André Onana

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Nei aldeles ikke, men sett i retrospektiv vil æ heller hatt kontroll på det å spille ut bakfra hver kamp og kontroll på feltarbeid (ala Cech) enn feberredninger som må gjøres pga kaoskamper. @Alf banan

Alt kan selvfølgelig ikke legges på De Gea, men han spilte en stor faktor i nervøsiteten ved press og innlegg fra motstander.
post liked by: 10Hag
Ingen er større enn klubben!

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Tringe wrote: 03 Feb 2024, 20:47 Synes vi ska hylle vår egen keeper, ukritisk og uavhengig form eller andre faktorer som spiller inn.
Hylles skal når man fortjener det. Kritikk bør komme også når det er fortjent. Saklig kritikk vel og merke. Onana har på egenhånd kastet oss ut av CL, og han har heller ikke vært tryggheten selv i PL. Han er tydeligvis ikke noe bedre i boksen enn De Gea. På streken er det de færreste som er bedre en De Gea.
Men tror vi alle er enige og håper at Onana vil få en løft etterhvert.
post liked by: Tringe, Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Ser hvor du vil @Tringe.
Dette fører ikke til noe bra.

Vi har i all hovedsak hatt fem-seks spillere her på forumet (gjennom snart 6 år) som har fått ekstremt mye pepper.
Først var det Lindelöf (2018/19), så de Gea (gjennom hele forumets historie), Maguire, Ronaldo, Rashford og utrolig nok Fernandes.

Selv ble jeg kalt både Ronaldo lover boy og Ronaldo hater her på siden - avhengig av ståstedet til den jeg skrev med.
Generelt liker jeg å snakke pent om spillerne våre.
Men å påstå at Onana er en betydelig oppgradering fra de Gea er jeg uenig i.
Hvis du kaller det kritikk av Onana, så helt greit.

Har lagt merke til at du er den éne av to her på siden som omtrent alltid er uenig med meg.
Greit det også.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8416

De Gea fikk en lite verdig avslutning på Unitedkarrieren. Han var også en fantastisk keeper for United i en årrekke. Det er det ingen tvil om. Likevel er jeg en av de som mente det var på tide å hente en ny, mer moderne, keeper. Lønnsnivået til spanjolen var også langt over det en keeper bør tjene, uavhengig av klubb og kvalitet.

At laget har stinket denne sesongen har relativt lite med keeperen å gjøre. Det er heller ikke Onanas skyld at vi kvittet oss med De Gea på en stusselig måte.

Vi er der vi er, og vi har de vi har. Ferguson ga De Gea tid, selv om han ikke var i nærheten av nivået til Van der Sar da han kom til United. Jeg mener det er naturlig å gi Onana tid, selv om han ikke har imponert nevneverdig så langt.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Jan Erik, Tringe, Pwint
Football, bloody hell!

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Ikke nødvendigvis, vil bare fremme poenget om at dersom flertallet mener vi ska "kritisere" e det greit og ingen løfter ett øyebryn, og vise versa. Det handler ikke om dæ, heøøer flertallet, men det va nu en gang du som tok praten.

Uenigheten ligger jo i at vi ser forskjellig på ting, ingenting personlig mot verken mann eller bruker. Det handler nok bare om at noen e mer aktiv enn resten, og på ett så lite forum blir ting veldig synlig.

Har ikke ytret at Onana e bedre enn den andre, og personlig e æ enig i at vi må holde oss for god for annet enn hylling og konstruktiv kritikk (litt usikker på kor konstruktivt det kan bli da æ regner med spillerne ikke leser her). Så ikke ulikt dæ sjøl.

I motsetning til andre her inne mener jo æ at wolves (egentlig i de fleste kampene, minus der Onana faktisk tabber helt på egen hånd) sine mål kommer av andre ting enn at Onana ikke holder mål. F.eks Antony burde klarert ball til ett mye varmere sted på ett av målene og vi burde tatt gult kort ved å "meie" ned motstander på andre, etc.. Men nok en kamp setter laget Onana i kjempetrøbbel ved å være passiv (rygge og rygge med håp om 'ja ikke vet æ').

Så da mener æ, at det blir for enkelt å rope "misfornøyd " eller "bytt keeper". Ikke noe mer enn det.
post liked by: Pink Final, 10Hag, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint
Ingen er større enn klubben!

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Du kan jo ikke vurdere Onana utifra siste kamp. Vi snakker om hele sesongen så langt. Spesielt i CL hvor han tabbet seg ut i nesten hver kamp. I PL har han gjort en del redninger men også tabbet seg ut der.
I gen som har ropt bytt keeper etter Wolves kampen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Jeg er for saklig omtale av spillerne våre @Tringe.
Virker som du også er der, ref din siste post.

Det jeg ikke liker er når noen spillere plukkes ut og hakkes på nærmest uansett.
Feks Lindelöf for å ta et eksempel fra forumets barndom.
Mange av de som skrev her den gang er enten borte eller har kommet tilbake under annet nick.

Jeg så ikke Wolves matchen.
Så kan ikke uttale meg om den.
Jeg er sjeldent der at én spiller skal ha skylda, liker ikke den supporter stilen rett og slett.
Så må det være lov å påpeke feil hos ALLE spillere.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Tringe, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Har ikke vurdert Onana etter noen kamper æ, hverken seier eller tap.

Poenget mitt va bare at Onana har gjort feil, og DeGea gjorde feil (mange, men hukommelsen trekker ofte frem "the good tiles"). @Alf banan

En keeper må være perfekt, ellers blir det mål imot.
En utespiller derimot, han kan bomme på pasninger og mottak, skudd og ikke løpe hjemover hver gang, men som oftest fører ikke det til mål imot.

Kan man da dømme utespillere og keepere på samme lest. En utespiller kan altså "spille godt" (1 mål 1 assist) i 1% av kampen. Tar ikke lange tida å bredside inn ett mål og passe til en lagkamerat. Men om en keeper gjør en blunder, i en situasjon som skjer pga den utespilleren som ikke gjør jobben resterende 99% så ska man sende tvilen mot keeperen (noe Onana har fått sin vei helt siden han ble ryktet til klubben).

Uansett blir det for dumt å ødelegge uker og helger på å duskutere om den ene overbetalte e bedre eller værre enn den andre overbetalte all den tid vi ikke får gjort noe med det og de ikke hører om disse diskusjoner uansett kor lange liv de måtte leve ;)

La oss bare se kor det går og ta en øl som feiring eller trøst :beer: får ikke gjort stort mer om man ikke står å synger på OT.
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Spillerne hører oss ikke.
Men ser ikke bort fra at noen i familien Solskjær kan ha vært innom her 😄.

Selv om ikke spillerne leser her, har vi alle et ansvar for å bevare forumet.
Jeg også, jeg har hissa meg opp over det jeg mener er usaklig kritikk av de jeg vil omtale som United legender.
Ikke bra av meg 👈

Jeg synes United dott no hadde med en veldig fin setning over sitt sagnomsuste komm felt.
Vi er alle Manchester United fans, alle har ansvar for å omtale Manchester United og spillerne med respekt.
Noe sånt, ikke helt ordrett.
Jeg mener en sånn setning kunne vært føyd til i reglene her.
Sikkert en eller to som føler seg truffet nå, det får stå sin prøve.
Godt ment mtp å bevare dette forumet - så ikke enda flere blir borte herfra.
post liked by: Rød Pølse, Tringe, Belfastboy, Jan Erik
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8416

Tringe wrote: 03 Feb 2024, 22:16 Uansett blir det for dumt å ødelegge uker og helger på å duskutere om den ene overbetalte e bedre eller værre enn den andre overbetalte all den tid vi ikke får gjort noe med det...
Hvis du bytter ut 'diskutere' med 'krangle', så er jeg helt enig. Dersom diskusjoner blir for dumt er det jo ingen vits å skrive noe her inne. Med mindre man har behov for å belære andre supportere som har tilnærmet like forutsetninger for å mene noe om fotball og Unitedrelaterte temaer.

All den tid fotball er et lagspill tror jeg de fleste diskusjoner som går på spilleres kvalitet er mer sammensatt og nyansert enn at «han er for ditt» eller «han er for datt».

Spillerne tjener mye penger, men hvis man forventer at de forsøker å forhandle ned sin egen lønn må man nesten gå en liten runde med seg selv. At United bør gjøre noe med lønnsstrukturen er vel stort sett alle enige om.

Ellers mener jeg fortsatt at meninger ikke får mer legitimitet av å gjentas veldig ofte. Gjentagende kritikk og negativitet har en tendens til å skape dårligere stemning enn hyllest og positivitet.

For å skrive noe om hovedpersonen i denne tråden, så mener jeg at Onana har potensiale til å bli en strålende keeper for United. De fleste spillere trenger mer enn 6 måneder i et dårlig lag for å få ut potensialet sitt. Vi kan tross alt ikke forvente at keeperen bidrar massivt til at laget scorer flere mål...
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Belfastboy, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Pink Final: I en forsonende og ærlig ånd, så må jeg spørre deg om noe.

Se de siste kommentarene på Donny-tråden.
Synes du det er spesielt respektfull omtale? Du har jo likt flere av kommentarene, selv om du ikke har skrevet de selv. Og da snakker jeg ikke nødvendigvis om de mer humoristiske postene. Å like noe morsomt kan vi være enig er innafor uansett.

Det var bare et eksempel. Kan ta med mange flere, som har vært mindre pene, der du enten er forfatter, eller liker posten. Jeg kunne og hentet frem noen direkte stygge ting som andre har postet om noen av våre spillere, der du liker postene.

Hvordan er det forenlig med å samtidig ville ha regler om respektfull omtale?
Og hvordan kan du selv bidra til kommentarer blottet for respektfull omtale, men samtidig slå ned på andre du mener gjør det samme?

Håper du kan forstå hvorfor jeg spør.

Det er i alle fall det jeg ikke blir klok på. På den ene siden vil du at våre spillere skal omtales med respekt.

På den andre virker det veldig selektivt om hvem det egentlig gjelder.

Du må gjerne korrigere meg om jeg tar feil. Men min oppfatning er at disse reglene du nevner og ønsker innført, er ikke så viktige når det gjelder spillere du ikke liker?

Hjelp meg å forstå. Håper på et vennlig svar, og at du tar spørsmålet på en seriøs måte. Prøver ikke fornærme.

Og for å holde det litt on topic ang. Onana.
Ordet hakkekylling har blitt brukt mye her inne.
Jeg synes det går litt inflasjon i ordet, men jeg kan skjønne tanken, selv om jeg kanskje ikke alltid er enig. Det kan bli mye om enkelte, fra meg og. Så det er noe i det.

Men om man oppriktig ikke ønsker hakkekylling-tendenser, så synes jeg jo og at man kan tenke litt på hvordan f.eks spillere som Onana og Antony til tider også omtales.
Det virker jo ganske tydelig at de samme som ønsket DDG med videre, nå er de samme som gang på gang kritiserer Onana, og nesten aldri sier noe positivt.
Er ikke det litt å gjøre Onana til hakkekylling, da?

Jeg sier ikke at Onana og Antony ikke fortjener kritikk. Jeg kritiserer de jo selv.

Anyway, regner med og håper ingen tar seg nær av noe her. Jeg prøver å forstå noe jeg (kanskje feilaktig) oppfatter som dobbeltmoralsk.
post liked by: Jan Erik, Tringe
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Jeg har likt 24524 poster i skrivende stund @10Hag.
Jeg liker å like 😃.
Liket deg senest i dag også 😃.
Gikk inn i Donny tråden nå, og kan ikke se.at jeg har likt noen poster som ikke er respektfulle.
Kan ikke huske en eneste post der jeg omtaler Donny van de Beek mindre respektfullt.

Kan ikke se en eneste post der jeg omtaler André Onana mindre respektfullt.

Det blir fort utrivelig om jeg nevner eksempler på manglende respekt.
Men å omtale nominasjon av månedens redning som «jeg har sett 12 åringer gjøre det samme» og «mindre intelligent» om vår nummer 10 eller at «Rashford er kvalm» er hva jeg mener om jeg må gi tre tydelige eksempler.
Du vet at sånne utsagn provoserer sikkert et dusin brukere her inne.
Før deg hadde vi en her inne som mente «Pereira ikke holdt nivået i færøysk liga» og at «Lindelöf aldri har gått i en duell».
Blir sånt sagt med et glimt i øyet ler jeg gjerne med en gang eller to.

Sånn, prøvde å gi deg et ærlig og direkte svar 😃.

Hva trådens tema angår er det ikke respektløst å mene at Onana ikke er et steg opp fra de Gea.
Det er en mening basert på hva jeg observerer i matchene.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Tringe, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Må jo bare si takk for at du svarer, setter pris på det.

Føler vel egentlig at du hopper over å svare skikkelig på spørsmålene, og kanskje avfeier det med å bare si at du liker å like. Men jeg tar kanskje feil og misforstår deg, og er åpen for det.

Og de eksemplene du nevner om hva jeg har sagt, er tatt ut av kontekst, og tolket verst mulig. Jeg mener på ingen måte at De Gea har det generelle nivået til en 12-åring, eller at Rashford er en dum eller kvalm person.

Kanskje mener jeg Rashford ikke har høy fotballintelligens, og har gjort noen kvalme ting, og at en type redning rent teknisk kan gjøres på ulike aldersnivå? Men det er ikke en altomfattende konklusjon eller oppsummering fra min side om de som spillere eller personer, og det tror jeg du, med litt godvilje, forstår? Og hvis ikke, så er det greit. Men da har du i så fall misforstått meg, noe jeg og får ta ansvar for, ved å være tydeligere.

Jeg mener jo at vi ser klare tendenser på hva du kaller for hakkekylling, mot flere spillere, Onana inkludert. Og kanskje spesielt Antony. Det skal sies at du vanligvis ikke er den som skriver noe særlig stygt selv. Men jeg synes kanskje det er vanskelig å forene ønsket om respektfull omtale, med å da like kommentarer som er gjentakende negativ mot enkelte spillere, samtidig som man går så hardt ut mot gjentakende negativ kritikk av andre.

Det har vært veldig mange tilfeller av gjentakende negative kommentarer mot spillere som Onana, Antony, Donny van de Beek og noen flere. Jeg forstår ikke hvordan dette ikke skal regnes som hakkekyllinger da.

Personlig mener jeg vel at disse spillerne fortjener kritikk. Og at selv de spillerne som majoriteten mener ikke fortjener kritikk, bør kunne omtales ærlig av de som er uenige. Det som forundrer meg er altså ikke at Onana eller Donny kritiseres mye. Det er mer hvor hardt det slås ned på at noen faktisk kan mene noe lignende om de store favorittene, som f.eks Rashford og Bruno.

For min del bør det være likt. Selv om Bruno er mer populær og i de fleste øyne bedre enn Onana, bør de som mener det motsatte ha like mye rett til å ytre sin kritikk. Og hvorvidt det er gjentakende eller ikke, bør sees i perspektiv av hvor gjentakende kritikken er generelt for disse mindre populære også, samt hvor gjentakende rosen av spillere er.

Hvis du daglig føler for å si hvor god Rashford er, så synes jeg du bør respektere like mye daglig kritikk fra noen som faktisk ikke deler den oppfatningen. Og vice versa. Hvis jeg daglig vil minne folk på hvor god f.eks Donny og Onana er, bør jeg tåle like mye gjentakende kritikk av disse.

Men å kun beskrive kritikken av de populære (Rashford osv) som hakkekylling, da faller jeg av, både logisk og emosjonelt. Da handler det ikke om reell rettferdighet, men mer om å sensurere og slå ned på upopulære meninger.

Igjen, kun mine tanker. Kan være jeg misforstår deg, så tar høyde for det. Du trenger ikke svare, og vil ikke spore av til en ny krangel.

Så lenge diskusjonen fortsetter vennlig, synes jeg den er trådrelevant og positiv, da det i stor grad handler om kritikken bl.a. Onana får.
Last edited by 10Hag on 04 Feb 2024, 00:45, edited 2 times in total.
post liked by: Tringe, Jan Erik, Pwint

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Hehe ja, @Rød Pølse, 'diskusjon' kan selvfølgelig leses som 'krangling' og 'pust med magen før man svarer eller skriver om dagens nedtur gitt av vårt kjære lag/spiller'.

Blir jo så dårlig stemning i hodet om man ska tynes gjennom 90min, for deretter å fortsette nedturen på ett forum.

Det som angår økonomi så kan æ heldigvis si at æ ikke bidrar med annet enn et års medlemskap i UNO, digitalt sådan.

Synes også at det e banalt at spillere velger å slite benk/tribune kun fordi "de ikke vil ned i lønn". De har liksom grodd fast i ett lønnsniva der de IKKE kan gå ned. Ofte argumentert med at de 'har opparbeidet en livsstil som krever en viss sum inn i måneden.

Har fortsatt, for å sy tråden tilbake on topic, trua på Onana. Og mener bestemt vi blir bedre med han. Så gjelder det for han, som andre, å finne formen. Vi har uansett ikke økonomi til å foreta noe så vi må bare puste med magen enn så lenge.
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

@10Hag vi to tenker veldig ulikt 😃.
Du forventer at jeg skal tolke utsagn som «Rashford er kvalm» og «uintelligent» best mulig.
Mens om jeg trykker like på at feks Antony eller Onana ikke har innfridd er jeg indirekte med på å gjøre dem til hakkekyllinger.
Forstår jeg deg rett?
Det er vel du som tolker i verst mulig retning? 😊.
Som du selv skriver, jeg omtaler ikke spillerne våre slik.
Er veldig bevist på hva jeg skriver her.

Poenget mitt er at dette er Unitedforum.
Vi som skriver her er glade i spillerne våre.
Det betyr ikke at kritikk er bannlyst.
Å skrive at feks Rashford eller Wan-Bissaka eller hvem som helst har hatt en dårlig match er sånn et forum bør være.
Vi må være i kontakt med virkeligheten.
Samtidig bør vi ha såpass respekt for egne spillere at vi ikke omtaler dem som kvalme osv.
Det skaper dårlig stemning på et forum for Manchester United, det sier jo seg selv.
Eller gjentar samme kritikk i kamptråd etter kamptråd etter kamptråd.
Det er min mening.
Vi har mistet brukere her av den grunn.

Når det gjelder trådens tema, André Onana synes jeg dessverre han ikke har hevet oss som lag.
Han er i min bok svakere på strek enn D de Gea.
Ikke noe mer aktiv ut fra strek, synes han ofte blir stående passiv.
I begynnelsen var han høyt i banen og bidrog i spillet.
Det har blitt helt borte.
Han virker tryggere med ball i beina, selv om han også slår bort en del ball.

I motsetning til flere over her tror jeg imidlerid han har et større potensiale enn han har fått vist så langt.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply