André Onana

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

10Hag
Posts: 1552
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3686
Liker mottatt: 5087

https://www.united.no/nyheter/her-er-on ... ea/1279067

Interessant, men ikke så overraskende.
Viser jo at selv om Onana er uortodoks og langt fra perfekt, så har han vært en betydelig oppgradering på DDG.

Hvis Onana klarer å luke ut tabbene, og blir enda mer proaktiv, så er han fort en av ligaens aller beste keepere. Det fordrer selvsagt også at vi taktisk kan utnytte den gode ballbehandlingen og pasningsfoten hans mye bedre, noe vi ikke har vært spesielt gode til.
Last edited by 10Hag on 31 Jan 2024, 20:15, edited 1 time in total.
post liked by: 28FPellistri, Jan Erik, Rød Pølse, Tringe

28FPellistri
Posts: 478
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 500
Liker mottatt: 1668

Så kan man jo bare håpe at han også tar enda et steg med en mer solid forsvarsfirer foran seg og ikke en ny firer annenhver kamp.

Onana var uheldig/udyktig i Champions League, men hetsen og latterliggjøringen han får i Sosiale Medier er helt latterlig.

Onana er en klassekeeper.
post liked by: 10Hag, Andtho01, Tringe
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4476
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2928
Liker mottatt: 9666

Onana hadde en ny rotete kamp mot Wolves. Ble tatt ute av posisjon ved et tilfelle, sto fryktelig stille på 3-3, slang seg noe tidlig på 1-2. Jeg er enig i at Onana er en klassekeeper, men det begrenser seg til 90% av tiden han står i mål. Tillit er kanskje noe av det viktigste man har i de bakre rekkene, og jeg hadde slitt med å stole på Onana dersom jeg hadde spilt stopper for United.

Etter min mening så burde vi ha hentet en annen keeper. Skal jeg endre mening på dette så må jeg virkelig se at Onana blir til en matchvinner fremfor en matchtaper for oss. Uten å gått igjennom alle kamper, men han har vel kostet oss flere kamper enn hva han har reddet? Hele gruppespillet i CL bør settes på Onana sin konto blant annet.
post liked by: Rød Pølse, Cola2, Pink Final, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2181
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9899
Liker mottatt: 8909

Jeg er av de som tror Onana vil heve seg i takt med laget. Skylden for CL-exiten fordeler jeg 80/20 på hhv Onana og dommerteamet/VAR i Parken.

Syns han kunne gjort det bedre på andremålet til Wolves, selv om Dalot forlater stolpen sin litt tidlig og kommer inn i "keepersonen". På 3-3 er det Varane sin oppgave å sørge for at avslutningen ikke kommer i det nærmeste hjørnet. Når avslutningen går mellom beina på franskmannen blir det nesten umulig for Onana å redde den. Den eneste store feilen Onana gjør i Wolves-kampen er når han bommer fullstendig i feltet og blir reddet av Martinez på strek. Litt smårusk ellers, men jeg syns han får i overkant mye kritikk.

Vi slipper til mange avslutninger og fremstår veldig kaotisk i lange perioder av kampene. Jeg velger å tro at den kamerunske sisteskansen vil bli tryggere og bedre når laget får satt seg med våre beste menn tilgjengelig.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8170
Liker mottatt: 8484

@messilingard, hvis man skal bedømme Onana etter denne sesongen så langt, så er han ikke en klassekeeper. For mange feil, og for mange usikre inngripener. Spesielt i feltet. Jeg hadde håp og tro på ham, men så langt har han vært ganske skuffende. Kanskje det kommer seg etterhvert som vi får spille med et mer samkjørt lag, men jeg holder ikke pusten. Han vil ikke være den første keeperen som ikke takler presset i United.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Cola2, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14779
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23724
Liker mottatt: 19853

Onana er vanskelig å analysere egentlig. Av den grunn at jeg på en måte tror han er en klasse-keeper, haha. Men det har vært for dårlig, han varierer alt for mye i kvalitet. Savner mer pondus og selvtillit. Synes han virker litt for skjør. Men han har stått kamper der jeg har tenkt at dette vil bli bra. Men usikker.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, 10Hag
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1552
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3686
Liker mottatt: 5087

Når han har ball i beina er jeg rolig og trygg.

I feltet er han en oppgradering, men burde vært enda mer dominant og sikker.

Som sweeper er han egentlig god, men ganske lite aktiv slik vi spiller. Synes ikke vi står høyt og kompakt nok med midtbane og backrekke til at en sweeper kan komme til sin fulle rett.

På streken tenker jeg hva som helst kan skje; fra det briljante til det håpløse. For mye kaos.

At vi ikke går videre i CL tilskriver jeg hele laget. Vi var rett og slett ikke gode nok i gruppespillet, uavhengig tabber fra Onana. Han reddet og straffe på overtid mot FCK som gav oss 3 poeng. Så her kan man fort argumentere for at laget som helhet rett og slett ikke fortjente å avansere i CL. Tabbekvoten var allikevel drøy, og kostet oss. Men følte vi tabbet oss ut over hele banen i de fleste gruppespillskampene, uansett.

Summa summarum: Ikke godkjent førstesesong, for min del.
post liked by: Blodfink, Cola2, RedTrafford

Alf banan
Posts: 341
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 700

Må helt tatt si at jeg syns ikke Onana har vært så revolusjonerende med ballen i beina i forhold til De Gea. Tror De Gea ville klart seg bra med en spillende midtstopper som Martinez. På streken er Onana laaaaangt unna nivået til De Gea.
At ten Hag til stadighet skal hente spillere han har brukt før kommer til å bli hans bane i stolen på OT.
post liked by: Cola2, Pink Final, Belfastboy
User avatar

10Hag
Posts: 1552
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3686
Liker mottatt: 5087

Synes det er ganske åpenlyst selv for det blotte øyet at Onana er langt roligere og mer behersket med ball i beina enn De Gea. Natt og dag.

De Gea spilte og nesten hele sesongen med Varane og Martinez, mens Onana har spilt med ulike konstellasjoner foran seg, nesten hele veien. Altså har Onana gjort det langt bedre her, selv med dårligere forutsetninger. Da vet vi allerede hvor nivået til DDG ligger med en stopper som Martinez foran seg, og det var ikke godt nok, og lavere enn Onanas.

På streken ser ikke Onana spesielt trygg ut. Men til tross for det, outperformer han både DDG og de fleste andre i ligaen på xG saved. Altså redder han langt mer enn man kan forvente, til tross for tabbene og de mer svake innslupne, tross sin uortodokse og merkelige teknikk.

Så det blir statistisk, ukorrekt revisjonisme å si at ikke Onana allerede outperformer DDG. Det gjør han.

Diskusjonen blir vel heller om vi trenger en som er enda bedre enn både Onana og DDG.
post liked by: Tringe
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8170
Liker mottatt: 8484

Det vi trenger, er en keeper som er god med ball i bena, trygg i feltet, og redder litt mer enn nødvendig. Og ikke gjør for mange store feil. Ingen uoverkommelig oppgave. Så langt har ikke Onana helt innfridd.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, 10Hag, RedTrafford, Tringe, Cola2, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7688
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27763
Liker mottatt: 18260

Hvis vi skal basere oss på stats som har blitt så in, så var de Gea bedre med ball i beina enn Onana har vært.
Men tall og stats alene gir aldri et helt bilde.

Vi får håpe for Manchester Uniteds del at André Onana øker nivået både i det tradisjonelle keeper arbeidet og på det mer moderne keeper aspektet.
Kan ikke skjønne at vi har penger til å kjøpe ny keeper, om vi også må oppgradere flere andre plasser i laget.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Alf banan
Posts: 341
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 700

Riktig pink. Stats kan leses på den måten man ønsker. Betyr ikke at laget har blitt bedre med Onana. Og det ser vi jo ganske klart
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8170
Liker mottatt: 8484

@Pink Final, hvilke stats er det? Det ble linket til en united.no artikkel over her som viser at Onana er bedre på en del av de statsene, ihvertfall.
post liked by: 10Hag, Tringe, Pink Final

Tringe
Posts: 221
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1131
Liker mottatt: 470

Vi har fortsatt ikke sluppet inn mål etter å ha blitt presset i senk, noe som skjedde til stadighet med DeGea og diverse forsvarskonstellasjoner.

Så laget har absolutt blitt bedre til å ta av press og spille sæ ut bakfra. Over halvparten av mål imot med Onana i mål har jo vært skudd på blank kasse etter at vi mister ball lenger oppe i banen og forsvaret rygger og rygger.

Onana har ikke imponert veldig, men så har jo vi fans en tendens til å være en smuuule utålmodig med mindre gullet e sikra til jul og sånt ;)

Edit: jo det har vel hendt en gang at Onana prøvde å spille opp på Casemiro og vi fikk ett mål imot. Bomma vel med en meter på pasninga under press.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, 10Hag
Ingen er større enn klubben!

Alf banan
Posts: 341
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 700

Vi fans har en tendens til å være utålmodig, men jammen har vi en tendens å glemme fort også. Kunne De Gea stort sett ha gjort den jobben Onana har gjort i mål? Jeg vil påstå ja. Vil også påstå at han hadde reddrt flere av de baklengsa Onana har sluppet inn.
Poenget mitt med Onana var at vi fans var så kritiskt til De Gea, spesielt med feltarbeid og ball i beina. Onana har ikke gjort slik at vi har glemt De Gea, tvertimot for min del så savner jeg De Gea
Så kan selvsagt man finne alle slags unnskyldninger, og så kan selvsagt Onana egentlig bare bli bedre. Og han må selvsagt få tid.
Men hadde De Gea hatt en slik sesong som Onana har hatt sålangt, så hadde øksa vært knivskarp
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final, Cola2, Belfastboy
Post Reply