André Onana

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7690
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27763
Liker mottatt: 18268

+ artikkel fra https://www.united.no/nyheter/en-klar-o ... ng/1242882 om vår sisteskanse André Onana.
Ført i pennen av Andy Mitten.
Flott artikkel, slik det ofte blir med Mitten (og med Bjarte Valen).

Liker når vi kommer bak kulissene, slik vi gjør her.
Mennesker med tyngde uttaler seg - et par av dem trenere under løfte av å bli sitert anonymt (bare det forteller om tilliten Mitten har opparbeidet seg).
Kortversjonen av artikkelen er hvorfor Onana er en oppgradering på keeperplassen.
Redegjørelsen der, parallelt med respekten David de Gea vises er hvorfor Andy Mitten er en klasse journalist.
Regner med de fleste registrerte her inne er medlemmer, og har lest.
Gjester og øvrige må evt melde seg inn i MUSCSB for å lese 😉
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1948
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 823
Liker mottatt: 2581

Ser Onana skal droppe Afrika meserskapet, trur han ikke blir tatt ut, nu er jeg nok ekkel med Onana.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14779
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23724
Liker mottatt: 19853

Det poppa opp en oversikt over redningsprosent for keepere i Spurs-matchen nå, Vicario i Tottenham troner på topp. Leno og Alisson 2 og 3.

Av de 25 keepere som har stått i PL denne sesongen er Onana på 8.plass. (Her er det jo keepere med ulikt antall kamper) Raya, Johnstone, Sanchez, Jose Sa er også over Onana.

Vicario har 82,9 prosent, så kommer 76% på de to neste, så 75, 74, 73, 73 og 72.7 på Onana

Er ikke så overrasket over Vicario, har vært god de kampene jeg har sett.

Scroll ned til den andre tabellen og sjekk om jeg har lest den rett.

Var litt artig å kikke på den, stats på samtlige PL keepere altså.

https://fbref.com/en/comps/9/keepers/Pr ... ague-Stats

Edit: Utelot Strakosha i Brentford som har 75, men kun 1 kamp, men han er jo da på delt 4.plass egentlig om man ser kun på prosenten.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4761
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2698
Liker mottatt: 10965

Til sammenligning: De Gea hadde en redningsprosent på 71 i fjor (9. beste). Da toppet Raya, Leno på andre da også.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14779
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23724
Liker mottatt: 19853

Jeg tenker Onana blir en bra keeper for oss etterhvert her, fin redning der på skuddet fra ganske gode Lerager som scora mot Bayern og hadde assist mot Galatasaray. Han har hatt mange gode redninger i flere kamper. Fått mye tyn, men virker jo sterk, som jo var ryktet han kom inn med også.
post liked by: Pink Final, Ryder, Jan Erik, 10Hag, Rød Pølse, Cola2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4036
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17726
Liker mottatt: 11401

Når vi ikke klarer å kontrollere kamper som vi bør gjøre, blir jo keeperspillet desto viktigere.
Uten å ha blitt særlig overbevist av vår keeper til nå, så gir jeg Onana en liten stjerne i boka etter kampen i går.

Så håper jeg inderlig at både margen, permen og resten av boka blir full av stjerner etter hvert. :D
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Blodfink, 10Hag, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14779
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23724
Liker mottatt: 19853

Jeg liker ikke kameruneren noe mindre nå, "jeg velger selv hva jeg blir fornærmet av", endelig en ikke lettkrenka nyhet, krøss i taket.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
post liked by: Pwint, Schmeichel, RedTrafford, Jan Erik, Buchan, 10Hag, Cola2, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3039
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14209
Liker mottatt: 9223

Herregud... Er dette virkelig noe å henge seg opp i? Krenkelsepolitiet er på jakt etter nye mennesker de kan bli krenket på vegne av.
post liked by: Blodfink, Schmeichel, RedTrafford, Jan Erik, Buchan, 10Hag, Cola2, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Disse woke-folka er helt sinnsyke i hodet, og infiserer omtrent alle hjørner av dagliglivet, ikke engang noe så upolitisk som fotball får man ha i fred fra denne dritten.
Godt at Onana har fornuften og vettet i behold hvertfall! Og har disse folkene egentlig tenkt at dersom man kan bruke en gorilla om en hvit mann for å indikere styrke og stolthet, at det faktisk er omvendt RASISTISK å ikke kunne gjøre det samme om en mørk mann?
Dette her er definisjonen på galskap, og der befinner vi oss gitt.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Jan Erik, Buchan, 10Hag, Cola2, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2060
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7690
Liker mottatt: 4436

Blir ikke overrasket om det blir karantene her, FA er veldig sensitive., og her har de nok en gyllen mulighet til å straffe United.
Vi husker jo Cavani for noen sesonger siden.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2181
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9899
Liker mottatt: 8912

Som @Buchan er inne på, så har FA lagt seg på en veldig streng linje i lignende saker. I overkant sensitivt, spør du meg. Elsker Onanas reaksjon på dette ❤️ Noe jeg lurer på er om ikke det å bli krenket på vegne av andre kan være en type diskriminering..🤔
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8170
Liker mottatt: 8486

Det er jo ikke viktig om Onana blir krenket av dette, kameraten til Cavani overlevde vel greit også? Det er mer det generelle inntrykket av at noe kan oppfattes som rasistisk de er ute etter. Så blir ikke veldig overrasket om det blir en smekk her. Selv om det BØR jo være en klar rasistisk intensjon fra den som får en reaksjon. Men det er jo ikke sånn.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Cola2, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2181
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9899
Liker mottatt: 8912

Personlig mener jeg at det er noen elementer i denne saken som gjør at det ikke bør komme straffereaksjoner i form av utestengelse: Garnacho slettet meldingen etter svært kort tid (ca 15 min) og Onana har gått ut med full støtte til lagkameraten.

Nå skal Garnacho få mulighet til å forklare seg, og da har jo langt på vei Onana sørget for å komme med en god, troverdig og sannsynlig forklaring. At Garnacho først redigerte innlegget for så å slette det helt indikerer også at han har forstått hvordan dette kan oppfattes.

Onana har flere ganger tidligere vist engasjement i kampen mot rasisme i fotballen, og hans reaksjon på dette bør tillegges vekt. Det kan ikke være slik at det ikke er rom for velmente feilvurderinger av unge spillere. For alt vi vet kan jo dette ha blitt utført av en i apparatet rundt Garnacho. Det er ikke uvanlig at spillere har folk som opererer deres some-kontoer.
post liked by: Jan Erik, Cola2, messilingard, Belfastboy, Blodfink, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2181
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9899
Liker mottatt: 8912

post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Cola2, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2181
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9899
Liker mottatt: 8912

Er tross alt ikke så verst den nye keeperen vår. Kommer veldig godt ut av det på mange viktige statistikker. Faktisk så godt at det er mulig å argumentere for at han har vært ligaens beste keeper i høst 💪

https://www.united.no/nyheter/her-er-on ... en/1262683
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint
Football, bloody hell!
Post Reply