Liverpool-gutta sprang og orket så ufattelig mye mer enn noen andre lag i hele verden. Og ryktene florerte om en unormal mengde spillere i troppen med påvist astma. Så vet vi jo inderlig godt at storklubbene i Serie A bedrev doping i stor stil på 90/00-tallet. Da riktignok med langt mindre sofistikerte metoder for testing. Og Juventus tror jeg faktisk aldri har sluttet. *Host* Pogba *Host*. Men nå trenger man jo ikke "jukse". Har man fått påvist astma, har man jo lov til å bruke astmamedisin. Så... hvis det norske skilandslaget kan kjøre på slik uten konsekvenser, hvorfor kan ikke et fotballag i England gjøre det samme?

Og Pep, ja. Der var det mye juks og alskens fanteri under spillerkarrieren. Om Italia har vist seg å være korrupt innenfor fotball, tror jeg ikke Spania er langt bak i rekka. Flotte, respektable nasjoner, men det er virkelig ikke bare Russland som har drevet på slik i Europa.

Heck, selv i ærefulle Premier League fløt kokainen ganske fritt på 90/00-tallet. Spør bare Claus Lundekvam og Danny Simpson. Fins vel knapt noe som er mer prestasjonsfremmende på kort sikt. På lengre sikt, blir det fort noe annet. :-|
Last edited by 10Hag on 14 Apr 2024, 21:25, edited 2 times in total.
post liked by: Pancho P, Blodfink

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Rød Pølse wrote: 14 Apr 2024, 20:59 Jeg la ut en link i Manchester City-tråden for en ukes tid siden, @MektigeTHOR. De er flinke til å sminke bruden på den andre siden av byen 🫣
Tror jeg fant innlegget, 6 april.

Stemmer det dere skriver om City og Liverpool her inne så er det mer enn kvalmende.

Det er ingen tvil om at City og Chelsea er pengedopet men er klubber i PL også bloddopet ja da har fotball virkelig mistet sjelen så si fullstendig. 💔 😭

Har kommet over info om at United spillere var overbevist om at Juventus samt Italienske klubber var nettopp bloddopet. Lite overasker og sjokkerer meg lengre men siden jeg omgås lite andre supportere grunnet helsen så får jeg ikke mye input på den måten.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Rød Pølse, Pancho P, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7630
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27428
Liker mottatt: 17906

Dette dere skriver om Liverpool, Man City og doping i alle varianter.
I lys av det, så er spillerne våre og vår manager rene engler.
Skikkelig godgutter som jeg har påstått her inne hele tiden.
Så en liten like til han gullfisken kan da ikke være så ille?
Og Rashford, selve djevelen (i logoen vår) - spilleren som står bak alt av ukultur i den røde delen av Manchester.
Selv han er ikke så ille i sammenligning da vel?
😉
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2600
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13519
Liker mottatt: 8734

@Pink Final Jepp. Om det er noko rettferd i verda kjem vi til å ende opp med ti ligagull til når sanningskommisjonen har delt ut sine straffer😂
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Rød Pølse, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

@Pink Final Veit ikke om ditt innlegg er myntet på meg eller generelt.

Er også usikker på gullfisken linja. Der veit jeg ikke hva det er som foregår. 🤷🏻‍♂️

For min del ville jeg satt stor pris på om United hadde hatt en annerledes logo. Liker godt noe tidligere design fra eldre tider. Kallenavnet The Red Devils osv oppstod jo som følge av at en Rugby klubb fra Manchester spilte en bortekamp i Europa mener det var i Belgia. På Fransk stod det vel noe om at de fremstod som Djevler eller lignende. Dette blei hengende igjen.
Klubben blei oppløst, tiden gikk før Manchester United FC tok kallenavnet til seg. Sånn jeg ser det etter München ulykken så er det United ikke en klubb fra Beatles byen som faktisk fremstår som den opprinnelige Phoenix ved at de bokstavelig talt måtte reise seg igjen, tre ut av flammene, børste aske bokstavelig talt av alt fra rullebane, asfalt, tekstiler mm. United har i motsetning til mange andre klubber sannelig gang etter gang reist seg igjen.

Ja selv Old Trafford har jo opplevd å bli bombet.

For å sette det i lys så husker jeg at jeg spurte en jeg så opp til i min tro om hva han tenkte angående at United har en djevel til logo osv. Skjedde rundt tiden jeg blei kristen samt medlem av min tro.

Han virket ikke til å bry seg så mye om det. 😅 Phew dodged a bullet there tenkte jeg, for aldri i verden om jeg liksom skulle konvertere også der.

Å snu klubben min ryggen for så å evt støtte ett lag med en fugl til logo ville ikke være aktuelt for å si det mildt.

Rashford har jeg aldri gitt opp men han har levert for dårlig i flere sesonger samt viser ikke god nok holdning på banen til at jeg vil forsvare han blindt.
Respekterer riktignok deg fra å prøve å unngå å kritisere spillere. Men det føler jeg vi supportere har all grunn til å gjøre så lenge det ikke blir hets, uthenging samt mobbing. Konstruktiv kritikk skal alle i United leve godt med.

Jeg nevner Rashford fordi han skuffer meg, fordi jeg veit hva han har levert på sitt beste. Jeg veit hva han kan, han er local samt eget produkt men ikke en liten gutt lengre.

Han skal stå frem som en av de med mest erfaring, vis oss at du er en MANN!

Han synder som resten av oss også gjør.

Men han verken innser det ei heller omvender han seg. Ikke ber han om unnskyldning heller. Rashford sårer og skuffer mange. Når blei Rashford skuffet av oss som supportere? 🤔
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7630
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27428
Liker mottatt: 17906

Neida, @MektigeTHOR.
Sikter ikke til deg.
Folk må bare skrive hva de vil.
Men jeg fatter ikke at det er full radiostillhet da vi møtte Liverpool og så ut til å slå dem.
Men masse engasjement med en gang en av våre har liket et SoMe innlegg.

Nok om det.
Kan være enig i det med djevel.
Det var Salford Rugby som fikk det navnet i Frankrike i 1934.
Den klubben lever fremdeles, jeg var på match med dem i februar.
Flere som gikk i Man United supporter effekter der forresten.

I 1958 var det ikke en fønix fugl, det var en ørn.
Man City brukte senere samme ørn i sitt emblem.
Liverpool har liverbirden i sitt emblem.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Rød Pølse, Buchan, MektigeTHOR
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply